Vet plan,koffertje kopen voor ¤20 aan zimbawaanse cash erin en pimpen maarquote:Op maandag 25 februari 2008 16:39 schreef Birra het volgende:
Ik zag laatst een foto van een bedelaar uit Zimbabwe (ofzo), en die had z'n handen vol met stapels geld, maar het was dus bij elkaar maar een paar euro.
Nu vroeg ik me af of ik bij de bank geld (1, 5, of 10 euro), en dan zo'n stapel geld kan krijgen?
Ik wil het niet gebruiken, alleen hebben..
Heeft bestaan ja? Dan zal 't vast een hoop geld waard zijn gok ik..quote:Op maandag 25 februari 2008 16:58 schreef Ultralaser het volgende:
Ik heb nog een briefje van 10.000 Duitse marken liggen uit 1930 ofzo
Er waren zelf briefjes van een miljoen volgens mijquote:Op maandag 25 februari 2008 17:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Heeft bestaan ja? Dan zal 't vast een hoop geld waard zijn gok ik..
Ik heb hier 2 briefjes van 50 miljoen mark uit 1923 liggen. Die briefjes zijn maar weinig waard trouwens.quote:Op maandag 25 februari 2008 16:58 schreef Ultralaser het volgende:
Ik heb nog een briefje van 10.000 Duitse marken liggen uit 1930 ofzo
Zou je denken?quote:Op maandag 25 februari 2008 17:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Die landen doen dan toch echt iets flink verkeerd als hun geld zo weinig waard is
Eventjes ter verduidelijking voor degenen die inflatiepercentages niet snappen:quote:Op maandag 25 februari 2008 17:46 schreef Individual het volgende:
[..]
Zou je denken?![]()
Zimbabwe had 1043% inflatie in april
Ja dat zal wel dan.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:20 schreef k_man het volgende:
Daarom hebben ze zulk geld ook niet bij een bank. Tegen de tijd dat iemand dat komt halen is het al tig keer zo weinig waard als waarvoor ze het ingekocht hebben.
Ebayquote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:41 schreef Birra het volgende:
[..]
Ja dat zal wel dan..
Maar is er geen manier om er toch aan te komen?
"Ik ga een ijsje kopen!!!!"quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:55 schreef Birra het volgende:
Ik heb een foto gevonden van de bedelaar uit de OP:
[ afbeelding ]
1 miljoen turkse Lira is pakweg 600.000 euro. Ik gok dat jij de oude turkse lira hebtquote:Op maandag 25 februari 2008 17:44 schreef qltel het volgende:
Ik ben miljonair.
Ik heb hier een biljet van 1 miljoen Turkse Lira (+/- 50 eurocent)
nee dat komt uit Duitsland; stond pas nog op de FPquote:Op woensdag 19 maart 2008 20:44 schreef SeLang het volgende:
Het linkse regime van Zimbabwe heeft aardig wat bomen moeten omhakken om al dat geld te printen.
Ze moeten het gewoon doen zoals de Duitsers vroeger met de mark... oude biljetten verzamelen en daar met een stempel een nieuw bedrag op zetten. Klaar is kees!quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:44 schreef SeLang het volgende:
Het linkse regime van Zimbabwe heeft aardig wat bomen moeten omhakken om al dat geld te printen.
En wat denk je dat het voor een ruimte inneemt om 1000 Euro aan zimbabwaanse dollars te hebben liggen?quote:Op donderdag 20 maart 2008 01:17 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Banken houden dat soort valuta niet aan. Het is namelijk niet echt een goede investering (= weggooien).
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:56 schreef Beelzebufo het volgende:
[ander, niet gerelateerd verhaal]
Bij dezelfde bank heb ik eens Quatar Rials besteld. Dame nam de bestelling op, verdween richting een collega en ik kon ze nog net horen zeggen : "Verrek, die bestaan écht":')![]()
Uiteindelijk hebben ze de inflatie stopgezet met een nieuwe muntsoort. In Hongarije is in 1946 iets vergelijkbaars gebeurd met de Hongaarse Pengö. Halverwege 1946 was al de b-pengö geďntroduceerd, dat was gewoon een verkorting die stond voor een biljoen pengö. Het 'duurste' biljet ooit gedrukt was alsnog 100 miljoen b-pengö, ofwel 100 000 000 000 000 000 000 pengö. Makkelijker te noteren als 100 quintillioen pengö of 1020 pengö. Als je je geld al op die manier moet gaan noteren heb je echt een probleem..quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:42 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ze moeten het gewoon doen zoals de Duitsers vroeger met de mark... oude biljetten verzamelen en daar met een stempel een nieuw bedrag op zetten. Klaar is kees!
In Zimbabwe hebben ze de munt geherwaardeerd door een zooi nullen weg te strepen. Dat heeft alleen niet zo heel veel effect gehad, misschien omdat de munt wel dollar bleef heten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Uiteindelijk hebben ze de inflatie stopgezet met een nieuwe muntsoort.
Ja, bestellen bij de bank heet dat. Je kan elke valuta verkrijgen tegen de wisselkoers.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:41 schreef Birra het volgende:
[..]
Ja dat zal wel dan..
Maar is er geen manier om er toch aan te komen?
Ik vraag me dat af. Ik kan me van een reis door West-Afrka herinneren dat ik geen binnenlandse valuta de grens over mocht nemen. ik kan je ook vertellen dat zo'n 100 USD verbrassen "omdat het op moet" daar niet meevaltquote:Op woensdag 22 april 2009 00:05 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ja, bestellen bij de bank heet dat. Je kan elke valuta verkrijgen tegen de wisselkoers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |