abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56967051
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:56 schreef Rondje het volgende:
Ik geloof dat de meeste mensen die me kennen, me niet zien als labiel of iemand met een laag zelfbeeld.
Maar zo kom je hier niet over. Je zei eerder dat je altijd sterk bent geweest. Maar kijk nu eens naar jezelf. Al die twijfels, verwarring, angst, onzekerheid. Zie je wat dit allemaal met je doet? Je verandert van een sterke vrouw in een zielig wezentje dat liever haar ogen sluit voor wat er gebeurt. Het maakt je kapot. En je hebt het niet eens door.
Zelfs als je besluit er niks meer aan te doen en er genoegen mee neemt met hoe de situatie is, omdat dat het makkelijkste is, denk jij dat je op deze manier ooit nog de oude wordt? Nooit meer die twijfels? Kan jij gelukkig zijn met iemand die je verkracht?
(Natuurlijk niet, je wist namelijk zelf al dat dit niet goed is. Als jij hier tevreden mee kan zijn was het nooit in je opgekomen om een topic hierover te openen. Je wilde helemaal niet weten of men hier ervaring mee had. Jij wilt gewoon dat dit ophoudt.)

Dat jij hem als enige ooit hebt vertrouwd en je kunt blootgeven aan hem betekent toch allemaal niks als hij jou zo kwetst? Je vindt dat wij hem als slecht afschilderen omdat wij hem op één slecht punt afrekenen. Het is niet alsof hij telkens zijn stinksokken laat slingeren, dit gaat véél verder dan gewoon een slechte eigenschap. Het is toch niet meer dan redelijk dat hij dit moet veranderen?

Ga eens echt goed met hem praten. En dan niet tussen neus en lippen door verontschuldigend gaan vertellen dat je het eigenlijk niet zo fijn vindt. Als jij het bagatelliseert wordt het hem ook niet duidelijk hoe groot het probleem is, en dan maakt hij zich er makkelijk vanaf met een "jaja, sorry, het spijt me, ik zal het nooit meer doen." Nee, maak hem duidelijk dat hij ontzettend fout bezig is! Laat hem inzien dat hij je verkracht (noem het woord), ook al zie jij dat zelf niet in. Zeg dat je bang van hem wordt als hij dronken is.
quote:
Op maandag 25 februari 2008 15:21 schreef Rondje het volgende:

Bang zijn om hem te kwetsen, bang dat hij vindt dat ik overdrijf en dat hij kwaad op me wordt omdat ik me aanstel, bang dat hij me kan overtuigen dat ik me aanstel(zeker omdat ik daar al half van overtuigd ben door mezelf)
En hoe precies kwets je hem? Jij vertelt hem dat hij je verkracht, hij vindt dat niet leuk om te horen en gaat huilen?
En jij stelt je niet aan, houd daar eens mee op! Wees eens sterk, ga jezelf niet gek zitten maken.
pi_56967221
Als hij vreemd zou gaan terwijl hij gezopen heeft, blijf je dan ook bij hem?

Zou jij een zusje of nichtje bij hem vertrouwen als hij gezopen heeft?
pi_56967310
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:50 schreef Rondje het volgende:

[..]

Ik vertrouw mensen gewoon niet, geen idee eigenlijk waarom hem wel, maar het is gewoon zo.
Wellicht dat het feit dat je zes (6!) keer verkracht bent door iemand waarvan je dacht dat je hem kon vertrouwen ook niet echt bevorderlijk is voor je vertrouwen in de mensheid?
Normaal gesproken doen mensen die zeggen dat ze van je houden dat soort dingen namelijk niet.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_56967572
quote:
Op maandag 25 februari 2008 15:25 schreef Rondje het volgende:

Ik ben bang voor hem als hij zo is. Wat als ik hem in zijn zak zou trappen en hij wordt kwaad?
Ja, en dan? Wat doet hij zoal in zijn kwaadheid dan?
Maar goed, hij zal vast niet boos worden want het is gewoon een aardige empathische gast. Niks aan het handje dus.
Go hard or go home
pi_56967728
quote:
Op maandag 25 februari 2008 15:27 schreef Rondje het volgende:

[..]

Ik weet ook helemaal niet of hij zo reageert, hij wordt niet zo snel kwaad meestal.
Maar wat is dan de reden dat je niet durft? Je zei dat dit je stomme redenen waren om het niet te durven, maar vervolgens zeg je dat die redenen helemaal niet op gaan, dus welke redenen blijven er dan nog over?

Als hij werkelijk in staat is jou te overtuigen van het feit dat je je aanstelt dan is het nog erger met jou en je relatie gesteld dan je doet voorkomen. Dan is het een uiterst bedachtzame manipulator die jou volledig in zijn macht heeft. En dat is dus niet een lieve en respectvolle vriend
pi_56968322
quote:
Op maandag 25 februari 2008 17:22 schreef Xennia het volgende:

[..]

Maar wat is dan de reden dat je niet durft? Je zei dat dit je stomme redenen waren om het niet te durven, maar vervolgens zeg je dat die redenen helemaal niet op gaan, dus welke redenen blijven er dan nog over?

Als hij werkelijk in staat is jou te overtuigen van het feit dat je je aanstelt dan is het nog erger met jou en je relatie gesteld dan je doet voorkomen. Dan is het een uiterst bedachtzame manipulator die jou volledig in zijn macht heeft. En dat is dus niet een lieve en respectvolle vriend
Nou ja, dat óf ze heeft een hele dikke duim en geniet van de aandacht die haar hersenspinsels haar hier opleveren natuurlijk.
  maandag 25 februari 2008 @ 18:06:40 #157
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_56968476
Geloof er helemaal niks meer van... mag van mijn part ook dicht ... TS is een aandachthoer of compleet in de war. Dus zoek hulp ...
pi_56969253
Wat een suffe reacties. Als jullie denken dat TS haar relatie 'van de een op de andere dag' af kan breken, think again. Verkrachting is een misdrijf, inderdaad, maar het slachtoffer ervaart zulke heftige en tegenstrijdige gevoelens, dat er enige tijd overheen gaat alvorens ze eea nuchter en rationeel kan bekijken. Ik denk niet dat wij ons daar iets bij voor kunnen stellen, tenzij zelf meegemaakt.
pi_56969409
quote:
Op maandag 25 februari 2008 17:55 schreef MinderMutsig het volgende:
óf ze heeft een hele dikke duim en geniet van de aandacht die haar hersenspinsels haar hier opleveren natuurlijk.
pi_56969633
quote:
Op maandag 25 februari 2008 18:43 schreef dawg het volgende:
Wat een suffe reacties. Als jullie denken dat TS haar relatie 'van de een op de andere dag' af kan breken, think again. Verkrachting is een misdrijf, inderdaad, maar het slachtoffer ervaart zulke heftige en tegenstrijdige gevoelens, dat er enige tijd overheen gaat alvorens ze eea nuchter en rationeel kan bekijken. Ik denk niet dat wij ons daar iets bij voor kunnen stellen, tenzij zelf meegemaakt.
Dit zou al een half jaar spelen en zes keer voorgevallen zijn, dat is niet echt 'van de een op de andere dag'.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 25-02-2008 19:06:18 ]
  maandag 25 februari 2008 @ 19:30:20 #161
103012 Nies
Die hekse
pi_56970331
quote:
Op maandag 25 februari 2008 15:25 schreef Rondje het volgende:
Ik ben 29 en heb voor hem een relatie gehad van bijna 2 jaar en wat scharrels , hij is 33 en heeft samengewoond met een meisje.

Ik ben bang voor hem als hij zo is. Wat als ik hem in zijn zak zou trappen en hij wordt kwaad?
Dan weet je toch direct wat je echt aan hem hebt?
Of je schudt hem wakker en hij barst in huilen en spijtbetuigingen uit over wat hij je wel niet allemaal heeft aangedaan, of (en daar zet ik vijf euro op in) hij ragt je je kop kapot omdat je je grote mond moet houden.

Wedje leggen?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_56970839
Volgens mij is dit hopeloos

Nou Rondje, nog vele gelukkige jaren met je fantastische relatie en ontzettend begripvolle, lieve en aardige vriend
  maandag 25 februari 2008 @ 19:57:17 #163
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56970993
Arme Rondje
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_56971341
De wereld zit vól met dit soort slachtoffervrouwen, er is weinig onwaarschijnlijks aan, helaas.

Rondje, je raapt jezelf bij elkaar en onderneemt actie, of je wordt een meewerkend slachtoffer.

Je kan natuurlijk ook zelf een einde maken aan de ongemakkelijke nachtelijke sessies.
Zeg gewoon geen nee . Probleem opgelost .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 25 februari 2008 @ 20:33:36 #165
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_56971797
quote:
Op maandag 25 februari 2008 15:57 schreef Rondje het volgende:
Wat fijn dat jullie me allemaal zo goed kennen
Soms is een reality check erg pijnlijk ja. Denk je niet dat bijna twee topics vol met reacties in de geest van "Nee, dit is niet normaal en je mag het jezelf niet aandoen om dit nog langer te tolereren" op z'n minst iets zeggen over je situatie? Doe jezelf in godsnaam een plezier en ga eens langs bij een hulpverlener en leg het verhaal voor. Dan krijg je een onafhankelijke mening van een professional en kun je hopelijk wat meer orde aanbrengen in je chaotische gevoelens.

Maar, at the end of the day, als jij geestelijk en lichamelijk misbruik niet ernstig genoeg vindt om actie te ondernemen en zo weinig zelfbewustzijn en ruggegraat hebt dat je je al een half jaar lang laat vernederen en je in al je wanhoop aan de duivel vastklampt omdat jij er je Redder in ziet, het is jouw leven en het is jouw pijn hoor. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  maandag 25 februari 2008 @ 20:41:43 #166
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56971992
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:11 schreef sigme het volgende:
Je kan natuurlijk ook zelf een einde maken aan de ongemakkelijke nachtelijke sessies.
Zeg gewoon geen nee . Probleem opgelost .
Ja, misschien is dat wel het beste: kaken op elkaar en voor God, Vaderland en Vertrouwen!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_56979614
quote:
Op maandag 25 februari 2008 18:59 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dit zou al een half jaar spelen en zes keer voorgevallen zijn, dat is niet echt 'van de een op de andere dag'.
En juist dat feit maakt het alleen maar moeilijker. Het gebeurt niet elke week.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:12:41 #168
206841 Rondje
niet vierkant
pi_56980268
Ik wil gewoon geen slachtoffer zijn, als ik het negeer en net doe of er niks aan de hand is, ben ik dat niet, als ik toegeef dat er iets niet klopt, moet ik ook wel toegeven dat ik in een situatie zit waarin ik een slachtofferrol aanneem.
Alleen het woord al maakt bijna dat ik moet lachen, dat ben ik niet. Die rol hoort niet bij mij.

Het is misschien wel een voordeel dat ik met het openen van dit topic ook nog erover nadenk dagen later, eerst vergat ik het gewoon. (expres ja)
ook geen andere vorm
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:16:09 #169
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56980314
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 09:12 schreef Rondje het volgende:
Ik wil gewoon geen slachtoffer zijn, als ik het negeer en net doe of er niks aan de hand is, ben ik dat niet, als ik toegeef dat er iets niet klopt, moet ik ook wel toegeven dat ik in een situatie zit waarin ik een slachtofferrol aanneem.
Alleen het woord al maakt bijna dat ik moet lachen, dat ben ik niet. Die rol hoort niet bij mij.

Het is misschien wel een voordeel dat ik met het openen van dit topic ook nog erover nadenk dagen later, eerst vergat ik het gewoon. (expres ja)
Dus als ik het goed begrijp bestaat het probleem niet als je het negeert? Lieve schat, je bent toch geen struisvogel?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:17:10 #170
206841 Rondje
niet vierkant
pi_56980327
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 09:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp bestaat het probleem niet als je het negeert? Lieve schat, je bent toch geen struisvogel?
Dan bestaat het wel, maar heb ik er minder last van.
ook geen andere vorm
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:21:23 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56980381
quote:

Dat is een prachtig staaltje van jezelf voor de gek houden. Natuurlijk ben je ook slachtoffer als je het negeert en doet of er niks aan de hand is.

Ik wou nog zeggen: maak jezelf toch niks wijs, maar dat lijkt op dit moment zo ongeveer je overlevingsstrategie en lijkt ook je enige doel met dit topic: heel hard ontkennen en je kop in het zand steken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_56980391
quote:
Ennnnn hier trap je meteen iedereen die wel tegen verkrachtingen, mishandeling etc in verweer gaat de slachtofferrolhoek in! bedankt, joh, zullen ze leuk vinden.

Wat een onzin tiep je! Als je er iets aan wil doen ben je slachtoffer maar als je het zo laat, alles negeert en over een paar maanden van de stress als blubberend hoopje op de vloer ligt dan ben je in ieder geval niet in de slachtofferrol gekropen?!

Meisje toch! Ga gewoon heel snel met je vriend praten!
Als jij er echt van overtuigd bent dat het zo'n lieverd is en dat hij helemaal geen idee heeft hoe erg hij jou kwetst met zijn opdringerige gedrag, prima, is jouw keuze. Maar dan kan je 'm toch gewoon vertellen met z'n gore dronken takkevingers van je af te blijven, dankjewel schat, hou ook van jou maar ik schop jou toch ook niet in je ballen als je niet wil?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:25:19 #173
206841 Rondje
niet vierkant
pi_56980425
DAT zeg ik niet.
Iedereen zou iets moeten doen. Ik ook.

Ik zeg dat het het gemakkelijkst is om het te negeren, net te doen of er niets aan de hand is, dan hoef ik niet na te denken over wat er gebeurt en hoef ik me niet rot te voelen.
ook geen andere vorm
  Moderator dinsdag 26 februari 2008 @ 09:29:26 #174
5428 crew  miss_sly
pi_56980466
En hoe langer je dat volhoudt, hoe dieper je emotioneel in de ellende komt en hoe langer het duurt voor je straks, als deze relatie ooit over is, weer je oude sterke persoontje bent...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56980482
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 09:25 schreef Rondje het volgende:Ik zeg dat het het gemakkelijkst is om het te negeren, net te doen of er niets aan de hand is, dan hoef ik niet na te denken over wat er gebeurt en hoef ik me niet rot te voelen.
Rot voel je je toch wel. Is het niet nu, dan over een tijdje, en dan komt het 4x zo hard aan. Als je druivensap laat liggen wordt t wijn, als je dit soort dingen wegmoffelt komt het ook sterker terug.

Niet dat ik je niet begrijp, maar struisvogelgedrag is op de lange termijn alleen maar heel erg naar voor jezelf. Succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')