abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 maart 2008 @ 21:11:49 #226
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57383948
Zo, dat is nog eens een drumstel!
Ik wil een djembé voor Thies kopen (en eigenlijk dus ook voor mezelf... ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 21:20:52 #227
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57384172
Djembé! Doen! Simons opa en oma hebben er 3 (1 net zo groot als hijzelf) en dat vindt hij geweldig!!
Andere opa en oma hebben er een van kunststof, lang niet zo mooi, maar maakt wel harder geluid.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 14 maart 2008 @ 22:21:37 #228
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57385733
Een djembe is zo leuk. Past prima bij alle muziekinstrumenten die hier al liggen.

Anna kruipt niet zo veel meer, maar heeft wel buien dat ze op d'r knieen loopt. Vindt ze dan leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57391569
Poeh zo'n drumstel....zullen de buren blij mee zijn...!

Gaat nog niet echt geweldig met Meike....
Gister had ze smiddags 39,9 graden koorts. Ik heb de huisarts even gebeld, maar die zeiden dat het pas gevaarlijk was vanaf 41,7 graden...(zo lang ga ik dus niet wachten he)
Ze moest goed blijven drinken en we moeten opletten dat ze niet suf wordt.
Gelukkig wil ze nog best goed drinken en wat toetjes gaan er ook wel in.
Ze heeft wel een redelijk goede nacht gehad, maar toen ik haar vanmo tempte was het alweer 39,2....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:13:51 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57391671
Hoe lang heeft ze al zo'n hoge koorts Karin? Want 3 dagen is the max, daarna duidt het vaak op een ontsteking.

Wie schreef het laatst, Slaapmeisje geloof ik, dat boodschappen doen samen met je kind zo veel gezelliger is. Vind ik ook! En zo juist heb ik de boel weer gedweild en sinds een paar dagen heeft Thies een eigen dweil en hij vindt het ge-wel-dig! je bent er wel 2x zo lang mee bezig, maar het is nu toch niet meer zo'n rotklus.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:47:16 #231
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_57392025
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:45 schreef Vivi het volgende:
Is het trouwens normaal, dat een kind dat al wel kan lopen (en ja, ik heb het zelf gezien, en ik heb getuigen!) liever nog een tijd blijft kruipen? Ik vind het zo raar
Hij is er waarschijnlijk gewoon geestelijk nog niet helemaal aan toe. Brent liep al heel vroeg hele stukken door het huis maar zo gauw hij er bij na dacht ging hij zitten en vervolgde kruipend zijn weg.

Beterschap met Meike, Karin! Zetpil werkt niet? Krijgt ze misschien kiesjes?
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 11:32:52 #232
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57392582
Ai Storm.... Sugar je leert elke keer bij als moeder, hé?

Dean, getsie! dat heb ik zelf vroeger meerdere keren geflikt

Fonske: stoer!!! Misschien kunnen ze samen in een bandje: Ken en Fons. Kendahl heeft een klein gitaartje en hij speelt erop! Hij doet het bijna precies na van papa en hij staat ook gerust naast papa om te vragen (brabbelen) of papa het even voordoet.
Hij staat er ook gerust bij te zingen

edit: vanaf wanneer mag je kind nou eigenlijk onder een dekbed + overtrek?

[ Bericht 5% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 15-03-2008 11:49:04 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:40:51 #233
94046 PM-girl
pi_57393520
Beterschap voor Meike, Karin!

PV, ik dacht 3 jaar, dat ik dat ergens eens las hier. Maar ik weet het niet precies, ik weet ook niet waarom die grens getrokken is. Misschien dat ze dan de vaardigheden hebben er zelf onderuit te kunnen komen?

Ik laat Simon in de supermarkt altijd de lege flessen in de automaat doen, dat vindt hij echt geweldig! Hij kan het ook errug goed!
*
pi_57393573
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

edit: vanaf wanneer mag je kind nou eigenlijk onder een dekbed + overtrek?
Mikael slaapt al geruime tijd onder een dekbed. Zou niet weten waarom dat nog niet zou kunnen. Mikael slaapt sinds ie een dekbed heeft in ieder geval een stuk beter. Hij had namelijk steeds ruzie met het laken en nu kan ie als zijn dekbed naar beneden is gezakt hem zo weer omhoog trekken.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57393870
Ronja slaapt ook al onder een dekbed en inderdaad, nu ligt er ze keurig onder. Daarom ook geen slaapzak meer, ze heeft het warm genoeg en ze ligt graag ingestopt.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:13:43 #236
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57394035
max slaapt ook al een heel lang onder een dekbed.
daarvoor onder een deken in een dekbedovertrek, want dat laken ging echt niet meer. net als bij mika had max vaak ruzie met t ding. en ik ook tijdens het opmaken

[edit]hij slaapt trouwens in de winter met een pyjamajasje (zonder broek) in een slaapzak. als het niet meer zo koud is slaapt hij in een badstoffen romper en slaapzak.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_57394117
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:13 schreef pinquit het volgende:
max slaapt ook al een heel lang onder een dekbed.
daarvoor onder een deken in een dekbedovertrek, want dat laken ging echt niet meer. net als bij mika had max vaak ruzie met t ding. en ik ook tijdens het opmaken

[edit]hij slaapt trouwens in de winter met een pyjamajasje (zonder broek) in een slaapzak. als het niet meer zo koud is slaapt hij in een badstoffen romper en slaapzak.
We maken van Mika voortaan hier maar gewoon Mikael aangezien er nu een echte Mika rondlooptligt
Liefde
pi_57394141
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:40 schreef PM-girl het volgende:

Ik laat Simon in de supermarkt altijd de lege flessen in de automaat doen, dat vindt hij echt geweldig! Hij kan het ook errug goed!
Fons helpt mij zo in de zaak met frigo's vullen. Dan neemt hij in elke hand een flesje en geeft ze me aan terwijl hij zegt: ''Eglubleqleblekle''
pi_57394403
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:13 schreef Moonah het volgende:
Hoe lang heeft ze al zo'n hoge koorts Karin? Want 3 dagen is the max, daarna duidt het vaak op een ontsteking.
het is donderdag laat in de middag begonnen.
is 3 dagen alleen de max voor hoge koorts? want het is nu wel stabiel, 39,2 graden
Zetpilletje helpt wel wat gelukkig. als die eenmaal goed werkt toont ze ook weer wat interesse in speelgoed enz.als ze morgen nog koortst, moet ik dan de hap bellen?
of kan ik wachten tot maandag? Kiezen zullen het niet zijn, Meike heeft alleen nog maar 2 tandjes onderin . De bovenste twee komen wel door, maar kunnen ze daar dan ook zulke hoge koorts van krijgen?
Ik heb zelf ook het idee dat haar keeltje zeer doet, als ze moet hoesten gaat ze daarna huilen....

PMgirl dat klinkt leuk, dat Simon je helpt met de flessen
En Thies die dweilt!
Meike vindt de stofzuiger helemaal leuk
We kunnen een heus Fok!schoonmaakteam oprichten binnenkort!
pi_57394523
oeh die handige dreumesjes! leuk is dat he, als ze je willen helpen met vanalles. Ik word ook altijd geholpen met boodschappen uitpakken. Dan noemt hij alles bij naam wat hij uit de tas pakt, zo leuk! Was ook rete handig toen ik nog zwanger was, hoefde ik niet zo te bukken naar de tas
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zaterdag 15 maart 2008 @ 14:23:55 #241
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57394862
Die grens werd getrokken i.v.m. verstikkingsgevaar. Kendahl slaapt al heel lang, sinds hij ongeveer 5 maanden was oud, in een slaapzak. Hij trapte zich namelijk steeds los en dan werd hij wakker van de koude. Voorlopig past hij de slaapzakken nog, maar als ze niet meer passen kunnen we dus gewoon overstappen op een dekbedje?

edit: ik vond op mama enzo een stukje:
quote:
Dekbed & schapenvacht
Het gebruik van een dekbed is niet verstandig voor kinderen tot twaalf jaar. Een dekbed heeft een hoge isolerende werking en levert daardoor een gevaar op voor warmtestuwing. Als je kindje het te warm krijgt – en die warmte niet kan afgeven – daalt de bloeddruk en wordt het hartje te zwaar belast. Naast het feit dat een dekbed te warm is, kan een losliggend, zacht dekbed ook niet goed worden ingestopt. Hierdoor kan je kindje eronder klem komen te liggen. Gebruik liever ook geen schapenvacht of lamsvacht in het bedje van jouw hummeltje. Te warm en te gevaarlijk.

[ Bericht 53% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 15-03-2008 14:30:06 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_57395283
Ha, dan zijn wij dubbel fout want Ronja heeft al sinds haar geboorte een lamsvachtje en sinds ze een jaar is een dekbed én ze slaapt geregeld tussen ons in.

Ik snap de richtlijnen, maar voor een kind dat blakend van gezondheid is en zichzelf goed vrij kan maken van een eventueel over het hoofd getrokken dekbed vind ik het wat overdreven.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 14:58:37 #243
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57395320
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

het is donderdag laat in de middag begonnen.
is 3 dagen alleen de max voor hoge koorts? want het is nu wel stabiel, 39,2 graden
Zetpilletje helpt wel wat gelukkig. als die eenmaal goed werkt toont ze ook weer wat interesse in speelgoed enz.als ze morgen nog koortst, moet ik dan de hap bellen?
of kan ik wachten tot maandag?
Mijn HA vertelde laatst toen Thies zo'n hoge koorts had, dat kinderen dat snel en vaak hebben bij een virusje. Maar als het langer duurt dan 3 dagen is het virus meestal omgeslagen (?) in een bacteriële ontsteking. Ik ben na 4,5 dag gegaan. Maar het had van mijn HA al eerder gemogen. Na 1 dosis antibiotica was de koorts al een heel stuk gedaald. Hetgeen dus duidt op idd een bacteriële ontsteking.

Nu weet ik er natuurlijk verder niets van af, dus hou me te goede!
Maar ze zeiden daar dus niets over toen je de HAP belde?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 15:01:39 #244
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57395363
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 14:56 schreef owlet het volgende:
Ha, dan zijn wij dubbel fout want Ronja heeft al sinds haar geboorte een lamsvachtje en sinds ze een jaar is een dekbed én ze slaapt geregeld tussen ons in.
Ja maar júllie zijn ook zo eigenwijs....
quote:
Ik snap de richtlijnen, maar voor een kind dat blakend van gezondheid is en zichzelf goed vrij kan maken van een eventueel over het hoofd getrokken dekbed vind ik het wat overdreven.
Toen Thies zich kon omdraaien werd hij accuut een buikslaper. Van het CB moest ik hem dan maar telkens terugdraaien...
Die 'voorschriften' zijn er natuurlijk ivm evt wiegendood. Dan willen 'ze' toch het zekere voor het onzekere nemen denk ik.
pi_57395466
Lis slaat zelfs al op een kinderkussentje. Ik weet dat ze aanraden dat pas vanaf 2 jaar te geven maar ze slaapt er zoveel beter op en dan ook nog op haar buik

Morris heeft vanaf z'n 2e jaar een dekbed. Vind ik ook veel fijner omdat hij met dekens altijd bloot lag. Een dekbed trekken ze in hun slaap veel makkelijker over zich heen. Als hij het te warm heeft trapt hij het weer van zich af.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57395481
Moonah, ik had de assistente van de huisarts aan de telefoon, en die zei dus dat koorts pas gevaarlijk was boven de 41,7 graden. Volgens mij zei ze inderdaad ook wel iets over 3 dagen achter elkaar koorts, naja, ik wacht het nog wel eventjes af en als het maandag nog zo is dan ga ik dan wel heen met haar.
Zo lang ze alert blijft en de koorts niet boven de 40 komt lijkt het me nog niet zo ernstig dat ik met haar naar de HAP moet gaan. Tis altijd wel fijn dat er meegedacht wordt en dat je ervaringen van anderen leest. Dat maakt je er wel geruster op, want ik schrok gister wel van die hoge koorts.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 15:15:15 #247
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57395518
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:10 schreef snoopy het volgende:
Lis slaat zelfs al op een kinderkussentje. Ik weet dat ze aanraden dat pas vanaf 2 jaar te geven maar ze slaapt er zoveel beter op en dan ook nog op haar buik
Thies gebruikt zijn knuffel als kussen. En idd ook op zijn buik.

Karin, zo lang ze maar alert blijft en voldoende drinkt, zou ik het ook aankijken tot na het weekend.
pi_57395674
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:10 schreef snoopy het volgende:
Mikael heeft ook zo'n kinderkussen ja. Maar dat was meer omdat ie net als Thies op zijn beer ging liggen en dan heel vaak last had van zijn nek. Hij is helemaal trots op zijn eigen kussen en gaat daarom graag naar bed.

Ik gaf Mikael net trouwens karnemelk met diksap. Hij nam een slok en als blikken konden doden had ik dit niet kunnen typen Hij pakte daarna zelf maar zijn andere drinken uit de koelkast en een glas van het aanrecht om zelf maar drinken te pakken
Liefde
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:02:53 #249
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_57400332
Weer bijgelezen
Beterschap voor alle zieke kindjes.

Stormpje, gelukkig alleen geschrokken. Sugar, heb je zo'n stuur met zo'n slot? Mijn nieuwe fiets heeft dat wel. Leek me erg handig maar nu begin ik toch te twijfelen of het wel helemaal veilig is...

Brent heeft ons trouwens de hele vakantie wakker gehouden. We hebben een slaapgebrek opgelopen daarzo... alleen omdat hij niet wilde slapen en 's nachts ook nog eens urenlang de boel op stelten zette. Vannacht sliep hij wel gewoon door. Eigenlijk best zielig dat hij ergens anders niet zo lekker slaapt omdat het niet zo'n vertrouwde omgeving is.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:23:54 #250
94046 PM-girl
pi_57402168
Rocka, ik heb ook zo'n stuurslot, maar tegen wiebelen doet dat niets

En wat sneu inderdaad, dat het manneke zo heeft moeten wennen. Maar Brent heeft vast wel genoten van het zwemmen en alle andere leuke dingen toch?
quote:
''Eglubleqleblekle''
Simon zegt meestal: 'Gaaaajjj!' met dit gezicht erbij
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')