abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57055843
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:43 schreef pfaf het volgende:
Ooww, dus nu is humor het steekwoord als het over mensenrechten gaat?
Wtf mensenrechten. Het gaat helemaal nergens meer over.

Jammer ook dat niemand inhoudelijk reageert op mijn voorgaande posts.
pi_57055856
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Die cartoons waren best grappig ja. Iets waar we Wilders nog nooit op heb kunnen betrappen.
Salman Rushdie wil ik al helemaal niet met Wilders vergelijken.
Ewout Jansen kreeg een fatwa over zich toen hij grappig was.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 10:46:34 #228
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57055872
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, je bent nu eenmaal niet alleen op de wereld. In mijn levensfilosofie is samenleven een belangrijk onderdeel.
In de mijne niet.
Het is een gevolg van een planeet vol mensen, die elkaar nodig hebben om te overleven en helemaal om tot een groter geluk te komen. Maar het blijft een middel, geen doel.
Overigens is dit meer iets voor een WFL discussie.
pi_57055875
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:43 schreef pfaf het volgende:
Ooww, dus nu is humor het steekwoord als het over mensenrechten gaat?
Je kunt niet ontkennen dat er een verschil zit tussen die cartoons en deze film op alle fronten. De cartoons waren echt onschuldig en ook niet kwaadaardig van opzet. Deze film is dat wel.

Ik vind er ook een verschil in zitten of er in Argentinie een spotprent van Beatrix wordt gemaakt als hoer of een film van 15 minuten waarin uit de doeken wordt gedaan dat ze een hoer is.
pi_57055885
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ewout Jansen kreeg een fatwa over zich toen hij grappig was.
Lieg niet man.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 10:47:53 #231
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57055903
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kunt niet ontkennen dat er een verschil zit tussen die cartoons en deze film op alle fronten. De cartoons waren echt onschuldig en ook niet kwaadaardig van opzet. Deze film is dat wel.

Ik vind er ook een verschil in zitten of er in Argentinie een spotprent van Beatrix wordt gemaakt als hoer of een film van 15 minuten waarin uit de doeken wordt gedaan dat ze een hoer is.
Ik heb de film nog niet gezien, dus ik kan er niet over oordelen. Maar nog mag een subjectief iets als humor niets te maken hebben met vrijheid van meningsuiting.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 29 februari 2008 @ 10:48:38 #232
163650 Greys
pi_57055917
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als ik nu familie had zitten in een van die landen voor vakantie of werk zou ik me ernstige zorgen maken om hun veiligheid. Jij niet in dat geval?
Jawel, echt wel!!
Maar als daar wat mee zou gebeuren, zou dat dan echt Wilders' schuld zijn?
Zeg eens eerlijk? Allemaal omdat hij een tien minuten durend filmpje maakt waarvan nog niet eens de inhoud bekend is?
Jij vindt echt dat hij in zijn eentje zoveel macht heeft?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57055933
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:46 schreef pfaf het volgende:

[..]

In de mijne niet.
Het is een gevolg van een planeet vol mensen, die elkaar nodig hebben om te overleven en helemaal om tot een groter geluk te komen. Maar het blijft een middel, geen doel.
Overigens is dit meer iets voor een WFL discussie.
Ik vind het wel een doel. En het is een gegeven, dus is het ook wat realistischer om er vanuit te gaan dat je met anderen te maken hebt dan in een mooi droomscenario te blijven hangen dat er vanuit gaat dat je vooral met jezelf te maken hebt. Het is precies de kern van deze discussie wat mij betreft.

Ik snap jou heel goed maar jij gaat heel erg uit van de theoretische premisse van vrijheid. Heel mooi maar wel vooral iets voor in de boekjes. Net als het begrip vrijheid van meningsuiting.

Mensen die doen alsof die vrijheden allemaal op de tocht staan nu, slaan echt enorm door.
pi_57055949
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:24 schreef Amokzaaier het volgende:
Is het ook niet goed recht van moslimextremisten om Wilders te beledigen?
Nee, want dan doet hij meteen aangifte.
pi_57055956
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Lieg niet man.
Nee, de media liegen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_57055972
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, de media liegen.
Een fatwa voor ene Ewout Jansen
pi_57056006
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:48 schreef Greys het volgende:

[..]

Jawel, echt wel!!
Maar als daar wat mee zou gebeuren, zou dat dan echt Wilders' schuld zijn?
Zeg eens eerlijk? Allemaal omdat hij een tien minuten durend filmpje maakt waarvan nog niet eens de inhoud bekend is?
Jij vindt echt dat hij in zijn eentje zoveel macht heeft?
Ik kan me voorstellen dat familieleden dan een proces zouden kunnen beginnen ja. Want als hij die film niet had gemaakt hadden die mensen nog geleefd. Ik kan me voorstellen dat mensen zo gaan denken.

Trouwens, neem aan dat er nu nog niks gebeurd hoor. Maar als de inhoud van de film bekend wordt is de kans redelijk van wel.

Ik vind dat Wilders goed is in het opruiien van mensen en ze tegen elkaar opzetten. je ziet niet vaak dat politici dat zo goed kunnen. Tja, en als veel mensen daarin meegaan vind ik hem wel gevaarlijk.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 29 februari 2008 @ 10:52:51 #238
163650 Greys
pi_57056018
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, want dan doet hij meteen aangifte.
Juist! Zouden de beledigde moslims ook moeten doen!
Wilders legt toch ook geen onschuldige mensen om of een bedrijfsleven plat omdat hij beledigd wordt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57056057
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Mensen die doen alsof die vrijheden allemaal op de tocht staan nu, slaan echt enorm door.
Precies. Er is wel wat meer nodig voor totale vernietiging van onze democratie en vrijheiden.

Hoewel, ik denk dat als Wilders meer aanhang krijgt we zelf onze democratie om zeep helpen. Dan doen die moslims het niet eens hoor.

Maar goed, neem aan dat we in het algemeen toch wat verstandiger zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 29 februari 2008 @ 10:55:10 #240
163650 Greys
pi_57056078
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, neem aan dat er nu nog niks gebeurd hoor. Maar als de inhoud van de film bekend wordt is de kans redelijk van wel.
Maar je kunt wel met me eens zijn dat het volledig belachelijk is dat 'de kans redelijk is van wel'?
Om 1 filmpje?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57056087
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:52 schreef Greys het volgende:

[..]

D
Zijn er genoeg die dat al hebben gedaan of geprobeerd, heb je het nieuws niet een beetje gevolgd afgelopen maanden?
pi_57056101
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat familieleden dan een proces zouden kunnen beginnen ja. Want als hij die film niet had gemaakt hadden die mensen nog geleefd. Ik kan me voorstellen dat mensen zo gaan denken.

Ik vind dat Wilders goed is in het opruiien van mensen en ze tegen elkaar opzetten. je ziet niet vaak dat politici dat zo goed kunnen doen. Tja, en als veel mensen daarin meegaan vind ik hem wel gevaarlijk.
pi_57056135
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar je kunt wel met me eens zijn dat het volledig belachelijk is dat 'de kans redelijk is van wel'?
Om 1 filmpje?
Ik quote een van m'n vorige posts nog maar eens, blijf anders in de herhaling vallen.
quote:
Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat de mensen hier in NL elkaar zo snel de hersenen inslaan.

Maar in landen als Iran, Pakistan, Syrie, waar beschaving al ver te zoeken is en de vlam zeer snel in de pan slaat wel ja. Je kunt ook niet verwachten van mensen die in armoede leven, oorlog op oorlog meemaken, nooit naar school zijn geweest en nieuwsberichten via een eenzijdige gekleurde media krijgen redelijk en netjes zullen reageren.
Ik snap niet dat sommigen daar zo verontwaardigd over kunnen doen.

Wat voor zin heeft het in godsnaam?

En je zag het ook bij de cartoons hoor, hoe onze media reageerden. Het beeld brengen dat die landen in vuur en vlam stonden na de cartoons maar dan worden alleen drie ambassades gefilmd waar een paar honderd man uit hun dak gaan.
In de rest van die landen gebeurd natuurlijk geen fuck zoals altijd maar het wordt toch even voorgedaan alsof dat wel zo is.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 29 februari 2008 @ 10:57:44 #244
163650 Greys
pi_57056143
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zijn er genoeg die dat al hebben gedaan of geprobeerd, heb je het nieuws niet een beetje gevolgd afgelopen maanden?
Niet persoonlijk gaan worden nu, we voeren toch een normale discussie? Nergens voor nodig.

Ik probeer gewoon te zeggen - en dat weet je heus wel - dat aangifte doen een normale reactie zou zijn.
Onschuldige mensen omleggen niet. Punt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57056184
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Niet persoonlijk gaan worden nu, we voeren toch een normale discussie? Nergens voor nodig.

Ik probeer gewoon te zeggen - en dat weet je heus wel - dat aangifte doen een normale reactie zou zijn.
Onschuldige mensen omleggen niet. Punt.
Nee, natuurlijk is mensen omleggen geen normale reactie!

Maar om even terug te komen op Pakistan he.... Denk je dat het zin heeft om daar aangifte te doen?
pi_57056208
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Wilders legt toch ook geen onschuldige mensen om of een bedrijfsleven plat omdat hij beledigd wordt?
Onzin. De tendens is dat moslims niet moeten zeiken, ze mogen zich helemaal niet beledigd voelen.
pi_57056220
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Die cartoons waren best grappig ja. Iets waar we Wilders nog nooit op heb kunnen betrappen.
Salman Rushdie wil ik al helemaal niet met Wilders vergelijken.
je mist het punt een beetje, het gaat niet om WIlders, en zijn niveau, Wilders is voor die bedreigers gewoon SIMPELWEG means to an end, net als Ayaan dat was, Rushdie dat was, een ieder dat is die AANDACHT genereert , massaal.
Als ze jou de nek om draaien, heeft dat geen enkele impact, maar een bekend gezicht de nek om draaien heeft dat wel, wereldwijd.
Denkt men nu echt dat als een WIlders ophoudt met blaten dat die vermaledijde geloofszeloten dat dan ook doen?!
We maken ons hier druk om een film die er niet eens is nog, omdat DAT de moslims elders tegen het hoofd zou stoten, terwijl we verdomme in Uruzgan op moslims schieten

Means to an end, geregisseerde woede, geregisseerde gekrenktheid, omdat er lawaai gemaakt moet worden, hoe dan ook, gedreigd moet worden , hoe dan ook, er zal ons even getoond worden welke macht de Islam nog heeft, hoe groot Allah is, hoe almachtig zijn wil... en als dat lukt door politici hier te bedreigen, dan is dat prachtig, omdat de rest dan paniekerig gaat roepen "doe maar niet dan!! anders gaan we er allemaal aan straks!!!!!!!!".

Hulde aan bepaalde Duitse politici die wel een dikke vinger maken naar die geloofszeloten, en een opera juist WEL opvoeren na bedreigingen uit achterlijke hoek, voorstellen om in iedere EU krant een plaatje van die verrotte profeet te plaatsen ipv zich aan te passen aan achterlijke regels.

Het is voor MOSLIMS verboden die profeet af te beelden, NIET VOOR ONS, dus in ET's naam waarom zouden we ons houden aan regels die voor ons simpelweg niet gelden? omdat ze ons bedreigen anders?

Moet die prachtige tempel in Thailand ook maar met de grond gelijk gemaakt worden? Want daar hangt een schildering van de profeet, Mohammed, ja , die warlord van weleer dus.
Moet Thailand afgestraft worden nu, omdat ze die doek niet weghalen?
Vraagt de Thaise regering om problemen nu, omdat dat doek er nog steeds hangt? levensgroot?
Moeten ze daar niet zeuren als er dadelijk op een drukke markt een of andere achterlijke moslim zichzelf naar Kingdom NOT Come blaast en tig onschuldigen met zich meeneemt?

OF snapt men hier hoe achterlijk WIJ zouden zijn als we gehoor geven aan IEDERE eis die met bedreiging gepaard gaat?
OF snapt men hoe het zo HEEL ERG NIET om WIlders gaat , het geen het LEVENSGROTE schildering in die tempel wel bewijst, want daar malen die geloofszeloten niet om, nee, ze malen liever om wat cartoons in een WESTERSE krant, of een peroxide blondje uit een WESTERS land, die wat blaat over hoofddoekjes en een boek dat nooit verboden zal worden, of het peroxide blondje moet alleenheerschappij ten deel vallen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 29 februari 2008 @ 11:01:34 #248
163650 Greys
pi_57056229
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar om even terug te komen op Pakistan he.... Denk je dat het zin heeft om daar aangifte te doen?
En dus...? Dan maar lekker iets radicaals?
Want dat staat zo lekker in verhouding tegenover 1 blonde pipo die iets roept over je geloof?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 29 februari 2008 @ 11:03:15 #249
163650 Greys
pi_57056267
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin. De tendens is dat moslims niet moeten zeiken, ze mogen zich helemaal niet beledigd voelen.
Van wie mogen ze zich niet beledigd voelen?
Dat maak jij er van. Ik voel me alleen ook wel eens beledigd en dan neem ik geen radicale maatregelen.
UITERAARD mogen ze zich beledigd voelen! Tenminste... ho even... we zouden bijna vergeten dat we helemaal de film nog niet hebben gezien
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57056339
Het verbaasd mij dat overal de pleuris is uitgebroken over de film maar bij Moslims in Nederland het redelijk meevalt. NOVA, netwerk, Pau & Witteman, NOS, FOK, Verhagen, Egypte, Sudan en noem het maar op. De meesten in mijn omgeving, en ikzelf, weten al een tijdje dat die komt, weten hoe Wilders denkt en wat dus te verwachten en hebben meer zoiets van 'het is niet leuk maar negeren is toch wel het beste'. En thats it.

Ben nog geen opruiende vrijdagpreken tegengekomen of mede-broeders die me een wapen hebben toegestopt want 'je weet maar nooit he'. Dus waarom dan elke keer die drang bij sommigen op dit forum om te doen alsof de meerderheid van de Nederlandse Moslims klaar staat 'de boel plat te leggen'?

Maar goed, we hebben het ook veel te goed in dit landje, niet veel echte andere problemen en dan hebben we tenminste iets wat ons bezig zal houden moet je dan maar denken.
X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')