Ik baal altijd zo als ik weet dat ik het weet en er niet op kan komen

is vanaf de Zon gezien de achtste planeet van ons zonnestelsel.

is het verst van de Zon verwijderd van de 8 huidige planeten.
De eerste waarneming van

werd in januari 1613 verricht door Galileo Galilei, toen de planeet vlak naast Jupiter verscheen. Maar omdat hij ervan uitging dat het een ster betrof, staat de ontdekking niet op zijn naam.
In 1821 publiceerde Alexis Bouvard tabellen van de baan van Uranus, waarbij hij afwijkingen (storingen of perturbaties) opmerkte die alleen door een andere planeet veroorzaakt konden worden. In 1843 berekenden John Couch Adams en Urbain LeVerrier onafhankelijk van elkaar de baan die deze hypothetische planeet zou beschrijven, maar deze werd door George Airy als onmogelijk afgedaan. In de zomer van 1846 begon James Challis aarzelend een nieuwe zoektocht naar de onbekende planeet. Het waren echter Johann Galle en Heinrich d'Arrest die de planeet op 23 september 1846 voor het eerst waarnamen, slechts 1° vanaf de plaats waar Adams en LeVerrier hem hadden voorspeld. Later realiseerde Challis dat hij in augustus de planeet al twee keer had waargenomen, zonder hem te herkennen als de nieuwe planeet. Omdat

pas in 1846 werd ontdekt en in 165 aardjaren om de zon draait, hebben we hem nog nooit een volledig rondje zien maken. We zullen hem voor het eerst op dezelfde plek zien in 2011.
Welke planeet is
?