Wtf mensenrechten. Het gaat helemaal nergens meer over.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:43 schreef pfaf het volgende:
Ooww, dus nu is humor het steekwoord als het over mensenrechten gaat?
Ewout Jansen kreeg een fatwa over zich toen hij grappig was.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die cartoons waren best grappig ja. Iets waar we Wilders nog nooit op heb kunnen betrappen.
Salman Rushdie wil ik al helemaal niet met Wilders vergelijken.
In de mijne niet.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, je bent nu eenmaal niet alleen op de wereld. In mijn levensfilosofie is samenleven een belangrijk onderdeel.
Je kunt niet ontkennen dat er een verschil zit tussen die cartoons en deze film op alle fronten. De cartoons waren echt onschuldig en ook niet kwaadaardig van opzet. Deze film is dat wel.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:43 schreef pfaf het volgende:
Ooww, dus nu is humor het steekwoord als het over mensenrechten gaat?
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ewout Jansen kreeg een fatwa over zich toen hij grappig was.
Ik heb de film nog niet gezien, dus ik kan er niet over oordelen. Maar nog mag een subjectief iets als humor niets te maken hebben met vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat er een verschil zit tussen die cartoons en deze film op alle fronten. De cartoons waren echt onschuldig en ook niet kwaadaardig van opzet. Deze film is dat wel.
Ik vind er ook een verschil in zitten of er in Argentinie een spotprent van Beatrix wordt gemaakt als hoer of een film van 15 minuten waarin uit de doeken wordt gedaan dat ze een hoer is.
Jawel, echt wel!!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als ik nu familie had zitten in een van die landen voor vakantie of werk zou ik me ernstige zorgen maken om hun veiligheid. Jij niet in dat geval?
Ik vind het wel een doel. En het is een gegeven, dus is het ook wat realistischer om er vanuit te gaan dat je met anderen te maken hebt dan in een mooi droomscenario te blijven hangen dat er vanuit gaat dat je vooral met jezelf te maken hebt. Het is precies de kern van deze discussie wat mij betreft.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:46 schreef pfaf het volgende:
[..]
In de mijne niet.
Het is een gevolg van een planeet vol mensen, die elkaar nodig hebben om te overleven en helemaal om tot een groter geluk te komen. Maar het blijft een middel, geen doel.
Overigens is dit meer iets voor een WFL discussie.
Nee, want dan doet hij meteen aangifte.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:24 schreef Amokzaaier het volgende:
Is het ook niet goed recht van moslimextremisten om Wilders te beledigen?
Nee, de media liegen.quote:
Ik kan me voorstellen dat familieleden dan een proces zouden kunnen beginnen ja. Want als hij die film niet had gemaakt hadden die mensen nog geleefd. Ik kan me voorstellen dat mensen zo gaan denken.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Jawel, echt wel!!
Maar als daar wat mee zou gebeuren, zou dat dan echt Wilders' schuld zijn?
Zeg eens eerlijk? Allemaal omdat hij een tien minuten durend filmpje maakt waarvan nog niet eens de inhoud bekend is?
Jij vindt echt dat hij in zijn eentje zoveel macht heeft?
Juist! Zouden de beledigde moslims ook moeten doen!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, want dan doet hij meteen aangifte.
Precies. Er is wel wat meer nodig voor totale vernietiging van onze democratie en vrijheiden.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Mensen die doen alsof die vrijheden allemaal op de tocht staan nu, slaan echt enorm door.
Maar je kunt wel met me eens zijn dat het volledig belachelijk is dat 'de kans redelijk is van wel'?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, neem aan dat er nu nog niks gebeurd hoor. Maar als de inhoud van de film bekend wordt is de kans redelijk van wel.
Zijn er genoeg die dat al hebben gedaan of geprobeerd, heb je het nieuws niet een beetje gevolgd afgelopen maanden?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Juist! Zouden de beledigde moslims ook moeten doen!
D
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat familieleden dan een proces zouden kunnen beginnen ja. Want als hij die film niet had gemaakt hadden die mensen nog geleefd. Ik kan me voorstellen dat mensen zo gaan denken.
Trouwens, neem aan dat er nu nog niks gebeurd hoor. Maar als de inhoud van de film bekend wordt is de kans redelijk van wel.
Ik vind dat Wilders goed is in het opruiien van mensen en ze tegen elkaar opzetten. je ziet niet vaak dat politici dat zo goed kunnen doen. Tja, en als veel mensen daarin meegaan vind ik hem wel gevaarlijk.
Ik quote een van m'n vorige posts nog maar eens, blijf anders in de herhaling vallen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar je kunt wel met me eens zijn dat het volledig belachelijk is dat 'de kans redelijk is van wel'?
Om 1 filmpje?
quote:Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat de mensen hier in NL elkaar zo snel de hersenen inslaan.
Maar in landen als Iran, Pakistan, Syrie, waar beschaving al ver te zoeken is en de vlam zeer snel in de pan slaat wel ja. Je kunt ook niet verwachten van mensen die in armoede leven, oorlog op oorlog meemaken, nooit naar school zijn geweest en nieuwsberichten via een eenzijdige gekleurde media krijgen redelijk en netjes zullen reageren.
Ik snap niet dat sommigen daar zo verontwaardigd over kunnen doen.
Wat voor zin heeft het in godsnaam?
En je zag het ook bij de cartoons hoor, hoe onze media reageerden. Het beeld brengen dat die landen in vuur en vlam stonden na de cartoons maar dan worden alleen drie ambassades gefilmd waar een paar honderd man uit hun dak gaan.
In de rest van die landen gebeurd natuurlijk geen fuck zoals altijd maar het wordt toch even voorgedaan alsof dat wel zo is.
Niet persoonlijk gaan worden nu, we voeren toch een normale discussie? Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zijn er genoeg die dat al hebben gedaan of geprobeerd, heb je het nieuws niet een beetje gevolgd afgelopen maanden?
Nee, natuurlijk is mensen omleggen geen normale reactie!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet persoonlijk gaan worden nu, we voeren toch een normale discussie? Nergens voor nodig.
Ik probeer gewoon te zeggen - en dat weet je heus wel - dat aangifte doen een normale reactie zou zijn.
Onschuldige mensen omleggen niet. Punt.
Onzin. De tendens is dat moslims niet moeten zeiken, ze mogen zich helemaal niet beledigd voelen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Juist! Zouden de beledigde moslims ook moeten doen!
Wilders legt toch ook geen onschuldige mensen om of een bedrijfsleven plat omdat hij beledigd wordt?
je mist het punt een beetje, het gaat niet om WIlders, en zijn niveau, Wilders is voor die bedreigers gewoon SIMPELWEG means to an end, net als Ayaan dat was, Rushdie dat was, een ieder dat is die AANDACHT genereert , massaal.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die cartoons waren best grappig ja. Iets waar we Wilders nog nooit op heb kunnen betrappen.
Salman Rushdie wil ik al helemaal niet met Wilders vergelijken.
En dus...? Dan maar lekker iets radicaals?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar om even terug te komen op Pakistan he.... Denk je dat het zin heeft om daar aangifte te doen?
Van wie mogen ze zich niet beledigd voelen?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin. De tendens is dat moslims niet moeten zeiken, ze mogen zich helemaal niet beledigd voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |