abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 maart 2008 @ 12:55:32 #176
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57620490
Dat klinkt heel herkenbaar, moet ik zeggen. Jij schreef een tijdje geleden toch ook dat je Anna wel eens iets aanwijst wat bijvoorbeeld vlak bij haar voetje ligt en dat het echt eeuwen duurt voor ze het ziet? Dat heeft Juul dus ook, precies datzelfde. Hoewel hij met dingen die ver weg zijn, nooit moeite lijkt te hebben bedenk ik me nu. Ik wijt het ook altijd maar aan zijn dromerig- of warrigheid, maar het zou natuurlijk heel goed met slecht zicht te maken kunnen hebben. Moeilijk om in te schatten bij die kleintjes. Hopelijk werkt ze de volgende keer beter mee! Zou toch wel fijn zijn om te weten dat het zicht oké is!

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 27-03-2008 08:27:49 ]
pi_57626241
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:57 schreef bixister het volgende:
ah OK, dan gaat 't dus gewoon niet zo heel 'prima'.
Die spijlen eruit is ook eigenlijk alleen maar om te oefenen. Zodat ie hopelijk straks ook gewoon in bed blijft
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57648735
En ik zit me juist af te vragen of het niet net zo makkelijk is om meteen het 1 persoonsbed neer te zetten. Anders moet ze 2x wennen. Maar zolang het nog goed gaat in het ledikant blijft ze daar in slapen.
pi_57651684
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
En ik zit me juist af te vragen of het niet net zo makkelijk is om meteen het 1 persoonsbed neer te zetten. Anders moet ze 2x wennen. Maar zolang het nog goed gaat in het ledikant blijft ze daar in slapen.
Mikael krijgt ook meteen een 1 persoonsbed. Niet om het wennen maar gewoon puur om financiele reden. Nu hoef ik maar 1 keer een bed te kopen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57655608
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:49 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Mikael krijgt ook meteen een 1 persoonsbed. Niet om het wennen maar gewoon puur om financiele reden. Nu hoef ik maar 1 keer een bed te kopen
Ik was ook niet van plan een peuterbed te kopen. Ook vanwege financien
Maar of dus net als bij jou de spijlen van ledikant er binnenkort uit. Of nog wachten en dan over een tijdje 1 persoonsbed proberen.
pi_57662155
Ik had van mijn tante een Engelse cotbed gekregen, dat begint als ledikantje van 140x70 en de zijkanten kun je dan vervangen. Toen bij de Ikea dat meegroeibedje voor 25 euro gevonden dus die meegenomen, de cotbed naar neefje van 1,5 en neefje zijn bed hier in huis voor babytje2 Ze kunnen allemaal nog effe doorgroeien en dat IKEA bedje + nieuw matras komt een stuk goedkoper uit dan een nieuw ledikantje met matras.
Een groot bed had in Lucas zijn kamertje zo krap geweest en dat kleienre ledikantje scheelt ook weer ruimte, dus blij met deze oplossing.
pi_57701297
Ik kom even trots binnen springen
Mijn zoon is een week droog gweest, is met onderbroek naar de PSZ geweest, heeft druk lopen spelen in de sneeuw en heeft de krmis droog overleefd Ben zo trots op mijn ventje 's nacht wil hij het liefst ook zonder luier alleen na een paar nachten met ongelukjes deed hij toch die luier aan. Wel staat er een potje op zijn kamer en probeert hij daar snachts op te gaan. Hij is gewoon zindelijk binnen no time nu eindelijk zijn ontlasting goed is
pi_57701427
Dat is goed nieuws Anitra. Hoe is dat goed gekomen met hem?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57701816
Ik heb voor Amber via een vriendin een meegroeibedje van Ikea gekocht. Heb alleen zelf een ander matrasje gehaald.
Amber ligt eigenlijk al een hele tijd in haar peuterbed. Ze is 1x over de rand van het bed gevallen en toen heb ik meteen het peuterbed neergezet en dat ging eigenlijk meteen goed.
Vorig weekend waren we een weekendje weg en daar hadden ze een stapelbed. Ik had geen zin om het campingbedje mee te zeulen dus Amber heeft inderin het stapelbed gelegen. Had het matras van het bovenste bed op de grond gelegd en ze is er geen een keer uit gevallen. Ze heeft zelfs onder een 1 persoonsdekbed geslapen terwijl ze thuis een peuterdekbed heeft.

Anitra wat goed van Djulian!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_57702506
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:43 schreef snoopy het volgende:
Dat is goed nieuws Anitra. Hoe is dat goed gekomen met hem?
Zijn dunne ontlasting was een combinatie van allergie en vezels. Zijn darmen reageren fel op vezels en heeft dus een vezelarm dieet en dat gaat goed

Wat goed dat ze in het bed bleef liggen Vicky!!
pi_57703038
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:23 schreef Anitra het volgende:

[..]

Zijn dunne ontlasting was een combinatie van allergie en vezels. Zijn darmen reageren fel op vezels en heeft dus een vezelarm dieet en dat gaat goed

Wat goed dat ze in het bed bleef liggen Vicky!!
ik was ook heel trots

thuis komt ze de laatste tijd weer regelmatig uit bed. Gisteravond hadden we d'r erin gelegd. Ik wilde in bed tv gaan kijken en liep naar de gang. Zag dat haar deur open was en toen ik naar binnen keek was het bed leeg. Liep naar mijn eigen slaapkamer en daar stond ze met al d'r poppetjes in dr handen te leunen op de rand van mijn bed... Het zag er wel schattig uit.. maar ik heb haar naar haar eigen bed gedirigeerd. Uiteindelijk is ze wel in slaap gevallen.
Elke nacht rond een uurtje of 4/5 is ze wakker en komt ze naar ons toe. Hoe kan ik dit doorbreken? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze in haar eigen bed blijft liggen. Ze wil namelijk alijd even bij ons liggen. De ene keer valt ze meteen in slaap, de andere keer niet. Meestal leg ik haar na een half uurtje weer in haar eigen bed en dan blijft ze wel liggen.... maar dan is het gedaan met mijn slaap.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_57705154
En als je haar dan direct terug brengt?

Lucas ligt nu op zijn eigen kamertje, twee dagen was ie boos, de derde dag te moe om boos te doen en de vierde dag vondt ie het helemaal prima Nu speelt ie overdag ook lekker daar, met al zijn knuffelbeesten op zijn bed, ben blij dat ie het zo leuk vindt ookal is't kamertje nog lang niet klaar.
Zindelijk is ie nu ook bijna helemaal, af en toe toch nog een ongelukje, en dan meestal 5 minuten nadat ie op de wc geplast heeft Maar lange stukken, tijdens leuke dingen doen of winkelen doet ie het hartstikke goed. Hij is nu steeds 's ochtends ook droog en staat dan echt op ontploffen als je zijn luier uit doet. Zit te twijfelen om hem wanneer wij naar bed gaan even op de wc te zetten, dat lange ophouden is toch niet gezond voor zijn blaas? (Uur of 12/14)
  zondag 30 maart 2008 @ 13:03:50 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57712918
djulian mijn stoere ventje
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_57727129
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 11:58 schreef renzell het volgende:
Tearsong; heb jij al leuke plannen voor de verjaardag van Tomas? Dat is immers al over een paar dagen.

Wij doen as usual een groots festijn, waarbij iedereen welkom is en het de hele dag 1 grote chaos zal zijn in ons krakkemikkige, studentikoze optrekje. Hopelijk is het lekker weer, zoals de voorgaande jaren, want dat enorme dakterras hadden we wél nodig om al dat volk op kwijt te kunnen.
vervang dakterras door tuin en je hebt zo'n beetje wat het hier gaat worden, al verwacht ik weinig van het weer 's middags gaat hij gewoon naar de PSZ en daar mag hij uitdelen.
Alweer bijna 3..en Julius ook alweer
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_57730564
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:42 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik was ook heel trots

thuis komt ze de laatste tijd weer regelmatig uit bed. Gisteravond hadden we d'r erin gelegd. Ik wilde in bed tv gaan kijken en liep naar de gang. Zag dat haar deur open was en toen ik naar binnen keek was het bed leeg. Liep naar mijn eigen slaapkamer en daar stond ze met al d'r poppetjes in dr handen te leunen op de rand van mijn bed... Het zag er wel schattig uit.. maar ik heb haar naar haar eigen bed gedirigeerd. Uiteindelijk is ze wel in slaap gevallen.
Elke nacht rond een uurtje of 4/5 is ze wakker en komt ze naar ons toe. Hoe kan ik dit doorbreken? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze in haar eigen bed blijft liggen. Ze wil namelijk alijd even bij ons liggen. De ene keer valt ze meteen in slaap, de andere keer niet. Meestal leg ik haar na een half uurtje weer in haar eigen bed en dan blijft ze wel liggen.... maar dan is het gedaan met mijn slaap.
Hier precies zo Vicky! al kwam ze eerst om 01:00 uur, een paar weken later rond 04:00 uur en nu meestal rond 05:30.. Bij Sara komt het van het hoesten, ze is dan gewoon bang, dus laten we haar dan maar bij ons slapen (al 10 weken inmiddels )
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57735178
Hier een strontverkouden meisje met lichte verhoging. Ze heeft nu van die lodderige oogjes. En een hees stemmetje. Sinds ze vrijdag van de psz kwam werd ze verkouden. De boel begint een beetje los te komen nu. Gelukkig wil ze graag dat ik haar neus afveeg. Scheelt weer strijd.
Nog tips voor 's nachts? Doorgesneden ui helpt niet. Hoofdeinde is iets verhoogd.
Ik ben zelf ondertussen ook aardig verkouden geworden. Straks naar de winkel, iig neusspray ophalen! Hoorde ook van luuf ofzo. Iemand bekend mee?
  Licht Ontvlambaar maandag 31 maart 2008 @ 13:17:21 #192
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57735625
Het verhoogde hoofdeinde is al een prima zet, daarmee maak je het ademhalen net iets makkelijker. Luuf is net zoiets als Vicks Vaporup, wat je op rug, borst en hals kunt smeren...

Wij gaan woensdag voor het eerst naar 'Peutergym voor kind en ouder' van het Groenekruis. Een soort cursus van 10 keer een uur (april, mei en juni).
quote:
Er wordt aandacht besteed aan:

• grove motoriek (klimmen en springen)
  • fijne motoriek (ballen en blokken)
  • samen spelen (tikkertje en kringspelletjes)

Ook wordt er nuziek gebruikt omdat kinderen bewegen op muziek heerlijk vinden
  • Ben erg benieuwd hoe Isa het gaat vinden
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      maandag 31 maart 2008 @ 13:59:25 #193
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_57736423
    Och ja, Sjeen je helpt me ongemerkt herinneren dat ik ze ook nog moet bellen voor peutergym. Tel. hangt al maanden op het bord, maar er was altijd iets op vrijdag. Volgens mij moet het vanaf nu kunnen. Ik ga ze maar eens bellen om te vragen of er nog plek is.

Djulian vent wat goed!

Vicky, ik wou dat ik het antwoord wist. Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat Léon al een tijdje rond 4 uur bij ons in bed kruipt. Voorheen dirigeerde ik hem altijd terug, maar manlief en ik konden het niet eens worden. Hij vond het zo gezellig en ik stond dus alleen met mijn principe dat kinderen in hun eigen bed moeten slapen. Oftewel, het was zgn. mijn probleem en als ik dat vond kon ik de strijd aangaan met Léon.
    Dit is trouwens wel het enige punt waar we het niet over eens zijn, maar ik vind het nog steeds. Ik heb de strijd wel opgegeven trouwens. In mijn eentje was het niet te doen en ik wilde ook gewoon eens een nacht slapen. Klinkt alsof ik het goed praat hè?
    Maar goed, zo is er nu wel pais en vree hier.
    Moet er alleen niet aan denken aan waneer Cas ook uit zijn bed kan en bij ons in kruipt.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      maandag 31 maart 2008 @ 15:50:26 #194
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_57738526
    Oh, dat lijkt me erg lastig, kinderen die in bed willen bij je. Ik zou het ook liever niet hebben, maar ken genoeg verhalen van mensen die de weerstand ook niet konden bieden. Succes met afleren dan maar ooit?

Ik vind het moeilijk om mijn dochter te zien worstelen met allemaal dingen. Ze wordt groter, heeft groeipijn in haar knieën, voeten en volgens mij vooral ook in haar hoofdje en haar hart. Alles is moeilijk nu voor d'r. Samen spelen, of het nu met babies of grotere kinderen is: alles is al snel strijd en dan blijkt ze ineens ook gemene en boze trekken in huis te hebben. Straf krijgen levert veel protest op en vooral ook groot verdriet en troost zoeken daarna. Worstelen echt. Ze droomt ook ineens veel meer, ze wordt er regelmatig wakker van.

Ze was zaterdagnacht ineens huilend wakker, ze had overgegeven. Dat is gelukkig heel, heel zeldzaam. Heeft ze als baby alleen een keer gedaan en nu dus voor het eerst bewust. Ze was er van onder de indruk, gelukkig kon ik haar goed troosten en ben ik op haar kamer naast haar bedje gaan slapen. Dat vond ze heel fijn en bijzonder. Midden in de nacht ben ik weer naar mijn eigen bed gegaan, nadat ik natuurlijk aan haar had gevraagd of ze dat ook goed vond (waren allebei even wakker en naar wc geweest). Dat vond ze goed, ze snapte het. 's Ochtends zei ze nog: "ik vond het héél leuk dat je naast me sliep en ik kon een beetje goed slapen, niet heel goed".

Ik hoop dat ze snel weer wat lekkerder in haar vel zit, ze verdient het om lekker zingend en dansend door haar leventje te gaan.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      maandag 31 maart 2008 @ 17:31:51 #195
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_57740620
    Lieve Sugar, wat moeilijk en rot! Ik herken het ook weer zó van met Juul een paar maanden terug. Toen zat ie zichzelf ook zo in de weg. Dromen, nachtmerries, alleen maar drammen en alleen maar weerstand de hele tijd. Ik werd daar verdrietig en vooral ook bezorgd van. Alsof ze opgesloten zitten in hun eigen gedrag op die momenten. Het is (nog) geen keuze voor ze. Het overkomt ze. Zielig! Maar het gaat ook écht écht weer over!!! Het is natuurlijk een enorme dooddoener, maar Maria zit in een moeilijke periode, waar ze úit komt! Echt!!! Ik hoop met je mee dat dat heel snel gebeurtl!

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 01-04-2008 11:41:40 ]
      dinsdag 1 april 2008 @ 07:39:11 #196
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_57754110
    Het zal wel te maken hebben met de leeftijd weer en toch een ontwikkelingsspurt. Ik herken hier nl. heel veel in. Zullen we dan maar gewoon ons vasthouden aan het feit dat ook dit weer slechts een faaaaaase is?
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_57754153
    A gossie wat sneu voor Maria..Hoop dat ze er snel vanaf is.

Gisteravond hadden we Amber in bed gelegd en toen hoorde we na een paar minuten de deur al weer open gaan. Michel ging kijken en toen kwam Amber uit onze slaapkamer gedrenteld. We hebben haar weer naar bed gedirigeerd en ja hoor, nog geen 5 minuten later weer de deur open. In ging kijken, lag ze languit op de grond voor de woonkamerdeur onder het spleetje door te kijken. Zonder wat te zeggen haar weer naar bed gebracht. En je raadt het al, binenn een paar minuten ging weer haar deur open. Ben toen naar haar toe ggaan en gezegd dat als ze nu niet ging slapen, we niet zouden gaan zwemmen, en dat heeft geholpen.... Vannacht was ze rond 2.00 uur wakker en stond ze weer aan mijn bed. Ik heb haar direct naar haar eigen bed gebracht en toen is ze wel lekker gaan slapen, tot vanmorgen 7 uur
    Gisternacht is ze helemaal niet wakker geworden en was het gisterochtend pas half 8

Zijn jullie kids ook zo goed in tijdrekken voordat ze moeten gaan slapen. Amber moet altijd eerst een keer of 10 op het potje poepen en plassen, dan nog even dit doen en even dat doen, tandenpoetsen, nog ff plassen..... :
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_57754334
    Merlijn kan ook wel rekken met naar bed gaan. Meestal gaan we 's middags en 's avonds na Dora naar bed, soms mag hij ook wachten tot na pepa big. Eenmaal boven is hij moeilijk te verplaatsen want hij laat zich hangen om het op die manier wat te rekken. Wij proberen er voor het slapen gaan zo een vast ritme in te houden in het ritueel zodat er weinig ruimte is om te rekken, het is meer dat niet meewerken. Gelukkig komt hij verder alleen zijn kamer af als het mag en ligt hij in bed gewoon nog met de CD meetezingen of te brabbelen.
    pi_57757470
    Kim rekt niet echt. We gaan altijd boven omkleden. Tandenpoetsen in de houdgreep (wil anders nog steeds niet).Meestal om de dag. Dan nog even dollen op het grote bed.
      dinsdag 1 april 2008 @ 11:52:26 #200
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_57757627
    Verhaal van herkenning Sugar hier precies dezelfde dingen, wij botsen nu ook meer dan voorheen omdat ze op dit moment nee niet zomaar accepteerd en dan mega boos wordt.

Op het gebied van het naar bed gaan hebben wij het eigenlijk heel makkelijk ze vraagt nl zelf of ze naar bed mag en dat rond de klok van half 8.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')