abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56960433
quote:
Op maandag 25 februari 2008 01:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en wie hebben er belang bij dat er chaos ontstaat? De Wilders-aanhangers toch? Sinds 2001 proberen ze wat te veranderen in Nederland, dat is niet echt gelukt. Niets mooier dan de moord op Wilders om nog harder te keer te gaan.
In jouw kringen draait het waarschijnlijk allemaal om ego, maar de Wilders-aanhangers stemmen Wilders omdat ze vooral iets willen veranderen.

De enigen die belang hebben bij een dode Wilders, zijn de bekende politieke partijen en eventuele criminelen die zich kunnen verrijken door een grote chaos.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56960520
quote:
Op maandag 25 februari 2008 01:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In jouw kringen draait het waarschijnlijk allemaal om ego, maar de Wilders-aanhangers stemmen Wilders omdat ze vooral iets willen veranderen.
Belachelijke aantijging en verder, nee, ik vind dat er niet zoveel mis is verder met Nederland dat je de boel moet onderdompelen in chaos.
quote:
De enigen die belang hebben bij een dode Wilders, zijn de bekende politieke partijen en eventuele criminelen die zich kunnen verrijken door een grote chaos.
En waarom hebben ze ervoor gezorgd dat het überhaupt mogelijk is dat Wilders bewaakt wordt dan?
I´m back.
pi_56961833
quote:
Op zondag 24 februari 2008 23:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wtf, jij gaat er vanuit dat-ie zeker vermoord wordt??? .
Dat is zoals jij het stelt dat je bijna wilt dat-ie vermoord wordt.
Jij wilt dat Wilders vermoord wordt???
Ik zei "de trend (lijn) doortrekkend".
En ik denk dat de radicale moslims meer belang bij de dood van Wilders hebben, omdat moslims dan gewongen worden partij te kiezen (en er waarschijnlijk weer veel radicalen bij zullen komen)
quote:
PS
Is het zo dat het in toenemende mate juist Wilders aanhangers willen dat-ie vermoord wordt, zodat het volgende stadium van radicalisering kan worden bereikt???
Echt radicaal kun je de PVV niet noemen, in elk ander land zouden deze standpunten van een middenpartij zijn. In welk land zou men bijv niet tegen het steeds maar pompen van miljarden naar de corrupte Antillen zijn?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_56962338
Als zelfs een Filip deWinter Wilders en z'n partijtje radicaal vindt zal het niet snel een middenpartij worden hoor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56962353
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:20 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

dat die lui in het midden oosten over de rooie gaan omdat wilders in zijn recht staat betekent dat er daar ergens niet goed zit.
Nou ja, hoeft maar 1 idioot naar Nederland te vliegen met zijn bomgordeltje. Toch kut als je dan net in de metro zit. Geert zal er met zijn bewaking geen last van hebben.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 25 februari 2008 @ 09:19:53 #106
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_56962533
Ach ja, het is maar wat je wilt lezen.

Als je het verhaal van Marijnissen bekijkt, verschilt zo heel erg veel van Wilders. Hij heeft ook een hoop losse kreten waar je lekker mee scoort. Een oplossing heeft ie nog nooit bedacht. En als ie een keer de kans krijgt om in een regering te stappen trekt ie zijn slappe keutel in. Wat dat betreft is Marijnissen niet meer of minder gevaarlijk dan Wilders
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_56964018
quote:
Op maandag 25 februari 2008 01:23 schreef Ryan3 het volgende:
En waarom hebben ze ervoor gezorgd dat het überhaupt mogelijk is dat Wilders bewaakt wordt dan?
Omdat ze wel moesten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56964203
quote:
Op maandag 25 februari 2008 00:16 schreef Kanjer het volgende:

[..]

De Heer Wilders fluistert ergens begin november dat ie een filmpje gaat maken en sindsdien staat heel Nederland en alle moslim landen op zijn kop.

Nee, inderdaad, niemand neemt hem serieus.

Hij hoeft die film niet eens meer te maken, zijn gelijk is de laatste maanden dubbel en dwars bewezen.
Idd, en al die linkse stuisvogels maar denken dat Wilders het probleem is.
pi_56966992
Wilders is populair omdat de moslims zo veel problemen veroorzaken, veel eisen, vaak boos,woedend zijn,
en hun eigen gewoontes, cultuur willen opdringen.

-
pi_56973642
quote:
Op maandag 25 februari 2008 00:08 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Merk ook op hoe hij te keer ging tegen Aboutaleb en Albayrak. Zijn probleem is dus niet dat moslims slecht geintegreerd zijn (zoals Fortuyn dat vond), maar dat moslims überhaupt bestáán. Dat lijkt wel heel erg op een soort moslimversie van antisemitisme. Het maakt niet uit hoe goed een jood in de maatschappij staat, een jood = een jood.
Nee joh die Wilders is dat overdreven Moslim-geknuffel gewoon helemaal beu. Wilders is niet extremer dan bijvoorbeeld de PvdA.
  maandag 25 februari 2008 @ 22:05:21 #111
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56974008
quote:
Marijnissen: steeds meer onverdraagzaam leider

Jan Marijnissen is een bekwaam politicus. Hij verdient respect als een politiek leider. Dat neemt niet weg dat we met hem oneens kunnen zijn. Je kunt iemands kwaliteiten waarderen, zonder dat je het op een aantal essentiële punten met hem eens bent.

Marijnissens reactie op Pim Fortuyn was rationeel en zakelijk. Hij demoniseerde hem niet. Hij benadrukte zelfs steeds dat hij en Fortuyn terecht oppositie voerden tegen het paarse kabinet.

Marijnissen durfde dus niet alleen de verschillen, maar ook de overeenkomsten tussen Fortuyns opvattingen en die van de SP aan de orde te stellen. Natuurlijk waren ze het oneens over een aantal maatschappelijke vraagstukken. Toch bekritiseerde Marijnissen de demoniserende begrippen die sommige politici voor Fortuyn gebruikten. Toen Fortuyn werd doodgeschoten, beloonde de kiezer Marijnissen.

Veranderd
Maar Marijnissen is veranderd. Hij leidt nu de 25-koppige SP-fractie. Hij kan de interne kritiek niet meer aan. De woorden democratisering van de SP wil hij niet horen. Tegenstanders worden gewoon uit de partij gezet.

Marijnissen begint trekjes te vertonen van een onverdraagzame leider. Ook begint hij datgene te doen wat hij ooit had bekritiseerd. Zo noemt hij Rita Verdonk een extreem-rechts persoon.

Maar wat heeft Verdonk de afgelopen jaar gezegd om als extreem-rechts figuur te worden gezien? Volgens Marijnissen sluit zij zich aan bij bepaalde standpunten van Geert Wilders over de islam.

Peiling
Hoe komt hij daarbij? Ik heb Verdonk nooit kunnen betrappen op een kritische opvatting over de islam. Dat is juist het probleem, dat zij in het islamdebat nog geen standpunten heeft ingenomen. Maar electoraal is Marijnissen boos op Verdonk, want uit een peiling is gebleken dat Verdonk ook kiezers wegkaapt bij de SP (twee tot drie zetels).

Voor twee tot drie zetels bestempelt Marijnissen Verdonk als extreem-rechts. Wat zou hij doen voor meer zetels?

En is kritiek op de islam extreem-rechts? Dat zegt iemand die zelfs volgens zijn linkse opponenten een voorbeeld van extreem-links is.

Levensgevaarlijk
Marijnissen vindt ook dat Wilders 'levensgevaarlijk' is. Omdat Wilders hele bevolkingsgroepen wegzet. Wat bedoelt Marijnissen met ‘levensgevaarlijk’? Is hij een gevaar voor zijn eigen leven of voor het leven van anderen? Wel is Wilders zelf in levensgevaar. Dat vergeet Marijnissen. Radicale moslims willen Wilders doden. Ja, Wilders is in levensgevaar.

Maar Marijnissen bedoelt dat Wilders een levensgevaar is voor onze samenleving. Dan moet Marijnissen lef tonen en consequenties verbinden aan deze vaststelling: een levensgevaar voor onze samenleving dient onmiddellijk door onze rechtsorde te worden geëlimineerd.

En als de rechtsorde dat niet doet, dan dienen rechtsgeaarde SP'ers dat te doen.

Abjecte opvattingen
Wat is eigenlijk gevaarlijker: de abjecte opvattingen, of de politieke leider die tot geweld oproept tegen een parlementariër? Overigens weet ik nog steeds niet waar en precies op welke punten Marijnissen het oneens is met Wilders. Ook weten we niet wat Marijnissens analyse is op dat gebied. Marijnissen roept helaas tot geweld op. Dat is jammer.

Marijnissen is een leider als Leonid Brezhnev en Fidel Castro. Alleen met een ambulance zal hij van het Binnenhof vertrekken.

Vrijwillig gaat hij niet weg, dat heeft hij afgelopen weekend nog een keer benadrukt. Alleen in het geval van ziekte is hij bereid het Binnenhof te verlaten. Jammer voor Harry van Bommel. En dat terwijl Geert Wilders al bij de eerstvolgende verkiezingen weggestemd kan worden. U mag het zeggen, wie is gevaarlijker?
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56976232
quote:
Op maandag 25 februari 2008 07:28 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik zei "de trend (lijn) doortrekkend".
Er staat idd 'de lijn doortrekkend', maar er staat 'de lijn doortrekkend, zal na de moord op Wilders etc.' en niet 'De lijn doortrekkend, als Wilders vermoord zou worden dan zal etc.'
quote:
En ik denk dat de radicale moslims meer belang bij de dood van Wilders hebben, omdat moslims dan gewongen worden partij te kiezen (en er waarschijnlijk weer veel radicalen bij zullen komen)
Radicale Nederlanders hebben volgens mij baat bij de moord op Wilders, omdat dit toch als een noodtoestand zal worden opgevat en dit kansen biedt om hun redelijk in de versukkeling geraakte agenda uit het slop te trekken, omdat ze dan veel twijfelaars of geschokten over de streep kunnen trekken mbt hun ideeën.
En moslims zullen volgens mij na de moord op Wilders in grote getalen positiever dan na de moord op van Gogh stelling nemen tegen de moslimfundamentalisten, als de moord tenminste door die categorie wordt gepleegd en niet door een tweede Volkert van der G., volgens mij. Ze hebben veel te verliezen door na de moord op Wilders te kiezen voor moslimfundamentalisme, in een psychologisch klimaat dat erg opgefokt zal zijn.
I´m back.
pi_56976900
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee joh die Wilders is dat overdreven Moslim-geknuffel gewoon helemaal beu. Wilders is niet extremer dan bijvoorbeeld de PvdA.
Fortuyn was dat overdreven moslimgeknuffel beu.
Wilders gaat verder. Die is overdreven moslimvervolging niet beu.
pi_56977065
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:49 schreef K-Billy het volgende:

Het idee dat links de 'gevestigde orde' is, lijkt me een beetje onzin, maar zal vooral met de regeringsdeelname van de PvdA in de jaren '90 te maken hebben. Onderschat niet in hoeverre het beeld van 'links' een propagandistisch verzinsel is.
Klopt. Eerst waren de linksen de liberalen en tegen het ancienne regime. Toen (veel later) waren de linksen communisten in disguise. En nu zijn het cultuurrelativisten die de sharia naar binnen halen.
I´m back.
pi_56977202
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
Die Elsevier propaganda komt me zolangzamerhand ook de strot uit, wat werken daar in godsnaam voor waardeloze journalisten?
Hier zet ik niets neer!
pi_56977795
Die term is 'n beetje ongelukkig en wat mij betreft te veel eer voor hem, maar 't is wel 'n ontzettende kwast en 'n steeds dommer blijkende politicus. Waar ik het eerder al met hem oneens was maar hem nog wel intelligent achtte begint dat steeds meer weg te kwijnen door die rare waanideeen van hem.
Het lijkt mij dat hij bang is voor matiging, daar dat onvermijdelijk tot het einde van zijn partij zal leiden. Hij zal dus steeds extremer moeten worden om de aandacht nog op zich te houden en kiezers te trekken. Wat resulteert in debiele ideeen die niet meer uit te voeren zijn, kortom, geen politiek bedrijven maar slechts loze kreten brullen en 'angst zaaien' (te grote uitdrukking), in ieder geval het probleem groter maken dan het is of was.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 01:50:40 #117
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56978564
Ik vind Marijnissen anders ook niet zo veilig gezien zijn dictatoriale trekjes in de SP.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:20:15 #118
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56992244
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 00:10 schreef methan het volgende:

[..]

Die Elsevier propaganda komt me zolangzamerhand ook de strot uit, wat werken daar in godsnaam voor waardeloze journalisten?
Noem het maar propaganda als je wilt maar stel je wel open voor meer dan het linkse staatsnieuws op de NOS en veel van de andere media
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:22:20 #119
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56992295
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:20 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Noem het maar propaganda als je wilt maar stel je wel open voor meer dan het linkse staatsnieuws op de NOS en veel van de andere media
Martij-hijn! Het is een opinie-artikel en daar hoort een auteur bij!!!
In dit geval die theatrale Afshfin Ellian.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')