abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57003594
Het peutertopic [2-4 jaar] deel 17

Peuters

14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
6 augustus 2005: dochterje van Rekkie
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 10-04-2008 20:37:44 ]
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 27 februari 2008 @ 07:35:26 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57003649
Psssst, Saskia is net een kleutertje!

Ik ben zo benieuwd hoe het straks allemaal gaat als Marietje naar school mag (moet?). BSO, halen, brengen, wennen, slapen 's nachts, zo vroeg op nog steeds? Ik ben echt heel benieuwd welke fase we dan weer tegemoet gaan.

Houden jullie 3-jarigen ook zo van bijvoorbeeld kwartetten? Maria vindt dat hartstikke leuk en ze kan het ook heel goed, vind ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_57007217
Beetje rare vraag misschien, maar houden jullie je aan de "eisen" van bijvoorbeeld vingerverf waar op staat 0-3 niet. Of geven jullie dat gewoon?
  woensdag 27 februari 2008 @ 11:55:30 #4
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57007626
Dat geef ik gewoon, de voorschriften zijn soms gewoon erg star.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_57008149
Als er allemaal kleine dingen aanzitten kan ik het nog snappen. Maar zoals nu bij vingerverf niet.
Dus gaat ze vandaag waarschijnlijk voor het eerst vingerverven.
  woensdag 27 februari 2008 @ 12:33:16 #6
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57008362
Leuk Ingrid!

Julius is verliefd! Ik haalde vanochtend op weg naar het kinderdagverblijf een ballon uit mijn zak en vroeg of hij die wilde hebben. "De ballon is voor Zuela", zei Julius. Oké, prima. Hier dan. Ik was volledig in de veronderstelling dat Zuela één van de imaginaire vriendjes van Juul was (zoals daar ook zijn: Gredodos en Utje. Gredodos is groot en harig en Utje klein en blauw, en ook heel ondeugend ). Op het kinderdagverblijf bleek echter dat Zuela een nieuw meisje was. Een heel dottig, klein, Turks meisje met oorbelletjes en een lange prinsessenrok. En Julius ging de ballon aan haar geven. En een kusje. Ikke: "Ben je verliefd Juul?" Juul: "Ja mama, ikke bent verliefd." Zuela was een beetje verlegen en durfde de ballon niet goed aan te pakken. Op dat moment kwam Kayleigh, een ander meisje, de ballon opeisen. Maar die werd direct afgestrafd. "Niet voor jou Kayleigh!!! Voor Zuela." Uiteindelijk nam ze hem aan, haar roze ballon. En Juul kreeg een groene van mij. En toen gingen ze samen spelen. Einde lovestory.
pi_57008633
Wat schattig Renzell!
pi_57010110
Och Julius toch! Wat heerlijk Renzell, en ik hou ook van zijn zelfbedachte vrienden. Zo lief vind ik.

Met Luuke gaat ook alles goed. Die is alleen maar smoorverliefd op haar "Leentie". En van een kattekopperig peutermeisje verandert ze langzaam in een peuter die steeds meer begrijpt. Alles, maar dan ook echt alles moet ik uitleggen. Maar als ik dat doe dan is ze zo lief en behulpzaam. Af en toe verliest ze haar geduld nog en ontploft dan. Dat heeft ze echt niet van mij. Echt niet. Maar wat veranderen ze op deze leeftijd! En ze heeft een paardestaart. Hoe cool is dat.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 27 februari 2008 @ 13:56:44 #9
95752 crew  Chell
Kluns
pi_57010280
Dat vraagt om nieuwe foto's van Luuke, Lishe
pi_57010332
Oooh wat schattig, Renzell

Lishe, hartstikke cool (ik heb ook zo'n ontploffend kind. Ik ken dat helemaal niet en sta dan heel appelig te kijken. Wat moet je dan doen? )

Ingrid, vingerverf krijgt ze gewoon. Ik heb laatst bij de speel-o-theek 'geleerd' wat betreft die leeftijdsgrens, dat het vooral gaat om 'kleine onderdelen' enzo. Vingerverf krijgt ze dus wel, maar die smurfen van de Appie dus niet
Variety is the spice of life
pi_57010804
Julius en Luuke
Deze leeftijd is zo geweldig ondanks ontploffingen en bijbehorende zaken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57013528
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:59 schreef nebelung het volgende:

Ingrid, vingerverf krijgt ze gewoon. Ik heb laatst bij de speel-o-theek 'geleerd' wat betreft die leeftijdsgrens, dat het vooral gaat om 'kleine onderdelen' enzo. Vingerverf krijgt ze dus wel, maar die smurfen van de Appie dus niet
Dus eigenlijk gewoon je gezonde verstand gebruiken.

Hier ook (nog steeds) een ontploffende peuter. Al wordt het wel iets minder. Ze begrijpt dingen veel beter en kan ook beter praten, dat scheelt!
pi_57013700
Aaaaaaaaaaah! Krijg net bericht dat Kim naar de psz mag. 7 maart al! Dat is al bijna! Leuk! Eng!
pi_57018752
Nebelung, ik probeer altijd maar rustig met haar de situatie te bespreken. En vooral veel uit te leggen. (Het is echt boosheid waar ze niks mee kan denk ik.)
Yoni, er staat er 1 in het fototopic, nog niet met staart, batterij op van de camera. En ik had niet echt leuke foto's van d'r. Het arme kind gaat gebukt onder de komst van haar zusje.
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:41:22 #15
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57020690
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:50 schreef Lishe het volgende:
Och Julius toch! Wat heerlijk Renzell, en ik hou ook van zijn zelfbedachte vrienden. Zo lief vind ik.

Met Luuke gaat ook alles goed. Die is alleen maar smoorverliefd op haar "Leentie". En van een kattekopperig peutermeisje verandert ze langzaam in een peuter die steeds meer begrijpt. Alles, maar dan ook echt alles moet ik uitleggen. Maar als ik dat doe dan is ze zo lief en behulpzaam. Af en toe verliest ze haar geduld nog en ontploft dan. [sub]Dat heeft ze echt niet van mij. Echt niet.[/sub] Maar wat veranderen ze op deze leeftijd! En ze heeft een paardestaart. Hoe cool is dat.
Nee en ik vraag me echt af van wie wel, omdat X ook de rust zelf is. Of sluimert het temperament bij jullie?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_57020819
Van mij, Dutch, stiekem toch. En lief is ook van het bommen droppen. Dus tsja.
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:03:22 #17
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_57021194
Mijn kinderen zijn behept met het ontplofgen. Het scheelt enorm dat ik dat gen ook heb .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:03:00 #18
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_57028003
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 07:35 schreef Sugar het volgende:
Psssst, Saskia is net een kleutertje!

Ik ben zo benieuwd hoe het straks allemaal gaat als Marietje naar school mag (moet?). BSO, halen, brengen, wennen, slapen 's nachts, zo vroeg op nog steeds? Ik ben echt heel benieuwd welke fase we dan weer tegemoet gaan.

Houden jullie 3-jarigen ook zo van bijvoorbeeld kwartetten? Maria vindt dat hartstikke leuk en ze kan het ook heel goed, vind ik.
Kwartet hebben we (nog) niet. Maar spelletjes doen vindt ook Jolie heel leuk. Kleurentorentjes, domino en memory. Memory eerst met tien kaartjes, toen met twintig en inmiddels met dertig. Oh en laatst had ze met Yahtzee een eigen spel bedacht, dat was leuk en goed bedacht vond ik.

En naar die periode straks ben ik ook heel heeeeeeel benieuwd!
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:30 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Dus eigenlijk gewoon je gezonde verstand gebruiken.
En je blijft er gewoon bij toch, als ze het niet opvreten valt het allemaal wel mee. Vind ik.
pi_57028025
Wat knap trouwens, die spellen!
Luuke heeft daar het geduld nog niet voor. Alleen 'Bonte Ballonnen" gaat heel goed.
pi_57028062
Memory, Electro, bambino Loco en puzzels maken zijn hier favoriet. En dat kwade gezicht als ik toevallig 2 dezelfde kaartjes vind met Memory
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:14:36 #21
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57028156
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:47 schreef Lishe het volgende:
Van mij, Dutch, stiekem toch. En lief is ook van het bommen droppen. Dus tsja.
Stille wateren...

Wat spelletjes betreft is Léon al net zo erg als zijn ouders, hij kan niet tegen zijn verlies. En ik laat hem ook niet constant winnen, moet hij mee leren omgaan vind ik.
Maar we hebben hier gewoon de 1e winnaar en de 2e winnaar. Daar kan hij wel mee leven.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_57028161
A gossie wat lief Renzell!

Ingrid, Amber heeft geen vingerverf want dan zit mijn hele huis onder, maar ze heeft wel waterverf en dat gaat hartstikke goed. Ik was eerst ook een beetje huiverig voor viltstiften, maar dat gaat ook super!
Wat goed dat Kim het probeert om op het potje te plassen.
Amber plast en poept eigenlijk de hele dag op het potje, tenzij we naar buiten gaan. Dan doe ik haar nog wel een luier om. De ene keer is ze wel droog, de ander keer is haar luier loodzwaar. Verleden week was ik om 15.00 uur de deur uit gegaan, luier om gedaan en ik was rodn 18.00 uur weer thuis. Deed een half uur later haar luier af en toen was ie nog kurkdroog. Gister reden we van Delft naar Rijswijk, dat is 20 minuten rijden, en toen was haar luier weer nat.

We hebben een soort van kwartet maar dan met dezelfde plaatjes. We spelen geen kwartet maar Amber zoekt dan dezelfde kaartjes bij elkaar. Soort open memory. Daarnaast vind Amber het helemaal gweldig om te kleien
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:34:58 #23
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_57028522
Oh en deze week is onze oppas met vakantie en ook de peuterspeelzaal is dicht. Het was allemaal een beetje lastig en onverwachts deze week en Jolie is daarom deze week bij vier verschillende mensen ondergebracht En ze houdt zich zo goed, in al die gekke dingen. Ik verbaas me er echt over. Ik vind het knap van haar.
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:57:07 #24
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57028958
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:50 schreef Lishe het volgende:

Met Luuke gaat ook alles goed. Die is alleen maar smoorverliefd op haar "Leentie". En van een kattekopperig peutermeisje verandert ze langzaam in een peuter die steeds meer begrijpt. Alles, maar dan ook echt alles moet ik uitleggen. Maar als ik dat doe dan is ze zo lief en behulpzaam. Af en toe verliest ze haar geduld nog en ontploft dan. Dat heeft ze echt niet van mij. Echt niet. Maar wat veranderen ze op deze leeftijd! En ze heeft een paardestaart. Hoe cool is dat.
Wat klinkt ze heerlijk Lies! Ik vind dat óók zo leuk, om dat ongeleide projectiel van me langzaamaan te zien veranderen in een jongetje dat eigen vriendjes (of vriendinnetjes ) heeft, een robot kan tekenen, kan vertellen wat ie heeft gedaan en in een groot bed slaapt. Ik verheug me heel erg op de fase die komen gaat. En imaginaire vriendjes zijn te gek ja!!! Gredodos rules! Wat lief trouwens dat Luuk zo gek is van haar zus.

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 28-02-2008 10:42:01 ]
  vrijdag 29 februari 2008 @ 11:44:47 #25
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57057145
Ik was het topic weer kwijt

Magoe, ff melden dat de buisjes erin zitten en dat alles goed is gegaan. Wel heeft Bram nog een beetje last van een driftbuien en hónger!

Hij was pas ''s middags aan de beurt en mocht na half 8 niets meer eten. Daarvoor één beschuitje. Normaal eet ie aan een stuk door ongeveer. Helaas was zijn humeur dus ver beneden peil...
Op de OK ging het personeel quasi-vrolijk een gesprek aan over zijn knuf (olifant) Waarom is dat een olifant??
Bram: dat zie je toch? hij geeft grote oren en een snurk grote hilariteit...
Maar hij liet zich niet afleiden. Keek al steeds met een schuin oog naar de KNO arts. Tot groot vermaak van deze man. Narcose was wel weer even heftig. Ook Bram liet zich eerst makelijk "weg maken"maar zijn onderbewuste verzette zich heftig. Hij sprong zowat van de operatietafel. Dat was niet zo cool.

Nu blijft ie wat humeurig, hij eet zich een slag in de rondte. Maar hij hoort wel beter Al moeten de dingen die er als gewoonte ingeslopen zijn weer even afgeleerd worden. (HUH?! WATTE??!)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')