abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57390857
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 01:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als die er zijn: alle respect! Het is erg moeilijk om tegen de stroom in te roeien.
Als die er zijn? Welnee, wat dacht je? Het zijn allemaal holocausthuilies die met verwijzing naar hun overdreven leed Palestijnen verslinden. Onmensen, boemannen, minderwaardig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57390861
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 04:59 schreef sigme het volgende:
[
hey, ik vond Saramago maar moeilijk om te lezen, ik bedoel al die conversaties zonder aanhalingstekens, het onderwerp sprak me wel aan natuurlijk, stel je Balkie voor als nog maar 10% komt opdagen bij de volgende verkiezingen
pff, wishfull thinking, truste slimme dame
  † In Memoriam † zaterdag 15 maart 2008 @ 08:22:57 #123
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_57391104
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 04:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Als die er zijn? Welnee, wat dacht je? Het zijn allemaal holocausthuilies die met verwijzing naar hun overdreven leed Palestijnen verslinden. Onmensen, boemannen, minderwaardig.
Maar die wonen niet op de Gaza-strook he... Of wel?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_57391142
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 08:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Maar die wonen niet op de Gaza-strook he... Of wel?
Of er joden op de Gazastrook wonen? Vast niet veel. Maar vermoedelijk wel een aantal - er zijn nogal wat ideologisch bevlogen Israelies, waaronder gelovige joden, die in de bezette gebieden juist uiting geven aan hun afkeer van de verdeeldheid.

Maar maakt het iets uit voor de vraag of alle joden dezelfde mening hebben over de waarde van de holocaust, Israel, Palestina of willekeurig welk onderwerp? Iemand die betwijfelt of er joden zijn met een ander standpunt dan het door hem gedachte.. (maar het dan wel heel prijzenswaardig zou vinden, dat wel, als er zulke joden zouden zijn.)

Hoewel, natuurlijk, als er joden / Israëlies zijn die voor vrede demonstreren, of gematigde rabbijnen die vrede willen, niet uitgesloten kan worden dat ze dat doen om zand in ogen te strooien van naievelingen, dat ze zeg maar gewoon óók in het Grote Joodse Complot zitten.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57403156
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 08:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Of er joden op de Gazastrook wonen? Vast niet veel. Maar vermoedelijk wel een aantal - er zijn nogal wat ideologisch bevlogen Israelies, waaronder gelovige joden, die in de bezette gebieden juist uiting geven aan hun afkeer van de verdeeldheid.

Maar maakt het iets uit voor de vraag of alle joden dezelfde mening hebben over de waarde van de holocaust, Israel, Palestina of willekeurig welk onderwerp? Iemand die betwijfelt of er joden zijn met een ander standpunt dan het door hem gedachte.. (maar het dan wel heel prijzenswaardig zou vinden, dat wel, als er zulke joden zouden zijn.)

Hoewel, natuurlijk, als er joden / Israëlies zijn die voor vrede demonstreren, of gematigde rabbijnen die vrede willen, niet uitgesloten kan worden dat ze dat doen om zand in ogen te strooien van naievelingen, dat ze zeg maar gewoon óók in het Grote Joodse Complot zitten.
Ja, dat zou inderdaad wel kunnen. Maar dat denk ik nou ook weer niet.

De staat Israel is een zelfstandige entiteit en de joodse mensen praten zelf over hun volk als over een uitverkoren eenheid.
Er zijn er inderdaad die als helden tegen de stroom inroeien, maar dat neemt niet weg, dat de stroom nog sterker is. En ze worden weggezet als verraders.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57403232
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 22:11 schreef Kees22 het volgende:

De staat Israel is een zelfstandige entiteit en de joodse mensen praten zelf over hun volk als over een uitverkoren eenheid.
Er zijn er inderdaad die als helden tegen de stroom inroeien, maar dat neemt niet weg, dat de stroom nog sterker is. En ze worden weggezet als verraders.
Even terug. We hebben een topic over holocaustontkenning. Hoe komt het dat het nu gaat over de arrogantie van uitverkoren leeduitbuitende joden?

Op een of andere manier heeft dat de neiging te combineren, wat toevallig helemaal niet toevallig is.
pi_57403642
Je hebt gelijk!
Maar zonder de holocaust te ontkennen: dat was toch niet de vraag van TS.
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:12 schreef Golden_Surfer het volgende:
Deze topic naar aanleiding van een documentaire over de joodse lobby op Nederland 2

Waarom is het verboden om de holocaust te ontkennen? De genocide in Armenie kun je zonder problemen ontkennen. (Jaren wordt al doorverteld dat er mensen evrgasd werden, maar hoe sterk zijn de bewijzen?)

Discuss!
De vraag is dus: waarom is het verboden om de holocaust te ontkennen?

Persoonlijk denk ik dan toch, dat de lobby van joodse mensen daar toch een belangrijke factor in is geweest.

En dan wordt de wedervraag aan apropos: hebben de joodse mensen bij hun streven om dat ontkennen te laten verbieden, ook aan homo's, zigeuners e.a. gedacht?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57404437
quote:
En dan wordt de wedervraag aan apropos: hebben de joodse mensen bij hun streven om dat ontkennen te laten verbieden, ook aan homo's, zigeuners e.a. gedacht?
Als je het over het Nederlands verbod hebt, kom je snel uit op Verbeke en diens uitlatingen die kwetsend werden geacht voor een bepaald volksdeel. Bij Verbeke was als ik het wel heb geen sprake van andere groepen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_57404481
Trouwens, Ryan: bedankt voor je kat. Ik heb genoten van je Gibbonengels in het Joranforum.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_57404495
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 22:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Even terug. We hebben een topic over holocaustontkenning. Hoe komt het dat het nu gaat over de arrogantie van uitverkoren leeduitbuitende joden?

Op een of andere manier heeft dat de neiging te combineren, wat toevallig helemaal niet toevallig is.
Dat komt omdat nogal wat users de historische casus niet kunnen scheiden van wat zij zelf van de Joden vinden, denk ik. Toch gaat Holocaustontkennen alleen over de historische casus, en hoe onsympathiek sommige mensen de Joden ook vinden voor of na de Holocaust, hier gaat het alleen over een historische casus. Aankomen met het huidige Israël of hoe linksjes de Holocaust zogenaamd hebben misbruikt om de multiculturele samenleving te pushen, heeft niet maar dan ook niets met de historische casus te maken.
Maar goed users blijven dat niet begrijpen, denk ik.
I´m back.
pi_57404590
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:18 schreef Apropos het volgende:
Trouwens, Ryan: bedankt voor je kat. Ik heb genoten van je Gibbonengels in het Joranforum.
'Steenkolen-engels' is leuk om te schrijven.
I´m back.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 23:24:31 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_57404606
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef Apropos het volgende:

[..]

Als je het over het Nederlands verbod hebt, kom je snel uit op Verbeke en diens uitlatingen die kwetsend werden geacht voor een bepaald volksdeel. Bij Verbeke was als ik het wel heb geen sprake van andere groepen.
Zal ik dan maar voor de n-de keer herhalen, dat Nederland geen wettelijk verbod op Holocaust-ontkenning kent? Er is GEEN artikel in het WvS of enig ander wetboek wat letterlijk stelt: Het is verboden de Holocaust te ontkennen en wie het wel doet gaan voor x jaar de bak in.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_57405340
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 22:36 schreef Kees22 het volgende:
Je hebt gelijk!
Maar zonder de holocaust te ontkennen: dat was toch niet de vraag van TS.
[..]

De vraag is dus: waarom is het verboden om de holocaust te ontkennen?

Persoonlijk denk ik dan toch, dat de lobby van joodse mensen daar toch een belangrijke factor in is geweest.

Er is geen verbod in Nederland.
En jazeker denken Joodse mensen ook aan andere groepen van de holocaust..en natuurlijk is het normaal om eerder aan je eigen groep te denken.....
Nog normaler is als de helft van je familie of bijna je hele familie is vermoord om dan eerst aan je familie te denken en soortgelijke families
Het lijkt wel alsof je redeneert vanuit een antisemitisch cliche: zullie zijn grote egoisten...
Dat soort stereotyperingen.. weet je... dat waren bouwstenen voor de holocaust.
pi_57406978
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wie Verbeke was en wat hij/zij gezegd heeft dat zo kwetsend was voor een bepaald volksdeel.
Dus graag nadere inlichtingen.
pi_57407039
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is geen verbod in Nederland.
En jazeker denken Joodse mensen ook aan andere groepen van de holocaust..en natuurlijk is het normaal om eerder aan je eigen groep te denken.....
Nog normaler is als de helft van je familie of bijna je hele familie is vermoord om dan eerst aan je familie te denken en soortgelijke families
Het lijkt wel alsof je redeneert vanuit een antisemitisch cliche: zullie zijn grote egoisten...
Dat soort stereotyperingen.. weet je... dat waren bouwstenen voor de holocaust.
Dat zei Lord Vetinari ook al, dus dat neem ik inmiddels ook wel aan.
Dat het hem nader is dan de rok, begrijp ik wel.
Maar mij leek het alsof de vraag van apropos op een andere conclusie gericht was.
En het valt me inderdaad op dat joden erg naar zichzelf toe rekenen.
En stereotyperingen ontstaan misschien wel eens uit typerend gedrag?

Desgewenst kan ik wel voorbeelden geven.
pi_57407232
quote:
Op zondag 16 maart 2008 01:58 schreef Kees22 het volgende:

Het valt mij op dat jij naar "de Joden" toerekent....

Zover ik Apropos snap ...vermoed hij irritante opvattingen van je specifiek naar Joden toe... en helaas... ik vermoed het ook een beetje..

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 16-03-2008 02:45:27 ]
  zondag 16 maart 2008 @ 02:38:20 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57407479
quote:

Doe eens?
Jood hier die lid is van EAJG
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 16 maart 2008 @ 09:18:33 #138
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_57408877
quote:
Op zondag 16 maart 2008 01:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wie Verbeke was en wat hij/zij gezegd heeft dat zo kwetsend was voor een bepaald volksdeel.
http://www.meldpunt.nl/index.php?link=revisionisme
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_57408905
quote:
Op zondag 16 maart 2008 01:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik word hier wel een beetje moe van.
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 04:59 schreef sigme het volgende:

[..]

De zaak waarin iemand veroordeeld werd wegens strafbare belediging (art.137c), waarbij de belediging bestond uit ontkennen van de holocaust.
Vonnis: http://www.meldpunt.nl/index.php?link=revisionisme

Wetboek van strafrecht, misdrijven tegen de openbare orde, artikel 137 c:
1 Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Dit *is* dus het Verbeke-arrest.

Het is een beetje raar, Kees, dat jij vanalles toeschrijft aan "joodse mensen", en allerlei theoriën hebt over verbod op holocaustontkenning, terwijl je er zo te zien geen snars van weet én informatie als bovenstaande negeert.

Om terug te komen op het verbod op holocaustontkenning: in Nederland het ontkennen van de holocaust niet verboden, wel is het verboden om groeperingen vreselijk te belasteren. Een theorie dat de joden die hele holocaust verzonnen hebben om brave burgers geld uit de zakken te kloppen en een eigen landje te veroveren, is zo'n stafbare belediging van een groepering.

Wat ook wel (in andere landen) wordt gebruikt als handvat voor verbod op holocaustontkenning is een verbod op geschiedvervalsing. En in sommige landen (Belgie bijv) is een expliciet verbod op het ontkennen van de holocaust.

In Oostenrijk en Duitsland, waar de eerste ontkenningen volgens mij opkwamen, is voor zover ik weet een verbod erop niet zozeer een gevolg van lobbyende joden, maar van de niet-joodse burgerij die het van belang acht de eigen zwarte bladzijden uit de historie niet te wissen.
pi_57408933
quote:

Werk het eens uit.

Eens even kijken hoe snel je aangekomt bij de eeuwige jood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')