abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:33:20 #1
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56985320
quote:
Luinge wil waardig afscheid

"Ik hoop op 1 juli 2009 waardig afscheid te kunnen nemen als scheidsrechter. Want dan loopt mijn contract af bij de KNVB." Aan het woord is Roelof Luinge, met 52 jaar de oudste arbiter in het betaalde voetbal en op de voet gevolgd door Dick Jol.
"Dan ben ik ook precies 25 seizoenen scheidsrechter geweest in de eredivisie. Er komt een keer een tijd om te stoppen. Op dit moment ben ik fysiek en conditioneel nog topfit en misschien vraagt de bond wel of ik nog een jaar door wil gaan. Maar zelf denk ik dat het mooi is geweest. Scheidsrechter zijn is voor mij altijd een passie geweest en is het nog steeds. Je wilt het zo goed mogelijk doen. En ik heb ook altijd goede mensen om me heen gehad, zoals in het begin mijn vader die mij twaalf jaar lang vergezelde naar iedere wedstrijd."

Luinge, geboren in Paterswolde, was twee seizoenen geleden de eerste scheidsrechter die winnaar werd van het Specsaversklassement om de Gouden Kaart. ,,Ik heb gemerkt dat men dit klassement iedere dinsdag goed leest. Ik vond het heel mooi om zo gewaardeerd te worden. Ook dat de scheidsrechter, via mij, eens positief in het nieuws kwam. Maar terugkomend op mijn afscheid. Ik hoop dat de bond, wanneer ik gestopt ben, mij niet zal 'weggooien'. Ik wil heel graag, en ik denk dat ik daar ook de kwaliteiten voor heb, scheidsrechters en dan vooral jongeren gaan begeleiden op zowel technisch gebied, maar ook op het mentale vlak. Ik heb weer gemerkt tijdens gesprekken op het trainingskamp voor scheidsrechters tijdens de winterstop in het Turkse Belek, dat vooral dit laatste nodig is. Ze willen graag dat ik hun begeleider wordt en ook de clubs willen het. Jonge arbiters moeten de kans krijgen zich verder te ontwikkelen. Verder zou ik nog graag internationaal waarnemer willen worden."

Op mentaal gebied bijvoorbeeld is er nog wel het een en ander te verbeteren. Daar ligt nog wel wat terrein braak. Op gebied van technische hulpmiddelen voor arbiters zegt Luinge: ,,Gelukkig krijgen alle scheidsrechters met ingang van volgende maand zo'n 'oortje'. Nu hebben alleen de internationals dit nog. Dat is heel belangrijk, want je kunt niet alles zien. Nu kun je over iets wat bijvoorbeeld achter je rug gebeurt, niet met elkaar communiceren. Ook een camera op de doellijn is heel welkom. Maar de invoering van dit laatste wordt bepaald door de UEFA."
Plaats hier annekdotes over (discutabele) beslissing van dhr. Luinge.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_56985419
quote:
Luinge wil waardig afscheid
Een optreden in Ahoy ofzo?
pi_56985429
Doei !!!
><(({°>
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:38:54 #4
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56985450
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:37 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Een optreden in Ahoy ofzo?
Nog één keer zijn naam scanderen in een volle Kuip.
kankelul.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:39:32 #5
188728 Lyzio
why do we fall
pi_56985461
Heb het nooit een sympathieke vent gevonden. Typisch gevalletje van zelfoverschatting, terwijl de arme man het principe orde houden en een wedstrijd aanvoelen duidelijk niet meester is.

Middelmatige tot slechte scheidsrechter en in mijn ogen geen topic waardig.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_56985604
Wat ik me kan herrineren heeft hij tenminste drie wedstrijden in de Vliert stilgelegd.

FC Den Bosch - Feyenoord in 99-00 en FC Den Bosch - Top Oss in 05-06 en FC Den Bosch - Dordrecht in 06-07.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 13:47:40 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56985675
nog 1 seizoen luinge dus, mooie leeftijd om te stoppen. Kan die ongestoord bellen met WIlfred Genee
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:48:59 #8
188728 Lyzio
why do we fall
pi_56985706
ZIELEPOOT! Dat heeft ie volgens mij een keer tegen Wiljan Vloet gezegd Dat vond ik dan wel wer aardig om te zien.
- james 'jimmy' dean
pi_56985784
Ik weet nog de eerste keer dat ik een interview met hem zag, ik lag helemaal dubbel om die stem van 'm
><(({°>
pi_56985814
.

Zijn wanprestatie in Breda was natuurlijk de druppel. Dit kadaver kan duidelijk niet langer mee.
Secrets never die. Only people.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:55:37 #11
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56985850
Oja, die onterechte rode kaart van de Zeeuw dit seizoen nog...
kankelul.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 14:11:13 #12
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_56986235
Jaren geleden, 1995 ofzo, keurde hij bij Utrecht-Feyenoord een glaszuiver doelpunt van Feyenoord af. Werkelijk niemand begreep waarom hij dat deed.
Toen Luinge na afloop de beelden kreeg te zien van de NOS begreep hij het zelf ook niet: hij verklaarde dat hij het doelpunt gewoon had moeten tellen.
De wedstrijd eindigde in 0-0 en Feyenoord kon zich genaaid voelen.

Het weekeinde daarna moest Luinge in De Meer fluiten. Op het moment dat hij het veld op kwam voor zijn warming up steeg er gejuig op van de Diemen zijde, en werd hij lovend toegezongen. En dat ging zo de complete warmingup door. Tja, dat krijg je als je de grote vijand naait
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_56986251
Ik kan me nog een Roda JC-Ajax herinneren dat hij werkelijkwaar álles tegen ons floot. Niet te geloven .
pi_56986270
Hij liep toch ook altijd warm voor Midden-Noord waar ze dan zijn naam scandeerden.
pi_56986302
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:11 schreef Againzender het volgende:
Jaren geleden, 1995 ofzo, keurde hij bij Utrecht-Feyenoord een glaszuiver doelpunt van Feyenoord af. Werkelijk niemand begreep waarom hij dat deed.
Toen Luinge na afloop de beelden kreeg te zien van de NOS begreep hij het zelf ook niet: hij verklaarde dat hij het doelpunt gewoon had moeten tellen.

Het weekeinde daarna moest Luinge in De Meer fluiten. Op het moment dat hij het veld op kwam voor zijn warming up steeg er gejuig op van de Diemen zijde, en werd hij lovend toegezongen. En dat ging zo de complete warmingup door. Tja, dat krijg je als je de grote vijand naait
Dat kan ik me ook nog vaag herinneren ja. Geweldig was dat

Paar jaartjes geleden zongen de den haag supporters hem ook toe tijdens de warming up. Ik weet alleen niet meer waarom dat precies was. Iemand?
pi_56986343
Waarschijnlijk omdat ie uit Den Haag komt? En omdat ADO punten hard nodig had
pi_56986382
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:15 schreef TerroRobbie het volgende:
Waarschijnlijk omdat ie uit Den Haag komt?
Nee nee, het had een speciale reden. Op Midden Noord hadden ze toen ook nog een spandoek met "Wij zijn lief!". Was dat niet na de pitch invasion tegen Vitesse?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 14:19:02 #19
128384 mcwops
gat in je glas
pi_56986456
scheidsrechter moet olifantenhuid hebben maar toch de wedstrijd aanvoelen.
respect voor Luinge hoor. wat een kutbaan zeg. vroeger kon je nog is een bontjas of een leuk horloge krijgen in het oostblok, zit er tegenwoordig ook niet meer aan.
ja een bril, gratis van de sponsor.....
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_56986487
Luinge zag toch ook de beenbreuk van ADO doelman Postma tegen PSV maar liet vrolijk doorgaan.
pi_56986944
Hij heeft zelfs een eigen voetbalterm voortgebracht: De Luinge-show.
pi_56987099
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:20 schreef TerroRobbie het volgende:
Luinge zag toch ook de beenbreuk van ADO doelman Postma tegen PSV maar liet vrolijk doorgaan.
pi_56987447
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:48 schreef Lyzio het volgende:
ZIELEPOOT! Dat heeft ie volgens mij een keer tegen Wiljan Vloet gezegd Dat vond ik dan wel wer aardig om te zien.
Dat was Temmink
Цой жив
pi_56987526
Toch wel een afscheid van een bijzondere scheidsrechter en een apart man. Die karakters zien we nu niet meer zo in de nieuwe lichting.
That's all folks!
pi_56987611
Ik ben wel fan van Roelof. Toffe gast .
  dinsdag 26 februari 2008 @ 15:08:40 #26
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56987616
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:47 schreef DJ_Ryow het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah bah ook al zo'n vieze foto.

Mooi dat ie stopt
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_56987676
Ik heb hem vorig jaar De Vlieger horen zingen. Ook houdt hij wel van een biertje. Vermakelijke kerel buiten het veld
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 15:21:20 #28
188728 Lyzio
why do we fall
pi_56987936
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:10 schreef Strooper het volgende:
Ik heb hem vorig jaar De Vlieger horen zingen. Ook houdt hij wel van een biertje. Vermakelijke kerel buiten het veld
Kan ik me dus totaal niet voorstellen
- james 'jimmy' dean
pi_56988014
Mooiste herinnering die ik heb van hem is van een jaar of 8 geleden. De Graafschap-PSV stand 1-1 in de laatste minuut. PSV krijgt een vrije trap, waarvoor uiteraard Nilis zich meldt. Het muurtje is zich aan het organiseren, Luinge staat daar een beetje voor, waardoor hij het zicht van de keeper ontneemt, en Nilis schiet die vrije trap zo binnen

Ah hier een stukje erover geschreven:
quote:
Jammer voor de debuterende interim-trainer Massimo Morales, maar De Graafschap is echt bestolen door Roelof Luinge. De Groningse scheidsrechter maakte een domme fout aan het einde door een nog dommere absoluut niet goed. Hij floot onterecht voor een overtreding van Purrel Fränkel op Joonas Kolkka. De twee duwden wat met elkaar. Scheidsrechter Luinge kwam aangelopen. Met enig machtsvertoon wilde hij Fränkel spreken. 'Dan maar een gele kaart', dacht Fränkel en Luinge ging tussen de verdediger en de bal staan. Hij hield Fränkel duidelijk uit het spel. Toen nam Kolkka tegen de regels in de vrije trap. Nilis kon hem - omdat alleen Kolkka en hij opletten - makkelijk scoren, en in de slotfase neemt PSV onterecht de voorsprong. Dit had nooit mogen gebeuren! Hierdoor kwam PSV alleen aan kop van de ranglijst, na vier wedstrijden nog zonder gemorste punten.

[ Bericht 54% gewijzigd door mcyodogg op 26-02-2008 15:29:07 ]
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_56988023
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:21 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Hij heeft toch ook een tijdje lager moeten fluiten omdat hij tot sluitingstijd bij RKC was blijven hangen ofzo?
pi_56988081
Dat blijven hangen en denken dat hij de koning van de bussinessclub is doet hij nog steeds geregeld. Neemt ook zijn prive chauffeur mee
  dinsdag 26 februari 2008 @ 15:31:35 #32
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_56988221
Nooit meer 'Welkom op de luinge show'

Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_56988255
quote:

[..]

Bij het Eurovoetbal-toernooi in Groningen waar hij (tot vorig jaar) elk jaar floot was het traditie dat hij op de feestavond De Vlieger op het podium zong. En aan het eind van een toernooidag hangt ie aan de bar en gaat ie moppen tappen en zich klem zuipen om de volgende dag weer vrolijk te fluiten
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_56988472
Arme man.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56988583
quote:

[..]

Hij is echt heel erg stoer buiten het veld, bourgondier pur sang.
That's all folks!
pi_56989061
De laatste wedstrijd die ik gezien hem van hem was ook een drama. PSV- Heereveen, wat floot ie slecht

Bakkal geel geven terwijl hij zuiverloon niet raakte, doedelzak geel geven toen hij de bal uitschoot en zuiverloon kwam provoceren terwijl er een speler van heereveen geblesseerd op de grond lag. Wat een kutscheids
  dinsdag 26 februari 2008 @ 16:20:16 #37
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_56989338
Ik hoop dat zijn hart ermee stopt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_56989384
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Oja, die onterechte rode kaart van de Zeeuw dit seizoen nog...
Lag niet echt aan hem he
pi_56989399
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:20 schreef Catch22- het volgende:
Ik hoop dat zijn hart ermee stopt.
Overdrijven is ook wel een kunst
pi_56989428
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:22 schreef Jasza het volgende:

[..]

Lag niet echt aan hem he
Dat lag zelfs helemaal niet aan hem. De grensrechter constateerde dat de bal voor de lijn uit het doel werd geslagen door De Zeeuw. Dus dan kan Luinge niets anders doen dan rood geven. Daar kun je Luinge niet op aanvallen.
pi_56989793
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:23 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Dat lag zelfs helemaal niet aan hem. De grensrechter constateerde dat de bal voor de lijn uit het doel werd geslagen door De Zeeuw. Dus dan kan Luinge niets anders doen dan rood geven. Daar kun je Luinge niet op aanvallen.
zo ook gaf luinge een pingel bij twente - psv dit seizoen, echter gelukkig op aangeven van de grens legde ie em alsnog er buiten. Had ie dus óók al fout gezien
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:00:45 #42
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56990365
Groningen fluit hij niet. Dus ik zal Luinge niet echt missen. Wanneer Jol stopt zou ik het wel zonde vinden. De laatste goede Nederlandse scheidsrechter.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:11:55 #43
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56990666
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:00 schreef The_Verve het volgende:
Groningen fluit hij niet. Dus ik zal Luinge niet echt missen. Wanneer Jol stopt zou ik het wel zonde vinden. De laatste goede Nederlandse scheidsrechter.
van Hulten vind ik de enige met acceptabel niveau op dit moment.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:21:20 #44
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_56990948
Welkom bij de Luinge, Roelof Luinge, welkom bij de Roelof Luinge show!

bovenstaande zegt genoeg!
Neerkomen wel!
pi_56991020
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:26 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat blijven hangen en denken dat hij de koning van de bussinessclub is doet hij nog steeds geregeld. Neemt ook zijn prive chauffeur mee
Klopt. Enkele weken geleden is hij zelfs nog met een deel van de selectie van NAC het centrum van Breda ingegaan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:24:20 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56991040
Beste herinnering aan hem: 25 jaar geleden, vlak voordat ie scheidsrechter werd.
Daarna is het alleen maar bergafwaards met hem gegaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56991840
Dag meneer Luinge
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:05:38 #48
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_56991964
Heb 'm één keer heel kort gesproken, erg aardige man hoor.

Twee anekdotes. Vorig jaar bij NEC-uit (2-2) ging hij voor de wedstrijd warmlopen voor het uitvak. De Ajaxsupporters begonnen te joelen en te fluiten, maar Luinge vond dat alleen maar mooi. Hij ging met een brede grijns met z'n kont naar het vak rekken en strekken, waarbij hij echt overduidelijk alleen met z'n kont aan het wiegen was richting ons. Schitterend om te zien.

Andere, waar ik niet bij was, maar heb gehoord van iemand die wel goed ingevoerd is in de voetbalwereld. Een aantal jaren geleden schijnt Luinge Kezman een rode kaart te hebben gegeven tegen ADO Den Haag. (Kan ik me zo 1-2-3 niet herinneren, maargoed)
Diezelfde avond kwam Luinge z'n stamkroeg binnen, waar veel Ajacieden zaten. Die begonnen Luinge natuurlijk hartstochtelijk toe te juichen, waarop Luinge zich omdraaide en met z'n duimen (net als Kezman) naar z'n rug wees.

Op het veld heb ik me regelmatig aan hem geërgerd, maar het is volgens mij een gouden kerel. Niet zo'n stijve strakke saaierd.
Gourmetten of steengrillen?
pi_56992085
quote:
Een aantal jaren geleden schijnt Luinge Kezman een rode kaart te hebben gegeven tegen ADO Den Haag. (Kan ik me zo 1-2-3 niet herinneren, maargoed)
Ja werd 0-4 ofzo. Was ook nog iets met spreekkoren richting Kezman.
pi_56992227
Zondag ging ie ook vrolijk naar ons zwaaien hehe
pi_56992286
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik kan me nog een Roda JC-Ajax herinneren dat hij werkelijkwaar álles tegen ons floot. Niet te geloven .
mag het een keertje, normaal krijgen jullie alles mee
pi_56992477
Zo een verschrikking minder.. wat is die kerel toch slecht zeg
pi_56992555
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:10 schreef Strooper het volgende:
Het is een feestmaker he?
Ik heb hem eens getroffen na een wedstrijd van een regio selectie tegen SC Heerenveen, in het kader van het afscheid van Foppe de Haan, maar een erg leuke vriendelijke man die van een feestje houdt.

Ben hem in Sneek tijdens de Sneekweek ook eens tegen gekomen, werd ie door iedereen vrolijk toegezongen
pi_56992778
heb hem ook 1 keer buiten het veld ontmoet, prima en correcte kerel idd
pi_56992837
Luinge show?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 20:28:57 #56
188728 Lyzio
why do we fall
pi_56995920
Nou, dan is 't wel een partycracker als je 't zo hoort. Niet van 'm verwacht eigenlijk. Hoe praat ie eigenlijk als ie bezopen is?
- james 'jimmy' dean
pi_56997569
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:19 schreef Jasza het volgende:
Zondag ging ie ook vrolijk naar ons zwaaien hehe
ja en hij gaf davids een handje na de 2-2
pi_56998276
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:05 schreef Silenus het volgende:

Twee anekdotes. Vorig jaar bij NEC-uit (2-2) ging hij voor de wedstrijd warmlopen voor het uitvak. De Ajaxsupporters begonnen te joelen en te fluiten, maar Luinge vond dat alleen maar mooi. Hij ging met een brede grijns met z'n kont naar het vak rekken en strekken, waarbij hij echt overduidelijk alleen met z'n kont aan het wiegen was richting ons. Schitterend om te zien.

Andere, waar ik niet bij was, maar heb gehoord van iemand die wel goed ingevoerd is in de voetbalwereld. Een aantal jaren geleden schijnt Luinge Kezman een rode kaart te hebben gegeven tegen ADO Den Haag. (Kan ik me zo 1-2-3 niet herinneren, maargoed)
Diezelfde avond kwam Luinge z'n stamkroeg binnen, waar veel Ajacieden zaten. Die begonnen Luinge natuurlijk hartstochtelijk toe te juichen, waarop Luinge zich omdraaide en met z'n duimen (net als Kezman) naar z'n rug wees.

Op het veld heb ik me regelmatig aan hem geërgerd, maar het is volgens mij een gouden kerel. Niet zo'n stijve strakke saaierd.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  woensdag 27 februari 2008 @ 15:59:37 #59
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_57012814
Ik vind het wel een grappige man maar hij maakt zo'n rare beslissingen af en toe.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  woensdag 27 februari 2008 @ 16:05:09 #60
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_57012927
Goede scheidsrechter hoor.
pi_57135480
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:05 schreef Silenus het volgende:

Haha die Roelof toch met zijn Kezman gebaar

Dat van Nec weet ik nog wel ja, "Bij luinge in zijn kont" etc.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_57135809
3e helft gaat hem goed af.
AFC AJAX
pi_57143444
Kan deze matige scheidsrechter, die zelf niet tegen een bal kan trappen en daarom geen "feeling"heeft met de spelers, niet NU stoppen?
Sportieve inbreng
pi_57143494
Nog maar een anecdote:

Misschien wel 10 jaar geleden keurde Luinge ooit in de Galgenwaard een goal van Feyenoord af.
Niemand begreep waarom.
Niemand had een overtreding gezien, bij een voorzet vanaf de rechtercorner.

Na afloop voor de camera verklaarde Luinge, toen hem werd gevraagd, waarom hij die goal afkeurde; Ik wwet het niet,; geen idee.
Het werd op een blackout gegooid, maar het is typerend, dat zo'n man 25 jaar uitslagen in de Eredivisie heeft kunnen beinvloeden.
Sportieve inbreng
pi_57143551
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 08:33 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Nog maar een anecdote:

Misschien wel 10 jaar geleden keurde Luinge ooit in de Galgenwaard een goal van Feyenoord af.
Niemand begreep waarom.
Niemand had een overtreding gezien, bij een voorzet vanaf de rechtercorner.

Na afloop voor de camera verklaarde Luinge, toen hem werd gevraagd, waarom hij die goal afkeurde; Ik wwet het niet,; geen idee.
Het werd op een blackout gegooid, maar het is typerend voor de kwaliteit van de scheidsrechtercommissie, dat zo'n man 25 jaar uitslagen in de Eredivisie heeft kunnen beinvloeden.
Sportieve inbreng
pi_57144969
Gijsbrecht, je bedoelt dit verhaal?
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:11 schreef Againzender het volgende:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')