abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57130582
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:59 schreef bixister het volgende:

knor, balen zeg dat ze allebei nog zo weinig zin hebben in 't zelf naar de wc gaan. ik kan me herinneren dat alicia 't toch een tijdje wel goed gedaan heeft?
klopt alicia is half om half zindelijk, zo gaat het dagen goed, zo is het meerdere malen en snachts foute boel. en niemand die er de vinger op kan leggen waarom het zo de ene periode goed gaat en dan weer een tijdje niet (of waarom ze het niet aangeeft/verteld dat het fout gegaan is en het niet vies vindt) zal vast een (hele hele lange) fase zijn. Jayden merkt niet vaak dat hij plast of poept, een hele enkele keer voelt ie het en meld het dan ook en doet het dan op de wc, potje durft ie niet (maar geen luier aandoen gaat gewoon nog niet, dan ligt er overal plas en poep, want spelen met natte kleren gaat prima en is niet vies en met poep kun je heel mooi schrijven )
  maandag 3 maart 2008 @ 19:46:03 #52
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57133655
Léon was ook wel naar de kapper geweest in de tussentijd. (zijn moeder is wel ijdel ) Maar puur om in model te brengen. Sterker nog, hij heeft nu al een vaste kapster.
Gewoon omdat ik verder niemand anders bij die kapsalon 'ons' haar nog toe vertrouw, na wat mislukte hairdo's. Maar 'onze' kapster is gewoon heel goed, vandaar dat we nog steeds daar naartoe gaan. Maar de rest blijft echt van 'ons' haar af.
En ze heeft Léon dus even drastisch aangepakt, een echte vent nu.
zit nu op mijn hotelkamertje en ik ben al een paar daagjes op pad alleen en heb een beetje heimwee. dus vandaar dat ik hem zo ophemel.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 3 maart 2008 @ 22:01:35 #53
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57137313
quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:10 schreef pinquit het volgende:
ik heb pas max zn haar heel kort geknipt. spijt!!! dat langere staat m toch wel lief.. lekker laten groeien dus

ik hoop dat morris zn rode vlek snel wegtrekt! echt lang al, vanaf woensdag
Herkenning. Ik heb Juul ook ooit eens een bijzonder onappetijtelijk rattenkoppie geknipt. Maar de vlassen die hij nu heeft, zijn het ook niet. Een een kapper durf ik niet goed. Ik wil het níet kort, maar ook vooral niet te hip. Lastig.

Hier een peutertje met angsten. Voor het eerst. Ik heb met hem te doen. Hij zit zó met zichzelf in de knoop, mijn arme ventje. Bang voor de geluidjes uit de verwarming. Bang om te gaan slapen. "Ik wil niet dood, ik wil niet dood", riep hij laatst in zijn slaap. Zielig, vind ik dat. Zijn levendige fantasie maakt hem een hele reeks imaginaire vrienden. Dat is fijn en grappig! Maar ook creëert het angsten, daar waar eerder alleen maar overmoedigheid en totale openheid was. Het zal er wel bijhoren, maar ik vind het moeilijk. Vooral omdat Juul tegelijkertijd óók de onuitstaanbare puber uithangt de ganse dag. Het is weer slepen geblazen; in de stad, in de dierentuin, in de supermarkt. Yes!!! En dan met een peuter die zich zo slap maakt als een vaatdoek, maar wél 17 kilo weegt, en dus écht niet meer makkelijk over de schouder te leggen is. Ai ai ai. En gillen. Zomaar. De hele boel bij elkaar. Oh, en kort slapen natuurlijk. Vannacht 1 uur, wij. Juul 4, of 5. Hij lag tussen ons in, de hele nacht. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem in paniek terug te leggen in zijn eigen bedje. Ik heb zó met hem te doen als hij bang is. Wil hem zó graag troosten dan. Hij is nog zo klein en zo hulpeloos, vind ik op dat soort momenten. En zo vreselijk lief ook! Ik wil hem dan alleen maar knuffelen.

Het is een fase. Toch? Ah? Is het een fase? Please? Laat het alsjeblieft een fase zijn!!!
pi_57137529
Het is vast een fase Renz, als hij 18 is zal hij vast niet meer bang zijn voor geluiden uit de verwarming, niet meer gillen, niet meer opgetild hoeven worden en niet meer tussen jullie inliggen

HIer is de fase om bang te zijn voor dingen ook een tijdje geleden ingetreden. Voor monsters vooral. En ik heb geen idee hoe zo'n klein jongetje daar nou op komt Het zal ongetwijfeld met de leeftijd te maken hebben maar het moet natuurlijk niet gaan overheersen.

Morris gaat zaterdag naar een proefles peuterdans. Ben zo benieuwd of hij het leuk gaat vinden
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 3 maart 2008 @ 23:13:02 #55
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57139514
Ik heb ooit eens gelezen dat als een kind bang is het kan helpen als je meegaat in die fantasie en samen de monsters gaat wegjagen. Helpt misschien niet voor elk kind, maar je kan het altijd proberen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57139661
Spokenspray is een plantenspuit met héél speciaal water.

Afgelopen weekend heb ik Myrthe opgegeven voor zwemles. Zijn bij jullie die wachtlijsten ook zo vreselijk lang?
pi_57139967
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:09 schreef snoopy het volgende:
Het is vast een fase Renz, als hij 18 is zal hij vast niet meer bang zijn voor geluiden uit de verwarming, niet meer gillen, niet meer opgetild hoeven worden en niet meer tussen jullie inliggen

HIer is de fase om bang te zijn voor dingen ook een tijdje geleden ingetreden. Voor monsters vooral. En ik heb geen idee hoe zo'n klein jongetje daar nou op komt Het zal ongetwijfeld met de leeftijd te maken hebben maar het moet natuurlijk niet gaan overheersen.
Ik kreeg vanavond tijdens Sesamstraat het gevoel dat ze het daar vandaan kregen! Ernie bang in bed voor monsters gevolgd door een superspannend deuntje met iemand die bang in zijn bed ligt te zingen dat spoken niet bestaan en dat je daar dus niet bang voor hoeft te zijn... Huh? Spoken? Wasdatdan? Bang? En monsters zijn dus ook eng?
Gelukkig heb ik een kind die alle 'gevaarlijke' dieren GE-WEL-DIG vindt! En wij kennen alleen leuke monsters (jaaah, ook die van Sesamstraat) koekjesmonster, mama is regelmatig kusjesmonster, Tinka toetjesmonster, etc. Dat scheelt misschien, het woord monster staat hier voor iemand die gek van iets is.
En toch... het was me al een paar keer opgevallen dat Randy niet graag alleen op zijn eigen kamer of onze slaapkamer komt als het geen bedtijd is. Vanavond toen we even met z'n tweeën boven waren, begon hij er zelf over, of ik die kamers niet eng vond. En hij zag ogen op onze slaapkamer, daar begon hij vanmorgen ook al over...
Er wordt trouwens geadviseerd om in die fantasie mee te gaan en de monsters/spoken/krokodillen/weetikveelwat weg te jagen. Omdat je een kind dan laat merken dat je zijn angsten serieus neemt. Aan de ene kant, daar zit wat in... Aan de andere kant; bevestig je dan niet juist dat ze bestaan? Hoe doen jullie dat?
Nah... Texel... je was me voor...
pi_57143212
Wij jagen de monsters hier ook weg. En daar maak ik meestal een grapje van en van te voren vraag ik of het een lief of een stout monster is.
Ik bedenk me nu dat het idd iets van de televisie moet zijn want als Morris tv mag kijken zegt hij: ik wil geen enge monsters zien hoor. En dan zeg ik: nee, ik wil ook geen enge monsters zien!

Ooit gedacht dat ik deze dingen zou doen voor ik kinderen kreeg?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 10:18:25 #59
105888 renzell
pi_57144938
Dat wegjagen helpt hier niet. Dat zou het misschien wél doen als het inderdaad over spoken of monsters zou gaan. Maar ook hier worden die juist te gek gevonden. Hoe jaag je een geluidje uit de verwarming weg dat er nu eenmaal is? Ik heb de imaginaire vrienden (Utje en Gredodos) al ingezet om zijn bed te bewaken , heb hem uitgelegd waarom er water door de verwarming stroomt, hem zelf de verwarming aan en uit laten zetten, zodat ie misschien gaat begrijpen hoe dat ding werkt en dat het water dat erin zit echt niet eng is, maar het helpt niets. Nou ja, de fasetheorie dan maar weer.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 10:21:58 #60
105888 renzell
pi_57144986
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:09 schreef snoopy het volgende:

Morris gaat zaterdag naar een proefles peuterdans. Ben zo benieuwd of hij het leuk gaat vinden

Wat leuk Snoop! Waar doe je dat? Een dansschooltje ofzo? Lijkt mij ook leuk voor Juul, zoiets!
pi_57145014
Ik heb gegoogled op 'peuterdans' en 'amsterdam'. Toen vond ik leuke dingen
Het is idd bij een dansschool. Ik ben heel benieuwd.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 10:33:39 #62
105888 renzell
pi_57145154
Oh, ik heb het meteen gecheckt en ik ga Juul óók inschrijven denk ik. Het is vanaf 3 hier en begint op 16 april, precies 5 dagen na zijn derde verjaardag. Wat een leuk cadeau is dat!
pi_57145216
kan je hem gelijk een tutuutje kado doen
  dinsdag 4 maart 2008 @ 10:43:09 #64
105888 renzell
pi_57145309
Jaaaaaaa, tóch nog meidengetrut met speldjes, tutuutjes en roze beenwarmertjes.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 11:43:58 #65
105888 renzell
pi_57146407
Hij gaat Snoop! Ik heb hem ingeschreven.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:01:02 #66
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57146750
Ja, leuk is dat het renzell. Woensdagochtend, he? Dat kan hier dus niet, heb toevallig dit weekend dat ook gezocht en gecheckt. Jammer dat Maria niet kan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:07:48 #67
105888 renzell
pi_57146855
Oh, ja, dat is écht jammer Sugar. Was geinig geweest, als ze samen waren gegaan! Juul gaat naar het kdv op woensdag, maar ik heb kunnen regelen dat hij daar vanaf 11 uur terecht kan. Een halve ochtend en dan gewoon de hele middag dus. Fijn dat dat kon! Ik denk dat Juul het heel leuk zal vinden.
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:16:30 #68
45621 Suzanna
Mama van...
pi_57190960
Ik heb even een vraagje...

Noa was tot voor kort helemaal zindelijk... plaste eigenlijk NOOIT in haar broek, we konden korte autoritjes maken en soms langere van een uur en dan was ze nog niet nat. Nu plast ze standaard 2 tot drie keer in haar broek en moet dus alles verschoond worden.

Nou word ik hier flink pissig van omdat ik WEET dat ze het gewoon goed kan... nu heeft ze maar een luier om omdat ik er echt genoeg van heb.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Zelf zegt ze dat het niet meer zal gebeuren, is er als het gebeurd niet meer zo ondersteboven van, schrikt niet meer en volgens mij is ze gewoon te lui om naar de wc te gaan als ze moet. Terwijl ze het eerst gewoon altijd (echt altijd, had gewoon GEEN ongelukjes!) goed deed en op tijd ging.

Hoe moet ik nou reageren? Streng zijn? Boos worden? juist extra lief doen? net doen of er niets aan de hand is? Ik snap er echt niks van ...
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:25:15 #69
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57191090
Ik zou heel vlug stoppen met pissig erover zijn, Suzanna. Dat is moeilijk denk ik. Maar wel echt proberen, want daar schieten jullie allebei niks mee op en dat voelt ze misschien ook.
Verder denk ik steeds luchtig en zonder oordeel reageren bij een ongelukje en de hemel in prijzen bij een plas op de wc. En regelmatig voorstellen even te gaan plassen?
Succes, lijkt me ook heel vervelend, hoor. Maar echt, probeer niet pissig te zijn, dat zal misschien al helpen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:32:39 #70
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57191225
Bram heeft dit hetzelfde gehad. Die is toen zeker een half jaar weer terug naar luiers geweest. Ik wist wel dat ie het kon maar hij was gewoon te druk met andere dingen en de wc niet belangrijk genoeg. Uiteindelijk hebben we in (oktober november??) door middel van stickers plakken de WC weer aantrekkelijk gekregen. Backyardigan briefje met 20 plaatsen. Voor elke plas en poep een sticker. Een klein kadootje (een stuiterbal of een stickervel of een spelletje doen) als het vel vol was. Bij 5 volle vellen mocht hij een "groot" kado kiezen. Het was een afstandsbestuurbare dino en die heeft in folie met strikken en ballonnen als lokkertje in de wc gestaan. Vanaf toen was ie "er door" en ook dag en nacht zindelijk. Maar Bram wordt over anderhalve week ook 4, dus het werd tijd zeg maar.

Maar poos worden heeft geen zin. Hoe lastig ook. Misschien helpt het bij haar vaker te sturen. Bij Bram iig niet. Veel succes ermee. Ik heb het ook als zeer lastig ervaren. Nu was ik het alweer bijna vergeten..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57191379
suzanne geheel herkenbaar hier met alicia precies hetzelfde, van de een op de andere dag was haar zindelijkheid weg en doet ze het de ene dag wel en de andere dag niet meerdere keren gewoon in de broek en in bed, geen idee of het een fase is (as dat een fase is dan duurt ie heel erg lang, want wij worstelen denk ik al een dik jaar - anderhalf daar mee, cb kon er niets mee, ggd kon er niets mee en bij de huisarts ook niets gevonden wat het veroorzaakte (blaasontsteking etc)) we hebben alles geprobeerd, boos worden, negeren, lief doen, kookwekker zetten, gezette tijden drinken en plassen, zorgen dat de ongelukjes vervelender waren dan het spel tussendoor onderbreken voor plassen (door haar helemaal te wassen), overdreven prijzen als het goed ging, stickersysteem etc etc. Maar tot nu toe niet het juiste middel gevonden wat zorgde dat het stopte. Inmiddels heb ik dan ook gewoon maar opgegeven en doe er niets meer mee, niets actief in elk geval. Merk ik dat e nat is (ze zegt het nietzelf en speelt gerust de hele dag door of gaat gerust nat naar bed toe) zeg ik dat ze even schoon moet maken dat dat veel fijner is etc etc. (Ze moet dan zelf wel alles uittrekken en in de was doen en nieuw pakken en aan doen dat ga ik niet meer voor haar doen) snachts idem als ze in d'r bed plast maakt ze mij wakker, ze haalt zelf haar bed af ik gooi er nieuw op en dan hopen we dat het bij 1 ongelukje blijft in de nacht (heb er hier ook nachten tussen zitten dat het 3 keer fout gaat) maar gemiddeld heb ik een onderboekje of 20 in de was zitten in de week en 3 tot 10 bed verschoningen tig maillots en broeken en rokken omdat het gewoon op de een of andere manier niet alle dagen meer goed gaat of zelfs heel vaak op een dag niet goed gaat(en soms heel soms is ze een hele week weer droog)

alicia is op school ook niet alle dagen droog en dat is denk ik wel het meest vervelende kwestie in dit alles (zeker omdat zij natuurlijk bijna 6 is en de rest van de klas het wel kan)
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:48:19 #72
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57191496
Sluit me aan bij het hiervoor gezegde.
Léon heeft dat ook eventjes gehad weer. Duurde gelukkig niet lang. Ben er zelf toen weer meer op gaan letten volgens mij. Dus weer heel veel vragen of hij naar de wc moest. Om hem zo weer een beetje op het spoor te brengen zeg maar. Helpen herinneren en de signalen te herkennen voor hemzelf.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:53:51 #73
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57191589
Ik sluit me bij Sugar aan. Absoluut niet boos worden, en 'gewoon', zonder positieve danwel negatieve aandacht eraan te geven de boel verschonen. En idd juist enthousiast doen als het wel goed gaat.

Ik heb ook weleens gehoord en gelezen om bij een ongelukje kind steevast onder de douche te zetten als je het verschoont. Gewoon warme douche, het is geen straf ofzow. Maar als een kind niet naar de wc gaat omdat het geen zin heeft, wordt het op deze manier onder de douche toch uit zijn/haar spel gehaald. Als het goed is krijgen ze dat wel door, en gaan ze daarna toch maar liever snel naar de wc omdat douchen veel langer duurt voor je weer verder kan spelen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57191646
best fijn trouwens dat er nu weer eens hopelijk veel tips voor bij komen (incl misschien wel de oplossing voor bij ons)
pi_57195039
knorretje wat ontzettend vervelend joh dat 't al zolang duurt. lijkt me echt moeilijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')