Inderdaad.quote:Op zondag 24 februari 2008 21:08 schreef Blawh het volgende:
[..]
Maar waarom?
Waarom moet je 2 dezelfde tackles verschillend straffen? Alleen omdat de 1 geluk heeft en niet geblesseerd raakt en de ander die pech heeft lang geblesseerd zal zijn?
Inderdaad. Ik had nou niet echt het idee dat hij er op uit was om Eduardo zo te raken. In principe zet ie een vrij normale (misschien ietwat harde) sliding in. Maar lijkt mij niet echt met de intentie hem te verwonden. Georgadis uit het filmpje richt duidelijk op z'n knie.. Dat kan maar met 1 intentie, iemand de wedstrijd uittrappen.quote:Op maandag 25 februari 2008 10:06 schreef BoNi het volgende:
Terechte rode kaart, maar het zijn uitsluitend de gevolgen die zorgen voor de opschudding.
Er worden ieder weekend zwaardere overtredingen gemaakt die lichter of zelfs niet bestraft worden.
Als Eduardo gewoon door had kunnen spelen was deze overtreding wellicht niet eens in dit topic verschenen of hooguit even vermeld en niet zo uitvoerig besproken. De overtreding an sich die Dr.Daggla post is m.i. veel gemener, naarder, viezer en vuiler dan de overtreding van Taylor.
Klinkt vooralsnog redelijk positief.quote:Arsenal denkt dat Eduardo volledig kan herstellen
LONDEN - Eduardo da Silva kan volledig herstellen van de zware blessure die de Arsenal-aanvaller zaterdag opliep. Dat heeft de medische staf van de Premier League-club maandag gezegd.
De Kroatische international brak na een grove charge van Birmingham-speler Martin Taylor zijn linkerbeen.
De beelden van de overtreding zagen er verschrikkelijk uit. Aanvankelijk werd gevreesd dat Eduardo nooit meer kon voetballen. Nadat de speler een operatie heeft ondergaan, ziet de medische staf van Arsenal de situatie wat positiever in.
Revalidatie
Het been zit de komende zes tot acht weken in het gips, waarna de aanvaller heel voorzichtig met de revalidatie kan beginnen. Naar verwachting kan Eduardo na zes maanden weer rennen. Drie maanden later zou hij mogelijk zijn rentree op de voetbalvelden kunnen maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deed me denken aan dezeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:28 schreef AminBen het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deed me denken aan dezeSpoilers werken niet met plaatjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens is die van Cisse net wat ranziger.
-
Godver jaquote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Spoilers werken niet met plaatjes.
Overigens is die van Cisse net wat ranziger.
quote:Pardo krijgt vier duels en recordboete voor kopstoot
26/02/2008 12:20
Sebastián Pardo moet de komende vier wedstrijden vanaf de tribune bekijken hoe zijn club Excelsior het er vanaf brengt. Dat is de straf die de 26-jarige Chileen kreeg opgelegd voor de kopstoot die hij uitdeelde in het duel met Willem II.
Pardo liet zich volledig gaan nadat tegenstander Christophe Gregoire een overtreding op hem had begaan. De Chileen velde zijn opponent met een kopstoot, werd bestraft met een rode kaart en smeet bij het verlaten van het veld zijn uitgetrokken shirt naar trainer Ton Lokhoff.
Excelsior is akkoord gegaan met de strafmaat van vier duels schorsing. 'Ook als het tien wedstrijden zijn, ga ik niet in beroep', kondigde directeur Simon Kelder eerder al aan in het Algemeen Dagblad. 'Ik kan toch moeilijk beweren dat hij het niet heeft gedaan? Ik heb het voorlopig even gehad met Pardo.'
De Kralingers legden de van Feyenoord gehuurde middenvelder bovendien een recordboete op. 'Maar het is de maximale boete die we hem kunnen geven', zegt Kelder. 'Hij heeft het voor zijn medespelers en de club verziekt. Neem maar van mij aan dat hij dit nooit meer doet. Of hij nog excuses heeft gemaakt? Ja, maar daar ben ik niet zo gevoelig voor. Dat is allemaal geneuzel achteraf.'
Ik snap niet zo goed dat een kopstoot zwaarder bestraft wordt dan een doodschop. Een aanslag op iemands enkels, knie of been vind ik veel erger dan een kopstoot.quote:
Bij een sliding valt altijd nog te opperen dat de bal gemist wordt, ze te laat ingezet wordt etc...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:17 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat een kopstoot zwaarder bestraft wordt dan een doodschop. Een aanslag op iemands enkels, knie of been vind ik veel erger dan een kopstoot.
Een 'normale' sliding op de enkels kan gebeuren en daar heb ik geen problemen mee dat het niet zo zwaar wordt gestraft. Een sliding met gestrekt been echter is sowieso onnodig en zeer riskant, ook wanneer je de bal wilt spelen. Als je met gestrekt been inkomt dan weet je wat er kan gebeuren als je timing iets verkeerd is of als de bal net wordt afgespeeld.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Bij een sliding valt altijd nog te opperen dat de bal gemist wordt, ze te laat ingezet wordt etc...
Maar een kopstoot hoort nooit op een voetbalveld thuis.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Een 'normale' sliding op de enkels kan gebeuren en daar heb ik geen problemen mee dat het niet zo zwaar wordt gestraft. Een sliding met gestrekt been echter is sowieso onnodig en zeer riskant, ook wanneer je de bal wilt spelen. Als je met gestrekt been inkomt dan weet je wat er kan gebeuren als je timing iets verkeerd is of als de bal net wordt afgespeeld.
Daarom vind ik dat tackles met gestrekt been sowieso zwaarder gestraft moeten worden dan een kopstoot. Een kopstoot is de kans op ernstige schade relatief klein.
Is 'gewoon' drie wedstrijden dacht ikquote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:34 schreef MarkNMGN het volgende:
Wanneer wordt de straf van Taylor bekend gemaakt?
dat is een judo-worpquote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:49 schreef Werewolf het volgende:
Zat een beetje te Youtuben op overtredingen, kwam ik deze tegen...
http://nl.youtube.com/watch?v=xIp6cxOjKUE&feature=related
Hoe krijg je dit voor elkaar?
Kan zo bij de WWE.quote:
Maradonaquote:Op maandag 3 maart 2008 00:06 schreef RijstNatie het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=ATHZ5SIqtZ0![]()
Hoe kun je nou geen rood geven voor die overtreding op Suazo?quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:32 schreef AminBen het volgende:
In de categorie heupzwaai
Bocanegra op De Guzman
Manfredini op Suazo
En sanctiesquote:Op zondag 2 maart 2008 14:33 schreef Dos37 het volgende:
Makélélé deed dus gisteren hetzelfde als Taylor de week ervoor.
Alleen niet met dezelfde consequenties
Is volgens mij alleen maar goed dat dat been meeglijdt, been van Eduardo bleef juist staan.quote:Op maandag 3 maart 2008 00:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Een erg nare zeg, hoe het been ook meeslibt, bah. Hier kan Arjen in ieder geval helemaal niets aan doen.
quote:Op maandag 3 maart 2008 17:50 schreef Werewolf het volgende:
Keepers kunnen er ook wat van...
http://youtube.com/watch?v=_gfsXxUqRpg
Idd. Staat z'n been vast in de grond dan is het knak.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:58 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Is volgens mij alleen maar goed dat dat been meeglijdt, been van Eduardo bleef juist staan.
Voor als die tackle van Vanigli op Totti weer langskomt?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:00 schreef M0NTANA het volgende:
Vind die beelden meestal nooit echt leuk om naar te kijken, maar toch maar een tvp.
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:27 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Voor als die tackle van Vanigli op Totti weer langskomt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |