Voor coger ben ik al meerdere keren door collega's gewaarschuwd.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:23 schreef Vogue het volgende:
[..]
Leuk KnoekieJe woont nu in Spanje zie ik, dus qua taal zal het niet zo moeilijk zijn! Alleen nooit coger gebruiken, want dat betekent hier neuken. Veel Spanjaarden maken die fout: Voy a coger mi prima krijgt zo een hele andere betekenis
Het Spaanse coger is hier REcoger. Zelfde geldt voor puta madre. Ik weet dat het in Spanje iets cools betekent (ik werk voor een Spaans bedrijf en mijn Spaanse collega's zeggen regelmatig "es de puta madre" als ze iets gaaf vinden). Hier in Mexico is het een heel ernstig scheldwoord
Leuk, die taalverschillen.
Fogel, wat ergWat vreselijk duur!!! Ik denk dat ik voor die boodschappen nog geen 4 euro betaal hier.
Omdat je ergens anders in dit topic vermeld dat je de prijzen van nederland niet meer weet.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:29 schreef SeLang het volgende:
1 Bruin brood £1,19 = ¤1,50
1 liter tomatensap £1,09 = ¤1,37
1 pizza £3,99 = ¤5,03
Iquitosquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:40 schreef flipsen het volgende:
Zo te zien is de super in Mexico dus zelfs goedkoper dan die in Argentinie momenteel... Misschien toch maar weer eens verhuizen?
Ik denk nog steeds dat de UK over een paar jaar toch nog overstapt op de euro, op een 1:1 wisselkoers.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:05 schreef reem het volgende:
Heeft denk ik vooral te maken met de waardevermindering van het Engelse pond tegenover de Euro. Dat is best snel gegaan de afgelopen 1,5 jaar.
Ik zal een dezer dagen dit is bij de jumbo opzoekenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat je ergens anders in dit topic vermeld dat je de prijzen van nederland niet meer weet.
Vandaag bij de ah
6 blikjes coca cola ¤2.63
1 kratje grolsch (zonder het statiegeld) ¤10.09
1 courgette ¤0.69
1 liter slagroomijs ¤1.81
250 gr champions ¤0.90
1 veniziaans bruin brood ¤1.80
Dus ongeveer best vergelijkbaar geworden met engeland.
Soms zijn het ook bepaalde regeltjes die dat veroorzaken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:19 schreef Individual het volgende:
Dat is net zoiets als twee enkeltjes die goedkoper zijn dan een retourtje met de (interregio)trein hier, maar met het vliegtuig is 1 retourtje soms goedkoper dan 1 enkeltje...
Er zal toch wel een zinnige verklaring achterzitten of is het gewoon incompetentie?
Nee. Punt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:54 schreef Drive-r het volgende:
Engeland, dus alles is hier duurder. Punt.
Hier in de UK zijn de inkomens gemiddeld best laag volgens mij, afgaand op wat ik geadverteerd zie in personeelsadvertenties. Maar gelukkig is het hier acceptabel om er als een pauper bij te lopen dus dat drukt de kosten.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:48 schreef JZweeds het volgende:
Wat ik me afvraag als ik dit topic lees:
Wat is het modale inkomen in het land (of regio)?
Hoe hoog is de belastingdruk?
Bijv. noorwegen (Oslo) Modaal inkomen moet toch (veel) hoger liggen en/of de belastingdruk moet toch (veel) lager liggen. Hoe hoog/laag is dat dan?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | 5,035 919 6,000 1,120 7,000 1,320 8,000 2,920 10,000 2,790 12,000 3,810 15,000 5,270 20,000 6,530 30,000 4,900 50,000 1,140 70,000 534 100,000 293 150,000 113 200,000 87 300,000 46 500,000 26 1,000,000 11 |
Modaal ligt ergens op 35-40k¤ en dan betaal je zo'n 30-35% belasting (sociale lasten inkl ziektekosten zijn dan al inbegrepen).quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:48 schreef JZweeds het volgende:
Wat ik me afvraag als ik dit topic lees:
Wat is het modale inkomen in het land (of regio)?
Hoe hoog is de belastingdruk?
Bijv. noorwegen (Oslo) Modaal inkomen moet toch (veel) hoger liggen en/of de belastingdruk moet toch (veel) lager liggen. Hoe hoog/laag is dat dan?
Klopt, de UK is veel meer een land met een grote arbeidersklasse en een kleine upperclass. De middenklasse, waar in Nederland veel meer mensen in zitten, bestaat hier nauwelijks...quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier in de UK zijn de inkomens gemiddeld best laag volgens mij, afgaand op wat ik geadverteerd zie in personeelsadvertenties. Maar gelukkig is het hier acceptabel om er als een pauper bij te lopen dus dat drukt de kosten.
Edit:
[ code verwijderd ]
Vreemd...ik ben verschillende keren in Spanje op vakantie geweest en heb altijd heerlijk vers brood kunnen eten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:26 schreef illusions het volgende:
Hier in Spanje, Costa Blanca, zijn de prijzen ongeveer net als in Nederland met uitzondering van brood en drank. Fatsoenlijk brood is gewoon nergens te krijgen, fabrieksbrood heb je voor 2 euro maar er zijn niet veel soorten die goed te eten zijn (Bimbo's) - het meeste is bedoeld voor de broodrooster.
Etc...etc...
Bij Carrefour Tarragona zijn de prijzen hetzelfde als in Nederland.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:26 schreef illusions het volgende:
Hier in Spanje, Costa Blanca, zijn de prijzen ongeveer net als in Nederland met uitzondering van brood en drank. Fatsoenlijk brood is gewoon nergens te krijgen, fabrieksbrood heb je voor 2 euro maar er zijn niet veel soorten die goed te eten zijn (Bimbo's) - het meeste is bedoeld voor de broodrooster.
Pak kaas met 10 plakken is zo'n 1.50, normale prijs dus. Een fles wijn is 1 euro, een literpak (net als zo'n melkpak) wijn zo'n 35 cent. Literfles wodka van een goed merk is 8 euro, goedkope versie 3 a 4 euro.
In Spanje altijd naar Mercadona, LIDL, Aldi, Masymas, etc. gaan en zoveel mogelijk de Carrefour vermijden. Ik heb in de Carrefour nog niets gevonden wat ik in de Mercadona niet kan vinden, en het is er echt een stuk duurder als bij de rest.
Soms ga ik naar de Nederlandse supermarkt, daar is alles geimporteerd uit Nederland, en dus net ff 25% duurder als in NL. Maar ik kan er wel Nederlands brood en chips enzo kopen.
Ik moet de eerste supermarkt in Uruguay, Argentina of Venezuela nog tegenkomen waar het fruit en groenteschap niet vol ligt met beurs / bedorven materiaal :S. Alle goeie shit wordt naar Europa/VS geexporteerdquote:Op donderdag 11 juni 2009 05:42 schreef aroha-nui het volgende:
nog eens over die tomaten:
vandaag waren ze 3,60 euro per kilo en grasgroen.
Ernaast lagen zakjes afgeprijsde tomaten voor 1,10 euro per kilo..... sappig en knalrood![]()
zit geen plekje op, zeg
Grappig is dat.... Rondreisje door Schotland/Engeland gedaan jaren geleden, heerlijke ontbijtjes met van die dikke plakken BACON.... lekker etc. Vragen wij zo eens waar ze toch die bacon vandaan halen, want zulke lekker bacon kun je in Nederland niet krijgen. Bij maar liefst DRIE Bed & Breakfasts geverifieerd: Ze kopen de "Made in Holland" Bacon, want die is de beste.quote:Op donderdag 11 juni 2009 06:19 schreef reem het volgende:
Ik moet de eerste supermarkt in Uruguay, Argentina of Venezuela nog tegenkomen waar het fruit en groenteschap niet vol ligt met beurs / bedorven materiaal :S. Alle goeie shit wordt naar Europa/VS geexporteerd
Als je dat in Indonesie zegt kijken ze je raar aan. Zelf snijden, waarom koop je het dan? Het moet als het kan al voorgekauwd zijn. Er wordt hier grof betaald voor alles wat zover mogelijk af-fabriek in hapklare brokken naar binnen geschoven kan worden.quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:25 schreef Fogel het volgende:
Koop gewoon bacon aan een stuk en snij het zelf?
Een fatsoenlijke winkel (buiten de buurtsuper) verkoopt heerlijke importbacon uit NZ of Aussieland.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:10 schreef Individual het volgende:
New Mexican chillis komen ook uit NL (de zaden iig) heb ik me laten vertellen door een NM chiliboer.
De tomaten, komkommers, paprika's, etc hier in de supermarkt komen ook veelal uit NL.
@ indahnesia: bacon in Indonesie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |