abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 februari 2008 @ 12:45:09 #26
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_56944008
tvp
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
pi_56944056
quote:
Ik wilde hen graag vertellen over mijn levensbeschouwing (mijn filosofie lijkt op spiritisme), om dichter bij elkaar te komen.
Zaten je ouders hier wel op te wachten? Het klinkt bijna alsof je ze wilde indoctrineren.

Vooral het stukje van "Om dichter bij elkaar te komen" laat het lijken alsof je ze wilde overhalen naar jouw godsdienst over te lopen. Dan zou ik als ouder toch ook wel twijfelen of je wel 100% bent.
deal with it
  zondag 24 februari 2008 @ 12:52:30 #28
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_56944156
quote:
"Het spiritisme is een theorie die stelt dat de mens na zijn dood als geest voortbestaat, en dan in staat is om met andere, nog levende mensen te communiceren. Spiritisme gaat er van uit dat de dood geen wezenlijke verandering in de geest van de mens teweegbrengt. Door de dood scheiden lichaam en geest zich, het lichaam blijft achter."
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spiritisme

Ik denk dat je ouders best een punt hebben
  zondag 24 februari 2008 @ 12:54:00 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56944194
Scientology topic
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 24 februari 2008 @ 12:54:41 #30
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56944212
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:42 schreef Copycat het volgende:
Heftig verhaal. Maar een schadevergoeding gaan eisen is nu ook wel weer wat. Temeer ook daar je het zo voor jezelf enkel langer laat duren. En ik denk dat je weinig grond hebt daarvoor.
Ben trouwens wel benieuwd naar de religie die je ouders aanhangen.
Kopje koffie mupke?
Niet de ouders, maar TS hangt een religie aan.
Ik gok op hare krishna en in dat geval zou ik het loeder ook hebben opgesloten.
  zondag 24 februari 2008 @ 12:58:46 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56944297
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:54 schreef SHE het volgende:
Kopje koffie mupke?
Niet de ouders, maar TS hangt een religie aan.
Ik gok op hare krishna en in dat geval zou ik het loeder ook hebben opgesloten.
Maak er maar een dubbele espresso van!

Ben dus benieuwd welke religie TS voortaan aanhangt en of daar een leuke kledingstijl bij hoort .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_56944376
Krishna lijkt me eerder gebaseerd op hindoeisme, ik ga voor Kardecisme.
Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
pi_56944527
Ok, je ouders hebben het totaal verkeerd aangepakt door je op te sluiten maar dat deden ze waarschijnlijk omdat ze van je houden, anders zouden ze die moeite niet doen en je gewoon laten gaan. Als je nu ook nog een schadevergoeding gaat eisen steek je ze een mes in de rug. Probeer het ook eens van hun kant te zien ook al hebben ze ongelijk in jouw ogen. Een kind dat van ze vervreemdt is al erg genoeg, maar als je ook nog gerechtelijke stappen gaat ondernemen komt het nooit meer goed tussen jullie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Adfundum op 24-02-2008 13:16:29 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_56944550
Als je het contact wil laten verwateren dan zou ik verder geen stappen meer ondernemen en laten voor wat het is.

Zolang je nergens van bent verdacht heb je ook geen aantekening dat je in een semi cel hebt gezeten en met een psycholoog en maatschappelijk werker hebt gesproken.
pi_56944663
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een schadevergoeding "eruit kunnen halen", de formulering alleen al .
Weetje, ik kan me er gewoon geen voorstelling van maken omdat ik m'n ouders niets aan wil doen. Dus kan ik het niet duidelijker verwoorden dan dat...
pi_56944701
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:09 schreef Baird het volgende:
Zo dan. Serieuze shit inderdaad....

Effe voor de volledigheid: Over welke levensovertuiging/religie hebben we het? Wat is de leeftijd van jou? En van je ouders? Zijn ze misschien van de 'oude stempel'?
Ik ben eind 20, mijn levensbeschouwing neigt naar spiritisme, mijn ouders zijn geheel niet spiritueel/religieus ingesteld, "gewoon burgelijk" huisje boompje beestje.
pi_56944814
Conclusie 1: TS is niet de eerste gek die een psychiater om de tuin leidt
Conclusie 2: TS heeft geen vrienden om zijn verhaal te delen
Conclusie 3: TS is een zwevert
  zondag 24 februari 2008 @ 13:22:46 #38
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56944845
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:17 schreef loop het volgende:

[..]

Ik ben eind 20, mijn levensbeschouwing neigt naar spiritisme, mijn ouders zijn geheel niet spiritueel/religieus ingesteld, "gewoon burgelijk" huisje boompje beestje.
Er zal best nog mee gebeurt zijn, kan me niet voorstellen dat je ouders je dit op deze leeftijd aandoen omdat je er een ander geloof op nahoudt.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:25:21 #39
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56944909
Waarom zit je er zo omheen te draaien? Als je geloof zo rotsvast is, kun je toch wel delen wat je aanhangt?
  zondag 24 februari 2008 @ 13:25:41 #40
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_56944921
Daar hebben je ouders dan 25 jaar voor opgevoed, klinkt een beetje als stank voor dank. Een kind die zich met onzin als spiritisme gaat bezighouden. Bekijk het is even vanuit hun "burgerlijke" zienswijze. Ze voelden het als laatste kans om jou terug te halen en dat eindigt dan met een sprong uit het raam. Eens zal je het wel begrijpen wat voor gigantisch egoistisch persoon je bent.

En voor een nachtje vastzitten zonder aanklacht krijg je geen aantekening.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_56944965
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:10 schreef Re het volgende:
door een dicht raam of open raam gesprongen...?
Wat denk je nu zelf?
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:36 schreef Gercos het volgende:
als je ook maar een klein beetje op je ouders lijkt ben je niet helemaal 100 procent. Maar zoals ik dit nu lees zonder achtergrond informatie zijn je ouders veel te ver gegaan en misschien kun je er nog werk van maken. Zodat je ouders het dan begrijpen wat zei hebben gedaan dat het niet normaal is.
Niemand is werkelijk 100%... ik vind mezelf vaak niet 100 qua gevoel en expressie eraan geven. Iets wat nu eenmaal in m'n familie niet echt gestimuleerd wordt.
pi_56945085
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:25 schreef SHE het volgende:
Waarom zit je er zo omheen te draaien? Als je geloof zo rotsvast is, kun je toch wel delen wat je aanhangt?
Ik ben me er niet van bewust dat ik eromheen draai... geloof is geloof daar kun je zolang over discussieren. Het punt van mijn geloof wat onenigheid veroorzaakt is dat ik volgens mijn familie hallucineer, voor mij is zo'n hallucinatie een waarheid en iets waar ik geestelijk veel aan heb.

Achteraf gezien was er waarschijnlijk gewoon niets gebeurd als ik m'n mond had gehouden over m'n ervaringen. Dat heb ik gedaan tegenover kennissen en vrienden maar dus niet tegenover mijn familie. Ik had ergens gehoopt en verwacht dat ze het gewoon zouden accepteren en er vertrouwelijk mee om zouden gaan (wat ik niet verwacht van bepaalde kennissen). En daarnaast, mijn vrienden en kennissen hebben niets aan mijn geloof, dat kan ik vantevoren wel bedenken. Maar met mijn ouders vooral wilde ik dus dat ze beter begrepen waarom ik in die periode zo veranderde.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:36:37 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56945148
lijkt me meer dat je broer hier de bepalende factor is....

en dwars door een raam springen is veul spectaculairder natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 24 februari 2008 @ 13:36:55 #44
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_56945159
Je bent gew0on een freak
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_56945187
Zoals je spreekt over ervaringen en het eerdere aangehaalde spiritisme zou ik zeggen dat je bijvoorbeeld contact hebt gehad met geesten?

Mogelijk van overleden (dat is meestal zo ) familie/vrienden?
deal with it
pi_56945200
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:22 schreef hollander172 het volgende:
Er zal best nog mee gebeurt zijn, kan me niet voorstellen dat je ouders je dit op deze leeftijd aandoen omdat je er een ander geloof op nahoudt.
Natuurlijk is er meer gebeurd maar geen nare dingen, slechts gepraat. Ik realiseerde me niet dat mijn ouders me in de cel zouden doen belanden, ik hield het eigenlijk niet voor mogelijk. Ik ben wel enigzins bang voor de toekomst, zullen ze het zomaar accepteren als ik beetje bij beetje niets meer van me laat horen?
  zondag 24 februari 2008 @ 13:39:39 #47
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_56945214
Wat een verhaal voor de zondagmiddag!

In welk opzicht ben je veranderd TS? Ik snap dat je tot het Spiritisme bent bekeerd; maar wat houdt dat concreet in? Het is duidelijk dat je ouders en je broer zich zorgen maken.
Dus in hoeverre ben je dan veranderd?
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_56945231
quote:
Ik ben me er niet van bewust dat ik eromheen draai... geloof is geloof daar kun je zolang over discussieren. Het punt van mijn geloof wat onenigheid veroorzaakt is dat ik volgens mijn familie hallucineer, voor mij is zo'n hallucinatie een waarheid en iets waar ik geestelijk veel aan heb.
Hoezo hallucineer je eigenlijk? Bedoel je hier optische, danwel auditieve waanbeelden mee? Maw, je ziet en hoort dus dingen die er 'eigenlijk' niet zijn? En hoe zijn die hallucinaties verbonden met je geloof?
Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:41:16 #49
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_56945262
Hilarisch.
Thinking about thinking of you.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:42:14 #50
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56945286
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:33 schreef loop het volgende:

[..]

Achteraf gezien was er waarschijnlijk gewoon niets gebeurd als ik m'n mond had gehouden over m'n ervaringen. Dat heb ik gedaan tegenover kennissen en vrienden maar dus niet tegenover mijn familie. Ik had ergens gehoopt en verwacht dat ze het gewoon zouden accepteren en er vertrouwelijk mee om zouden gaan (wat ik niet verwacht van bepaalde kennissen). En daarnaast, mijn vrienden en kennissen hebben niets aan mijn geloof, dat kan ik vantevoren wel bedenken. Maar met mijn ouders vooral wilde ik dus dat ze beter begrepen waarom ik in die periode zo veranderde.
Dat begrijp ik. Maar dan stel ik de vraag nog maar een keer : WELK geloof?
Wat is het precies? Je zegt steeds dat het neigt naar spiritisme, maar waarom durf je niet gewoon te zeggen waar je in gelooft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')