abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56929698
Het lijkt wel mode te zijn om over elkaar heen te duikelen met krachttermen. Eerst zei Wilders over de premier:
quote:
De minister-president toont daarmee opnieuw aan een beroepslafaard te zijn die zijn eigen land en cultuur omwille van de goede vrede nog aan de duivel verkoopt. Met zijn laffe struisvogelgedrag zorgt hij juist voor onrust omdat hij problemen negeert en de stem van een groeiend deel van de bevolking niet serieus neemt.
Nu gaat Marijnissen in tegen Wilders:
quote:
Marijnissen noemt Wilders 'levensgevaarlijk'
Uitgegeven: 23 februari 2008 17:50
Laatst gewijzigd: 23 februari 2008 17:51

AMSTERDAM - SP-leider Jan Marijnissen vindt het optreden van Geert Wilders levensgevaarlijk. "Hij maakt een ongeoorloofd onderscheid tussen mensen. Dat werd gedaan in Zuid-Afrika en tot in de jaren zestig in de VS, dat is levensgevaarlijk", zei Marijnissen tijdens een partijraad in Amersfoort. "Wat Wilders doet, is puur discrimineren."

Premier Jan Peter Balkenende (CDA) liet zich ook al negatief uit over Wilders en zijn partij. In een interview met de Volkskrant verklaarde de premier dat door de PVV van Wilders de spanningen in Nederland oplopen. Wilders reageerde op deze uitspraken door Balkenende een beroepslafaard te noemen.

Verdonk

Marijnissen liet zich tijdens de partijbijeenkomst ook kritisch uit over oud-VVD'er Rita Verdonk, en sprak sceptisch over haar nieuwe beweging Trots op Nederland. "Bij een beweging denk ik aan een vakbond, een grote vereniging, niet aan deze partijen met één lid", zei hij.
Op Radio1 herhaalde Marijnissen zijn 'analyse' dat Wilders levensgevaarlijk is, 'categorisch mensen uit sluit' en we toestanden kunnen krijgen zoals de "Hutu's en Tutsi's", de Balkan en de Tweede Wereldoorlog.

Verliest Maorijnissen zijn zelfbeheersing?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56929931
Nee, zetels.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 18:39:42 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56930043
quote:
SP-leider Jan Marijnissen heeft op de partijraad in Amersfoort felle kritiek geuit op zijn collega-fractieleiders in de Tweede Kamer Wilders en Verdonk.

Marijnissen zette Verdonk neer als extreem-rechts en noemde de denkbeelden van Wilders levensgevaarlijk. Verdonk haakt volgens de SP-leider aan bij de ideeën van Wilders over de islam en bij de opvatting van Wilders dat sommige bevolkingsgroepen niet deugen. Dat is discriminatie, zei Marijnissen.

De SP moet problemen in de samenleving benoemen en actief met oplossingen komen voordat extreem-rechts ermee aan de haal gaat, aldus de SP-leider.

bron: teletext
"Wilders is levensgevaarlijk"

Die Wilders is een clown die door niemand serieus wordt genomen. Hij zal heus wel een paar protest stemmen krijgen hoor, maar dat heb je nu eenmaal in een democratie. Als ik een bierpartij opricht krijg ik waarschijnlijk evenveel stemmen.

Die Marijnissen maakt zichzelf totaal belachelijk en ongeloofwaardig met dat soort uitspraken
Wat natuurlijk goed is

Dat laatste (dat de SP met oplossingen moet komen als alternatief) ben ik het natuurlijk helemaal mee eens.
Nou DOE DAT DAN
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_56930096
Ooh, kom je weer in Nederland wonen, begrijp ik uit je belangstelling in de Nederlandse politiek?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 18:45:20 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56930167
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 18:41 schreef thinborderfloat het volgende:
Ooh, kom je weer in Nederland wonen, begrijp ik uit je belangstelling in de Nederlandse politiek?
Nee hoor geen plannen
Maar die NL politiek is gewoon amusant (en kneuterig / provinciaal ).
Als een of andere clown zegt dat ie de Koran wil verbieden dan gaan alle linksen er serieus op in.
Volgens mij is dat echt alleen in Nederland zo.
Hier in de UK wonen veel meer moslims maar dat is hier helemaal niet zo'n thema, ondanks het feit dat er af en toe een metro of een vliegveld wordt opgeblazen.
Mijn reisverslagen
pi_56930351
Het zijn juist mensen als marijnissen, bos en balkenende die mensen uitsluiten, zij zijn zelf levensgevaarlijk en hopelijk zijn zij dat voor zichzelf.
pi_56930370
Marijnissen die anderen levensgevaarlijk noemt. Hoe grappig.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2008 @ 18:55:16 #8
862 Arcee
Look closer
pi_56930382
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 18:39 schreef SeLang het volgende:
Verdonk haakt volgens de SP-leider aan bij de ideeën van Wilders over de islam en bij de opvatting van Wilders dat sommige bevolkingsgroepen niet deugen. Dat is discriminatie, zei Marijnissen.
Is het niet zo dat imams zeggen dat sommige bevolkingsgroepen niet deugen? Marijnissen zou zich dus bij Wilders aan kunnen sluiten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Donald Duck held zaterdag 23 februari 2008 @ 19:04:49 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56930582
Marijnissen is zelf een gevaar met z'n ondemocratische kutpartijtje.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_56930642
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 18:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee hoor geen plannen
Als een of andere clown zegt dat ie de Koran wil verbieden dan gaan alle linksen er serieus op in.
Hier in de UK wonen veel meer moslims maar dat is hier helemaal niet zo'n thema, ondanks het feit dat er af en toe een metro of een vliegveld wordt opgeblazen.
Geen issue? Je moet eens wat vaker naar Channel 4 kijken dan.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:13:18 #11
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_56930776
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 19:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Pugna Pro Patria
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:18:40 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56930880
En hoe gevaarlijk is mao volgens de grote roerganger?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:20:29 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56930923
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 19:18 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe gevaarlijk is mao volgens de grote roerganger?
Mao is al 30 jaar dood, lieverd. Heeft dat niet in Elsevier gestaan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_56931010
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 18:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee hoor geen plannen
Geen issue in de UK?

Dat is nieuw voor mij. Ik kreeg de indruk dat het daar een groot issue was.

NL politiek is tenenkrommend. Niets amusants aan.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_56931144
quote:
Wat is er zo ondemocratisch aan de SP? In vergelijking met de andere Nederlandse partijen he?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56931197
Zucht. Die man heeft waarschijnlijk een heel betoog gehouden over een reeks van andere onderwerpen, maar dit wordt er uit gepikt. Vrijwel élke politicus heeft het onderhand al een keer gezegd, Marijnissen incluis: Wilders zijn stijl van debatteren deugt niet, net als zijn gedachtengoed. Dit is geen nieuws.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:39:33 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56931344
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mao is al 30 jaar dood, lieverd. Heeft dat niet in Elsevier gestaan?
En toch wordt zijn gevaarlijke gedachtegoed door de grote roerganger aangehangen. Dat is toch iets om je zorgen over te maken.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56931345
Overigens heb ik er wel vraagtekens bij of Marijnissen het land weer terug kan brengen naar de toestand van Paars, toen Nederland nog een normaal land was. Marijnissen is immers zelf ook een grote polariseerder die niets moet hebben van consensus.

Hoewel dit uiteraard ook een karikatuur was van het Nederland onder Paars: http://nl.youtube.com/watch?v=dEzwmEwAPgc
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56931432
quote:
Alsof de PVV een democratische partij is
pi_56931444
-dubbel-
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:46:31 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_56931489
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En toch wordt zijn gevaarlijke gedachtegoed door de grote roerganger aangehangen. Dat is toch iets om je zorgen over te maken.
Je houdt maar niet op, he? Hoe vaak is het verhaal nou al tegen je gedaan, dat het maoisme al ruim 30 jaar uit de SP is? Maar het past niet in je straatje, dus je negeert het gewoon, puur om te kunnen trollen in dit soort topics.
pi_56931519
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heeft dat niet in Elsevier gestaan?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:56:32 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56931674
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 19:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je houdt maar niet op, he? Hoe vaak is het verhaal nou al tegen je gedaan, dat het maoisme al ruim 30 jaar uit de SP is? Maar het past niet in je straatje, dus je negeert het gewoon, puur om te kunnen trollen in dit soort topics.
En daarom waren er laatst in de media berichten dat de sp nog steeds een harde kern van mao aanhangers heeft
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56931758
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 19:56 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En daarom waren er laatst in de media berichten dat de sp nog steeds een harde kern van mao aanhangers heeft
Geef dan de bron.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56931915
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 18:54 schreef OhZoGoed het volgende:
Marijnissen die anderen levensgevaarlijk noemt. Hoe grappig.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 20:28:46 #26
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56932647
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:05 schreef Urquhart het volgende:

[..]
Ja, dat zijn de leukere oneliners, ja.
Iemand nog een echte onderbouwing voor zulk gekakel?
pi_56932818
Gevaarlijk voor Marijnissen om zich op dit vlak te gaan profileren, de stemmen uit die hoek krijgt hij toch niet en het helpt de PvdA om wat gematigder uit de hoek te kunnen komen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 21:14:19 #28
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_56934164
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 18:39 schreef SeLang het volgende:

"Wilders is levensgevaarlijk"

Die Wilders is een clown die door niemand serieus wordt genomen.
Uhmmm, na die cartoons viel de export van Denemarken ver terug. Sommige ambassadeurs zijn al geroepen om protesten in ontvangst te nemen (terwijl er nog niet eens een film is!) en ik denk dat je wat mist in de ontwikkeling van de moslim terreur vanaf 9/11.

Nu kunnen we Wilders als een marginaal manneke beschrijven qua politiek in Nederland maar voor problemen zorgt ie.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_56934273
Toch wel triest dat de grote leider het jachtseizoen weer opent. Het lijkt zo'n aardige man. Stiekem natuurlijk een vieze communist maarjah, iedereen z'n hobbies
  zaterdag 23 februari 2008 @ 21:17:53 #30
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_56934298
de SP moet de problemen in de samenleving nog benoemen dan ofwel dat hebben ze nog niet gedaan

en marijnissen hier zegt dat ze zelf (nog) niet met ideeën komen

ligt dat aan mij of zie ik dit verkeerd?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  zaterdag 23 februari 2008 @ 21:32:55 #31
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_56934785
Wilders is wel degelijk gevaarlijk. Met zijn uitspraken zet hij de relaties tussen Moslims en niet-Moslims op scherp. Hij staat absoluut in zijn recht om te zeggen wat hij wil maar dat wil niet zeggen dat ik er op zitten te wachter dat het heel het Midden-Oosten over de rooie gaat.

Wat Marijnissen zegt is inderdaad weinig nieuws maar in dat geval wel waar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Djaser op 24-02-2008 14:25:57 ]
pi_56935391
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, dat zijn de leukere oneliners, ja.
Iemand nog een echte onderbouwing voor zulk gekakel?
Het is het niet waard om dat voluit te schrijven.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 22:20:55 #33
148588 rulerofdeath
pi_56936239
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 21:32 schreef Djaser het volgende:
Wilders is wel degelijk gevaarlijk. Met zijn uitspraken zet hij de relaties tussen Moslims en niet-Moslims. Hij staat absoluut in zijn recht om te zeggen wat hij wil maar dat wil niet zeggen dat ik er op zitten te wachter dat het heel het Midden-Oosten over de rooie gaat.

Wat Marijnissen zegt is inderdaad weinig nieuws maar in dat geval wel waar.
dat die lui in het midden oosten over de rooie gaan omdat wilders in zijn recht staat betekent dat er daar ergens niet goed zit.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
  zaterdag 23 februari 2008 @ 22:45:32 #34
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_56936870
Hij heeft ergens wel gelijk, maar ja, het is natuurlijk meer dan Wilders. Er zijn blijkbaar miljoenen Nederlanders die zulke ideeen serieus nemen. Misschien is het ook wel goed dat het eens naar bovenkomt i.p.v te blijven broeden onderin de samenleving. Echter, onze media en politici gaan nu niet echt handig om het het fenomeen Wilders, wat me net zo goed zorgen baart
I hate it here
pi_56936916
Wat is het probleem nu precies? Wilders wil godsdienstvervolging, dat is nu toch wel duidelijk hoop ik?
pi_56938224
Waarschijnlijk dachten de mensen Dertig jaar geleden precies hetzelfde over Marijnissen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_56938359
Mohammed was in zijn tijd ook erg gevaarlijk en wat hij heeft achtergelaten nog steeds.

http://nl.wikipedia.org/w(...)s_en_militair_succes
quote:
Mogelijke verklaring voor religieus en militair succes
De opmerkelijke snelheid van de religieuze expansie van de islam kan worden toegeschreven aan het feit dat die voornamelijk werd bereikt met militaire middelen. Mohammed dreef de Arabieren van het Arabische Schiereiland naar de islam, mogelijk mede vanwege zijn krachtige persoonlijkheid, de belofte van redding voor hen die sterven voor de islam en het lokaas van fortuin voor hen die overwinnen in de strijd. De karavaanovervallen uit de vroege jaren van de islam werden spoedig oorlogen op grote schaal, en koninkrijken en naties bogen zich voor de macht van dit nieuwe religieuze, militaire, politieke, economische en sociale fenomeen. [1]

De troepen van Mohammed slaagden er vrij snel in een aantal opmerkelijke militaire successen te boeken, waardoor het prestige van de nieuwe godsdienst zich snel kon ontwikkelen. Binnen 20 jaar na de dood van Mohammed in 632 was de basis voor een islamitisch rijk al gelegd.

Sommigen zeggen dat dit voornamelijk kwam door de verzwakking van zowel het Perzische als het Byzantijnse rijk, die reeds meer dan een eeuw in een militair conflict verwikkeld waren. De verzwakte positie van beide grootmachten maakte het gemakkelijker voor een derde om militaire overwinningen te boeken. De bevolking was uitgeput door de aanhoudende oorlogen en steunde de Arabische troepen omdat ze van hen verbetering verwachtten.[2]
  zaterdag 23 februari 2008 @ 23:52:26 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56938639
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Waarschijnlijk dachten de mensen Dertig jaar geleden precies hetzelfde over Marijnissen.
En met meer recht eigenlijk.
Van Wilders kan iedereen zien dat het een clown is en niemand neemt hem serieus, maar dictator Marijnissen kan toch op heel wat stemmen rekenen. Die weet het ook gewoon een stuk vriendelijker en sympathieker in te pakken.
Mijn reisverslagen
pi_56938888
Helemaal met Marijnissen eens. De eerste die gewoon eens keihard zegt waar het op staat!!
Hier zet ik niets neer!
  zondag 24 februari 2008 @ 02:06:52 #40
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56940552
Wij moeten vrezen voor ons leven.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_56941273
Een volstrekt overdreven reactie van Marijnissen natuurlijk. En dat terwijl de remedie tegen Wilders zo simpel is, verkondig een standpunt wat jijzelf wel evenwichtig en juist vindt, alleen door geloof in je eigen argumenten kun je mensen uiteindelijk overtuigen van jouw standpunt. Als een boodschap goed is is het helemaal niet nodig om deze te verpakken in krachttermen.

Ik merk het zelf maar vaak genoeg. Als er op een feestje een politieke discussie is dan ben ik altijd van de partij en dan ventileer ik natuurlijk ook duidelijk mijn liberale-ideëen. Het leuke is dat mensen die daar in het begin sceptisch tegenover staan gedurende het verloop van discussie steeds meer begrip krijgen voor mijn standpunt. Ik wil niet zeggen dat ik ze overtuig, maar ik denk dat het ze zeker aan het denken zet. Juist omdat ik goed onderbouwd mijn verhaal doe, en vrij van krachttermen, en dat werkt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Bolkesteijn op 24-02-2008 05:19:52 ]
pi_56941382
Marijnissen pleegt plagiaat. Hij heeft goed naar RV en GW gekeken en bemerkt dat als je extreme uitspraken doet je het broodnodige nieuws haalt.

Over discriminatie gesproken, wie was er een felle tegenstander dat Polen hier kwamen werken?

Nee, Marijnissen is levensgevaarlijk voor de economie met zijn programma en communistische ideeën.
  zondag 24 februari 2008 @ 08:53:17 #43
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_56941550
quote:
Op zondag 24 februari 2008 05:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ik merk het zelf maar vaak genoeg. Als er op een feestje een politieke discussie is dan ben ik altijd van de partij en dan ventileer ik natuurlijk ook duidelijk mijn liberale-ideëen. Het leuke is dat mensen die daar in het begin sceptisch tegenover staan gedurende het verloop van discussie steeds meer begrip krijgen voor mijn standpunt. Ik wil niet zeggen dat ik ze overtuig, maar ik denk dat het ze zeker aan het denken zet. Juist omdat ik goed onderbouwd mijn verhaal doe, en vrij van krachttermen, en dat werkt.
Op feestjes gaan drammen is niet netjes. Mensen zijn het dan niet zozeer met je eens lijkt me, maar ze hangen gewoon mee om de sfeer niet verder te laten bederven.
pi_56941683
Wilders Gevaarlijker kan die niet worden want hij zit nu op zijn top! Wel zonde van het geld dat die man met zijn partij krijgt maar ja dat is een stukje democratie.
pi_56941719
quote:
Op zondag 24 februari 2008 00:02 schreef methan het volgende:
Helemaal met Marijnissen eens. De eerste die gewoon eens keihard zegt waar het op staat!!
selectief en makkelijk scoren van Marijnissen, ik wacht er nog steeds op dat ie Harry van Bommel een mislukkeling gaat noemen, wat heeft die ondernomen/bereikt als waarnemer tijdens de verkiezingen in Rusland..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_56941827
Ik kan me herinneren dat 6 jaar geleden een bekende politicus voor levensgevaarlijk werd uitgemaakt (o.a) daarna nam het aantal zetels van zijn partij dusdanig toe dat de leider van deze partij MP zou gaan worden.
The rest is history

Marijnessen moet maar alvast gaan uitkijken naar een baantje in Europa of een commissariaat als straks bij de verkiezingen de PVV de grootste wordt
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_56941841
quote:
Op zondag 24 februari 2008 10:01 schreef Oud_student het volgende:
Ik kan me herinneren dat 6 jaar geleden een bekende politicus voor levensgevaarlijk werd uitgemaakt (o.a) daarna nam het aantal zetels van zijn partij dusdanig toe dat de leider van deze partij MP zou gaan worden.
The rest is history

Marijnessen moet maar alvast gaan uitkijken naar een baantje in Europa of een commissariaat als straks bij de verkiezingen de PVV de grootste wordt
PVV de grootste bij verkiezingen? Kan ik me niet voorstellen.

Maar Marijnessen moet verder z'n mond houden. Hij lijkt me ook wel een gevaarlijk mannetje, met z'n SP.
  zondag 24 februari 2008 @ 10:13:55 #48
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56941922
Gevaarlijk, gevaarlijk. Over 3 jaar is de moslimhype echt wel afgelopen. De moslims worden dan niet meer boos om WIlders, en andere Nederlanders realiseren zich weer dat je gewoon met die mensen kan praten zonder dat ze ontploffen.
Dan houdt hij nog 4 a 5 zetels over, want hardleerse mensen zijn er genoeg. 4 jaar later is het afgelopen. Of hij houdt er eentje over de rest van zijn leven. Alleen maar lollig.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 24 februari 2008 @ 10:23:17 #49
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_56942009
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:20 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

dat die lui in het midden oosten over de rooie gaan omdat wilders in zijn recht staat betekent dat er daar ergens niet goed zit.
En dus is het goed en ongevaarlijk wat Wilders doet?
  zondag 24 februari 2008 @ 11:34:21 #51
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56942804
quote:
Op zondag 24 februari 2008 10:01 schreef Oud_student het volgende:
The rest is history
Idd, men heeft niets geleerd van het verleden.....
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 24 februari 2008 @ 11:47:46 #52
66444 Lord_Vetinari
pi_56942994
quote:
Op zondag 24 februari 2008 11:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, men heeft niets geleerd van het verleden.....
Nee, daar zijn Wilders en Verdonk wel het bewijs van. Lekker polariseren tegen een bepaalde bevolkingsgroep op basis van religie. Goh, waar heb ik dat eerder gehoord?
pi_56943106
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 18:24 schreef Klopkoek het volgende:

Verliest Marijnissen zijn zelfbeheersing?
Dus kritiek hebben op iemand staat gelijk aan je zelfbeheersing verliezen?

Wat mij betreft heeft hij wel gelijk op dit punt eigenlijk. Wilders creëert een doembeeld van een identificeerbare minderheid om vervolgens discriminerende maatregelen te poneren. Ten behoeve van de 'vrijheid' en 'veiligheid' de 'gevaarlijke, irrationele moslims' minder rechten geven, is zeker goed te vergelijken met de apartheid in Zuid-Afrika.

Of een invoering van dergelijke Wilders-maatregelen tot gewelddadige toestanden zal leiden ligt eraan of de moslims zich tegen hun onderwerping zullen verzetten. Dergelijk verzet kan gemakkelijk als 'ongehoorzaamheid' of 'rebellie' worden betiteld, wat keiharde repressie zou rechtvaardigen.
  zondag 24 februari 2008 @ 12:01:56 #54
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56943225
quote:
Op zondag 24 februari 2008 11:56 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Dus kritiek hebben op iemand staat gelijk aan je zelfbeheersing verliezen?

Wat mij betreft heeft hij wel gelijk op dit punt eigenlijk. Wilders creëert een doembeeld van een identificeerbare minderheid om vervolgens discriminerende maatregelen te poneren. Ten behoeve van de 'vrijheid' en 'veiligheid' de 'gevaarlijke, irrationele moslims' minder rechten geven, is zeker goed te vergelijken met de apartheid in Zuid-Afrika.

Of een invoering van dergelijke Wilders-maatregelen tot gewelddadige toestanden zal leiden ligt eraan of de moslims zich tegen hun onderwerping zullen verzetten. Dergelijk verzet kan gemakkelijk als 'ongehoorzaamheid' of 'rebellie' worden betiteld, wat keiharde repressie zou rechtvaardigen.
Ik was het bijna met Marijnissen eens geweest maar vergelijkingen met Rwanda en de WOII zijn belachelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56943244
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:45 schreef Lann555 het volgende:
Hij heeft ergens wel gelijk, maar ja, het is natuurlijk meer dan Wilders. Er zijn blijkbaar miljoenen Nederlanders die zulke ideeen serieus nemen. Misschien is het ook wel goed dat het eens naar bovenkomt i.p.v te blijven broeden onderin de samenleving.
Nouja 'bovendrijven'... Dat is deels een gecreëerd beeld. In de jaren 90 waren er niet of nauwelijks angstbeelden over moslims, 11 september en het Amerikaanse mediacircus veranderden een hoop. En toen kwam Wilders die, zoals men terecht zegt, angst en haat zaait.
pi_56943315
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik was het bijna met Marijnissen eens geweest maar vergelijkingen met Rwanda en de WOII zijn belachelijk.
Helemaal niet. In essentie zijn dat juist vormen van haatzaaierij die tot geweld hebben geleid. Hoogstens is de proportionaliteit anders, maar wie weet wat de toekomst brengt. De mensen die Hitler aan de macht hielpen, verwachtten ook dat het maar een populistje van niks zou blijken.
  zondag 24 februari 2008 @ 12:10:08 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56943354
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:03 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Nouja 'bovendrijven'... Dat is deels een gecreëerd beeld. In de jaren 90 waren er niet of nauwelijks angstbeelden over moslims, 11 september en het Amerikaanse mediacircus veranderden een hoop. En toen kwam Wilders die, zoals men terecht zegt, angst en haat zaait.
Geen angstbeelden over Moslims? Misschien niet over moslims maar zeker wel over allochtonen.

(hmmm, ik zie nu dat de website van het SCP onbereikbaar is. daarmee zou ik dat aan kunnen tonen).
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 24 februari 2008 @ 12:20:05 #58
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56943529
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 19:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geef dan de bron.
http://sptransparant.blogsome.com/
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56943577
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geen angstbeelden over Moslims? Misschien niet over moslims maar zeker wel over allochtonen.
Precies, maar dat is racistische xenofobie. Dat is er al vanaf de komst van buitenlandse arbeiders of koloniale immigranten geweest. Het was bovendien een verschijnsel dat zich richtte tegen buitenlanders, ongeacht welke, of het nou Indiërs en Chinezen in het VK waren, Algerijnen en Vietnamezen in Frankrijk of Turken in Duitsland. Bovendien is het altijd een marginaal verschijnsel geweest, dat maar één a twee procent van het electoraat behelsde.

De haat tegen / angst voor moslims is enorm toegenomen in Europa. Het is naïef om te denken dat deze er vóór 11 september ook was, dat bijv. de opkomst van Fortuyn een uiting was van een gevoel dat al 'jaren' bestond.
pi_56943609
quote:
Mao wordt niet genoemd in die hele site
  zondag 24 februari 2008 @ 12:29:57 #61
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56943711
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:24 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Mao wordt niet genoemd in die hele site
Heb je de hele site nu al door gelezen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56943786
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:29 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Heb je de hele site nu al door gelezen
Ik ga niet op elke link klikken op die site, net zolang tot ik jouw bewering gevonden heb. Ik tikte op de zoekfunctie 'mao' in en de term werd niet gevonden. Je geeft toch ook niet ad.nl op als iemand om een bron vraagt?
  zondag 24 februari 2008 @ 12:35:14 #63
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56943822
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:23 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Precies, maar dat is racistische xenofobie. Dat is er al vanaf de komst van buitenlandse arbeiders of koloniale immigranten geweest. Het was bovendien een verschijnsel dat zich richtte tegen buitenlanders, ongeacht welke, of het nou Indiërs en Chinezen in het VK waren, Algerijnen en Vietnamezen in Frankrijk of Turken in Duitsland. Bovendien is het altijd een marginaal verschijnsel geweest, dat maar één a twee procent van het electoraat behelsde.

De haat tegen / angst voor moslims is enorm toegenomen in Europa. Het is naïef om te denken dat deze er vóór 11 september ook was, dat bijv. de opkomst van Fortuyn een uiting was van een gevoel dat al 'jaren' bestond.
Heb je een bron daarvoor? Waar baseer je dat op?

Wat ik nog kan herinneren uit dat grafiekje van de SCP:
Eind jaren 70 antwoordde 30% bevestigend op de stelling dat 'allochtonen een negatieve bijdrage leveren aan Nederland', in de jaren '80 steeg dat licht, in de jaren '90 daalde dat naar 20% en in de jaren '00 steeg ht weer naar een niveau van rond de 30-35%.

Dus in vergelijking met de jaren '90 is er wel wat veranderd maar of het op de langere termijn zo is weet ik niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 24 februari 2008 @ 12:45:43 #64
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_56944024
quote:
Op zondag 24 februari 2008 05:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

Op wat voor feesten kom jij?
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  zondag 24 februari 2008 @ 12:47:24 #65
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56944060
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:45 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

Op wat voor feesten kom jij?
Zal wel een corpsbal zijn. Die gaan wat fatsoenlijker met elkaar om.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56944146
Anderzijds wordt door de partij van Wilders gevoelens die binnen de samenleving leven gekanaliseerd. Je zou toch niet willen zien gebeuren, dat mensen het recht in eigen hand nemen, omdat zij zich, met de problemen die zij ervaren, miskend zouden voelen.
Ik ben het eens met de perceptie van Bolkesteijn.
Als je een goed verhaal hebt is het helemaal niet nodig je in krachttermen af te zetten van je politieke tegenstanders.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56944715
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heb je een bron daarvoor? Waar baseer je dat op?

Wat ik nog kan herinneren uit dat grafiekje van de SCP:
Eind jaren 70 antwoordde 30% bevestigend op de stelling dat 'allochtonen een negatieve bijdrage leveren aan Nederland', in de jaren '80 steeg dat licht, in de jaren '90 daalde dat naar 20% en in de jaren '00 steeg ht weer naar een niveau van rond de 30-35%.

Dus in vergelijking met de jaren '90 is er wel wat veranderd maar of het op de langere termijn zo is weet ik niet.
Hmm, misschien is mijn schatting van 1 a 2 procent inderdaad wel aan de lage kant. Het is meer de vraag op welke manier zich dat dan uitte in verkiezingen. Janmaat heeft bijv. één keer 1 en één keer 3 zetels gehaald, meer niet. Ik ga het eens opzoeken.

Daarnaast lijkt het me een relevante onderscheid dat het eerder om allochtonen ging en nu meer en meer om moslims. Technisch is het dan niet meer discriminatie op grond van ras of etnische achtergrond, maar op grond van religieuze voorkeur. In Nederland verdwijnen Surinamers, Molukkers en Antillianen hierdoor meer naar de achtergrond.

Toch is dit niet overal het geval. Haider, Le Pen en Kjaersgaard, maar ook Blocher in Zwitserland, wonnen hun verkiezingssuccessen de afgelopen jaren vooral door zich af te zetten tegen 'buitenlanders' als zodanig. De campagnes waren vaak meer gericht op het behoud van de eigen 'nationale' cultuur door zich af te zetten tegen alles wat buitenlands en vreemd werd geacht, alles wat dus niet binnen dit 'nationale plaatje' paste.

De campagne van Wilders is er veel meer op gericht de islam neer te zetten als een gevaarlijke ideologie die de Nederlandse democratie / vrije cultuur ondergraaft. Bovendien onderstreept hij ook telkens dat anderen die niet aan zijn eisen voldoen, zich 'overgeven' aan de moslims, alsof hij de 'Nederlandse cultuur' beschermt tegen infiltratie. Hij creëert dus zorgvuldig een beeld van 'gevaarlijke moslims' die samenzweren tegen onze cultuur. Dat lijkt erg veel op de samenzweringstheorieën die vroeger in Europa bestonden over Joden.

Als ik boeken over de Europese geschiedenis lees (ook van ná 2001) dan wordt het verschijnsel altijd neergezet als een angst voor / hekel aan etnische minderheden. Wilders heeft vooral een hekel aan de islam lijkt het, die hij bewust heel gevaarlijk voorstelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door K-Billy op 24-02-2008 13:29:32 ]
  zondag 24 februari 2008 @ 13:47:08 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56945405
Calimero gevoelens doen het altijd goed. Het meest typerend daarvoor is het boek 'Marcel van Dam'. Ooit was hij razend populair, werd als een buitenstaander van de politiek gezien. Als iemand die voor de 'gewone man' op kwam (door z'n werk als 'Vara ombudsman'). Hij was dus een outsider. Hoe anders was dat vanaf midden jaren '90. Vanaf dat moment is hij het toonbeeld geworden van de 'linkse kerk', de gevestigde orde.
Maar als je vervolgens concreet gaat kijken wat 'links' voor elkaar heeft gekregen in dit land dan is dat vrij weinig. De cruciale vraag is daarom denk ik: hoe kon het zover komen dat de linkse goegemeente symbool werd voor de gevestigde orde? Dat 'rechts' nu opeens doorgaat voor de buitenstaanders, de David die Goliath aanvalt. Hoe kan dat?
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 24 februari 2008 @ 13:53:04 #69
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56945586
Neem bijv. dit debat:
http://nl.youtube.com/watch?v=7PFGK_jgvvg

Balkenende is daar duidelijk de uitdager en Melkert presenteert zich als iemand die al 40 jaar regeert.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56945889
De pot verwijt de ketel. Zowel de PVV als de SP zijn enge partijtjes.
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:32 schreef du_ke het volgende:
Gevaarlijk voor Marijnissen om zich op dit vlak te gaan profileren, de stemmen uit die hoek krijgt hij toch niet en het helpt de PvdA om wat gematigder uit de hoek te kunnen komen.
De vijver waar de SP uit vist overlapt anders aardig de PVV vijver.
pi_56946014
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:02 schreef MrBadGuy het volgende:
De pot verwijt de ketel. Zowel de PVV als de SP zijn enge partijtjes.
[..]

De vijver waar de SP uit vist overlapt anders aardig de PVV vijver.
Deels wel, deels niet. De SP moet het toch meer hebben van het leegzuigen van de PvdA naar mijn idee. Decomplete "links-rechts" verhoudingen zijn al decennia ongeveer gelijk.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:10:12 #72
148588 rulerofdeath
pi_56946140
quote:
Op zondag 24 februari 2008 10:23 schreef Djaser het volgende:

[..]

En dus is het goed en ongevaarlijk wat Wilders doet?
waarom zou het niet goed zijn?

en dat het als gevaarlijk wordt gezien komt door de oververhitte reactie's uit de islamitische hoek.
eerst die film eens afwachten en dan verder kijken.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:15:00 #73
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56946319
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Deels wel, deels niet. De SP moet het toch meer hebben van het leegzuigen van de PvdA naar mijn idee. Decomplete "links-rechts" verhoudingen zijn al decennia ongeveer gelijk.
Alleen is de middenpartij, het CDA ernstig naar rechts geschoven.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56946382
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alleen is de middenpartij, het CDA ernstig naar rechts geschoven.
Neuh ook dat niet echt.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:30:27 #75
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56946820
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh ook dat niet echt.
Nee?

In ieder geval is links wel in de verdrukking geraakt. Neem bijvoorbeeld de mythe dat de kogel van links kwam. Zo is de beeldvorming nu maar Bolkestein noemde Fortuyn ook een 'pleefiguur', 'Sjors en de rebellenclub' en 'rattenvanger van Hamelen'.

Dat is kennelijk allemaal vergeten.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')