quote:Op zondag 24 februari 2008 23:38 schreef brando het volgende:
Ja, maar koop ik dan liever een klop-boor of een boor-hamer?
Een hilti is dan ook wel proffesioneel gereedschapquote:Op zondag 24 februari 2008 23:41 schreef Noway666 het volgende:
Gisteren met een Hilti in de weer geweest is toch nog wat zwaarder dan een metabo of andere klopboormachine.
Weet alleen niet meer wat voor ding het precies was maar je hebt genoeg vermogen dus dat is gewoon fijn om te hebben, je hebt het niet altijd nodig dat vermogen. Dat ding zit dus niet te zwoegen, tenzij je toevallig een steen of kei in het beton tegenkomt.
't zal dan ook 't stucwerk wel zijn wat naar beneden is gekomen.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:29 schreef Martijn_77 het volgende:
Als een simpel spijkertje een gedeelte van de muur meeneemt als ie er uitkomt is dat zeker geen betonnen muur
Naar mijn mening troep maar he je hoeft er niet het hele jaar dag in, dag uit mee te werken toch ? Hoop het niet voor je muren en buren.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:13 schreef brando het volgende:
Lieve mensen, zoveel weet ik er allemaal niet van. Des te meer bewijs dat ik, geloof ik, geen boorhamer moet gaan kopen.
M'n muur is keihard en ik krijg er met moeite een spijker in. Zegt dat iets?
De Praxis heeft een klopboor voor ¤ 17,99 in de krant staan... verstandig?
http://www.boels.nl/Sites(...)breken%202007_NL.pdfquote:Op woensdag 27 februari 2008 21:34 schreef brando het volgende:
¤ 35,- is een goede prijs. Volgens mij heb ik 'm in hetzelfde krantje zien staan. Wat zou huren kosten? M'n huis is overigens uit laat jaren vijftig. Wel van beton. Of zo ik denk.
Wie was dat die zei dat ik niets met het advies zou doen? [afbeelding]
Dit is inderdaad belangrijk.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:51 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Beton = boorhamer, niet lopen kutten met een klopboor
Moet je wel zeker zijn dat het beton is, wat Martijn zegt is wel cruciaal
En daar kwam je pas bij thuiskomst achterquote:[b]
Vandaag heb ik de Kinzo boorhamer van ¤ 35,- gekocht en bij thuiskomst kwam ik erachter dat ik 'm net kan tillen. Dat wordt dus spannend
Bedankt allen; zelfs DaBuzzz.
slotje!
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:22 schreef brando het volgende:
Voor DaBuzzz: als ik het topic nog eens goed doorlees, vindt de helft hier dat ik mijn huis-tuin-en-keuken gaatjes met een klopboor zou moeten kunnen doen en vindt de andere helft dat ik daar beslist een boorhamer voor nodig heb.
Tot gisteren heb ik dus "vooralsnog" in zoverre iets met het advies gedaan, dat ik er goed over nagedacht heb.
Vandaag heb ik de Kinzo boorhamer van ¤ 35,- gekocht en bij thuiskomst kwam ik erachter dat ik 'm net kan tillen. Dat wordt dus spannend
Bedankt allen; zelfs DaBuzzz.
slotje!
Dat zal dan haast wel. De boortjes die ik heb, zijn de oude gebruikte boortjes van m'n vader. Traditionele, blijkbaar.quote:Op zondag 2 maart 2008 15:39 schreef gateway het volgende:
SDS koppeling? dan kan je je SDS boortje er zo indrukken?
Bij sds boren is het altijd een combinatie van drukken en draaien op de kop van de boormachine; niet sds boren passen dus ook niet in een sds boormachine.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:27 schreef brando het volgende:
[..]
Dat zal dan haast wel. De boortjes die ik heb, zijn de oude gebruikte boortjes van m'n vader. Traditionele, blijkbaar.
Inderdaad. Een spijker gaat gewoon kapot op een betonnen muur.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 07:57 schreef Leipo666 het volgende:
oh ja nog een tip voor als je in beton gaat boren met die boorhamer met de hamerstand: niet drukken tegen de muur! laat de boor zelf het werk doen. De boor moet vrij kunnen bewegen (hameren).
maar ik heb sterke twijfels of je wel betonnen muren hebt aangezien je er een spijker ingeramd krijgt: dat is mij echt nog nooit gelukt.....
of als je spijker sterk genoeg is (formaat beitel dusquote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Inderdaad. Een spijker gaat gewoon kapot op een betonnen muur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |