abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56961645
TerugVindBlessure
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 08:39:49 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_56962199
quote:
Op zondag 24 februari 2008 21:08 schreef Blawh het volgende:

[..]

Maar waarom?

Waarom moet je 2 dezelfde tackles verschillend straffen? Alleen omdat de 1 geluk heeft en niet geblesseerd raakt en de ander die pech heeft lang geblesseerd zal zijn?
Inderdaad.

Dan krijg je dat mensen zichzelf moeten gaan afvragen of ze het risico willen nemen om een ander te blesseren.

En hoe zwaarder de verwonding hoe hoger de straf.

Wil je dan toch zo nodig iemand een rotschop geven, eigen keus, maar dan loop je dus het risico om je eigen carriere ook gelijk om zeep te helpen.

Op die manier gaat men (uit eigenbelang) meer rekening houden met wat men eventueel aanricht.
  maandag 25 februari 2008 @ 09:42:36 #53
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56962835
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 25 februari 2008 @ 10:06:41 #54
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_56963153
Terechte rode kaart, maar het zijn uitsluitend de gevolgen die zorgen voor de opschudding.
Er worden ieder weekend zwaardere overtredingen gemaakt die lichter of zelfs niet bestraft worden.
Als Eduardo gewoon door had kunnen spelen was deze overtreding wellicht niet eens in dit topic verschenen of hooguit even vermeld en niet zo uitvoerig besproken. De overtreding an sich die Dr.Daggla post is m.i. veel gemener, naarder, viezer en vuiler dan de overtreding van Taylor.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  maandag 25 februari 2008 @ 13:53:06 #55
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_56963445
Het opmerkelijkste vind ik dat die nummer 7 van Birmingham in ongeloof naar zijn hoofd grijpt bij die rode kaart, terwijl Eduardo met 1+½+½ been op de grond ligt te kermen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_56963998
quote:
Op maandag 25 februari 2008 10:06 schreef BoNi het volgende:
Terechte rode kaart, maar het zijn uitsluitend de gevolgen die zorgen voor de opschudding.
Er worden ieder weekend zwaardere overtredingen gemaakt die lichter of zelfs niet bestraft worden.
Als Eduardo gewoon door had kunnen spelen was deze overtreding wellicht niet eens in dit topic verschenen of hooguit even vermeld en niet zo uitvoerig besproken. De overtreding an sich die Dr.Daggla post is m.i. veel gemener, naarder, viezer en vuiler dan de overtreding van Taylor.
Inderdaad. Ik had nou niet echt het idee dat hij er op uit was om Eduardo zo te raken. In principe zet ie een vrij normale (misschien ietwat harde) sliding in. Maar lijkt mij niet echt met de intentie hem te verwonden. Georgadis uit het filmpje richt duidelijk op z'n knie.. Dat kan maar met 1 intentie, iemand de wedstrijd uittrappen.
-
pi_56964831
Ik heb het naar de OP verplaatst, net als de link naar het vorige deel.
That's all folks!
pi_56965685
Iemand nog overtredingen van Olaf Lindenbergh?
  maandag 25 februari 2008 @ 21:32:29 #60
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_56973142
quote:
Arsenal denkt dat Eduardo volledig kan herstellen

LONDEN - Eduardo da Silva kan volledig herstellen van de zware blessure die de Arsenal-aanvaller zaterdag opliep. Dat heeft de medische staf van de Premier League-club maandag gezegd.

De Kroatische international brak na een grove charge van Birmingham-speler Martin Taylor zijn linkerbeen.

De beelden van de overtreding zagen er verschrikkelijk uit. Aanvankelijk werd gevreesd dat Eduardo nooit meer kon voetballen. Nadat de speler een operatie heeft ondergaan, ziet de medische staf van Arsenal de situatie wat positiever in.

Revalidatie

Het been zit de komende zes tot acht weken in het gips, waarna de aanvaller heel voorzichtig met de revalidatie kan beginnen. Naar verwachting kan Eduardo na zes maanden weer rennen. Drie maanden later zou hij mogelijk zijn rentree op de voetbalvelden kunnen maken.
Klinkt vooralsnog redelijk positief.
pi_56983797
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

deed me denken aan deze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_56983857
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:28 schreef AminBen het volgende:
SPOILER

deed me denken aan deze
SPOILER
Spoilers werken niet met plaatjes.
Overigens is die van Cisse net wat ranziger .
-
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:33:08 #63
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56983903
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:30 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Spoilers werken niet met plaatjes.
Overigens is die van Cisse net wat ranziger .
Godver ja
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_56983937
dat was eigenlijk ook geen overtreding, dat deed-ie helemaal zelf

die benen die je los ziet hangen, dat is echt crazy
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:01:11 #65
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56984571
Even tussendoor:
quote:
Pardo krijgt vier duels en recordboete voor kopstoot

26/02/2008 12:20

Sebastián Pardo moet de komende vier wedstrijden vanaf de tribune bekijken hoe zijn club Excelsior het er vanaf brengt. Dat is de straf die de 26-jarige Chileen kreeg opgelegd voor de kopstoot die hij uitdeelde in het duel met Willem II.

Pardo liet zich volledig gaan nadat tegenstander Christophe Gregoire een overtreding op hem had begaan. De Chileen velde zijn opponent met een kopstoot, werd bestraft met een rode kaart en smeet bij het verlaten van het veld zijn uitgetrokken shirt naar trainer Ton Lokhoff.

Excelsior is akkoord gegaan met de strafmaat van vier duels schorsing. 'Ook als het tien wedstrijden zijn, ga ik niet in beroep', kondigde directeur Simon Kelder eerder al aan in het Algemeen Dagblad. 'Ik kan toch moeilijk beweren dat hij het niet heeft gedaan? Ik heb het voorlopig even gehad met Pardo.'

De Kralingers legden de van Feyenoord gehuurde middenvelder bovendien een recordboete op. 'Maar het is de maximale boete die we hem kunnen geven', zegt Kelder. 'Hij heeft het voor zijn medespelers en de club verziekt. Neem maar van mij aan dat hij dit nooit meer doet. Of hij nog excuses heeft gemaakt? Ja, maar daar ben ik niet zo gevoelig voor. Dat is allemaal geneuzel achteraf.'
pi_56984914
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:01 schreef Ofyles2 het volgende:
Even tussendoor:
[..]
Ik snap niet zo goed dat een kopstoot zwaarder bestraft wordt dan een doodschop. Een aanslag op iemands enkels, knie of been vind ik veel erger dan een kopstoot.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:19:13 #67
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56984952
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:17 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed dat een kopstoot zwaarder bestraft wordt dan een doodschop. Een aanslag op iemands enkels, knie of been vind ik veel erger dan een kopstoot.
Bij een sliding valt altijd nog te opperen dat de bal gemist wordt, ze te laat ingezet wordt etc...
pi_56985053
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:19 schreef pfaf het volgende:

[..]

Bij een sliding valt altijd nog te opperen dat de bal gemist wordt, ze te laat ingezet wordt etc...
Een 'normale' sliding op de enkels kan gebeuren en daar heb ik geen problemen mee dat het niet zo zwaar wordt gestraft. Een sliding met gestrekt been echter is sowieso onnodig en zeer riskant, ook wanneer je de bal wilt spelen. Als je met gestrekt been inkomt dan weet je wat er kan gebeuren als je timing iets verkeerd is of als de bal net wordt afgespeeld.

Daarom vind ik dat tackles met gestrekt been sowieso zwaarder gestraft moeten worden dan een kopstoot. Een kopstoot is de kans op ernstige schade relatief klein.
pi_56985106
Is het gevolg eigenlijk niet vaak bepalend voor smerigheid van de overtreding. Bijv. die overtreding van Taylor zie ik wekelijks wel ergens voorbij komen op de velden. Dan vind ik die van bijv. Luyckx een stuk smeriger. Maar omdat het been van Eduardo in 6 stukjes ligt is die smeriger.
pi_56985233
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:23 schreef Blawh het volgende:

[..]

Een 'normale' sliding op de enkels kan gebeuren en daar heb ik geen problemen mee dat het niet zo zwaar wordt gestraft. Een sliding met gestrekt been echter is sowieso onnodig en zeer riskant, ook wanneer je de bal wilt spelen. Als je met gestrekt been inkomt dan weet je wat er kan gebeuren als je timing iets verkeerd is of als de bal net wordt afgespeeld.

Daarom vind ik dat tackles met gestrekt been sowieso zwaarder gestraft moeten worden dan een kopstoot. Een kopstoot is de kans op ernstige schade relatief klein.
Maar een kopstoot hoort nooit op een voetbalveld thuis.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:34:36 #71
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56985348
Wanneer wordt de straf van Taylor bekend gemaakt?
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_56994191
Eduardo: "Het was een ongeluk. Ik geloof niet dat hij me bewust pijn wilde doen. Professioneel voetbal brengt nu eenmaal risico's met zich mee."

En zo is het.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_56994351
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:34 schreef MarkNMGN het volgende:
Wanneer wordt de straf van Taylor bekend gemaakt?
Is 'gewoon' drie wedstrijden dacht ik
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56994844
Zat een beetje te Youtuben op overtredingen, kwam ik deze tegen...
http://nl.youtube.com/watch?v=xIp6cxOjKUE&feature=related

Hoe krijg je dit voor elkaar?
pi_56996935
Die ingreep stond al in het eerste topic meen ik. Een beetje voetballer speelt meer spelletjes dan FIFA Soccer en dan zijn er nog wel vervelender moves uit te voeren zou ik zo denken.
pi_57000383
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:49 schreef Werewolf het volgende:
Zat een beetje te Youtuben op overtredingen, kwam ik deze tegen...
http://nl.youtube.com/watch?v=xIp6cxOjKUE&feature=related

Hoe krijg je dit voor elkaar?
dat is een judo-worp
serieus.
pi_57003338
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_57003348
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 23:16 schreef toma het volgende:

[..]

dat is een judo-worp
serieus.
Kan zo bij de WWE.
  woensdag 27 februari 2008 @ 15:43:57 #80
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_57012480
tering wat een rotschop...ongelooflijk....die gast van PAOK
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  zondag 2 maart 2008 @ 14:33:25 #81
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57104190
Makélélé deed dus gisteren hetzelfde als Taylor de week ervoor.

Alleen niet met dezelfde consequenties
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_57117296
Ok hier verder dus

tackle op arjen robben http://www.youtube.com/watch?v=4_mQ132pOHw

mooie roggel tegen Roberto carlos http://www.youtube.com/watch?v=ATHZ5SIqtZ0

[ Bericht 40% gewijzigd door RijstNatie op 03-03-2008 00:22:53 ]
Nothing to see here, carry on
pi_57117466
Een erg nare zeg, hoe het been ook meeslibt, bah. Hier kan Arjen in ieder geval helemaal niets aan doen.
That's all folks!
pi_57118462
quote:
Damn

Dat is een echt KO ja
pi_57118474
quote:
Maradona !!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57118581
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:32 schreef AminBen het volgende:
In de categorie heupzwaai

Bocanegra op De Guzman

Manfredini op Suazo
Hoe kun je nou geen rood geven voor die overtreding op Suazo?
pi_57119712
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:33 schreef Dos37 het volgende:
Makélélé deed dus gisteren hetzelfde als Taylor de week ervoor.

Alleen niet met dezelfde consequenties
En sancties
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_57121047
quote:
En hij kreeg geel hiervoor
  maandag 3 maart 2008 @ 10:43:19 #90
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_57122000
geel?! wtf?! wat als hij nou tegen de boarding geklapt was met z'n kop.. was ie dood geweest... echt het word duidelijk tijd voor replays voor scheidsrechters.. als je dit namelijk ziet als scheids op je beeldscherm (als hij het dus niet goed gezien had vanaf het veld, lijkt me sterk maar kan) dan geef je die vent toch gelijk een stapel rode kaarten...
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  maandag 3 maart 2008 @ 15:10:21 #91
127004 maril
Smeetsfan
pi_57127606
Deze tegen Robben is ook vals.

http://www.youtube.com/watch?v=4_mQ132pOHw
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_57128646
quote:
Op maandag 3 maart 2008 00:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Een erg nare zeg, hoe het been ook meeslibt, bah. Hier kan Arjen in ieder geval helemaal niets aan doen.
Is volgens mij alleen maar goed dat dat been meeglijdt, been van Eduardo bleef juist staan.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_57130973
Keepers kunnen er ook wat van...
http://youtube.com/watch?v=_gfsXxUqRpg

En de natuurlijk legendarische overtreding van Schumacher ...
http://youtube.com/watch?v=coSfMSUSVPI&feature=related
pi_57141850
Die eerste is echt schandalig. Die keep zou gewoon vast moeten zitten voor mishandeling.
pi_57141878
quote:
Op maandag 3 maart 2008 17:50 schreef Werewolf het volgende:
Keepers kunnen er ook wat van...
http://youtube.com/watch?v=_gfsXxUqRpg
!!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 4 maart 2008 @ 09:00:57 #96
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57143785
Vind die beelden meestal nooit echt leuk om naar te kijken, maar toch maar een tvp.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_57147037
quote:
Op maandag 3 maart 2008 15:58 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Is volgens mij alleen maar goed dat dat been meeglijdt, been van Eduardo bleef juist staan.
Idd. Staat z'n been vast in de grond dan is het knak.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_57147273
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 09:00 schreef M0NTANA het volgende:
Vind die beelden meestal nooit echt leuk om naar te kijken, maar toch maar een tvp.
Voor als die tackle van Vanigli op Totti weer langskomt?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:39:42 #99
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57147500
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:27 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Voor als die tackle van Vanigli op Totti weer langskomt?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_57147553

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')