Hij is er waarschijnlijk gewoon geestelijk nog niet helemaal aan toe.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:45 schreef Vivi het volgende:
Is het trouwens normaal, dat een kind dat al wel kan lopen (en ja, ik heb het zelf gezien, en ik heb getuigen!) liever nog een tijd blijft kruipen? Ik vind het zo raar
Mikael slaapt al geruime tijd onder een dekbed. Zou niet weten waarom dat nog niet zou kunnen. Mikael slaapt sinds ie een dekbed heeft in ieder geval een stuk beter. Hij had namelijk steeds ruzie met het laken en nu kan ie als zijn dekbed naar beneden is gezakt hem zo weer omhoog trekken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
edit: vanaf wanneer mag je kind nou eigenlijk onder een dekbed + overtrek?
We maken van Mika voortaan hier maar gewoon Mikael aangezien er nu een echte Mika rondlooptligtquote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:13 schreef pinquit het volgende:
max slaapt ook al een heel lang onder een dekbed.
daarvoor onder een deken in een dekbedovertrek, want dat laken ging echt niet meer. net als bij mika had max vaak ruzie met t ding. en ik ook tijdens het opmaken![]()
[edit]hij slaapt trouwens in de winter met een pyjamajasje (zonder broek) in een slaapzak. als het niet meer zo koud is slaapt hij in een badstoffen romper en slaapzak.
Fons helpt mij zo in de zaak met frigo's vullen. Dan neemt hij in elke hand een flesje en geeft ze me aan terwijl hij zegt: ''Eglubleqleblekle''quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:40 schreef PM-girl het volgende:
Ik laat Simon in de supermarkt altijd de lege flessen in de automaat doen, dat vindt hij echt geweldig! Hij kan het ook errug goed!
het is donderdag laat in de middag begonnen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:13 schreef Moonah het volgende:
Hoe lang heeft ze al zo'n hoge koorts Karin? Want 3 dagen is the max, daarna duidt het vaak op een ontsteking.
quote:Dekbed & schapenvacht
Het gebruik van een dekbed is niet verstandig voor kinderen tot twaalf jaar. Een dekbed heeft een hoge isolerende werking en levert daardoor een gevaar op voor warmtestuwing. Als je kindje het te warm krijgt – en die warmte niet kan afgeven – daalt de bloeddruk en wordt het hartje te zwaar belast. Naast het feit dat een dekbed te warm is, kan een losliggend, zacht dekbed ook niet goed worden ingestopt. Hierdoor kan je kindje eronder klem komen te liggen. Gebruik liever ook geen schapenvacht of lamsvacht in het bedje van jouw hummeltje. Te warm en te gevaarlijk.
Mijn HA vertelde laatst toen Thies zo'n hoge koorts had, dat kinderen dat snel en vaak hebben bij een virusje. Maar als het langer duurt dan 3 dagen is het virus meestal omgeslagen (?) in een bacteriële ontsteking. Ik ben na 4,5 dag gegaan. Maar het had van mijn HA al eerder gemogen. Na 1 dosis antibiotica was de koorts al een heel stuk gedaald. Hetgeen dus duidt op idd een bacteriële ontsteking.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
het is donderdag laat in de middag begonnen.
is 3 dagen alleen de max voor hoge koorts? want het is nu wel stabiel, 39,2 graden
Zetpilletje helpt wel wat gelukkig. als die eenmaal goed werkt toont ze ook weer wat interesse in speelgoed enz.als ze morgen nog koortst, moet ik dan de hap bellen?
of kan ik wachten tot maandag?
Ja maar júllie zijn ook zo eigenwijs....quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:56 schreef owlet het volgende:
Ha, dan zijn wij dubbel fout want Ronja heeft al sinds haar geboorte een lamsvachtje en sinds ze een jaar is een dekbed én ze slaapt geregeld tussen ons in.
Toen Thies zich kon omdraaien werd hij accuut een buikslaper. Van het CB moest ik hem dan maar telkens terugdraaien...quote:Ik snap de richtlijnen, maar voor een kind dat blakend van gezondheid is en zichzelf goed vrij kan maken van een eventueel over het hoofd getrokken dekbed vind ik het wat overdreven.
Thies gebruikt zijn knuffel als kussen. En idd ook op zijn buik.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 15:10 schreef snoopy het volgende:
Lis slaat zelfs al op een kinderkussentje. Ik weet dat ze aanraden dat pas vanaf 2 jaar te geven maar ze slaapt er zoveel beter op en dan ook nog op haar buik
Mikael heeft ook zo'n kinderkussen ja. Maar dat was meer omdat ie net als Thies op zijn beer ging liggen en dan heel vaak last had van zijn nek. Hij is helemaal trots op zijn eigen kussen en gaat daarom graag naar bed.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 15:10 schreef snoopy het volgende:
Lis slaat zelfs al op een kinderkussentje. Ik weet dat ze aanraden dat pas vanaf 2 jaar te geven maar ze slaapt er zoveel beter op en dan ook nog op haar buik
Simon zegt meestal: 'Gaaaajjj!' met dit gezicht erbijquote:''Eglubleqleblekle''
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |