abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56990552
In 2007 ben ik klant van energie direct geworden en de eerste maanden ging dit prima.
Na een aantal maanden heeft energie direct uit zichzelf het voorschotbedrag verhoogt naar 278 euro per maand.
Hier was ik het niet mee eens en heb na tientallen telefoontjes niet weten te bereiken dat dit bedrag werd bijgesteld.

Na een aantal termijnen van 278 euro te hebben gemist begonnen de incassoprocedures vi interim justitia.
Deze werden gebasseerd op dat termijnbedrag van 278 en na een tijd was de incasso opgelopen tot over de 2000 euro.

Dit alles omdat ED mijn meterstanden heeft geschat waar het belachelijke voorschotbedrag van bijna 300 euro uit rolde.
Ik heb meer als 10 x gebeld en gemaild dat dit niet correct was en omdat ik alleen woon en weinig thuis ben een zeer laag verbruik heb.

Nu ben ik al een paar maanden geen klant meer bij ED en zit ik nog steeds met de nasleep van dit alles.

Na een correctie te hebben aangevraagd via essent heeft energie direct de afrekening opgemaakt waaruit inderdaad blijkt dat ik niet hetgeen verbruik als waar men mij voor aanslaat.
Ik bleek zelfs nog geld terug te krijgen...

Nu hebben ze op de eindafrekening weer een voorschot voor januari ingehouden en zag ik vandaag dat er gisteren wederom een voorschotbedrag van mijn rekening was afgeschreven.

Dit terwijl ik al sinds oktober geen klant meer ben bij ED.

Ook hebben ze 75 euro contractbreukkosten in rekening gebracht terwijl hun in mijn ogen de fout hebben gemaakt en verantwoordelijk zijn voor deze contractbreuk.

Ik heb begrepen dat ik bij de DTE moet zijn voor een klacht maar ben niet zo sterk in zulke dingen dus is dit wel de moeite na mijn verhaal te hebben gelezen...?

Is er voldoende grond voor mij om er een zaak van te maken?

Bvd

(sry voor de evt wat onsamenhangende tekst maar ben bietje over de zeik.)
  Boks-Chick dinsdag 26 februari 2008 @ 17:13:01 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56990692
Je moet niet bij de DTE zijn maar bij De Geschillencommissie Energie en water. Daar kunnen ze je wel helpen.

Zie hier: Geschillencommissie Energie en Water
lolwut
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:21:10 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56990941
Precies het imago wat Google ook verteld over die club...
censuur :O
pi_56991047
Is idd het eerste wat je tegenkomt bij google als je energie direct intypt,

Een site van de consumentenbond met klachten.

Ik vind het ook ronduit belachelijk dat een bedrijf dit gewoon kan maken in nederland, het is pure maffia.
pi_56991153
gewoon tegen iedereen die je kent vertellen dat zij dit bedrijf moeten vermijden.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:37:04 #6
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_56991350
Ik heb dit ook gehad....met exact hetzelfde bedrag. 278 euro
Ik kon die tent niet bereiken toen (telefonisch 0.70 pm werd na 30 min wachten de hoorn erop gegooid, aangetekende brieven kwamen terug)
Ik heb toen na deurwaarders de bedragen betaald en heb nog niets terug kunnen halen.
EnergieDirect staat bij mij gelijk aan oplichters......geschillencommissie deed niets want die werden betaald door ED en andere aanbieders.
Shuffle up and deal!!!
  Boks-Chick dinsdag 26 februari 2008 @ 17:51:38 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56991723
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:37 schreef mirelia het volgende:
Ik heb dit ook gehad....met exact hetzelfde bedrag. 278 euro
Ik kon die tent niet bereiken toen (telefonisch 0.70 pm werd na 30 min wachten de hoorn erop gegooid, aangetekende brieven kwamen terug)
Ik heb toen na deurwaarders de bedragen betaald en heb nog niets terug kunnen halen.
EnergieDirect staat bij mij gelijk aan oplichters......geschillencommissie deed niets want die werden betaald door ED en andere aanbieders.
De geschillencommissie word niet betaald door ED en andere aanbieders.
lolwut
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:59:56 #8
28946 mirelia
pi_56991880
Degene die ik belde wel...volgens henzelf
Shuffle up and deal!!!
pi_56992012
Ik word er zo fucking PISSIG om!!

Anger management
  Boks-Chick dinsdag 26 februari 2008 @ 18:17:47 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56992190
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:59 schreef mirelia het volgende:
Degene die ik belde wel...volgens henzelf
lijkt me erg stug, of een gruwelijke miscommunicatie. Ik werk bij de de geschillencommissie. Wij werken absoluut niet voor Energie Direct of welke andere energieondernemer dan ook.
Wij zijn een onafhankelijke rechterlijke instantie die wettelijk bindende uitspraken doet in geschillen tussen consumenten en ondernemers. Wij hebben 39 verschillende geschillencommissies waaronder die voor energie en water.

Wij zijn een directe vervanging voor de rechtbank, en worden deels gesubsidieerd door de overheid.

Dus TS: of je gelijk hebt, en of je kans van slagen hebt kan ik je niet zeggen, maar wel dat de geschillencommissie een volledig onafhankelijke uitspraak doet.

En voor de roepers hier dat 'ze' wel anders hebben meegemaakt: onze uitspraken mogen door partijen in een geschil ter marginale toetsing voorgelegd worden aan de rechtbank. In de 35-jarig bestaan (à gem. 4000 uitspraken per jaar en gem 11000 behandelde klachten) van de geschillencommissie is dat uiteraard meerdere malen gebeurt. Doch het is slechts 4 keer voor gekomen dat de rechter de uitspraak heeft herroepen.
lolwut
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:22:51 #11
28946 mirelia
pi_56992305
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:17 schreef BrandX het volgende:

[..]

lijkt me erg stug, of een gruwelijke miscommunicatie. Ik werk bij de de geschillencommissie. Wij werken absoluut niet voor Energie Direct of welke andere energieondernemer dan ook.
Ik weet niet welke commissie het was maar ze wilden mij niet helpen.
Het is al een paar jaar geleden.
Shuffle up and deal!!!
  Boks-Chick dinsdag 26 februari 2008 @ 18:28:12 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56992430
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:22 schreef mirelia het volgende:

[..]

Ik weet niet welke commissie het was maar ze wilden mij niet helpen.
Het is al een paar jaar geleden.
Dat is dan zwaar klote!
lolwut
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:32:22 #13
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_56992517
Als je ziet hoeveel klachten er al over dit bedrijf zijn dan is het meest verontrustende nog dat dit blijkbaar word toegestaan in nederland.
pi_57039080
Toen ik dit topic dinsdag las, dacht ik nog: nou...gelukkig heb ik nooit problemen met ze gehad.

Keek ik de volgende dag op internetbankieren, hebben ze maandag 292 euro en 43 euro en dinsdag wederom 292 euro afgeschreven van mijn rekening. Heb ze meteen laten storneren uiteraard.

Vervolgens gebeld, bleek die 292 euro om een eindnota te gaan van mijn vorige adres (waar ik sinds eind december uit ben). Nou, dat kan...even met die muts van ED telefonisch door de rekening heen gegaan, bleek de beginmeterstand geschat te zijn en dus lager te zijn dan degene die ik heb opgegeven. Dat klopte dus niet! Kwam ruim 200m3 hoger uit op deze manier. Na heel veel telefoon heen en weer, ook met de netbeheerder, heeft ED een correctie aangevraagd bij de netbeheerder.

Rest me nog de vraag, waarom het 2 keer is afgeschreven. Nou, dat was niet zo volgens ED. Ik heb het toch echt zelf gezien op internetbankieren, wie is hier nou achterlijk? Hun verklaring was dat ze het eerst geincasseerd hebben, dat is toen door de bank gestorneerd (dacht het niet, staat genoeg op!) en vervolgens een 2e keer geprobeerd. Toch knap dat ze het er wel 2 keer vanaf gehaald hebben!

Uiteindelijk heb ik de bedragen weer netjes teruggestort gekregen op mijn rekening (omdat ik het zelf heb laten storneren!). Het bedrag wordt niet 'bevroren' en wanneer de correctie is uitgevoerd, wordt het juiste bedrag (hopelijk maar 1 keer!) van mijn rekening afgeschreven.

Uiteraard deden ze alsof dit nog nooit eerder is voorgekomen, terwijl ik wel vaker gehoord heb dat bedragen meerdere malen wordt afgeschreven.

Kutbedrijf. Toch zijn ze nog steeds de goedkoopste :\
pi_57039582
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:04 schreef Colin1985 het volgende:
Toen ik dit topic dinsdag las, dacht ik nog: nou...gelukkig heb ik nooit problemen met ze gehad.

Keek ik de volgende dag op internetbankieren, hebben ze maandag 292 euro en 43 euro en dinsdag wederom 292 euro afgeschreven van mijn rekening. Heb ze meteen laten storneren uiteraard.

Vervolgens gebeld, bleek die 292 euro om een eindnota te gaan van mijn vorige adres (waar ik sinds eind december uit ben). Nou, dat kan...even met die muts van ED telefonisch door de rekening heen gegaan, bleek de beginmeterstand geschat te zijn en dus lager te zijn dan degene die ik heb opgegeven. Dat klopte dus niet! Kwam ruim 200m3 hoger uit op deze manier. Na heel veel telefoon heen en weer, ook met de netbeheerder, heeft ED een correctie aangevraagd bij de netbeheerder.

Rest me nog de vraag, waarom het 2 keer is afgeschreven. Nou, dat was niet zo volgens ED. Ik heb het toch echt zelf gezien op internetbankieren, wie is hier nou achterlijk? Hun verklaring was dat ze het eerst geincasseerd hebben, dat is toen door de bank gestorneerd (dacht het niet, staat genoeg op!) en vervolgens een 2e keer geprobeerd. Toch knap dat ze het er wel 2 keer vanaf gehaald hebben!

Uiteindelijk heb ik de bedragen weer netjes teruggestort gekregen op mijn rekening (omdat ik het zelf heb laten storneren!). Het bedrag wordt niet 'bevroren' en wanneer de correctie is uitgevoerd, wordt het juiste bedrag (hopelijk maar 1 keer!) van mijn rekening afgeschreven.

Uiteraard deden ze alsof dit nog nooit eerder is voorgekomen, terwijl ik wel vaker gehoord heb dat bedragen meerdere malen wordt afgeschreven.

Kutbedrijf. Toch zijn ze nog steeds de goedkoopste :\
Misschien zijn hun tarieven het goedkoopste maar uiteindelijjk betaal je toch het meest.

Ik heb ook genoeg positieve ervaringen gelezen, waarom het dan zo vaak een drama word bij mij en andere mensen, geen idee.

Weet alleen dat je er flink pissig en sjacherijnig van word om steeds zoveel energie :p te steken in iets wat gewoon automatisch moet gaan en helemaal geen problemen hoeft op te leveren.

Ben nu paar maanden klant bij greenchoice waar het contact zo verschrikkelijk makkelijk en vlekkeloos verloopt, waarom kan Energie Direct dat niet vraag ik me af.
pi_57039617
Haha ik kijk op mijn bank, hebben ze weer afgeschreven.

Ik kan er zelf al om lachen, wat een paupers zeg.
pi_57040202
Ok de lach is weg ben er weer van over de zeik.

Dit is toch onderhand gewoon diefstal, denk erover om maar een aangifte te doen, misschien niet eens zo'n gek plan.
pi_57050803
Waarom kan je die shizzle niet blokkeren dan? De automatische incasso kan je toch stopzetten bij je bank?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 06:36:35 #19
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_57052916
Ja dat heb ik gisteravond gedaan, wist niet dat dat zo kon.

Dat zal ze leren.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 07:25:55 #20
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_57053073
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:26 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Misschien zijn hun tarieven het goedkoopste maar uiteindelijjk betaal je toch het meest.

Ik heb ook genoeg positieve ervaringen gelezen, waarom het dan zo vaak een drama word bij mij en andere mensen, geen idee.

Weet alleen dat je er flink pissig en sjacherijnig van word om steeds zoveel energie :p te steken in iets wat gewoon automatisch moet gaan en helemaal geen problemen hoeft op te leveren.

Ben nu paar maanden klant bij greenchoice waar het contact zo verschrikkelijk makkelijk en vlekkeloos verloopt, waarom kan Energie Direct dat niet vraag ik me af.
Heh heh.. als je eens wist hoe GC en ED aan elkaar gelieerd zijn..

Maar dat is het wel het hele probleem he. Elk energie bedrijf heeft zo z'n eigen probleem gevallen, die vaak niet te verklaren zijn. Ik heb inmiddels bij 3 van de 4 grootste van nederland gewerkt en ik kan je zeggen dat bij die bedrijven 98% gewoon altijd goed gaat. Wat een schitterend percentage is, maar onverlet betekend dat er 2% gruwelijk fout gaat.

Maar het gaat om zulke enorme bedragen...

Mijn ouders hebben eenzelfde probleem met Dong.
Dat bedrijf vergat gewoon een jaar te incasseren. Gelukkig hebbne m'n ouders hun administratie op orde en hebben ze het bedrag netjes opzij gezet. Maar samen met m'n vader ben ik al wel een maand of 3 aan het strijden om 3 verschillende jaarafrekeningen goed te krijgen.
En dan is het vaak heel lastig praten met zo'n helpdesk miep die minder verstand heeft van de materie dan ik.

Hun laatste mooie stunt: Ze hadden een meterstand van het dagtelwerk aan het nacht telwerk gekoppeld. Wij een correctie daarop laten uitvoeren. Op dinsdag komen ze met een correctienota van de dag... mooi zo.. en ze storten gelijk de 800 euro die onterecht in rekening is gebracht terug. Op donderdag sturen ze een correctienota van de nacht.. zucht.. en schrijven ze 800 euro af die te weinig in rekening was gebracht.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_57068812
Mij is meerdere malen geadviseerd om gewoon alles af te nemen bij Essent of Nuon, betaal je misschien net iets meer, maar alles verloopt wel goed. Bij de 'goedkopere' aanbieders wil het wel vaker mis gaan.

Tevens houd ik niet zo van automatische incasso's, maar bij Energiedirect betaal je 2 euro per acceptgiro extra. Niet dat het zo bijzonder veel is, maargoed, gaat me een beetje om het principe. Als ik me niet vergis hoef je bij Essent niets extra's aan administratiekosten te betalen indien je voor betaling per acceptgiro kiest

Nja, ik ga maar even op onderzoek...ik moet voor 17 maart opzeggen, als ik wil opzeggen tenminste

Mensen nog suggesties? Moet ik anders gewoon overstappen naar Essent of Nuon om toekomstig gezeik te voorkomen?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 18:04:39 #22
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_57085539
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:17 schreef BrandX het volgende:
En voor de roepers hier dat 'ze' wel anders hebben meegemaakt: onze uitspraken mogen door partijen in een geschil ter marginale toetsing voorgelegd worden aan de rechtbank. In de 35-jarig bestaan (à gem. 4000 uitspraken per jaar en gem 11000 behandelde klachten) van de geschillencommissie is dat uiteraard meerdere malen gebeurt. Doch het is slechts 4 keer voor gekomen dat de rechter de uitspraak heeft herroepen.
Aangezien het maar een marginale toetsing is, zegt dat cijfer nu juist niets.

De kwaliteit van de geschillencie is op dit moment nauwelijks te controleren, evenmin als dat inzichtelijk is hoe de geschillencie over bepaalde kwesties oordeelt. Dit omdat de uitspraken niet (of heel zelden op vrij ontoegankelijke en onbruikbare wijze) worden gepubliceerd.

Overigens kan je wel een klacht over de energieleverancier melden bij de DTe (die stuurt het dan ook door naar de Consumentenautoriteit). Die registreert dan je klacht, maar gaat het individuele geschil niet beoordelen.

Behoudens zelf naar de geschillecie stappen (let op, als je dat wil moet je het wel tijdig doen) kan je ook wachten totdat je gedagvaard wordt, nadat je uiteraard een aantal malen wat goede brieven hebt gezonden etcetera, danwel even rechtshulp zoeken en een advocaat inschakelen (wellicht kom je voor gefinancierde rechtsbijstand in aanmerking (zie www.rvr.org).
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  zondag 2 maart 2008 @ 08:23:58 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_57099181
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:21 schreef Colin1985 het volgende:
Mij is meerdere malen geadviseerd om gewoon alles af te nemen bij Essent of Nuon, betaal je misschien net iets meer, maar alles verloopt wel goed. Bij de 'goedkopere' aanbieders wil het wel vaker mis gaan.

Tevens houd ik niet zo van automatische incasso's, maar bij Energiedirect betaal je 2 euro per acceptgiro extra. Niet dat het zo bijzonder veel is, maargoed, gaat me een beetje om het principe. Als ik me niet vergis hoef je bij Essent niets extra's aan administratiekosten te betalen indien je voor betaling per acceptgiro kiest

Nja, ik ga maar even op onderzoek...ik moet voor 17 maart opzeggen, als ik wil opzeggen tenminste

Mensen nog suggesties? Moet ik anders gewoon overstappen naar Essent of Nuon om toekomstig gezeik te voorkomen?
Bij Essent betaal je 1 euro administratiekosten voor een acceptgiro.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_57099403
TS geeft aan dat ie weinig energie verbruikt, omdat hij weinig thuis is. Dan vraag ik mij af waarom TS overgestapt is naar een andere energieleverancier. Is dat omdat de oude niet voldeed, of was dat omdat TS dacht dat hij misschien wel een tientje kon besparen op jaarbasis?

Mijn ervaringen: ik heb ook al eens gekeken of ik ergens anders goedkoper uit kan zijn, maar ik vertrouw al die andere leveranciers niet. Ik had gas bij Essent en electra bij Nuon. Sinds een jaar heb ik beide bij Essent. Niet alleen omdat Essent een paar cent goedkoper is, maar vooral omdat ik dan nog maar 1 rekening krijg. En ik moet zeggen: het bevalt mij uitstekend bij Essent.
  zondag 2 maart 2008 @ 09:43:26 #25
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_57099495
Ik krijg ook maar 1 rekening, transport en leveringskosten zijn inbegrepen.

Waarom ik ben overgestapt maakt geen ene reet verschil toch?
En je zegt zelf over te stappen vanwege een paar cent en een gecombineerde rekening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')