De geschillencommissie word niet betaald door ED en andere aanbieders.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:37 schreef mirelia het volgende:
Ik heb dit ook gehad....met exact hetzelfde bedrag. 278 euro
Ik kon die tent niet bereiken toen (telefonisch 0.70 pm werd na 30 min wachten de hoorn erop gegooid, aangetekende brieven kwamen terug)
Ik heb toen na deurwaarders de bedragen betaald en heb nog niets terug kunnen halen.
EnergieDirect staat bij mij gelijk aan oplichters......geschillencommissie deed niets want die werden betaald door ED en andere aanbieders.
lijkt me erg stug, of een gruwelijke miscommunicatie. Ik werk bij de de geschillencommissie. Wij werken absoluut niet voor Energie Direct of welke andere energieondernemer dan ook.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:59 schreef mirelia het volgende:
Degene die ik belde wel...volgens henzelf
Ik weet niet welke commissie het was maar ze wilden mij niet helpen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:17 schreef BrandX het volgende:
[..]
lijkt me erg stug, of een gruwelijke miscommunicatie. Ik werk bij de de geschillencommissie. Wij werken absoluut niet voor Energie Direct of welke andere energieondernemer dan ook.
Dat is dan zwaar klote!quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:22 schreef mirelia het volgende:
[..]
Ik weet niet welke commissie het was maar ze wilden mij niet helpen.
Het is al een paar jaar geleden.
Misschien zijn hun tarieven het goedkoopste maar uiteindelijjk betaal je toch het meest.quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:04 schreef Colin1985 het volgende:
Toen ik dit topic dinsdag las, dacht ik nog: nou...gelukkig heb ik nooit problemen met ze gehad.
Keek ik de volgende dag op internetbankieren, hebben ze maandag 292 euro en 43 euro en dinsdag wederom 292 euro afgeschreven van mijn rekening. Heb ze meteen laten storneren uiteraard.
Vervolgens gebeld, bleek die 292 euro om een eindnota te gaan van mijn vorige adres (waar ik sinds eind december uit ben). Nou, dat kan...even met die muts van ED telefonisch door de rekening heen gegaan, bleek de beginmeterstand geschat te zijn en dus lager te zijn dan degene die ik heb opgegeven. Dat klopte dus niet! Kwam ruim 200m3 hoger uit op deze manier. Na heel veel telefoon heen en weer, ook met de netbeheerder, heeft ED een correctie aangevraagd bij de netbeheerder.
Rest me nog de vraag, waarom het 2 keer is afgeschreven. Nou, dat was niet zo volgens ED. Ik heb het toch echt zelf gezien op internetbankieren, wie is hier nou achterlijk? Hun verklaring was dat ze het eerst geincasseerd hebben, dat is toen door de bank gestorneerd (dacht het niet, staat genoeg op!) en vervolgens een 2e keer geprobeerd. Toch knap dat ze het er wel 2 keer vanaf gehaald hebben!
Uiteindelijk heb ik de bedragen weer netjes teruggestort gekregen op mijn rekening (omdat ik het zelf heb laten storneren!). Het bedrag wordt niet 'bevroren' en wanneer de correctie is uitgevoerd, wordt het juiste bedrag (hopelijk maar 1 keer!) van mijn rekening afgeschreven.
Uiteraard deden ze alsof dit nog nooit eerder is voorgekomen, terwijl ik wel vaker gehoord heb dat bedragen meerdere malen wordt afgeschreven.
Kutbedrijf. Toch zijn ze nog steeds de goedkoopste :\
Heh heh.. als je eens wist hoe GC en ED aan elkaar gelieerd zijn..quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:26 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Misschien zijn hun tarieven het goedkoopste maar uiteindelijjk betaal je toch het meest.
Ik heb ook genoeg positieve ervaringen gelezen, waarom het dan zo vaak een drama word bij mij en andere mensen, geen idee.
Weet alleen dat je er flink pissig en sjacherijnig van word om steeds zoveel energie :p te steken in iets wat gewoon automatisch moet gaan en helemaal geen problemen hoeft op te leveren.
Ben nu paar maanden klant bij greenchoice waar het contact zo verschrikkelijk makkelijk en vlekkeloos verloopt, waarom kan Energie Direct dat niet vraag ik me af.
Aangezien het maar een marginale toetsing is, zegt dat cijfer nu juist niets.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:17 schreef BrandX het volgende:
En voor de roepers hier dat 'ze' wel anders hebben meegemaakt: onze uitspraken mogen door partijen in een geschil ter marginale toetsing voorgelegd worden aan de rechtbank. In de 35-jarig bestaan (à gem. 4000 uitspraken per jaar en gem 11000 behandelde klachten) van de geschillencommissie is dat uiteraard meerdere malen gebeurt. Doch het is slechts 4 keer voor gekomen dat de rechter de uitspraak heeft herroepen.
Bij Essent betaal je 1 euro administratiekosten voor een acceptgiro.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:21 schreef Colin1985 het volgende:
Mij is meerdere malen geadviseerd om gewoon alles af te nemen bij Essent of Nuon, betaal je misschien net iets meer, maar alles verloopt wel goed. Bij de 'goedkopere' aanbieders wil het wel vaker mis gaan.
Tevens houd ik niet zo van automatische incasso's, maar bij Energiedirect betaal je 2 euro per acceptgiro extra. Niet dat het zo bijzonder veel is, maargoed, gaat me een beetje om het principe. Als ik me niet vergis hoef je bij Essent niets extra's aan administratiekosten te betalen indien je voor betaling per acceptgiro kiest
Nja, ik ga maar even op onderzoek...ik moet voor 17 maart opzeggen, als ik wil opzeggen tenminste
Mensen nog suggesties? Moet ik anders gewoon overstappen naar Essent of Nuon om toekomstig gezeik te voorkomen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |