Maar goed, samenklonteren in een topicje over hoe zielig het allemaal wel niet is schieten we niks mee op natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:21 schreef Harajuku. het volgende:
Nu ja, je zit op een groot forum, je krijgt verschillende meningen.
Mjah, het wordt al lastig als mensen geen rashond zoeken. Vanuit mijn beleving zoek je een hond die bij je past en neemt als eerste uitgangspunt de rasbeschrijving. Sla je dit punt over omdat je niet vanuit een ras denkt is dat het eerste punt waarop je fout kunt gaan. Met een instelling van "het moet gewoon een lief hondje zijn" verklein je je referentiekader en vergroot je je mogelijkheden, niet de ideale omstandigheden om een dier aan te schaffen, ik vergelijk het maar even met boodschappen doen terwijl je honger hebt.quote:Enfin. Dingen worden op deze manier wel steeds duidelijker, en hopelijk krijgen we nog meer tips over broodfok. Zoals PumpkinRuby geloof ik al zei, het is niet allemaal zo "makkelijk" als in de OP.
http://binnenland.nieuws.nl/504599quote:Illegale hondenfokkerij ontmanteld
Uitgegeven op vrijdag 28 maart 2008 om 16:45:21
(Novum) - Op verdenking van het illegaal fokken en inenten van puppy's heeft de politie in Noord-Brabant drie aanhoudingen verricht. Tijdens drie huiszoekingen zijn vervalste dierenpaspoorten en inentingsstoffen gevonden. Omdat het onderzoek nog loopt, wil het Openbaar Ministerie vrijdag nog niets over de identiteit van de verdachten zeggen.
Volgens justitie gaat het om zo'n vijftig puppy's die werden verkocht voor gemiddeld twee- tot driehonderd euro. Bij het afleveren van de pups werden vervalste paspoorten meegegeven, waarin stond dat de honden waren ingeënt door een dierenarts. Deze arts is tot op heden nog niet gevonden.
Het OM vermoedt dat de jonge honden helemaal niet zijn ingeënt, of dat de fokker het zelf heeft gedaan. Dit laatste is in overtreding met de diergeneesmiddelenwet. Daarin staat dat alleen een dierenarts mag inenten en de benodigde stoffen in bezit mag hebben.
Zit Mirando ook niet in noord brabantquote:Op zondag 30 maart 2008 09:42 schreef senesta het volgende:
[..]
http://binnenland.nieuws.nl/504599
En dan denk je dat een keurig ingeent pupje hebt gekocht
Volgens mij wel ja, Geldrop toch?quote:Op zondag 30 maart 2008 09:49 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Zit Mirando ook niet in noord brabant
Net even gegoogled, Geldrop inderdaad. Zou toch wat zijn als ze na weet ik hoeveel jaar eindelijk gepakt wordenquote:
Dat zou toch wel mooi zijn, toch is het jammer dat er zoveel tijd overheen moet gaan en dat ze zo lang door kunnen gaan met dit soort praktijken voordat er ingegrepen kan worden.quote:Op zondag 30 maart 2008 10:04 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Net even gegoogled, Geldrop inderdaad. Zou toch wat zijn als ze na weet ik hoeveel jaar eindelijk gepakt worden
Ja, één van de redenen dat ik in 2006? GL stemdequote:Op zondag 30 maart 200810:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat zou toch wel mooi zijn, toch is het jammer dat er zoveel tijd overheen moet gaan en dat ze zo lang door kunnen gaan met dit soort praktijken voordat er ingegrepen kan worden.
En dan weet je nog niks.quote:Op zondag 30 maart 2008 09:42 schreef senesta het volgende:
[..]
http://binnenland.nieuws.nl/504599
En dan denk je dat een keurig ingeent pupje hebt gekocht
Ja, en dat is ook wel gezegd meen ik. Maarrrr, als mensen hun hond bij een fokker halen zullen er ook lang niet zoveel honden in het asiel terecht komen.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:01 schreef simmu het volgende:
ik wil even iets kwijt over het hele "moet papieren hebben" verhaal: je kan toch ook gewoon een hondje uit het asiel nemen? in goed overleg met de mensen van het asiel mbt wat jij van het hondje wil, en wat je situatie is?
Ja hoor, natuurlijkquote:Op zondag 30 maart 2008 11:01 schreef simmu het volgende:
ik wil even iets kwijt over het hele "moet papieren hebben" verhaal: je kan toch ook gewoon een hondje uit het asiel nemen? in goed overleg met de mensen van het asiel mbt wat jij van het hondje wil, en wat je situatie is?
Nee.... Dat zijn kinderen van een dode Nederlandse junk-rocker die ooit naar beneden viel, die op Fok rondzwerven.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:39 schreef zomaareennaam het volgende:
is dat een nieuwe manier van broodproduceren? heb altijd gedacht dat brood gebakken werd?
Hoe weet je datquote:Op zondag 30 maart 2008 11:37 schreef Beelzebub85 het volgende:
Broodfokkers gaan aangepakt worden door de overheid. En ditmaal schijnt het geen loze praat te zijn, want de machine is al in werking
Nee hoor. Ik even een toelichting geven hier beneden.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:44 schreef Queen_Bee het volgende:
Right. Vind je het erg als ik het dan maar niet geloof?
Klinkt goed.quote:Op zondag 30 maart 2008 12:05 schreef Beelzebub85 het volgende:
2008 wordt het jaar waarin al deze instanties gefuseerd worden. Er komt één autoriteit voor wat betreft dierenwelzijn. Er zijn geen aparte kaders meer waar dieren en inspecties onder vallen.
In het kort betekend dit dat de inspecties die mankracht teveel hadden, deze nu kunnen gebruiken om de inspecties die handen te kort komen bij te staan. De prioriteiten 'verdwijnen' en er wordt niet meer langs elkaar heen gewerkt.
Mjah hondjes worden ook niet in een asiel in elkaar gezet natuurlijk. Ik wil niet zeggen dat ook deze hondjes allemaal bij broodfokkers vandaan komen maar het is wel iets wat je met modehondjes vaak ziet.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:01 schreef simmu het volgende:
En een hond van 1000 euro flikker je niet zo t asiel in of de straat opquote:Op zondag 30 maart 2008 13:46 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Mjah hondjes worden ook niet in een asiel in elkaar gezet natuurlijk. Ik wil niet zeggen dat ook deze hondjes allemaal bij broodfokkers vandaan komen maar het is wel iets wat je met modehondjes vaak ziet.Op zich is het hartstikke goed natuurlijk als mensen een hond uit het asiel nemen maar ook dit is iets wat vaak voorkomen had kunnen worden als de hond papieren had. (veel rasverenigingen bemiddelen bij herplaatsing en vaak neemt een goede fokker ook gewoon het hondje terug als het niet gaat.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |