Voor coger ben ik al meerdere keren door collega's gewaarschuwd.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:23 schreef Vogue het volgende:
[..]
Leuk KnoekieJe woont nu in Spanje zie ik, dus qua taal zal het niet zo moeilijk zijn! Alleen nooit coger gebruiken, want dat betekent hier neuken. Veel Spanjaarden maken die fout: Voy a coger mi prima krijgt zo een hele andere betekenis
Het Spaanse coger is hier REcoger. Zelfde geldt voor puta madre. Ik weet dat het in Spanje iets cools betekent (ik werk voor een Spaans bedrijf en mijn Spaanse collega's zeggen regelmatig "es de puta madre" als ze iets gaaf vinden). Hier in Mexico is het een heel ernstig scheldwoord
Leuk, die taalverschillen.
Fogel, wat ergWat vreselijk duur!!! Ik denk dat ik voor die boodschappen nog geen 4 euro betaal hier.
Omdat je ergens anders in dit topic vermeld dat je de prijzen van nederland niet meer weet.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:29 schreef SeLang het volgende:
1 Bruin brood £1,19 = ¤1,50
1 liter tomatensap £1,09 = ¤1,37
1 pizza £3,99 = ¤5,03
Iquitosquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:40 schreef flipsen het volgende:
Zo te zien is de super in Mexico dus zelfs goedkoper dan die in Argentinie momenteel... Misschien toch maar weer eens verhuizen?
Ik denk nog steeds dat de UK over een paar jaar toch nog overstapt op de euro, op een 1:1 wisselkoers.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:05 schreef reem het volgende:
Heeft denk ik vooral te maken met de waardevermindering van het Engelse pond tegenover de Euro. Dat is best snel gegaan de afgelopen 1,5 jaar.
Ik zal een dezer dagen dit is bij de jumbo opzoekenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat je ergens anders in dit topic vermeld dat je de prijzen van nederland niet meer weet.
Vandaag bij de ah
6 blikjes coca cola ¤2.63
1 kratje grolsch (zonder het statiegeld) ¤10.09
1 courgette ¤0.69
1 liter slagroomijs ¤1.81
250 gr champions ¤0.90
1 veniziaans bruin brood ¤1.80
Dus ongeveer best vergelijkbaar geworden met engeland.
Soms zijn het ook bepaalde regeltjes die dat veroorzaken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:19 schreef Individual het volgende:
Dat is net zoiets als twee enkeltjes die goedkoper zijn dan een retourtje met de (interregio)trein hier, maar met het vliegtuig is 1 retourtje soms goedkoper dan 1 enkeltje...
Er zal toch wel een zinnige verklaring achterzitten of is het gewoon incompetentie?
Nee. Punt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:54 schreef Drive-r het volgende:
Engeland, dus alles is hier duurder. Punt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |