Ik heb geen bord voor mijn kop, ik weet heel goed dat dit niet normaal is en niet kan.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:27 schreef housewous het volgende:
Ach het heeft helemaal geen zin. Rondje zit net zolang te zoeken totdat er een paar zeggen dat het normaal is in een relatie om op zo'n manier genomen te worden.
Ze heeft een blok beton voor haar kop. De berlijnse muur was er niets bij.
Nou Rondje, op naar je volgende verkrachting. Dat hoort zo in een relatie. In elke relatie gaat dat zo
Dit is gewoon verkrachting, er valt niets anders van te maken. Heel droevig...quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:36 schreef Rondje het volgende:
[..]
Nu denk ik ook weer dat ik overdrijf. Stel je niet aan, het valt best mee.
Meissie, ik denk dat je in je hoofd wel weet dat het niet goed is maar dat je hart wat anders zegt, doe eens een stapje terug en bedenk wat je zou zeggen als je beste vriendin je dit verhaal zou vertellen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:36 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik heb geen bord voor mijn kop, ik weet heel goed dat dit niet normaal is en niet kan.
Ik ben ook niet dom.
Wat ik wel ben is verward en zenuwachtig en ik word er ook onzeker van(dat ben ik van mezelf ook niet eigenlijk)
En als er niks is, blokkeer ik het, dan doe ik of er niks aan de hand is, omdat ik niet weet hoe ik ermee om moet gaan en omdat ik me schaam.
Dat ik van iemand kan houden die zoiets doet, dat ik niet weet wat ik moet doen als hij lastig wordt, dat ik niet wegloop of schreeuw(wat moeten de buren denken) en ik wil niet dat mensen slecht van hem denken, dus wil ik het er niet over hebben met anderen.
Nu denk ik ook weer dat ik overdrijf. Stel je niet aan, het valt best mee.
Het was nooit zo, het was altijd goed.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Meissie, ik denk dat je in je hoofd wel weet dat het niet goed is maar dat je hart wat anders zegt, doe eens een stapje terug en bedenk wat je zou zeggen als je beste vriendin je dit verhaal zou vertellen.
Het is nu jouw probleem want hij blijft er mee weg komen, je zegt zelf al dat je er onzeker, verward en beschaamd van wordt, vind je dat een goede solide basis voor een relatie?
Iemand die om jou geeft en rekening met je houdt zal er alles aan doen om er voor te zorgen dat je je niet zo voelt, hij doet tot nu toe niets behalve uitvluchten verzinnen, ik was dronken, ik kan het me niet meer herinneren, ik dacht niet dat je het zo erg vond, ik dacht dat je wel zin zou krijgen. etc.
Het gaat er nu even niet om wat hij denkt en voelt en wat hem te wachten staat als anderen er achter komen maar het gaat nu om jouw gevoel, pik jij dit?
Als hij niet naar jou en jouw gevoelens wil luisteren dan is het toch einde oefening als je eerlijk bent, iemand anders zei al hij verdient je niet als hij zo doet, daar ben ik het helemaal mee eens.
Hij kan niet tegen drank en je hebt hem er al op gewezen dat zijn gedrag niet door de beugel kan als hij heeft gedronken, ik neem aan dat je er na de eerste keer ook al iets van hebt gezegd, toch heeft hij het nog 5 keer gedaan daarna.
Je hoeft geen rekening te houden met hem want dat doet hij ook niet met jou, wat denk je dat hij de volgende keer gaat doen als hij weer met zijn vrienden is wezen stappen en lazerus thuis komt?
Tot nu toe heeft het voor hem geen gevolgen gehad, als je dit niet meer wil maar nog wel om hem geeft dan zou ik eerst een ultimatum geven en zeggen dat de vorige keer de laatste keer was, eerlijk gezegd ben ik echter bang dat ook al zou hij veranderen je er op den duur niet meer over heen kan stappen, het is niet niks wat je is overkomen, maar goed, dat is aan jou om te beslissen.
Maar in vredesnaam doe iets, ik zou het heel erg vinden om te moeten lezen dat hij een volgende keer nog verder gaat en echt fysiek geweld gaat gebruiken, klinkt hard maar ik ben bang dat het uiteindelijk wel die kant op gaat als je er niets aan doet, hij heeft binnen jullie relatie de macht want jij hebt af en toe niet eens iets te zeggen over je eigen lichaam, hij beslist voor jou wanneer je je benen wijd moet doen voor hem, klinkt hard maar daar komt het op neer.
Dit is hetgene wat mij het meest bang maakt. Hij is op de hoogte van wat hij bij jou heeft gedaan en veroorzaakt maar hij krijgt het toch voor elkaar om dat 6x te doen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:57 schreef Rondje het volgende:
maar na donderdag ben ik gisteren ook de hele dag over de zeik geweest(dat weet hij ook)
Je weet precies wat je te doen staat. Waar ben je eigenlijk bang voor? Dat als je het uitmaakt je nooit meer iemand vindt die je verkracht?quote:
En nu dan? Wat zegt hij nu? Dat het eerder niet zo is geweest betekent natuurlijk niet dat je dit opeens moet pikken, jij wil niet zo behandeld worden, dat is duidelijk, nu is het aan hem om daar op te reageren, verbaal of in zijn acties.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:57 schreef Rondje het volgende:
[..]
Het was nooit zo, het was altijd goed.
Gewoon goed en nu is het dat meestal nog, het is ook niet zo dat hij vaak drinkt, of altijd teveel, of dat ik altijd bang moet zijn dat er iets gebeurt, meestal ben ik nergens bang voor en denk ik er niet eens aan, maar na donderdag ben ik gisteren ook de hele dag over de zeik geweest(dat weet hij ook)
Ik weet het gewoon niet
Sterker nog, bij elke vent met ook maar een klein beetje gezond verstand tussen z'n oren zal het nooit zover komen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:07 schreef FJD het volgende:
[..]
Elke vent met een beetje respect voor zichzelf en zijn geliefde zou het bij 1x houden en zorgen dat het nooit meer voorkomt.
Ik ben absoluut niet bang dat ik niet alleen kan zijn of voor mezelf kan zorgen of nooit meer een ander zal vinden.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:09 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je weet precies wat je te doen staat. Waar ben je eigenlijk bang voor? Dat als je het uitmaakt je nooit meer iemand vindt die je verkracht?
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:11 schreef Noway666 het volgende:
Volgende keer dat hij weer gaat stappen moet je maar bij een vriendin gaan slapen zonder dat ie het weet uiteraard.
En dan confronteer je hem daarna maar en geef je aan dat je je niet op je gemak voelt om thuis te zijn als zijn ware aard weer te voorschijn komt.
Dus TS moet zich aanpassen omdat haar vriend zijn lul niet bij zich kan houden? Dat is in mijn ogen niet een oplossing maar het verschuiven van het probleem, ik zou zeggen als meneer zich het apalazerus wenst te drinken dan slaapt hij maar ergens anders, kom nou zeg, zij hoeft zich toch niet aan te passen aan zijn drankgebruik? (Bedoel ik niet persoonlijk naar jou toe, is gewoon mijn mening)quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:11 schreef Noway666 het volgende:
Volgende keer dat hij weer gaat stappen moet je maar bij een vriendin gaan slapen zonder dat ie het weet uiteraard.
En dan confronteer je hem daarna maar en geef je aan dat je je niet op je gemak voelt om thuis te zijn als zijn ware aard weer te voorschijn komt.
Denk dat het wel confronterend is voor meneer "de vriend" die komt dan echt van een kouwe kermis thuis.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:14 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dus TS moet zich aanpassen omdat haar vriend zijn lul niet bij zich kan houden? Dat is in mijn ogen niet een oplossing maar het verschuiven van het probleem, ik zou zeggen als meneer zich het apalazerus wenst te drinken dan slaapt hij maar ergens anders, kom nou zeg, zij hoeft zich toch niet aan te passen aan zijn drankgebruik? (Bedoel ik niet persoonlijk naar jou toe, is gewoon mijn mening)
Je zou imho gelijk hebben als TS dit na de eerste keer had gedaan, nu zal hij zich volgens mij allen maar zielig voelen want ze is er niet om misbruikt te worden, het is geen klein kind dat je straft, een volwassen vent moet zelf zijn verantwoording nemen en zorgen dat dit soort dingen niet uit de hand lopen, ook al wil je nog zo graag, je kunt mensen niet veranderen, hij zal zelf de noodzaak in moeten zien om zijn gedrag te wijzigen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:19 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Denk dat het wel confronterend is voor meneer "de vriend" die komt dan echt van een kouwe kermis thuis.
Maar goed, we kunnen alleen maar medelijden met de TS hebben iets anders is niet mogelijk.
Nee, zijn ware aard is blijkbaar dat hij zóveel van je houdt dat het hem niet boeit als jij geen zin hebt, "nee" zegt, zelfs huilt for crying out loud, hij neukt je toch wel. Keer op keer. Maar goed meis, je moet het zelf weten, zolang jij geen maatregelen neemt verandert er niets. Hij doet jou iets aan, jij zit ermee, hem interesseren jouw gevoelens blijkbaar niet genoeg om er zelf voor te zorgen dat het niet meer kan gebeuren. Voor een buintenstaander is het nogal schrijnend dat je zelf zo weinig zelfrespect hebt, helaas ben je er zelf blijkbaar niet (meer) toe in staat dat op te brengen. En waarschijnlijk zou je zelf op dezelfde manier reageren als je zo'n verhaal van een vriendin te horen zou krijgen. Heb je vriend(inn)en met wie je close genoeg bent om het er (voorzichtig) over te hebben? Dat zou ik je zeker aanraden!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:13 schreef Rondje het volgende:
[..]
Das niet zijn ware aard hoor.
Maar op zich geen gek idee.
Ik heb het geprobeerd, vanmiddag, maar ik durf niet te zeggen hoe ver het gaat.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:25 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Nee, zijn ware aard is blijkbaar dat hij zóveel van je houdt dat het hem niet boeit als jij geen zin hebt, "nee" zegt, zelfs huilt for crying out loud, hij neukt je toch wel. Keer op keer. Maar goed meis, je moet het zelf weten, zolang jij geen maatregelen neemt verandert er niets. Hij doet jou iets aan, jij zit ermee, hem interesseren jouw gevoelens blijkbaar niet genoeg om er zelf voor te zorgen dat het niet meer kan gebeuren. Voor een buintenstaander is het nogal schrijnend dat je zelf zo weinig zelfrespect hebt, helaas ben je er zelf blijkbaar niet (meer) toe in staat dat op te brengen. En waarschijnlijk zou je zelf op dezelfde manier reageren als je zo'n verhaal van een vriendin te horen zou krijgen. Heb je vriend(inn)en met wie je close genoeg bent om het er (voorzichtig) over te hebben? Dat zou ik je zeker aanraden!
Dat geeft niks, als je maar wel wat gaat veranderen, want wachten tot het beter wordt is in dit geval geen acceptabele handelwijze.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:12 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet bang dat ik niet alleen kan zijn of voor mezelf kan zorgen of nooit meer een ander zal vinden.
Ik wil hem gewoon (nog) niet kwijt, daar ben ik (nog) niet aan toe.
Welnee. Voor een ander is het makkelijk invullen: "Ik zou nooit dit, ik zou altijd dat.." Als puntje bij paaltje komt dubben en twijfelen die ook.quote:sorry daarvoor, alle mensen die denken dat het zo gemakkelijk is.
Ik denk niet dat het makkelijk is, maar wel makkelijker dan verkracht en verraden te worden door je eigen vriend. Kennelijk vind jij dat je niet meer hebt verdiend dan dit, anders zou je het niet accepterenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:12 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet bang dat ik niet alleen kan zijn of voor mezelf kan zorgen of nooit meer een ander zal vinden.
Ik wil hem gewoon (nog) niet kwijt, daar ben ik (nog) niet aan toe.
sorry daarvoor, alle mensen die denken dat het zo gemakkelijk is.
Dat is in ieder geval een begin, dat heb je goed gedaan, hopelijk is die gesprekspartner verstandig genoeg om aan te voelen dat er iets ernstigs aan de hand is en kan hij/zij eraan bijdragen dat je je binnenkort vertrouwd genoeg voelt om helemaal opening van zake te geven en (samen) actie te ondernemen. Laat je ajb niet lamleggen door allerlei valse gevoelens van verantwoordelijkheid/'liefde' richting hem, want daarmee richt je jezelf alleen maar verder ten gronde. Bovendien heeft hij die gevoelens blijkbaar niet (genoeg) jegens jou, want hij heeft er blijkbaar schijt aan als jij ligt te huilen en doet niets om de situatie te veranderen. Hij misbruikt je. Punt.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:33 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd, vanmiddag, maar ik durf niet te zeggen hoe ver het gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |