abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56928702

Wat een rare foto.
pi_56928718
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:34 schreef DR34M3R het volgende:
Ik zie steeds vaker kinderen in het zwembad met dit soort swimsuits:

[ afbeelding ]

Zullen we die dan ook maar gaan verbieden met zijn allen?
vind ik wat anders. het is namelijk niet geheel lichaamsbedekkend en het heeft als doel dat de kids niet verzuipen, wat vrij cruciaal is
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56928788
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

vind ik wat anders. het is namelijk niet geheel lichaamsbedekkend en het heeft als doel dat de kids niet verzuipen, wat vrij cruciaal is
Ja doei! Dat hebben de zwemvleugeltjes en zwembandjes ook hoor.
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
pi_56928828
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:29 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

exact hetzelfde en das mn punt.

jammer dat je me niet op komt warmen

maar beantwoord de vraag eens waar lijkt een burkini meer op... een badpak of een wetsuit???
Hangt ervan af. Als je ernaar kijkt op een plaatje lijkt het meer op een wetsuit, als je het voelt of van dichtbij bekijkt lijkt het op een zwempak.

De vorm is van een wetsuit, het materiaal is dat van een badpak.

Aangezien ik het niet zo boeiend vind of iemand een tweedelig badpak aandoet bestaande uit drie miniscule driehoekjes, of een hoogopgesneden eendelig pak, of een deugdelijk gebloemd omabadpak, vind ik het ook niet zo boeiend als er nog wat meer stof gebruikt wordt.

Kortom: voor mij lijkt het meer op een badpak. Sterker nog, het is een badpak.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:41:51 #155
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56928833
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:35 schreef Monidique het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een rare foto.
Dat meisje heeft een vrij dreigende blik in de ogen. En die jongen maakt met zijn hand een beweging alsof hij een pistool vasthoudt. Dit soort extremisten willen we dus niet in de zwembaden van Zwollywood hebben.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56928848
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Oh, een burkini met korte mouwen zou je minder storen? De aanwezigheid van een moeder bij een zwemmend jongetje kon ook nog wel eens het niet verzuipen van de koter zijn, denk je niet?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56928849

Ook zo leuk die ideologie erachter dat een vrouw haar hele lichaam moet bedekken voor mannen.

Wat is het volgende, badkleding met Mohammedcartoons? Mannen met duikpakken aan?
pi_56928961
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, een burkini met korte mouwen zou je minder storen? De aanwezigheid van een moeder bij een zwemmend jongetje kon ook nog wel eens het niet verzuipen van de koter zijn, denk je niet?
we worden het niet eens
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:08:11 #159
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56930653
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 16:55 schreef Montov het volgende:

[..]

Je bent wel creatief, want zeggen dat er extra badmeesters nodig zijn vanwege mogelijke kramp door extra kleding is niet een bezwaar verzinnen, het is bijna abstracte kunst.
Daar is niks creatiefs aan, het zwemt wel degelijk een stuk zwaarder dan een gewoon badpak of bikini. En dan kan je wel zeggen van niet, maar het is niet nauwsluitend genoeg om even vrij mee te kunnen bewegen als andere zwemkleding. Dus mensen zouden eerder moe kunnen worden en dus kramp kunnen krijgen. Aangezien je als zwembad verantwoordelijk bent voor de zwemmende mensen, lijkt het mij helemaal niet gek dat je daar extra rekening mee moet houden.

Ik zag laatst op tv twee meisjes die een wedstrijdje zwemmen hielden, waarvan één getraind zwemster met burqini, en een ongetrainde zwemster met een gewoon badpak. En uiteindelijk won de getrainde zwemster nèt van het andere meisje. Ze was behoorlijk buiten adem en zei gelijk dat het wel degelijk zwaarder was dan met een gewoon badpak. Dan lijkt het mij ook logisch dat je daar rekening mee moet houden, als je niet wil dat er mensen verzuipen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:21:01 #160
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56930939
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:34 schreef DR34M3R het volgende:
Ik zie steeds vaker kinderen in het zwembad met dit soort swimsuits:

[ afbeelding ]

Zullen we die dan ook maar gaan verbieden met zijn allen?
Met zulke cameltoes trek je alleen maar pedo's aan. Ook erg slecht voor je omzet.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:23:44 #161
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56931005
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 19:08 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Daar is niks creatiefs aan, het zwemt wel degelijk een stuk zwaarder dan een gewoon badpak of bikini. En dan kan je wel zeggen van niet, maar het is niet nauwsluitend genoeg om even vrij mee te kunnen bewegen als andere zwemkleding. Dus mensen zouden eerder moe kunnen worden en dus kramp kunnen krijgen. Aangezien je als zwembad verantwoordelijk bent voor de zwemmende mensen, lijkt het mij helemaal niet gek dat je daar extra rekening mee moet houden.

Ik zag laatst op tv twee meisjes die een wedstrijdje zwemmen hielden, waarvan één getraind zwemster met burqini, en een ongetrainde zwemster met een gewoon badpak. En uiteindelijk won de getrainde zwemster nèt van het andere meisje. Ze was behoorlijk buiten adem en zei gelijk dat het wel degelijk zwaarder was dan met een gewoon badpak. Dan lijkt het mij ook logisch dat je daar rekening mee moet houden, als je niet wil dat er mensen verzuipen .
Ik ben het met je eens dat het wel eerder voor krampen kan zorgen (of het zwaarder zwemt, geen idee) maar ik denk niet dat het iets is om rekening mee te houden. Net zoals dat moddervette mensen vrij zeldzaam zijn in zwembaden, zullen de zwembaden heus niet overspoeld worden door vrouwen in burqini's. Al heb je er vijf in je bad liggen, het risico wordt er niet groter op. Mensen die bijvoorbeeld nauwelijks zwemmen en enthousiast het water in duiken zullen bv. al eerder kramp krijgen.

Kramp ok, maar het verschil met niet-burqinidragers zal marginaal zijn qua kans op kramp.
pi_56931033
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:48 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

we worden het niet eens
Gehehe. Nee .

Maar goed, doe eens een argument voor het weren van burkini's?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:27:03 #163
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56931072
Nouja, dat moet het zwembad zelf maar uitzoeken, maar ik vind dat een plausibelere reden dan alleen "we zijn bang dat het mensen afschrikt".
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 20:02:28 #164
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56931827
Waarom niet gewoon jezelf houden aan de geldende waarden en normen van een land? Niets aan de hand en hoeft er niemand aanstoot aan je te geven. Het is zó simpel.
als in goochelaar
pi_56932005
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:02 schreef Goochie het volgende:
Waarom niet gewoon jezelf houden aan de geldende waarden en normen van een land? Niets aan de hand en hoeft er niemand aanstoot aan je te geven. Het is zó simpel.
Normen en waarden veranderen. Doordat mensen zich er niet aan houden, bijvoorbeeld.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 20:13:55 #166
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_56932177
Schandalig! Wat is er mis aan een burqini? Hebben de mensen in Zwolle nog nooit een hoofddoek gezien? Leuk dat we niet allemaal hetzelfde zijn. Bovendien beschermt een burqini tegen verkrachtingen, meestal gepleegd door Nederlandse jongeren.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_56932477
Voor sommige mensen staat een burkini (en bijvoorbeeld een boerka) symbool voor het onderdrukken van de vrouw. De strijd voor vrouwenrechten hebben we hier al flink wat jaartjes achter de rug, en ik erger me er ook wel eens aan dat we tegenwoordig op verschillende gebieden weer terug lijken te gaan naar af. En ik bedoel iedereen moet gewoon lekker geloven waar hij of zij in wil geloven, maar wat mij betreft komt er een algeheel verbod op alle religieuze uitingen van wat voor godsdienst dan ook in het openbaar. Doe maar lekker thuis of in de kerk of moskee geloven in je eigen sprookjes.
Moet je het omgekeerde eens proberen, als Europese vrouw in Saoedi Arabië (waar boerka voor een vrouw verplicht is) in bikini gaan zwemmen... Niet dat ik een vrouw ben, maar het gaat om het idee.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 20:29:11 #168
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_56932668
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:13 schreef ouderejongere het volgende:
Schandalig! Wat is er mis aan een burqini? Hebben de mensen in Zwolle nog nooit een hoofddoek gezien? Leuk dat we niet allemaal hetzelfde zijn. Bovendien beschermt een burqini tegen verkrachtingen, meestal gepleegd door Nederlandse jongeren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 23 februari 2008 @ 20:32:41 #169
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56932806
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:23 schreef flubberdewups het volgende:

Moet je het omgekeerde eens proberen, als Europese vrouw in Saoedi Arabië (waar boerka voor een vrouw verplicht is) in bikini gaan zwemmen... Niet dat ik een vrouw ben, maar het gaat om het idee.
Het idee dat bepaalde zwemkleding afwijzen achterlijk is?

Je wilt toch niet serieus het handelen van Saoudi Arabie als maatstaf nemen?
Géén kloon van tvlxd!
pi_56933060
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:23 schreef flubberdewups het volgende:

Wat is daar 'omgekeerd' aan?
Zwemmen in niet-verboden burkini <-> Bikini aan waar boerka verplicht is.

Nah. Is niet tegengesteld.
pi_56933693
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:32 schreef Montov het volgende:

[..]

Het idee dat bepaalde zwemkleding afwijzen achterlijk is?

Je wilt toch niet serieus het handelen van Saoudi Arabie als maatstaf nemen?
Ik bedoel daar mee dat ze het daar ook als niet normaal zal worden beschouwd, en deze vrouw daar op z'n minst ook zal worden verwijderd uit het zwembad. Net de nadruk op op z'n minst.

En nee, elk land waar het dragen van een boerka of burkini gebruikelijk en normaal is om te dragen voor vrouwen kan hier staan lijkt me. Het was maar een voorbeeld.
pi_56933754
- oeps...

[ Bericht 97% gewijzigd door flubberdewups op 23-02-2008 21:00:19 (foutje) ]
  zaterdag 23 februari 2008 @ 21:26:12 #173
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56934580
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:58 schreef flubberdewups het volgende:

[..]

Ik bedoel daar mee dat ze het daar ook als niet normaal zal worden beschouwd, en deze vrouw daar op z'n minst ook zal worden verwijderd uit het zwembad. Net de nadruk op op z'n minst.

En nee, elk land waar het dragen van een boerka of burkini gebruikelijk en normaal is om te dragen voor vrouwen kan hier staan lijkt me. Het was maar een voorbeeld.
Iran, Afghanistan en Syrie wellicht. Je denkt toch niet dat het toeval is dat we de regelgeving en het handelen van die landen als ongewenst zien? Dit soort rigide denkbeelden over kledingvoorschriften is nu precies onderdeel van het gehele plaatje waar wij als Westen zo tegen zijn. Wij moeten 'ons' handelen niet vergoeilijken door te zeggen "maar hunnie doen het ook". Want dat is wat jij doet. Jouw voorbeeld moet juist een teken zijn dat we dat soort acties totaal niet willen, omdat we uitgaan van vrijheid en tolerantie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56934806
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:58 schreef flubberdewups het volgende:

Niet dat een boerka in Marokko nou normaal is, maar eh, dit ben ik, in Marokko:

Nee, ik ben ervoor niet van het strand geschopt (en nee, het was niet een toeristenstrand in een toeristenplaats en ook al niet een verlaten strand).
pi_56935508
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 21:26 schreef Montov het volgende:

[..]

Iran, Afghanistan en Syrie wellicht. Je denkt toch niet dat het toeval is dat we de regelgeving en het handelen van die landen als ongewenst zien? Dit soort rigide denkbeelden over kledingvoorschriften is nu precies onderdeel van het gehele plaatje waar wij als Westen zo tegen zijn. Wij moeten 'ons' handelen niet vergoeilijken door te zeggen "maar hunnie doen het ook". Want dat is wat jij doet. Jouw voorbeeld moet juist een teken zijn dat we dat soort acties totaal niet willen, omdat we uitgaan van vrijheid en tolerantie.
Maar die rigide denkbeelden over kledingvoorschriften waar je het over hebt, dringen nu dus blijkbaar door tot in de Nederlandse zwembaden. En je zegt zelf al dat dat in ieder geval in het land waar het vandaan komt ongewenst is. Waarom zou het daar dan wel ongewenst zijn en hier niet?
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 21:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet dat een boerka in Marokko nou normaal is, maar eh, dit ben ik, in Marokko:
[ afbeelding ]

Nee, ik ben ervoor niet van het strand geschopt (en nee, het was niet een toeristenstrand in een toeristenplaats en ook al niet een verlaten strand).
In Marokko is er ook minder of geen invloed van de Sharia, waar een boerka of burkini voor mij iconen voor zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')