abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56925054
Vervolg van [wielrennen] Doping #23 Met positieve bleiters ...
quote:
Dopinginspectrice haalt naakte Hulsmans vanonder de douche

Vreemd tafereel na afloop van de rit in San Luis Obispo in de ronde van Californië.
Een vrouwelijke inspecteur van het Amerikaanse Antidopingagentschap nam haar taak zo ter harte dat ze de camper van QuickStep binnenstormde op het moment dat de voltallige ploeg onder de douche stond. De vrouw bleeft toekijken tot Boonen en co zich gedoucht hadden en troonde dan Kevin Hulsmans mee naar het antidopinglokaal voor een plasje. De Limburger kon er niet om lachen. 'Ik vind het niet normaal dat voor zoiets een vrouw wordt aangeduid. We vroegen haar beleefd om naar buiten te gaan, maar ze weigerde. Wat dacht ze? Dat ik door het dak zou ontsnappen? Een man zou zoiets eens moeten proberen bij acht naakte vrouwelijke atletes.' (hc)
pi_56925550
tvp!
Lol @ Hulsmans
pi_56929124
tvp
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56930713
Wat een verhaal.
pi_56936445
Sowieso raar dat ze de renners zelf gaat opzoeken. Normaal gesproken moeten die zich toch binnen een bepaalde tijd melden bij de controle/
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 23 februari 2008 @ 23:53:40 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56938665
ik ga me maar eens vrijwillig aanmelden als dopingcontroleur bij dames!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56938891
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:53 schreef rubbereend het volgende:
ik ga me maar eens vrijwillig aanmelden als dopingcontroleur bij dames!
Dan mag je beginnen met beide speelsters te controleren na afloop van Henin-Mauresmo
  zondag 24 februari 2008 @ 11:43:52 #8
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56942928
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zondag 24 februari 2008 @ 11:53:00 #9
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_56943057
En ik maar denken dat hij bij de dames wilde controleren...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  zondag 24 februari 2008 @ 11:56:53 #10
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_56943115
"Sinkewitz riskeert celstraf als hij blijft zwijgen"

De Duitse wielrenner Patrik Sinkewitz riskeert een celstraf als hij blijft weigeren de namen te noemen van zijn gewezen ploegmaats die doping gebruikten. Dat schrijft het Duitse magazine Der Spiegel in de editie die maandag verschijnt. Patrik Sinkewitz werd in november voor een jaar geschorst, voor het positieve plasje dat hij op 8 juni afleverde bij een test buiten competitie.

Schorsing
De 27-jarige renner ontsnapte aan een schorsing van twee jaar omdat hij het dopinggebruik toegaf en aan het onderzoek meewerkte. Omdat hij op 17 juli 2007 na zijn positieve dopingcontrole al preventief geschorst werd door zijn toenmalige werkgever T-Mobile, zou zijn schorsing al op 17 juli van dit jaar aflopen. De renner ging wel in beroep tegen zijn straf.

Geduld is op
Volgens Der Spiegel verliest de gerechtelijke politie stilaan haar geduld met Sinkewitz. Hij werd deze week al drie keer op de rooster gelegd door de speurders, maar Sinkewitz blijft koppig weigeren namen te noemen. Sinkewitz verklaarde vorig jaar dat hij zich al sinds 2000 dopeerde en dat zijn ploegleiders daarvan op de hoogte waren. De Duitser reed van 2001 tot 2005 voor het Mapei-Quick Step-team van Patrick Lefevere. (afp/adv)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_56944473
Z'n zwijgrecht, wat doe je.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:09:50 #12
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56944511
Lekker Duits...
LastFM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 24 februari 2008 @ 16:59:56 #13
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56950248
quote:
Op zondag 24 februari 2008 00:02 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dan mag je beginnen met beide speelsters te controleren na afloop van Henin-Mauresmo
als ik de potjes dan maar niet door elkaar haal
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56953769
Die Hulsmans had haar ook niet moeten vragen om weg te gaan, hij had simpelweg één heel duidelijk en hard argument kunnen gebruiken waarom hij met haar aanwezigheid niet kon plassen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 24 februari 2008 @ 20:53:06 #15
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_56954821
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:09 schreef -skippybal- het volgende:
Lekker Duits...
Arbeit Sprechen macht frei!
Tranquillo
pi_56955871
Doping macht Schnell!
  zondag 24 februari 2008 @ 22:01:52 #17
pi_56956530
quote:
Op zondag 24 februari 2008 20:01 schreef JohnDDD het volgende:
Die Hulsmans had haar ook niet moeten vragen om weg te gaan, hij had simpelweg één heel duidelijk en hard argument kunnen gebruiken waarom hij met haar aanwezigheid niet kon plassen.
Ach, ze kwam gewoon de testosteron-waardes van de renners opmeten hoor ...
pi_56971544
Haha dan was ie vast positief
pi_57014343
quote:
'Danilo di Luca twee jaar schorsen'
door onze Telesportredactie

ROME - Het Italiaans olympisch comité (CONI) vindt dat de Italiaanse wielrenner Danilo di Luca een schorsing van twee jaar moet krijgen.

Di Luca liep in de laatste Ronde van Italië tegen de dopinglamp. Na de 17e etappe met finish op de Monte Zoncolan werd de renner betrapt op afwijkende hormoonwaarden. Di Luca won de zware etappe, pas later werd bekend dat hij na de rit op doping werd betrapt.

De renner werd nooit veroordeeld voor de omstreden test, maar nu lijkt het CONI dat alsnog te willen.

In oktober werd Di Luca nog voor drie maanden door het CONI geschorst. De reden voor de schorsing was Di Luca's contact met de van dopingpraktijken verdachte dokter Carlo Santuccione.

(later meer)
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:19:39 #20
pi_57023323
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:08 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Van een tijdje terug :
quote:
669 Teletekst ma 25 jun
***IELRENNEN***************************
**** "Testwaarden Giro-toppers bizar"
**Bij dopingcontroles in de Giro zijn
bij de toprenners Danilo di Luca,Eddy
Mazzoleni,Gilberto Simoni en Ricardo
Ricco
bizarre resultaten opgetreden,zo
melden de Italiaanse media.

De analyses gaven extreem lage waarden
van lichaamseigen hormonen te zien.Die
waarden leken op die van kinderen die
de pubertijd nog moeten doormaken.Dat
zou kunnen duiden op het gebruik van
verboden dopingmaskerende middelen.

Het Italiaanse Olympisch Comité heeft
gevraagd om spoedoverleg met UCI-preses
Pat McQuad.Het CONI wil de testgegevens
vergelijken met de waarden die op basis
van de verplichte periodieke testen van
renners bij de wielerbond bekend zijn.
Wat zou er met de anderen gebeuren ?
pi_57026595
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Van een tijdje terug :
[..]

Wat zou er met de anderen gebeuren ?
waarschijnlijk niks
pi_57027264
Verliest 'ie dan ook de zege in de Giro?
pi_57027520
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 07:49 schreef Wombcat het volgende:
Verliest 'ie dan ook de zege in de Giro?
Tsja, ik vraag me allereerst af op grond waarvan ze hem de schorsing willen opleggen.

Uitzonderlijke waarden, maar is dat aantoonbaar doping? Staat dat gelijk aan positief worden bevonden op iets?

Als ze een wettelijke grond hebben om hem te schorsen, verbaast het me niet dat diskwalifcatie uit de einduitslag van de Giro 2007 ook volgt.

Vraag is alleen wat die wettelijke grond dan precies is.
pi_57066109
Ah, hier weer verder dus,.

Als Simoni daadwerkelijk buiten schot blijft in die zaak lijkt ie gewoon weer kans te maken op een podiumplek in de giro (aangezien een hoop toppers dus geschorst zijn of om andere redenen afwezig)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_57070767
Als Rabo nou even de plannen omgooit en Gesink vol op de Giro laat mikken ipv. de Vuelta, dan kan hij in zo'n Giro veld misschien nog wel Schleckiaans stunten.

Al denk ik dat di Luca uiteindelijk gewoon mee zal doen. En die bewuste test waar 4 verschillende renners van drie verschillende ploegen plotseling dezelfde vreemde waarden toonden, terwijl het daarvoor en daarna nooit gebeurde. Dat zal eerder een fout in de test oid. geweest zijn, dan dat ze allemaal toevallig dezelfde doping hadden uitgeprobeerd of iets dergelijks vergezochts.
pi_57075162
Artikel in het AD over het biologisch paspoort en een over het nieuwe systeem voor de welbekende 'whereabouts'

Ze hebben van iedere renner straks bloed en urinewaarde die ze op elk moment kunnen waarnemen en vergelijken, terwijl ze met het ADAMS-systeem van iedereen precies weet waar ze zitten.
pi_57076339
Dit zijn echt politiestaat-praktijken.

Een gezaghebbende macht die altijd weet van renners waar ze zich bevinden.

Als mijn privacy en persoonlijke bewegingsvrijheid voortaan zo in het geding komt, zou ik er direct mee stoppen.
pi_57076378
Ik vind het ook véél te ver gaan.

overigens gaan we in NL ook al die kant op met OV-chipkaart en rekeningrijden, maar dat even terzijde
pi_57077192
De toekomst is dat renners gewoon zendertjes bij zich moeten gaan dragen om hun whereabouts te kunnen aantonen op elk moment van elke dag.

Ik zit overigens nog te wachten op de eerste renner die zich 24 uur per dag met een camera laat volgen om zijn onschuld aan te tonen. Een renner die zelfs naar het toilet gaat met de camera erbij om te bewijzen dat hij tijdens het poepen niet even snel een spuit zet.
pi_57080370
Het gaat steeds verder, dat ze gecontroleerd worden is natuurlijk prima, maar renners behandelen alsof ze staatsgevaarlijke terroristen zijn
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 2 maart 2008 @ 16:25:34 #31
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57106851
prachtig. Vanochtend moest de hele raboploeg een dpoingcontrolle ondergaan en als ze dadelijk over de streep komen mag Langeveld opnieuw plassen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57155808
Dopingzondaars niet meer welkom in Europa
04-03-2008

De Europese meetings willen geen dopingzondaars uitnodigen.

Na de wielersport gaat ook de atletiekwereld de strijd tegen doping harder maken. Wie een dopingstraf krijgt van twee jaar of langer, mag niet meer starten in de belangrijkste Europese meetings.

“We moeten een boodschap geven aan de nieuwe generatie”, verklaart Wilfried Meert, organisator van de Memorial Van Damme, in HNB. De Memorial Van Damme is één van de 51 wedstrijden die geen dopinggebruikers meer zal toelaten. Alle wedstrijden worden gegroepeerd door de vereniging Euro Meetings.

“Dit is de enige mogelijkheid. Als veroordeelde atleten na hun straf opnieuw in competitie uitkomen, vraagt iedereen zich af of ze nog doping nemen. We konden niet anders om geloofwaardig te blijven. We willen niet in dezelfde zak zitten als het wielrennen.”
janneman
pi_57156069
quote:
“Dit is de enige mogelijkheid. Als veroordeelde atleten na hun straf opnieuw in competitie uitkomen, vraagt iedereen zich af of ze nog doping nemen. We konden niet anders om geloofwaardig te blijven. We willen niet in dezelfde zak zitten als het wielrennen.”
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 maart 2008 @ 01:59:28 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57165289
te belachelijk, iedereen verdient een 2e kans. Als je een keer iets steelt in een winkel krijg je toch ook geen verbod om nog een winkel te bezoeken
DeLuna vindt me dik ;(
  zaterdag 8 maart 2008 @ 17:07:28 #35
pi_57245863
Dag Andreas

Sinkewitz sleurt Klöden mee in zijn val

De geschorste dopingzondaar Patrik Sinkewitz heeft nog eens een bommetje op het wielrennen gedropt. In het gerechtelijk onderzoek naar Sinkewitz, zou de voormalige renner van T-Mobile zich het volgende laten ontvallen hebben: "Aan de vooravond van de Tour ben ik samen met Andreas naar de universiteit van Freiburg gereden, waar we allebei bloeddoping toegediend kregen." Klöden, die nu voor Astana rijdt, hult zich in stilzwijgen. Wordt ongetwijfeld vervolgd. (dea)
pi_57245884
Sinkewitz heeft toch al vaker dingen gezegd die niet bleken te kloppen?
pi_57246097
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:08 schreef Wombcat het volgende:
Sinkewitz heeft toch al vaker dingen gezegd die niet bleken te kloppen?
Vorig jaar voor het WK beweerde de ZDF (geloof ik) dat Sinkewitz Bettini als zijn dealer genoemd zou hebben, dat werd later door beide partijen ontkent. Eerst dus maar even afwachten ja.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 01:09:27 #38
pi_57297634
quote:
Duits gerecht stelt Jan Ullrich deal voor

BERLIJN - Het parket van Bonn heeft Jan Ullrich voorgesteld om alle gerechtelijke vervolgingen tegen de ex-renner stop te zetten in ruil voor een bekentenis en een boete van een miljoen euro. Dat meldt het Duitse magazine Focus, dat morgen verschijnt.
Ullrich wordt verdacht van betrokkenheid bij de zaak-Fuentes. De Tourwinnaar van 1997 heeft elke dopingbeschuldiging altijd weerlegd. In 2007 zette hij een punt achter zijn carrrière.
quote:
UCI bekrachtigt straf Jaksche

BERLIJN - De Duitse ex-wielerprof Jörg Jaksche mag vanaf 30 juni weer in competitie uitkomen, ook in ProTourwedstrijden. De Internationale Wielerunie (UCI) heeft volgens Jaksche de eenjarige schorsing die de Oostenrijkse Wielerbond hem oplegde, bekrachtigd. 'Mijn advocaat en UCI-voorzitter Pat McQuaid zelf hebben mij daarvan op de hoogte gebracht', aldus Jaksche.
'Dit is een opluchting voor mij', aldus Jaksche. 'Deze moeilijke periode ligt nu definitief achter me', stelde de Duitser op de website van het Duitse tijdschrift Stern. 'Eindelijk hebben ze begrepen dat doping een inktvis is met lange tentakels, een systeem dat gesteund wordt door ploegleiders, dokters, verzorgers en sporters', aldus Jaksche.

De 31-jarige Jaksche gaat nu op zoek naar een ProTourteam. 'Ik ben optimistisch en goed in vorm', vertelde de Duitser, die vorig jaar bekentenissen aflegde over dopinggebruik in verscheidene profteams.
  woensdag 12 maart 2008 @ 00:15:37 #39
14505 OProg
A Life in Music
pi_57319436
Wat is nu eigenlijk de regel voor het rijden voor een Protourteam na een schorsing? Heras mag blijkbaar niet, Miller en Jaksche weer wel. Weet iemand of er hier iets over op papier staat?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_57320232
Voor zover ik weet mag Jaksche niet in een ProTour team rijden, dit lijkt me gewoon een slordigheid van de journalist.

Een renner mag nadat hij betrapt is 4 jaar lang niet bij een ProTour team starten. Hiervoor werd een uitzondering gemaakt voor renners die betrapt werden voordat de ProTour in werking werd gezet, dit was ook het geval bij Millar. Heras werd betrapt toen de ProTour al bestond, en mag dus 4 jaar niet in een ProTour team starten.
  woensdag 12 maart 2008 @ 08:57:47 #41
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57322023
quote:
Björn Leukemans mag hopen na onverwacht uitstel in dopingzaak

Björn Leukemans kreeg gisteren voor de eerste keer in vijf maanden goed nieuws. De dopingzaak die tegen hem loopt, nadat hij positief testte op testosteron net voor het WK, wordt uitgesteld. De Disciplinaire Raad wil ex-ploegdokter Sam Vermeire nog verhoren.

Alles leek in gereedheid voor de definitieve mokerslag. Het hoofd van Björn Leukemans hing lichtjes naar beneden, het gezicht vertoonde een treurige grimas. Aan de ovalen tafel keken de leden van de Disciplinaire Raad van de Vlaamse Gemeenschap onverstoorbaar voor zich uit. Als moderne beulen, klaar om aan het koordje van de guillotine te trekken. Iedereen verwachtte zich aan dezelfde woorden: 'De schorsing van twee jaar blijft gehandhaafd.' Maar die woorden vielen niet.

'We achten het waarschijnlijk dat de sportman nog nadere info kan verschaffen over zijn medische toestand op het moment van de controle', klonk het plechtig. 'Daarom zullen we de heer Leukemans en zijn voormalige ploegdokter, Sam Vermeire, op 8 april aan een bijkomend verhoor onderwerpen. Gezien het medisch geheim kunnen de verhoren achter gesloten deuren plaatsvinden.'

Cruciale vraag

Met andere woorden: de jury had deze keer wel oren naar de argumenten van Johnny Maeschalck, de advocaat van Leukemans. In eerste aanleg werden die van tafel geveegd; dan hield men stellig vast aan de WADA-regel dat 'een sportman verantwoordelijk is voor wat er in zijn lichaam zit'. Nu wil men blijkbaar toch weten hoe het lichaamsvreemd testosteron in de urine van Leukemans terechtkwam, bij die controle op 26 september 2007.

Daarvoor moet de Disciplinaire Raad terecht bij Sam Vermeire, de ex-ploegdokter van Silence-Lotto die het verboden product Prasteron aan Leukemans voorschreef. Vermeire zelf is verbaasd dat hij nu nog opgeroepen wordt, en daarin heeft hij gelijk. Het had al veel vroeger moeten gebeuren. De dokter is immers de sleutel in dit verhaal, en kan een duidelijker antwoord bieden op de cruciale vraag: Is de positieve test van Leukemans enkel het resultaat van medicatie tegen vermoeidheid, of nam hij doelbewust doping?

Hoop, geen afstel

Als Leukemans onschuldig is, dan mag hij hopen na deze nieuwe wending. Dan kan zijn ex-dokter de rechters er in april van overtuigen dat er geen kwaad opzet in het spel is.

Maar dit uitstel staat zeker niet gelijk aan afstel. Leukemans testte immers nog altijd positief, en volgens de regels word je dan gestraft. Dat de Antwerpenaar vrijgesproken wordt, lijkt op dit moment onwaarschijnlijk. Verzachtende omstandigheden zijn er misschien wel.

Ten tweede houden we - met het oog op 8 april - best nog die woorden van dokter Vermeire in het achterhoofd. De enige woorden trouwens die hij ooit openbaar uitsprak over de inhoud van de zaak: 'Ik heb Björn inderdaad Prasteron voorgeschreven. Maar ik heb nooit iets voorgeschreven, dat tot dát positief resultaat kan leiden.'
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57333370
De UEFA zet ook een grote stap voorwaarts in de strijd tegen doping:
quote:
Bij het EK voetbal,dat komende zomer
in Oostenrijk en Zwitserland gehouden
wordt,worden spelers voor het eerst aan
bloedcontroles onderworpen.Dat heeft de
UEFA woensdag bekendgemaakt.

De 16 deelnemende landen hebben alle
ingestemd met de bloedtests.Die zullen
zowel voor als tijdens het EK in juni
worden afgenomen.De UEFA noemt de tests
"een grote stap voorwaarts in de strijd
tegen prestatieverhogende middelen".
bron: NOS tt
pi_57365481
Wat ik jammer vind is dat ze zoiets aankondigen. Zoiets moeten ze onverwachts doen.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 08:33:52 #44
67640 SaintOfKillers
pi_57367794
quote:
Dopingcontroleur overvalt profrenner Kevin Van Impe terwijl die crematie van zoontje regelt
'Renners zijn toch ook nog mensen?'

Toen profrenner Kevin Van Impe met de begrafenisondernemer de crematie van zijn pasgeboren zoontje zat te bespreken, stond er plots ook een dopingcontroleur aan de deur. De renner moest zijn verdriet even vergeten en plassen. 'Dit is alle fatsoen voorbij', zegt Van Impe.
Maandag werd Kevin Van Impe, de Oost-Vlaamse helper van het Quick Step-team van kopman Tom Boonen, voor het eerst vader. Maar het noodlot sloeg toe. Amper zes uur later verloren hij en zijn vrouw Sally hun zoontje Jayden. De baby was te vroeg geboren en had geen kans.

Twee dagen later - Van Impe was samen met zijn vrouw de crematie van hun zoontje aan het regelen - kreeg de renner in zijn huis in Erpe-Mere het bezoek van een dopingcontroleur van de Vlaamse Gemeenschap.

'Of hij niet ongelegen kwam, vroeg hij', vertelt Van Impe. 'Jawel, zei ik en ik legde hem uit dat ons kindje net was gestorven en dat we met de begrafenisondernemer de crematie aan het regelen waren. Ik dacht dat hij wel zou begrijpen dat een controle me op dat moment gestolen kon worden.' Maar volgens Van Impe gaf de controleur geen krimp en moest hij toch onmiddellijk plassen.

'Een slag in mijn gezicht was het. Ik had helemaal geen keuze. Als ik weigerde, zou ik een verwittiging krijgen. En als ik hem gevraagd had 's avonds terug te komen, zou dat ook neerkomen op een weigering. Zo zitten de regels nu eenmaal in elkaar. Die dokter voerde alleen maar zijn opdracht uit, dat weet ik ook wel. Maar ik vind het toch wel héél gortig. De controleur had toch ook eigen beweging kunnen zeggen dat hij later nog eens zou terugkomen. Maar neen, ik moest onmiddellijk in het potje plassen.'

En dat lukte niet. 'Wat wil je? Ik had wel iets anders aan mijn hoofd. Ik had niets liever gewild dan zo snel mogelijk plassen en die man dan meteen de deur wijzen. Maar ik was zo verbouwereerd dat het gewoon niet ging. Het duurde een uur voordat die controleur eindelijk had waarvoor hij gekomen was en alle formulieren waren ingevuld.'

Kevin van Impe wil deze gang van zaken aanklagen. 'Dit is ver over alle grenzen van het fatsoen. Ik heb niks tegen controles. Ik wil elk uur van de dag en de nacht opstaan om te plassen. Maar renners zijn toch ook nog mensen? Of denken ze misschien dat ik me heb gedopeerd om de dood van mijn zoontje beter te kunnen verwerken? Mijn vrouw was nog maar een dag uit het ziekenhuis, we zitten allebei in de put, en dan doen ze ons dit aan.'

'Gelukkig had ik in mijn whereabouts(de documenten waarop de renners moeten aangeven waar ze wanneer zijn, nvdr.) geschreven dat ik deze week in het ziekenhuis zou zijn. En voor volgende maandag zal ik dus op dat papier invullen: het crematorium van Lochristi. Dit is echt niet meer menselijk.'

Kevin Van Impe, neef van de meest recente Belgische Tourwinnaar Lucien, is al negen maanden out met een knieblessure. Sinds november is hij al vier keer gecontroleerd. De 26-jarige prof wil volgende week rustig opnieuw beginnen, want de pijn in de knie is eindelijk weg. 'Ik vraag me af wat het zal worden als ik opnieuw wedstrijden ga winnen. Hoeveel keer zullen de controleurs dan aan mijn deur staan? De buitenwereld mag weten hoe wij soms behandeld worden. Soms moet je echt wel een harde beer zijn om door te zetten. Een minimum aan respect is toch niet te veel gevraagd?'
Goed bezig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57367946
Pff, dat gaat wel erg ver hoor
  vrijdag 14 maart 2008 @ 09:21:05 #46
127004 maril
Smeetsfan
pi_57368401
Net gelezen, ik vind het walgelijk, er zijn hier ook grenzen in dunkt mij.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 14 maart 2008 @ 11:30:44 #47
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57370838
dit gaat nergens meer over. De menselijke grenzen worden zo gepasseerd
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57370856
Schandalig zeg.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 12:00:35 #49
67640 SaintOfKillers
pi_57371604
quote:
Petacchi stopt als hij veroordeeld wordt

Alessandro Petacchi, die tijdens de Giro 2007 positief testte op salbutamol maar vrijgesproken werd door de Italiaanse federatie, wacht bang af tot 2 april. Dan spreekt het Internationaal Sporttribunaal zich uit over het beroep dat tegen de vrijspraak werd aangetekend door het CONI (Italiaans Olympisch Comité). Dat hield geen rekening met het doktersvoorschrift voor inspanningsastma, waar Petacchi achteraf mee zwaaide. 'Als het TAS me veroordeelt, dan stop ik met koersen', zegt Petacchi nu.
pi_57376870
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 08:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Goed bezig.
Politiestaat wielersport..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')