abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57337960
evenstar, hoe gaat 't nu met de 'provocatie'?
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:27:12 #127
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_57338140
quote:
Op maandag 10 maart 2008 14:56 schreef dutchie het volgende:
Ben vanmorgen voor het laatst met Léon naar het cb geweest. Toch wel gek hoor.
Mag over een maandje met Zoë, hoe was het gegaan?
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:03:27 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57356090
laatste keer cb.. vinden jullie dat niet raar ?

Bix, ze heeft nooit pijn echt aangegeven dus dat is gewoon lastig om te bepalen bij haar.
Afgelopen maandag bespreking gehad met de kinderarts, ze was van de poepmedicatie af, maar sinds de glutenbelasting is dat dus gewoon weer hopeloos, nu ook weer zondag echt vieze slappe onwijs stinkende ontlasting en sindsdien weer niet gepoept, en dat is voor haar nu vrij normaal, terwijl de kinderarts wil dat ze dus elke dag poept, dus krijgt weer 3 maal daags volle mep medicatie ervoor en hopen dat het dan op gang blijft komen.
Ook is ze hangeriger slaapt ze wat meer, en heeft ze echt haar buien, die beduidend anders zijn als dwarse peuterbuien.
alles bij elkaar vond de arts dit wel verontrustend, en moeten we over 2 ( inmiddels anderhalve week) bloed laten prikken op bepaalde waardes ivm verdenking coeliakie, over 4 weekjes de uitslag.
we krijgen bijlange na niet genoeg poeder binnen ook, ze merkt het gewoon of ze nou wel of niet ziet ze weet dondersgoed dat het voor haar iets doet wat ze niet fijn vind. dus moet nu dosis per week verhogen en dus met wat water aanmaken en zo dus naar binnenwerken arm schaapje maar anders een vertekend beeld en dat willen we niet.

Blijft spannend dus lief dat je er naar vraagt

tearsong qua maat zit mijn neefje daar ook in okt 2005,
vraagje ben gewoon even nieuwschierig, is er nog iets merkbaar dat hij te vroeg geboren was? of is daar totaal niets meer van te merken ??

en ik vraag me ook af hoe het met Kady is

en met de rest natuurlijk ook
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:29:34 #129
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57357963
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:27 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Mag over een maandje met Zoë, hoe was het gegaan?
Goed, moest een paar testjes doen en dat ging allemaal prima. Maar het is echt een afrondend bezoek en dat is wel een beetje raar. Nu is hij officieel echt geen peuter meer. Echte kleuter die binnenkort naar school gaat. Geen kick gegeven trouwens tijdens het prikken, echt stoer!

Ja Evenstar, raar dus.

Léon is dus super geinteresseerd in muziek maken en ik weet niet zo goed hoe ik dit verder kan stimuleren. Muziek op schoot, daar is hij wat oud voor volgens mij. Maar muziekles weer te klein. Ideëen?

[ Bericht 20% gewijzigd door dutchie op 13-03-2008 19:53:10 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_57358886
Bij de muziekschool hier in de buurt hebben ze muzieklessen voor elke leeftijd. Heb je al op de site van de plaatselijke muziekschool gekeken?

Ik vond dit voor kinderen uit groep 1 en 2:
De sterren van de hemel
quote:
Kleuterblokjes

Muziek staat niet op zichzelf. Kijk maar naar kleuters. Zij combineren bijna als vanzelf alle creatieve disciplines met elkaar. Ze storten zich even lief en met evenveel overgave op zingen en dansen als op schilderen en toneel. Spelen! Dat is het belangrijkste. De sterren van de hemel. Vandaar dat Muziekschool Amsterdam op de zaterdagochtenden telkens vanuit een andere invalshoek vijf ‘kleuterblokjes’ aanbiedt. Dit jaar is het thema ‘sprookjes’.
• Muziek & Geluid, toveren met muziek
Wil je worden betoverd door geluid? De geluidentovenaar komt eraan!
• Muziek & Dans, ik vlieg, ik verdwijn, ik stamp, ik groei
Muziek is tovenarij, met het goede tempo en de juiste ritmes zorg je ervoor dat je alles kunt: met je armen, je grote teen en je hele lijf.
• Muziek & Beeldend, kleuren in klank
We gaan toveren met verf: verf mengen, stempelen en er zijn natuurlijk toverkrijtjes. Als je kunstwerk af is, toveren we er een partituur van!
• Muziek & Taal, sprokkelen met spreuken
Simsalabim en toverinkt. Maak je eigen toverspreuk en tover zo een nieuw liedje. Tover een oud sprookje in een nieuw jasje.
• Muziek & Theater, Hocus Pocus
Heksenmuziek, tovenaarsgeluiden. Ben je een reus of een kabouter? Wie wil je zijn en hoe laat je dat zien? We toveren de sfeer die bij je past!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57359220
Oe, dat ik binnenkort weer met Amber naar het cb moest, wist ik, maar ik had me nog niet gerealiseerd dat het dan ook de laatste keer zou zijn. Ik vind het nu al raar, kan je nagaan
Ik ben er ook bijna van ontroerd (als in: ze is al zo groot dat ze niet meer naar het cb hoeft....)

Snoop, dat klinkt leuk van de muziekschool! Ik ga hier in de buurt ook eens kijken
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:22:26 #132
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57359356
Snoopy klinkt goed. Ik dacht dat ze dan ook echt al moesten kiezen voor iets en echt op les zouden gaan. Wat weet ik er nou van?
pi_57359884
Ik ontdek trouwens nog veel meer cursussen voor kinderen van 4 en 5 jaar. Echt leuk!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 13 maart 2008 @ 21:10:09 #134
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57360451
Dan is het wel weer een nadeel dat in een deurp wonen. Pas iets met muziek vanaf groep 4.
Echt jammer zeg.
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 maart 2008 @ 21:30:22 #135
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57360977
quote:
Op maandag 10 maart 2008 08:45 schreef renzell het volgende:

[..]

Het ís volgens mij ook vrij normaal Tearsong, maar ik zie toch heel vaak kindjes om me heen die (veel) ouder zijn dan Juul, maar ook veeeeeeeeeeeeeel kleiner.
*meldt... Isa wordt 4 in juli, is 98 centimeter en 15,5 kilo. Ze zit dus ook in maat 98 op het moment
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_57362225
Kim begint nu wel door te krijgen dat ze aandrang krijgt.
Vanmorgen ging ik de luier verschonen, op ons bed. Luier af, ik wilde de schone pakken, hoor ik "mama, plassen," Ik draai me snel om en hoor ohoh plasssst. Zo zielig dat koppie. Ze was helemaal overstuur. Heb gezegd dat het niet erg is. En goed dat ze me waarschuwde. Misschien toch maar potje mee naar boven.

En Kim vind verven maar vies hoorde ik gisteren van de juf. Herkenbaar?
pi_57363420
Hmm ja Tomas had een periode waarin hij dat ook vies vond Ingrid. En in de zandbak spelen was ook niets want dan kreeg hij zand op z'n handen en dat moest er dan snel afgehaald worden. Is geloof ik nu wel over
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 14 maart 2008 @ 09:56:45 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57368987
jep hier is verven ook echt iets-wat-je-gewoon-niet-doet want daar krijg je vieze handjes van
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 maart 2008 @ 21:37:11 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57402468
Isa is verdrietig... We hebben vandaag papa naar het vliegveld gebracht, hij gaat voor vijf dagen naar Dubai. Isa wilde ook mee of als dat niet ging, dan moest papa maar hier blijven
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_57403398
Agossie Isa toch! Wat lief zeg!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 16 maart 2008 @ 07:09:20 #141
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_57408599
Heel lief inderdaad.

Jolie en ik hebben elkaar deze week bijna niet gezien. Ik vond het niet zo leuk en maakte me best zorgen. Jolie vond het in eerste instantie ook niet zo leuk maar ze heeft zich goed gered en het ook heel leuk gehad. Ik vind het echt zo knap van haar dat ze zich zo vaak door andere mensen naar bed laat brengen, uit logeren gaat enzovoorts. Ik vraag me weleens af hoe we dit hadden kunnen redden als ik een andere kindje had.
pi_57411831
Sinds vanochtend stikt het hier van de waterpokken. Ik vind het er echt enorm zielig uit zien.
Ze zeiden op het kinderdagverblijf dat ze gewoon mocht komen mits ze niet ziek was of open wondjes in haar gezicht had van het krabben oid.
Nu heeft ze er twee open gekrabt onbewust, kan ik haar dinsdag wel wegbrengen? Wat denken jullie? Of is het tegen die tijd alweer minder?
Whoop whoop, politie.
  zondag 16 maart 2008 @ 15:26:18 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57413449
ik zou haar lekker thuis laten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_57454341
Merlijn slaapt al sinds december in een groot bed, eerst met bedhekje, maar die is er nu ook vanaf. Hij doet het goed ons ventje. sinds het weekend slaapt hij dus zonder bedhekje en is nog niet uit bed gevallen. Knap.

Praten gaat steeds beter, heerlijk om te horen. Ook als hij Hou op tegen mij zegt omdat ik gek aan het doen ben. Het gaat nu wel rap zeg.
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:38:23 #145
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_57504164
Ik heb echt nul tijd deze maand maar ik wil even laten weten dat ik zo blij ben met mijn grote dochter. Wat is zo'n kind leuk!
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:02:15 #146
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57505576
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:38 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb echt nul tijd deze maand maar ik wil even laten weten dat ik zo blij ben met mijn grote dochter. Wat is zo'n kind leuk!
Zo'n post vind ik lief.
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:16:51 #147
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57505877
Mijn dochter is ook groot, maar ook behoorlijk kattig en bozig. Andere kindjes moesten het vandaag ineens flink bezuren bij d'r. Niet leuk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:34:54 #148
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57507773
Hè, lieve Sugar! Da's vast óók weer een fase hoor! Denk ik echt!

Ik werd zojuist gebeld door de moeder van Sibo, een jongetje op het kinderdagverblijf. Sibo wordt volgende week 3 en Julius heeft zijn eerste uitnodiging voor een kinderfeestje te pakken! Ik vind het zó leuk! En ik ben ook trots. Belachelijk gewoon. Julius en Juul (een meisje van het kdv) heeft Sibo uitgenodigd. Verder niemand uit die groep. Juul heeft dus een vriendje daar, blijkbaar. Dat vind ik écht leuk en fijn! Ze gaan eerst cakejes versieren en dan op het grote springkussen in de tuin, van 14.00 tot 16.00uur. Kuikentjes.
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:38:04 #149
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57507843
O Sugar, bij jullie ook al?
Ik had altijd het idee dat Maria zo'n ontzettende lieverd was en als ik dan soms naar mijn draakje kijk was ik wel eens een beetje jaloers. Maar kennelijk is het dus echt zo dat ze er allemaal een keer last van krijgen.
Léon heeft van die momenten dat hij echt heel boos doet en vooral zijn broertje moet het dan ontgelden. Die gilt dan weer: "Duweuh, duweuh! " En het feest is weer compleet.
Ik probeer nog steeds die buien om te draaien, maar heb er inmiddels een dagtaak aan. Volgens mij komt het ook omdat ze zich gewoon vervelen. Te weinig uitdaging. Rijp voor school zeg maar.
Want de ouders die ik spreek hierover met wat oudere kinderen herkennen het en stellen me gerust dat het beter wordt als ze naar school gaan.
Het aftellen is begonnen.
pi_57508079
Sugar, vast een fase joh! Saartje kan ook zo onwijs kattig doen soms. Ze komt dan thuis met uitspraken als : ikke mag niet slaan he?
Dus dan heeft ze op het kdv iemand gemept..:(

Wat onwijs gaaf Renz! En wat spannend ook trouwens

Dutchie, kan me indenken dat dat soms ook echt vermoeiend is zeg!

Hier gaat alles z;n gangetje. Sara babbelt de hele dag. Slapen gaat moeizaam de laatste 2 maanden, 9 van de 10 keer eindigt ze bij ons in bed en we zijn gewoon te moe om de discussie aan te gaan, dus dan slaapt ze de rest van de nacht bij ons. Tel daarbij op dat ze heel erg benauwd is en soms zo hoest dat ze moet spugen, en het feest is compleet ;s nachts. We hebben gisteren in overleg met de huisarts de dosis ventolin verhoogd naar 3 keer puffen per dag en extra als nodig is. Hopen dat ;t helpt want de nachten zijn lang zo! Zeker voor Sara zelf.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')