abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 mei 2008 @ 00:00:20 #226
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58483071
quote:
Op zondag 4 mei 2008 23:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je bent fan geworden he?
Nee, dat niet. Maar ik heb wel anderhalf uur geboeid zitten kijken, ze hadden er wat mij betreft wel een vijf uur durende uitzending van mogen maken. Johan Derksen vond ik overigens redelijk mild, hij werd zelfs in de hoek gedrukt door Marco van Basten. Nu ben ik zeker geen fan van Derksen, maar had wel gehoopt dat hij iets meer van Van Basten los zou willen krijgen, want hij liet hem er nu wel redelijk makkelijk vanaf komen.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 5 mei 2008 @ 00:05:29 #227
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58483151
quote:
Op zondag 4 mei 2008 23:53 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Komt ook omdat de meeste kritiek op zijn functioneren is weggenomen.
Sinds de laatste EK-kwalificatiewedstrijd, ja. Maar dat is logisch, de periode daarna is er niets officieels gespeeld. De oefenwedstrijd tegen Kroatië werd ook nog eens naar behoren gespeeld, mede door de overstap naar 4-2-3-1 (na overleg met de belangrijkste spelers), en tegen Oostenrijk hing er een blamage in de lucht, maar werd dit nog knap rechtgezet. Neem daarbij nog de ophef bij Ajax met Johan Cruijff, waardoor het eigenlijk meer dan logisch is dat er de laatste tijd niet veel (nieuwe) kritiek is geweest.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 5 mei 2008 @ 09:29:20 #228
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_58485971
Het was niks, het is niks en het wordt niks!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_58488284
quote:
Op zondag 4 mei 2008 23:57 schreef M0NTANA het volgende:
Zijn gejank over de media vond ik jammer, de kritiek veroorzaakt hij zelf. Wat nóg duidelijker werd, is zijn vastberadenheid. Dat kan heel goed, maar ook heel slecht uitpakken. Marco van Basten denkt dat alles wij hij vindt en doet, het enige goede is. Tegenspraak duldt hij niet, maar juist als beginnend trainer/coach, en dat is hij natuurlijk nog altijd, moet je juist luisteren en leren. Maar goed, Van Basten denkt het allemaal in zich te hebben, dus mag hij dat bewijzen. Vond het overigens wel moedig dat hij zei het EK pas geslaagd te vinden na een titel, hij zou ook voor de makkelijkste weg kunnen kiezen, door te zeggen dat plaatsing voor de volgende ronde al een loodzware opgave zal zijn.
Dat gejank over de media is gewoon terecht, soms gaat het er gewoon té erg aan toe. De media hebben zelf soms niet in de gaten dat hun invloed enorm is, met Borst en Derksen voorop. Verder gaf hij gister duidelijk aan dat hij samen met de selectie heeft gesproken over het te hanteren spelsysteem. Dat is dus wél luisteren, leren en tegenspraak dulden. Van Basten is goed bezig, maar het lijkt dat jij je mening niet wilt veranderen, ook al zegt Marco af en toe goede dingen en speelt Oranje soms goede wedstrijden (Kroatië).
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  maandag 5 mei 2008 @ 12:02:27 #230
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58488415
quote:
Op maandag 5 mei 2008 11:56 schreef RayMania het volgende:

[..]

Dat gejank over de media is gewoon terecht, soms gaat het er gewoon té erg aan toe. De media hebben zelf soms niet in de gaten dat hun invloed enorm is, met Borst en Derksen voorop.
Hij overschat beide kritici, bijna iedere voetbalvolger had kritiek op Marco van Basten en dat kwam echt niet door Johan Derksen en/of Hugo Borst, dat kwam gewoon door wat men voorgeschoteld kreeg.
quote:
Verder gaf hij gister duidelijk aan dat hij samen met de selectie heeft gesproken over het te hanteren spelsysteem. Dat is dus wél luisteren, leren en tegenspraak dulden.
Dat vind ik ook zeker positief, maar rijkelijk laat. Het had ook drieënhalf jaar eerder gekund.
quote:
Van Basten is goed bezig, maar het lijkt dat jij je mening niet wilt veranderen, ook al zegt Marco af en toe goede dingen en speelt Oranje soms goede wedstrijden (Kroatië).
Nog altijd ben ik niet tevreden, maar er is een goede weg ingezet door de overstap naar de 4-2-3-1-opstelling, al zou ik zelf liever een twee spitsen-systeem zien. Daarbij was Kroatië de eerste volledige goede wedstrijd sinds zijn aanstelling, dus lijkt het me logisch dat ik de polonaise nog niet heb ingezet. Zoals vaker gezegd zijn zijn resultaten geweldig, alleen met meer geluk dan wijsheid en aangezien we (bijna) niets hebben om op terug te vallen, vrees ik het ergste voor het eindtoernooi.
pi_58488497
Even een paar "belangrijke" datums op een rijtje:

6 mei (MORGEN!): Bekendmaking voorlopige selectie
20 mei: Begin trainingskamp in Noordwijk
24 mei: Eerste oefenwedstrijd tegen Oekraine
28 mei: Definitieve 22 namen bekend
1 juni: Laatste oefenwedstrijd tegen Wales
3 juni: Vertrek naar Lausanne
9 juni: Winnen van Italië.......
pi_58488640
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:02 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Hij overschat beide kritici, bijna iedere voetbalvolger had kritiek op Marco van Basten en dat kwam echt niet door Johan Derksen en/of Hugo Borst, dat kwam gewoon door wat men voorgeschoteld kreeg.
Er zijn zat mensen die gewoon Derksen of Borst na lopen te praten. Zij verkondigen wat, een groot deel gaat mee. Zo is het gewoon.
quote:
Dat vind ik ook zeker positief, maar rijkelijk laat. Het had ook drieënhalf jaar eerder gekund.
Tuurlijk niet. Je moet eerst ondervinden wat fout gaat, daarna kun je aanpassingen doen en andere dingen proberen. Volkomen logisch dat Van Basten in 2004 een plan had, dat luktte niet, je evalueert en nu is er geluisterd naar de selectie. Verder was er geen enkele reden om van systeem te veranderen, want bijna alles werd gewonnen, de beste kwalificatie ooit, weinig tegendoelpunten, jammerlijk uitgeschakeld op een WK, etc. Het enige wat niet goed was, was het spel en het aantal doelpunten. Is dat nou zo erg? Winst is het belangrijkste, daarna pas de manier waarop.
quote:
Nog altijd ben ik niet tevreden, maar er is een goede weg ingezet door de overstap naar de 4-2-3-1-opstelling, al zou ik zelf liever een twee spitsen-systeem zien. Daarbij was Kroatië de eerste volledige goede wedstrijd sinds zijn aanstelling, dus lijkt het me logisch dat ik de polonaise nog niet heb ingezet. Zoals vaker gezegd zijn zijn resultaten geweldig, alleen met meer geluk dan wijsheid en aangezien we (bijna) niets hebben om op terug te vallen, vrees ik het ergste voor het eindtoernooi.
Over opstellingen praten doe ik wel in [EK], maar naast Kroatië zijn er ook zat wedstrijden geweest waarin het spel ook behoorlijk was.
  maandag 5 mei 2008 @ 13:08:18 #233
30220 Barca
pi_58489592
We verloren van Portugal en dus had Bassie al na het wk geen coach meer moeten zijn!
pi_58512731
quote:
Op zondag 4 mei 2008 23:57 schreef M0NTANA het volgende:
... Marco van Basten denkt dat alles wij hij vindt en doet, het enige goede is...
zo te zien heb je je glazenbol vervangen door een spiegel...
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:13:02 #235
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58513217
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:50 schreef Tennessee het volgende:

[..]

zo te zien heb je je glazenbol vervangen door een spiegel...
Verschil is alleen dat er op mij in het afgelopen jaar véél minder kritiek is geweest dan op Marco van Basten.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:15:44 #236
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_58513280
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:06 schreef DRD het volgende:
Even een paar "belangrijke" datums op een rijtje:

6 mei (MORGEN!): Bekendmaking voorlopige selectie
20 mei: Begin trainingskamp in Noordwijk
24 mei: Eerste oefenwedstrijd tegen Oekraine
28 mei: Definitieve 22 namen bekend
1 juni: Laatste oefenwedstrijd tegen Wales
3 juni: Vertrek naar Lausanne
9 juni: Winnen van Italië.......
Ik mis de interland van Nederland tegen Denemarken in Eindhoven in je lijstje.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_58521515
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:13 schreef M0NTANA het volgende:

Verschil is alleen dat er op mij in het afgelopen jaar véél minder kritiek is geweest dan op Marco van Basten.
ik heb me inderdaad ingehouden
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:30:39 #238
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58939916
In welke formatie zal Marco van Basten met Ajax willen gaan spelen? Zijn daar al uitspraken over gedaan? Wordt het 4-2-3-1, zoals bij Oranje? Of wordt het 4-3-3 met de punt naar achteren zoals de eerste drieënhalf bij Oranje?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 21:27:12 #239
188719 Harribo
Voetbalfan
pi_58950377
wat lees ik nu??????
melchiot mag blijven (met zijn zware poot) en boularouz mag opzouten??

onze verdediging mist al echt door douwers......nu zie ik onze kansen nog beroerder in
en een speler van het matige kaliber mathijssen en de jong mogen oa wel blijven? jemig ga ze echt verdenken van onzedelijk gedrag nu....

ik blijf zeer triest worden van marco
Hoop doet voetballen
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:28:42 #240
30220 Barca
pi_58951830
Derksen en een inhoudelijk gesprek?! HAHAHA!!
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:13:00 #241
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58959220
Marco van Basten heeft gewoon dertien (!) AZ'ers laten debuteren in Oranje!

Hele artikel uit het Parool:
quote:
Bijna helft internationals debuteerde onder Van Basten

HOENDERLOO - In zijn eerste seizoen als bondscoach riep Marco van Basten zestien debutanten op. Een aantal dat in de drie jaar daarna verdubbelde. Een duiventil werd het Nederlands elftal genoemd. Internationals kwamen, maar vertrokken soms net zo snel weer door de achterdeur. Wat heeft het selectiebeleid Oranje, en de spelers zelf, opgeleverd?

Als opvolger van Dick Advocaat kreeg Van Basten bij zijn aanstelling door de KNVB in de zomer van 2004 als opdracht mee te bouwen aan een nieuwe, verjongde selectie. Hij ging voortvarend te werk. Spelers die niet konden bevroeden dat ze in aanmerking zouden komen voor het Nederlands elftal kregen plotseling een invitatie uit Zeist.

Van Basten ging voorbij aan leeftijd en status en zocht vooral in eigen land naar potentieel dat uitvoering kon geven aan de speelwijze die hem voor ogen stond. De bondscoach was in de eerste twee jaar nog in de veronderstelling dat hij bij Oranje direct invloed zou kunnen uitoefenen op de ontwikkeling en de vorming van (jonge) voetballers. Dat idealisme heeft Van Basten deels moeten laten varen, omdat de praktijk hem leerde dat de tijd rondom interlands daarvoor te beperkt is.

In 46 interlands gebruikte Van Basten 54 spelers, van wie er 32 hun debuut maakten. In zijn eerste seizoen (grofweg gerekend van augustus tot juni) riep hij zestien nieuwelingen op. Het seizoen daarna waren dat er zes, vorig seizoen tien en dit seizoen niet één. En na het afvallen van doelman Sander Boschker voor de definitieve EK-selectie blijft die teller dit seizoen ook op nul staan. Dat is nooit eerder voorgekomen in de geschiedenis van het Nederlands elftal die teruggaat tot 1905.

Orlando Engelaar en Andwélé Slory waren vorig jaar juni, op een trip door Azië, de laatste twee spelers die onder Van Basten debuteerden. Slory is op twee interlands blijven steken, Engelaar maakt deel uit van de EK-selectie en heeft zelfs een gerede kans als basisspeler aan het toernooi te beginnen. Van de groep van 23 internationals die Van Basten meeneemt naar Zwitserland hebben elf spelers onder zijn leiding voor het eerst hun opwachting gemaakt in de nationale ploeg.

Ook dát is de oogst van zijn beleid, dat vaak als 'warrig' en 'onnavolgbaar' werd omschreven. Van Basten had zich na zijn actieve loopbaan lange tijd van het voetbal afgekeerd en wilde vooral in zijn beginperiode als bondscoach een inventarisatie maken van de beschikbare voetballers. ''En ik krijg het beste beeld van een speler als ik hem een paar dagen dicht bij me heb.''

De eredivisie was de vijver waarin Van Basten meestal viste. Van de 32 debutanten speelden er 23 bij een Nederlandse club op het moment dat ze voor de eerste keer geselecteerd werden, met AZ (dertien) als hofleverancier. Daarna volgen Ajax (vijf), Feyenoord (drie) en PSV (twee). De spelers zelf plukten er sportief en financieel de vruchten van. Onder anderen Dirk Kuijt, Ryan Babel (beiden Liverpool), Joris Mathijsen, Romeo Castelen (beiden HSV) en Jan Kromkamp (Villarreal) maakten een mooie transfer nadat ze het tot international hadden geschopt. (DICK SINTENIE)
pi_58959892
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:13 schreef M0NTANA het volgende:
Marco van Basten heeft gewoon dertien (!) AZ'ers laten debuteren in Oranje!
Er kan in ieder geval niemand zeggen dat alleen Ajacieden een kans van hem kregen...

wtf is een Johan Derksen award???
pi_58960575
Tijd voor een afteltopic: Nog maar 20 dagen van Basten als bondscoach!
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_58960618
Niet heel gek, Van Basten was al bondscoach toen AZ zo opmerkelijk presteerde in het seizoen 2004/2005. Niet meer dan logisch dat zulke spelers een kans hebben gekregen. Niet iedereen had kwaliteit (Meerdink, Van Galen), maar kan natuurlijk geen kwaad om in een vriendschappelijke wedstrijd wat spelers te testen.

De Cler en De Zeeuw zijn ook AZ-ers (al is De Cler natuurlijk overgestapt) en die hebben zeker een toegevoegde waarde aan dit Nederlands elftal. Net zoals Schaars dat ook had voor zijn blessure.

@Tennessee; De VBL-Awards 2008 - And the winners are...
pi_59051684
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:04 schreef RayMania het volgende:
...

@Tennessee; De VBL-Awards 2008 - And the winners are...
dankje... dat heb ik helemaal gemist... drie keer derde... ik weet niet goed wat ik daar nou op moet zeggen
pi_59052261
quote:
Van Basten overtreft Advocaat

01 juni 2008 om 15:55 door redactie OnsOranje

Bondscoach Marco van Basten is na de oefenzege op Wales (2-0) de bondscoach met de meeste overwinningen bij Oranje sinds de invoering van het betaalde voetbal.
Van Basten boekte vanmiddag in De Kuip zijn 32e zege, één meer dan Dick Advocaat die in twee perioden 31 van zijn 55 interlands met Oranje winnend afsloot.
Van Basten passeerde zijn voorganger na 48 interlands onder zijn leiding. Hij is evenwel nog geen recordhouder aller tijden bij Oranje. Bob Glendenning boekte als bondscoach van het Nederlands elftal in de periode tussen 1923 en 1940 maar liefst 36 overwinningen. De Brit verloor evenveel interlands en speelde 15 keer gelijk met het Nederlands elftal.
pi_59052374
Leuk voor op je CV
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  zondag 1 juni 2008 @ 18:19:19 #248
30220 Barca
pi_59052561
Kijk eens mammie, ik ben 3x 3e op Fok!

ROTFLMFAO
  zondag 1 juni 2008 @ 18:32:38 #249
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59052757
quote:
Op zondag 1 juni 2008 18:00 schreef Tennessee het volgende:

[..]
Moet toegeven dat het er de laatste paar wedstrijden steeds beter uit komt te zien.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:01:48 #250
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59087847
quote:
Van Basten heeft spelletje door

door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Na een jaar bondscoachschap zei Marco van Basten destijds over John van ’t Schip dat hij vanaf de bank eerder het spel doorgrondde. "Wat ik toen zag, ziet Marco nu ook", aldus Van 't Schip nu.

"Hij hield zich indertijd meer met de eigen ploeg bezig en ik met het hele plaatje: ’hoe staat het’ bij ons ten opzichte van de tegenstander", weet Van 't Schip.

Van Basten is dan ook blij met zijn ontwikkeling dankzij zijn vriend. "Met de hulp van John heb ik me daarin ontwikkeld. Nu proberen we onze inzichten zo goed mogelijk bij elkaar te brengen.”

Bron: De Telegraaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')