Vertelquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:37 schreef golfer het volgende:
Ik weet uit mijn eigen geschiedenis met bewijzen wel beter dan al die ontkenners.
QED.quote:Op woensdag 19 maart 2008 09:05 schreef ron1872 het volgende:
dan weet ik het niet meer.
Maar zoals al een paar maal gemeld; holocaustontkenning is helemaal niet verboden. Wat verboden is, is levende mensen belasteren door bijvoorbeeld te stellen dat die holocaust uit de duim gezogen is om "herstel"betalingen los te peuteren, een land van anderen af te pakken en voor de eeuwigheid een beroep te doen op slachtofferdom om morele financiële en militaire steun los te jammeren.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hier maak je wel een interessant punt.
Als je het platbranden van Dorestad door de Vikingen ontkent, belaster, discirmineer en bedreig je niet de huidige bewoners van Wijk bij Duurstede.
Dus waarom zou je joden belasteren, discrimineren en bedreigen door het ontkennen van de moord op hun voorvaderen?
Waarom wil je dat zo graag weten?quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:25 schreef Golden_Surfer het volgende:
'Een groep mensen heeft het hele gebeuren rondom vergassen verzonnen, het valt niet na te gaan of die groep uit joden bestond. Nabestaanden van slachtoffers geloofden de verhalen over vergassingen, dus het is logisch dat ze herstelbetalingen wilden, ze wisten immers niet beter.'
Is dit strafbaar?
Volg een studie rechten en bestudeer het Verbeke arrest zou ik zeggen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 16:22 schreef Golden_Surfer het volgende:
[..]
Dan kan ik mijn vreinden op stormfront.nl helpen om legaal joden te beledigen........
En daar ga je dus de hopeloos mist in, want dat onderscheid is essentieel.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hier maak je wel een interessant punt.
Als je het platbranden van Dorestad door de Vikingen ontkent, belaster, discirmineer en bedreig je niet de huidige bewoners van Wijk bij Duurstede.
Dus waarom zou je joden belasteren, discrimineren en bedreigen door het ontkennen van de moord op hun voorvaderen?
Nee. Al is het maar omdat het te onbeholpen geformuleerd is om iemand pijn te doen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:25 schreef Golden_Surfer het volgende:
'Een groep mensen heeft het hele gebeuren rondom vergassen verzonnen, het valt niet na te gaan of die groep uit joden bestond. Nabestaanden van slachtoffers geloofden de verhalen over vergassingen, dus het is logisch dat ze herstelbetalingen wilden, ze wisten immers niet beter.'
Is dit strafbaar?
Wat jij noemt is zeker niet onbelangrijk, maar het gaat ook om de wetenschap van geschiedenis. Die kan zich niet laten ringeloren door ideologie natuurlijk.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:33 schreef Soul79 het volgende:
[..]
En daar ga je dus de hopeloos mist in, want dat onderscheid is essentieel.
Wie zijn het doelwit van holocaust-ontkenners? Simpel: 'de' joden, of 'het' internationale jodendom. Holocaust-ontkenners suggereren dat er een complot is van 'de' joden om de 'Auschwitz-Lüge' in stand te houden. Dus: joden hier en nu. Die worden daarmee belasterd en gediscrimineerd.
Wat een arrogantie, je bent zeker joods...quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:35 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nee. Al is het maar omdat het te onbeholpen geformuleerd is om iemand pijn te doen.
Ik leg het hier nu eenmaal een beetje uit op niveau Kleutertje Luister.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat jij noemt is zeker niet onbelangrijk, maar het gaat ook om de wetenschap van geschiedenis. Die kan zich niet laten ringeloren door ideologie natuurlijk.
Je ziet dat totalitaire staten graag hun eigen geschiedenis, los van de historische feitelijkheid, schrijven. Wie immers de geschiedenis kan manipuleren, kan de geest van de mens manipuleren. De aanval op de holocaust is wmb niet minder dan een poging tot manipulatie. Manipulatie uit ideologische motieven.
Indien er ooit een topic verschijnt over de 'sociologie van de Holocaustonkenner op de microkosmos van Fok!', dan kun je zulks ook duidelijk maken. De meeste users (wrs niet allemaal) die er in deze of gene vorm aan meedoen, hebben op bepaalde terreinen steeds ook weer dezelfde standpunten: anti-links.
Kijk, dit lijkt er al meer op.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:22 schreef Golden_Surfer het volgende:
[..]
Wat een arrogantie, je bent zeker joods...
Hoezo inderdaad en hoezo is dat te eenzijdig?quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:14 schreef mane het volgende:
Dat holocaustontkenners zich per definitie enkel richten op joden lijkt me inderdaad té eenzijdig gesteld.
Even in het middenlatend of de kritiek van arrogantie waar of niet waar is.... wat heeft dat met joods te maken ?quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:22 schreef Golden_Surfer het volgende:
[..]
Wat een arrogantie, je bent zeker joods...
Ik ben het eens met wat Ryan hierover schrijft, in de post boven mijn reactie.quote:
Maak ook eens die opdracht op histoforum. Ik wil het wel voor je nakijken hoor.quote:en hoezo is dat te eenzijdig?
Nou, we hebben deze discussies 3 jaar, 4 jaar en zelfs 5 jaar geleden al gehad op Fok! en daar zat echt toch wel achter wat ik probeer duidelijk te maken. Holocaust is het linkse fundament onder de multiculturele samenleving, voor lieden die toen actief waren. Het was volgens hen een taboe geworden dat weggehaald diende te worden ten einde de ware problemen die ons land teisterden, ivm de multiculturele samenleving, op de agenda te kunnen zetten. Een beetje echte of valse Holocaustontkenning c.q. bagatellisering om op die manier linkse users uit te lokken tot onredelijke standpunten en zodoende vast te kunnen stellen dat zowel de historische onderbouwing van de Holocaust alsmede de onderbouwing van het linkse, in hun ogen geloofsartikel, van de multiculturele samenleving tekort schoot, dat was het doel.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:23 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik leg het hier nu eenmaal een beetje uit op niveau Kleutertje Luister.
Holocaustontkenning als manipulatie uit ideologische motieven is een al een gezichtspunt waar de discussie hier op fok niet aan toe komt. Die blijft meestal hangen op het oninteressante niveau van wat als historische waarheid kan gelden en vergelijkingen met andere genocides e.d.. Terwijl het daar niet om gaat. Waar het werkelijk om gaat is wat de motieven zijn van de revisionisten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |