Was Thomas Doll ook geen Ossie van oorsprong?quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En Ulf Kirsten, de rest van die generatie heeft het niet echt ver geschopt in de Duitse ploeg geloof ik.
Volgens mij heb ik ook ergens gelezen dat BFC meer hooligans dan normale supporters in het stadion heeft. Lekkere club hoor.quote:Dynamo's situation was complicated as they had neglected to copyright their old logo and found that when they tried to recover it in early 1999 that they no longer held title, having to share it with sports souvenir seller Peter "Pepe" Mager who laid claim to the orphaned image in March 1997. Control of the logo image has since passed to André Sommer and Rayk Bernt and their marketing firm Ra-Be GmbH through which they take ten percent of the value of all fan articles sold. Sommer and Bernt also served as directors in the period following the club's bankruptcy in 2001. This was the cause of additional concern for the beleaguered football association as the pair were known to have links to violent fan groups and the Hells Angels motorcycle club.![]()
Zou die laatste club Tasmania Berlin kunnen zijn?quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:24 schreef Cruoninga het volgende:
Dynamo Berlin was vooral succesvol door de invloed van de Stasi. Scheidsrechters werden onder druk gezet om voor Dynamo te fluiten bijvoorbeeld. Natuurlijke draagkracht was er niet met Union en Hertha in dezelfde stad. Zodra de Stasi verdween, was het dus ook gedaan met de heerschappij van Dynamo.
Overig wel grappige anekdote met die drie sterren boven het clublogo. Die staan voor hun kampioenschappen (3 sterren is 10 keer kampioen dacht ik?) maar zijn niet officieel toegekend door de Duitse bond, zoals FC Bayern bijvoorbeeld wel 'legaal' drie sterren boven het logo heeft staan. De DFB erkende in hun sterrenverdeling de kampioenschappen uit de Oost-Duitse competitie niet en daarnaast zijn die titels natuurlijk ook bij elkaar gefraudeerd. Toen heeft Dynamo zelf maar drie sterren aan het logo toegevoegd dus.
Berlijn heeft sowieso wel een interessante voetbalgeschiedenis, met verhalen van Hertha-supporters die in het oosten woonden en naar de geluiden van het stadion kwamen luisteren toen het Hertha-stadion nog vlakbij de muur stond.
Uit politieke overwegingen wilde de West-Duitse bond ook altijd een West-Berlijnse club in de Bundesliga hebben. Toen Hertha eens werd teruggezet (weet niet waarom) hebben ze een andere club laten promoveren (Tennis Borussia dacht ik). Die speelden hun eerste wedstrijd iets van 80.000 man, maar nadat ze meteen al volledig van het veld werden geveegd, zakte dat terug tot een paar honderd (!) man. Die club heeft dat jaar ook het diepterecord neergezet in de geschiedenis van de Bundesliga wat betreft slechte resultaten.
En we hebben een keeper in de Eredivisie die nog bij Tennis Borussia heeft gespeeld: Martin Pieckenhagenquote:Op woensdag 27 februari 2008 17:24 schreef Cruoninga het volgende:
Dynamo Berlin was vooral succesvol door de invloed van de Stasi. Scheidsrechters werden onder druk gezet om voor Dynamo te fluiten bijvoorbeeld. Natuurlijke draagkracht was er niet met Union en Hertha in dezelfde stad. Zodra de Stasi verdween, was het dus ook gedaan met de heerschappij van Dynamo.
Overig wel grappige anekdote met die drie sterren boven het clublogo. Die staan voor hun kampioenschappen (3 sterren is 10 keer kampioen dacht ik?) maar zijn niet officieel toegekend door de Duitse bond, zoals FC Bayern bijvoorbeeld wel 'legaal' drie sterren boven het logo heeft staan. De DFB erkende in hun sterrenverdeling de kampioenschappen uit de Oost-Duitse competitie niet en daarnaast zijn die titels natuurlijk ook bij elkaar gefraudeerd. Toen heeft Dynamo zelf maar drie sterren aan het logo toegevoegd dus.
Berlijn heeft sowieso wel een interessante voetbalgeschiedenis, met verhalen van Hertha-supporters die in het oosten woonden en naar de geluiden van het stadion kwamen luisteren toen het Hertha-stadion nog vlakbij de muur stond.
Uit politieke overwegingen wilde de West-Duitse bond ook altijd een West-Berlijnse club in de Bundesliga hebben. Toen Hertha eens werd teruggezet (weet niet waarom) hebben ze een andere club laten promoveren (Tennis Borussia dacht ik). Die speelden hun eerste wedstrijd iets van 80.000 man, maar nadat ze meteen al volledig van het veld werden geveegd, zakte dat terug tot een paar honderd (!) man. Die club heeft dat jaar ook het diepterecord neergezet in de geschiedenis van de Bundesliga wat betreft slechte resultaten.
Jawel, maar Duitsland werd er nou niet bepaald veel sterker op na 1990. Integendeel, net als Engeland raakten ze de aansluiting met het topvoetbal kwijt en eigenlijk is dat nog steeds zo. Brazilië en Frankrijk gingen de toon aangeven.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:39 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mwah, zijn toch wel een paar goede Ossies bijgekomen toen. Sammer als bekendste.
Ja, maar Tennis Borussia heeft ook Bundesliga gespeeld, evenals Blau-Weiss Berlin. Blau-Weiss bestaat volgens mij helemaal niet meer.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:28 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
Zou die laatste club Tasmania Berlin kunnen zijn?
Nou...quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:59 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Jawel, maar Duitsland werd er nou niet bepaald veel sterker op na 1990. Integendeel, net als Engeland raakten ze de aansluiting met het topvoetbal kwijt en eigenlijk is dat nog steeds zo. Brazilië en Frankrijk gingen de toon aangeven.
Nou was dit topic pas een week oud, dus het zal puur toeval zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:40 schreef pfaf het volgende:
Een leuk stuk in de VI.
Dit hebben ze overigens toch vaker gedaan? Een topic van FOK! halen en er een maandje later een artikel over schrijven. Iemand die dit kan bevestigen?
[offtopic]quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, maar Tennis Borussia heeft ook Bundesliga gespeeld, evenals Blau-Weiss Berlin. Blau-Weiss bestaat volgens mij helemaal niet meer.
Wat heb jij ineens met Fortuna Sittardquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:48 schreef DarkShine het volgende:
Ikaangezien 'gevallen' clubs mij enorm interesseren
Laat ik me nuanceren door het op gevallen buitenlandse clubs te houden.quote:Op zondag 9 maart 2008 10:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat heb jij ineens met Fortuna Sittard.
Nee, gewoon thuis voor de buisquote:Op zondag 9 maart 2008 10:38 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Laat ik me nuanceren door het op gevallen buitenlandse clubs te houden.
KickOff?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |