quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:10 schreef pinquit het volgende:ik heb pas max zn haar heel kort geknipt. spijt!!! dat langere staat m toch wel lief.. lekker laten groeien dus

ik hoop dat morris zn rode vlek snel wegtrekt! echt lang al, vanaf woensdag

Herkenning.

Ik heb Juul ook ooit eens een bijzonder onappetijtelijk rattenkoppie geknipt.

Maar de vlassen die hij nu heeft, zijn het ook niet. Een een kapper durf ik niet goed. Ik wil het níet kort, maar ook vooral niet te hip. Lastig.
Hier een peutertje met angsten. Voor het eerst. Ik heb met hem te doen. Hij zit zó met zichzelf in de knoop, mijn arme ventje. Bang voor de geluidjes uit de verwarming. Bang om te gaan slapen. "Ik wil niet dood, ik wil niet dood", riep hij laatst in zijn slaap. Zielig, vind ik dat.

Zijn levendige fantasie maakt hem een hele reeks imaginaire vrienden. Dat is fijn en grappig! Maar ook creëert het angsten, daar waar eerder alleen maar overmoedigheid en totale openheid was. Het zal er wel bijhoren, maar ik vind het moeilijk. Vooral omdat Juul tegelijkertijd óók de onuitstaanbare puber uithangt de ganse dag.

Het is weer slepen geblazen; in de stad, in de dierentuin, in de supermarkt. Yes!!!

En dan met een peuter die zich zo slap maakt als een vaatdoek, maar wél 17 kilo weegt, en dus écht niet meer makkelijk over de schouder te leggen is. Ai ai ai. En gillen. Zomaar. De hele boel bij elkaar. Oh, en kort slapen natuurlijk.

Vannacht 1 uur, wij.

Juul 4, of 5. Hij lag tussen ons in, de hele nacht. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem in paniek terug te leggen in zijn eigen bedje. Ik heb zó met hem te doen als hij bang is. Wil hem zó graag troosten dan. Hij is nog zo klein en zo hulpeloos, vind ik op dat soort momenten.

En zo vreselijk lief ook! Ik wil hem dan alleen maar knuffelen.
Het is een fase. Toch? Ah?

Is het een fase? Please? Laat het alsjeblieft een fase zijn!!!