quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:24 schreef Boze_Appel het volgende:[..]
Ik heb je al eerder gewezen op private kerncentrale's. Privaat geld, geen overheidsgeld dus je drinkt weer uit je overheidspis.
1 centrale met dubieuze financiering wat dat betreft. Iets magertjes nietwaar

?
quote:
En afval? Je bedoelt een kleine hoeveelheid te reguleren afval in kleine containers tegenover CO2 uitspugende en vervuilende kolencentrale's. Heel simpel oplosbaar en vergeleken met alle andere energiebronnen de minste hoeveelheid afval.
[..]
Wel het gevaarlijkste afval

. En duur om te verwerken en op te slaan, iets dat oh wat een toeval vaak vergeten wordt in de kostprijsberekeningen

.
quote:
We halen ook geen kernenergie uit Chernobyl, maar toch wordt dat steeds aangehaald. Ik vergelijk alleen energie met vergelijkbaar materiaal als mileunazi's als jij dat doen.
Ok je toont je onvermogen weer eens aan

. De situatie in Nederland is niet te vergelijken met die in China. Ik haalde Tsjernobyl enkel aan vanwege de propaganda die je daar nog over je heenkrijgt niet vanwege de energievoorziening oid.
quote:
Maar om mijn domme geest even te versersen wil je vast wel een krantenartikel aanhalen van doden in een uraniummijn/winningsplaats?

[..]
quote:
http://vlaams-centrum-voo(...)archive-week/2007-20 19-05-2007
Algemeen
Aanval op uraniummijn in Noord-Niger
Op 20 april is in Imouraren, in het noorden van Niger een kampement van het Franse uranium mijnbouwbedrijf Areva aangevallen door gewapende mannen. Daarbij zijn een wacht gedood en twee andere mannen zwaar gewond geraakt. De commando's maakten zes terreinwagens en een groot aantal mobiele telefoons buit.
De aanval is opgeëist door de Nigerijnse beweging voor de Rechtvaardigheid (MNJ), die een betere toepassing van de vredesakkoorden uit 1995 eisen. In die akkoorden werd de Tamachek ex-opstandelingen ondermeer beloofd dat zij een betere toegang tot werkgelegenheid zouden krijgen, met name bij de uraniummijnen bij Arlit, dat in Kel Tamachek gebied ligt.
De Kel Tamachek klagen er sinds jaar en dag over dat de uraniummijnen in Noord-Niger hun personeel, geschoold zowel als ongeschoold, uit andere delen van het land halen, terwijl er grote werkloosheid heerst onder de lokale bevolking.
De mijnen hebben sinds veertig jaar tonnen uranium uit de grond gehaald, waarvan de plaatselijke bevolking, gezien hun huidige materiële omstandigheden, niet heeft geprofiteerd. Het enige effect dat zij van de mijnbouw ondervinden is de vervuiling van het water in hun putten en de aarde van hun moestuinen. De MNJ, bij monde van de vice-president Achariff Mohamed eist rechtvaardigheid voor de Kel Tamachek en alle andere Nigerijnse bevolkingsgroepen die slachtoffer zijn van de onderdrukkende nationale overheid.
quote:
The Indenture Act gives permission for WMC to siphon a maximum of 42 million litres a day from the Great Artesian Basin. WMC is under no obligation to pay for the water they use. .
Over de grootste mijn ter wereld. Maar goed dat kan geen kwaad natuurlijk. Plus weer een lekker stukje staatssteun

.
http://www.miningweekly.co.za/article.php?a_id=123546 ook een linkje naar een dode in die australische mijn.
Maar goed ik reken er niet op dat de Uranium mijnen het in pakweg China, Noord Korea of Rusland het veel beter doen dan de kolenmijnen aldaar.
quote:
Ik ga voor de beste en eerlijkste opties, niet de opties die iedereen het meest geld kost en waar niemand wat aan heeft, zegmaar de GL-opties.

Of de optie kernenergie met de huidige stand der techniek en commercie

.
De belangrijkste optie, besparing van energie is uiteraard geheel eng en gevaarlijk. Je zou maar minder grondstoffen gaan verbruiken

!
quote:
Als zelfbetiteld pragmaticus kan je niet anders dan voor kernenergie zijn. Ik snap echt niet waarom je voor andere rotzooi bent, zelfs niet als je er overheid bullcrap bij haalt.
Als je iets verder kijkt dan die overheidspropaganda kan ik me jouw tunnelvisie mbt kernenergie slecht voorstellen. Zoals gezegd je bent nogal een jaren 70 denker alles of niets, totaaloplossingen dat soort zaken. Een wat bredere blik kan dan zeker geen kwaad voor je

.