Heulemaal nietquote:Op zondag 24 februari 2008 18:50 schreef moussy het volgende:
[..]
Volgens mij wil five graag gekust, gekroeld en geknuft worden
En waar heb ik wat gevraagd?quote:Op zondag 24 februari 2008 18:51 schreef m@x het volgende:
Ja maar mensen die vragen worden overgeslagen
Ik ook nietquote:
quote:Op maandag 25 februari 2008 17:59 schreef moussy het volgende:
Ow gij heldin luchtbelvolgens mij zou ik dan evengoed als een autistische spast op de foto staan
Wat denk je zelf? Gewoon een uitdrukkingquote:
Nou wat ik denk: dat een spastische autist er misschien wat ''apart'' uit kan zien. Dus dat ze bedoelt, dat ze er apart uitziet op een foto.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:41 schreef Poppejans het volgende:
Wat denk je zelf? Gewoon een uitdrukking
Anders ga je even gevoelig zitten doen over een uitdrukking....quote:Op maandag 25 februari 2008 18:48 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Nou wat ik denk: dat een spastische autist er misschien wat ''apart'' uit kan zien. Dus dat ze bedoelt, dat ze er apart uitziet op een foto.
Ik ken toevallig een spastische autist. En het is, niet leuk als je dat woord misbruikt als uitdrukking.
quote:Op maandag 25 februari 2008 19:00 schreef Oxymoron het volgende:
Ik doe niet ''gevoelig'' over, een uitdrukking. Ik heb erop, gegoogled, en het is volgens mij geen algemene uitdrukking.
Nee, dat heet "mongoloïde". Mensen doen bij mongooltjes ook altijd heel gevoelig. Terwijl (zeker die van hoog niveau (ja, dat heet zo...)) ze zelf prima weten dat ze 'anders' zijn.quote:Juist als je een mongooltje kent is het zo dat je ze zo niet noemt, lijkt mij toch. Je moet dan zeggen: Down Syndroom.
Oxy is zelf autistisch, waardoor ze alles vrij letterlijk neemtquote:
Moet dit echt? Ken uw users... het mag wat minder Five.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Anders ga je even gevoelig zitten doen over een uitdrukking....
Ik ken ook een mongooltje....
quote:Op maandag 25 februari 2008 19:10 schreef Leah het volgende:
[..]
Oxy is zelf autistisch, waardoor ze alles vrij letterlijk neemt. Iets subtieler mag wel
.
Ach, gut...quote:Op maandag 25 februari 2008 19:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Moet dit echt? Ken uw users... het mag wat minder Five.
Wat heerlijk voorspelbaar toch!quote:Op maandag 25 februari 2008 19:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Ach, gut...
Ja, ik weet wie het is en wat ze heeft. Dat wil niet zeggen dat alles maar poeslief en aardig gebracht hoeft te worden. Dit is FOK! en nog beter: het echte leven. Daar zal ze wel vaker tegen mensen aanlopen die 'harder' uit de hoek komen dan ik deed. Nee: niet iedereen is kusjekroel. (en ja, dat zal allemaal wel weer een hoop verontwaardiging met zich meebrengen)
Er is een verschil tussen een vraag van een autist normaal behandelen en iemand 'kusjekroel' het harde leven laten voelen.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Ach, gut...
Ja, ik weet wie het is en wat ze heeft. Dat wil niet zeggen dat alles maar poeslief en aardig gebracht hoeft te worden. Dit is FOK! en nog beter: het echte leven. Daar zal ze wel vaker tegen mensen aanlopen die 'harder' uit de hoek komen dan ik deed. Nee: niet iedereen is kusjekroel. (en ja, dat zal allemaal wel weer een hoop verontwaardiging met zich meebrengen)
Hey, dat ben ikquote:Op maandag 25 februari 2008 19:19 schreef Leah het volgende:
Dan vind ik het nog erger, dat je dat doet.
Leef je eens in, ze neemt alles letterlijk zoals het er staat. Dan kun je daar nog van alles van vinden, maar dan kun je dat ook anders verwoorden, zelfs zonder kusje kroel.
Net als de (door mij al verwachte) reacties hier.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat heerlijk voorspelbaar toch!
quote:Er is ook niemand die zegt dat Mous die opmerking niet mag maken!
Lijkt me niet multi-interpretabel....quote:Op maandag 25 februari 2008 18:48 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Nou wat ik denk: dat een spastische autist er misschien wat ''apart'' uit kan zien. Dus dat ze bedoelt, dat ze er apart uitziet op een foto.
Ik ken toevallig een spastische autist. En het is, niet leuk als je dat woord misbruikt als uitdrukking.
quote:Ik bedoel alleen te zeggen dat jouw reactie daarna naar Oxy iets anders kan. Je kan ook op normale manier aan haar duidelijk proberen te maken dat Mous dat alleen maar als uitdrukking gebruikte en er verder niets mee bedoelde.
Sterker nog, je kan zelfs heel simpel uitleggen wat ze er wrsch mee bedoelde. Namelijk (zo lees ik het) als iemand die schuchter alle kanten behalve die van de camera uit kijkt.
Maar hey... als jij vindt dat een beetje rekening houden met de handicap van iemand valt onder kusjekroel, laat mij dan maar kusjekroel zijn, niks om me voor te schamen!
Hey, de 'jij bent een mod dus je moet helemaal normaal doen'- of 'je hebt een *ril* voorbeeldfunctie'-kaart..quote:
Ik kom ook, amper van het terrein van mijn groep af. Fok is de enige plek (afgezien van de andere fora waar ik kom) waar ik kan praten/schrijven met de buitenwereld. En de mensen van Fok hebben mij altijd, als gelijkwaardig beschouwd (zo voelt het wel, tenminste)quote:Op maandag 25 februari 2008 19:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Als iemand daar niet tegen kan, dan lijkt me FOK! niet de meest geschikte plek om te zijn. Sterker: dan moet je ook niet buiten komen.
En dat vind ik verschrikkelijk knap van jequote:
Nou, mooi toch? En nee: ik voel me niet persé geroepen om je 'het echte leven' te laten zien. Dat was niet het idee. Alleen: je geeft zelf al aan dat je als gelijkwaardig beschouwd wil worden. Ik doe echt niet anders.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:36 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ik kom ook, amper van het terrein van mijn groep af. Fok is de enige plek (afgezien van de andere fora waar ik kom) waar ik kan praten/schrijven met de buitenwereld. En de mensen van Fok hebben mij altijd, als gelijkwaardig beschouwd (zo voelt het wel, tenminste)
Ik doe elke zaterdag, mijn Uiterste Best om te trainen (met speciale begleiding) hoe ik met mensen om moet gaan. Wat ze, zeggen, roepen, bewegen en doen. En het gaat wel eens fout, ja. Dan moet ik de lasten dragen. Bijvoorbeeld als de begeleiding beslist dat ik (beter), niet naar een meeting van OUD kan gaan. Omdat ik nog Zoveel moet leren over de Buitenwereld.En dan kan ik ook wel eens veel huilen omdat ik nog zoveel niet snap.
Ik doe. Zoveel ik kan.
Mijn Best.
quote:Op maandag 25 februari 2008 19:09 schreef _Bar_ het volgende:
voor alle gevallen meiden sterkte !!!
ik heb trouwens een heel gaaf dekovertrek gekocht
[ afbeelding ]
je kunt hem online aanschaffen, maar je ik heb em gehaald in Goesquote:Op maandag 25 februari 2008 19:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Waar heb je dat overtrek gekocht? Die is heul niet lelijk
Oh en sorry dat ik hier zomaar binnenstap dwars door de discussie heen, maar hij is zo leuheuk.
quote:Op maandag 25 februari 2008 19:48 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
je kunt hem online aanschaffen, maar je ik heb em gehaald in Goes
zoek maar eens op covers & Co
oh ehm oxy zo bedoelde ik het ook, als iemand die gevoelloos naar de andere kant kijkt, ipv liefdevol naar haar eigen kinderen, hevig gebarend, wapperend en bewegend, maar ook gespannen om haar eigen kinderen in bedwang te houden, zodat ze elkaar de hersens niet inslaan voor een lens. Zoiets? Iig niet lwetsend bedoeld hoorquote:Op maandag 25 februari 2008 18:48 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ok. Ik was gewoon benieuwd. "Gewone" Jolie foto's zijn ook altijd goed.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:23 schreef Luchtbel het volgende:
Nee Ingrid, dat doe ik niet. Denk ik nu in ieder geval. Ligt eraan hoe trots ik ben als ik de rest zie. Het zullen voor andere mensen vast gewone kiekjes zijn maar ik stel me normaal echt niet open voor zulke dingen. Ook ben ik niet zo open ofzo tegen Joliemet andere mensen erbij. Ik schaam me er best voor maar het is nou eenmaal zo. Het voelt bijna als naakt dus
en heel gek! Maar ik ben er wel echt blij mee, denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |