Ook niet zo gek dat een fan van chelski en psv dat zegtquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:00 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Helemaal met je eens.
Dat is toch het leuke van clubvoetbal? De beste spelers met verschillende achtergronden die samen spelen.
Als ik de beste spelers uit een bepaald land wil zien, kijk ik wel interlandvoetbal.
Ja dat vreemdelingenlegioen zouden ze eens wat aan moeten doen!quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:52 schreef Palmboom313 het volgende:
Goede regel. Krijg je alleen denk ik dat de spelers van bijvoorbeeld arsenal een Engels paspoort nemendaar moet dan ook wat aan gedaan wordne.
Volgens mij gaat het er gewoon om dat ze Nederlander moeten zijn. Een paspoort dus.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De 2 Belgen komen uit de Ajax-jeugd en hebben daar lang genoeg gespeeld om als "eigen jeugd" te kunnen bestempelen. Die vallen hier dan buiten..
En dat worden niet alleen verdwaalde Brazilianen als deze regel erdoor komt. Dan zullen er heel wat spelers zijn die een verloren opa, achterneef, of overgrootoma gaan opsporen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:01 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Afgezien van al die verdwaalde Brazilianen met nieuwe paspoorten dan.
Denk het ook, anders krijg je weer een run om 14/15-jarigen. Dat lijkt me ook niet de bedoeling van de FIFA.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:08 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er gewoon om dat ze Nederlander moeten zijn. Een paspoort dus.
als je 5 jaar in Nederland woont kun je vrij probleemloos een Nederlands paspoort aanvragen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:08 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er gewoon om dat ze Nederlander moeten zijn. Een paspoort dus.
Dat verhaaltje gaat bij de absolute top wel op, maar bij het gros van de voetbalclubs dus niet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:00 schreef mcyodogg het volgende:
Dat is toch het leuke van clubvoetbal? De beste spelers met verschillende achtergronden die samen spelen.
Het was een voorbeeld he had ook inter ofzo kunnen zeggenquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat vreemdelingenlegioen zouden ze eens wat aan moeten doen!
Inderdaadquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:08 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik was in de war met het 8+3 plan van Rummenige.quote:which basically provides that a club team must start a match with at least six players that would be eligible for the national team of the country in which the club is domiciled
Nee, dit is alleen de uitkomst van een onderzoekje wat betaald werd door de FIFA. De kop van het artikel is dus behoorlijk misleidend.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:16 schreef rubbereend het volgende:
Maargoed, vooralsnog is er volgens mij nog steeds neit meerdere betrouwbare bronnen dat de regel mag volgens de Europese wetgeving. Dus ik zie het er voorlopig niet van komen.
Dat denk ik niet Daggla. [edit: ah je zag het zelf alquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De 2 Belgen komen uit de Ajax-jeugd en hebben daar lang genoeg gespeeld om als "eigen jeugd" te kunnen bestempelen. Die vallen hier dan buiten..
Dat is dus pertinent onzin. Zie ook de uitkomst van de FIFAquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:16 schreef rubbereend het volgende:
Maargoed, vooralsnog is er volgens mij nog steeds neit meerdere betrouwbare bronnen dat de regel mag volgens de Europese wetgeving. Dus ik zie het er voorlopig niet van komen.
Er zijn natuurlijk ook buitenlandse spelers die om onbegrijpelijke redenen de voorkeur krijgen boven hun collega's die wel dezelfde nationaliteit hebben als de club. Bijvoorbeeld Mendez die speelt ten koste van Bakkal. Maar je hebt dan toch niet zo'n regel nodig om dat tegen te houden?quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:13 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dat verhaaltje gaat bij de absolute top wel op, maar bij het gros van de voetbalclubs dus niet.
Die club heet dan ook niet voor niets Internazionale hequote:Op donderdag 26 februari 2009 15:14 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld he had ook inter ofzo kunnen zeggen
Blijkbaar heel veel anders had Blatter het toch al lang ingevoerd?quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
De FIFA bepaalt de spelregels. Als zij als spelregel 6+5 willen invoeren, wat kan de EU daar dan aan doen?
Dat gebeurt nu toch ook al? Net of Groningen zijn beste buitenlanders bij Veendam stalt. Nee, zijn vaak toch de spelers die nog moeten groeien enzo. Veendam is dan prima.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:19 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij krijg je dan ook van die verhuur praktijken..
Groningen gaan nu bijvoorbeeld samenwerken met Veendam. Zal je zien dat er 4 of 5 buitenlanders bij Veendam onder gebracht gaan worden totdat er weer een plekje vrij is bij de FC etc..![]()
Strikte regels voor maken (wat nu eigenlijk al zou moeten, vind ik).quote:Je krijgt nog meer gezeik met paspoorten,
Tja, die moet er ook maar meteen staan. Denk dat het wel meevalt en sowieso de club zelf nog 5 keer nadenkt om een vertrek van een speler met thuisnationaliteit. Wegplukken gebeurt nu ook al.quote:jonge spelers die overal weggeplukt gaan worden
Ja, het was ook meer een retorische vraag hoor. Ik kan mij er gewoon onwijs over opwinden dat de EU regels de spelregels van het voetbal bepalen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:23 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Blijkbaar heel veel anders had Blatter het toch al lang ingevoerd?
Nee hoor. Er mogen toch nog gewoon 5 buitenlanders spelen. Dit promoot mijns inziens alleen de keus voor eigen jeugd/Nederlander tov van een gelijkwaardige buitenlander.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook buitenlandse spelers die om onbegrijpelijke redenen de voorkeur krijgen boven hun collega's die wel dezelfde nationaliteit hebben als de club. Bijvoorbeeld Mendez die speelt ten koste van Bakkal. Maar je hebt dan toch niet zo'n regel nodig om dat tegen te houden?
Die nivellering vind ik persoonlijk niet slecht. Het moet toch competatief blijven en door allerlei factoren (tv-gelden, Bosman arrest, rijke clubs die alleen maar rijker worden) is hiervan geen sprake meer mijns inziens.quote:Van mij part stellen ze 11 Nederlanders op, als ze maar goed zijn. Deze regel lijkt er puur op gericht om het Europese voetbal (lees: Engelse clubs) kunstmatig te nivelleren, maar of ze met de gevolgen rekening houden, is maar de vraag.
[..]
nogmaals als er meerdere onafhankelijke bronnen gaan melden dat de regel zo uitgelegd kan worden geloof ik het. Het is toch raar dat de Fifa al jaren lang een flinke lobby heeft lopen, zonder veel succes. En dat nu ineens blijkt dat het al die jaren gewoon wel mochtquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat is dus pertinent onzin. Zie ook de uitkomst van de FIFA
Je mag immers zoveel mensen uit het buitenland kopen en die salaris betalen (en dus laten werken).
De FIFA bepaalt de spelregels. Als zij als spelregel 6+5 willen invoeren, wat kan de EU daar dan aan doen?
Het werk van een voetballer kan ook zijn in het 2de spelen, of alleen meetrainen. Of op de bank zitten.
De EU kan een bedrijf toch ook niet verplichten om buitenlanders wel of niet in het topmanagement te stoppen.
Ze kunnen hoogstens regels maken die bepalen of een speler wel of niet onder contract mag staan, maar wat er uiteindelijk opgesteld wordt lijkt mij een zaak van de club/FIFA.
Die kut EU moet zich er eens lekker buiten houden.
Hier heb je er al 1quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:28 schreef MrHayo het volgende:
Wel balen.
Als je kijkt naar PSV of Arsenal met een team bestaande uit bijna alleen maar buitenlanders, hoe kan je hen nou gaan staan aanmoedigen. Daar kun je je toch neit mee identificeren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |