Zaten je ouders hier wel op te wachten? Het klinkt bijna alsof je ze wilde indoctrineren.quote:Ik wilde hen graag vertellen over mijn levensbeschouwing (mijn filosofie lijkt op spiritisme), om dichter bij elkaar te komen.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spiritismequote:"Het spiritisme is een theorie die stelt dat de mens na zijn dood als geest voortbestaat, en dan in staat is om met andere, nog levende mensen te communiceren. Spiritisme gaat er van uit dat de dood geen wezenlijke verandering in de geest van de mens teweegbrengt. Door de dood scheiden lichaam en geest zich, het lichaam blijft achter."
Kopje koffie mupke?quote:Op zondag 24 februari 2008 12:42 schreef Copycat het volgende:
Heftig verhaal. Maar een schadevergoeding gaan eisen is nu ook wel weer wat. Temeer ook daar je het zo voor jezelf enkel langer laat duren. En ik denk dat je weinig grond hebt daarvoor.
Ben trouwens wel benieuwd naar de religie die je ouders aanhangen.
Maak er maar een dubbele espresso van!quote:Op zondag 24 februari 2008 12:54 schreef SHE het volgende:
Kopje koffie mupke?
Niet de ouders, maar TS hangt een religie aan.
Ik gok op hare krishna en in dat geval zou ik het loeder ook hebben opgesloten.
Weetje, ik kan me er gewoon geen voorstelling van maken omdat ik m'n ouders niets aan wil doen. Dus kan ik het niet duidelijker verwoorden dan dat...quote:Op zondag 24 februari 2008 12:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een schadevergoeding "eruit kunnen halen", de formulering alleen al.
Ik ben eind 20, mijn levensbeschouwing neigt naar spiritisme, mijn ouders zijn geheel niet spiritueel/religieus ingesteld, "gewoon burgelijk" huisje boompje beestje.quote:Op zondag 24 februari 2008 12:09 schreef Baird het volgende:
Zo dan. Serieuze shit inderdaad....
Effe voor de volledigheid: Over welke levensovertuiging/religie hebben we het? Wat is de leeftijd van jou? En van je ouders? Zijn ze misschien van de 'oude stempel'?
Er zal best nog mee gebeurt zijn, kan me niet voorstellen dat je ouders je dit op deze leeftijd aandoen omdat je er een ander geloof op nahoudt.quote:Op zondag 24 februari 2008 13:17 schreef loop het volgende:
[..]
Ik ben eind 20, mijn levensbeschouwing neigt naar spiritisme, mijn ouders zijn geheel niet spiritueel/religieus ingesteld, "gewoon burgelijk" huisje boompje beestje.
Wat denk je nu zelf?quote:Op zondag 24 februari 2008 12:10 schreef Re het volgende:
door een dicht raam of open raam gesprongen...?
Niemand is werkelijk 100%... ik vind mezelf vaak niet 100 qua gevoel en expressie eraan geven. Iets wat nu eenmaal in m'n familie niet echt gestimuleerd wordt.quote:Op zondag 24 februari 2008 12:36 schreef Gercos het volgende:
als je ook maar een klein beetje op je ouders lijkt ben je niet helemaal 100 procent. Maar zoals ik dit nu lees zonder achtergrond informatie zijn je ouders veel te ver gegaan en misschien kun je er nog werk van maken. Zodat je ouders het dan begrijpen wat zei hebben gedaan dat het niet normaal is.
Ik ben me er niet van bewust dat ik eromheen draai... geloof is geloof daar kun je zolang over discussieren. Het punt van mijn geloof wat onenigheid veroorzaakt is dat ik volgens mijn familie hallucineer, voor mij is zo'n hallucinatie een waarheid en iets waar ik geestelijk veel aan heb.quote:Op zondag 24 februari 2008 13:25 schreef SHE het volgende:
Waarom zit je er zo omheen te draaien? Als je geloof zo rotsvast is, kun je toch wel delen wat je aanhangt?
Natuurlijk is er meer gebeurd maar geen nare dingen, slechts gepraat. Ik realiseerde me niet dat mijn ouders me in de cel zouden doen belanden, ik hield het eigenlijk niet voor mogelijk. Ik ben wel enigzins bang voor de toekomst, zullen ze het zomaar accepteren als ik beetje bij beetje niets meer van me laat horen?quote:Op zondag 24 februari 2008 13:22 schreef hollander172 het volgende:
Er zal best nog mee gebeurt zijn, kan me niet voorstellen dat je ouders je dit op deze leeftijd aandoen omdat je er een ander geloof op nahoudt.
Hoezo hallucineer je eigenlijk? Bedoel je hier optische, danwel auditieve waanbeelden mee? Maw, je ziet en hoort dus dingen die er 'eigenlijk' niet zijn? En hoe zijn die hallucinaties verbonden met je geloof?quote:Ik ben me er niet van bewust dat ik eromheen draai... geloof is geloof daar kun je zolang over discussieren. Het punt van mijn geloof wat onenigheid veroorzaakt is dat ik volgens mijn familie hallucineer, voor mij is zo'n hallucinatie een waarheid en iets waar ik geestelijk veel aan heb.
Dat begrijp ik. Maar dan stel ik de vraag nog maar een keer : WELK geloof?quote:Op zondag 24 februari 2008 13:33 schreef loop het volgende:
[..]
Ik ben me er niet van bewust dat ik eromheen draai... geloof is geloof daar kun je zolang over discussieren. Het punt van mijn geloof wat onenigheid veroorzaakt is dat ik volgens mijn familie hallucineer, voor mij is zo'n hallucinatie een waarheid en iets waar ik geestelijk veel aan heb.
Achteraf gezien was er waarschijnlijk gewoon niets gebeurd als ik m'n mond had gehouden over m'n ervaringen. Dat heb ik gedaan tegenover kennissen en vrienden maar dus niet tegenover mijn familie. Ik had ergens gehoopt en verwacht dat ze het gewoon zouden accepteren en er vertrouwelijk mee om zouden gaan (wat ik niet verwacht van bepaalde kennissen). En daarnaast, mijn vrienden en kennissen hebben niets aan mijn geloof, dat kan ik vantevoren wel bedenken. Maar met mijn ouders vooral wilde ik dus dat ze beter begrepen waarom ik in die periode zo veranderde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |