abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65245506
Wat maakt het uit? Die regel komt er toch niet. De EU was hier al vrij duidelijk in.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:21:56 #155
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65246705
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:51 schreef sjimz het volgende:
Dat Arsenal en Inter
FC Groningen kan er anders ook wat van.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2009 @ 15:32:12 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65247136
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:51 schreef ktnxbye het volgende:
Wat maakt het uit? Die regel komt er toch niet. De EU was hier al vrij duidelijk in.
ja ik vind het ook een beetje een achterhoede gevecht
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:38:00 #157
10710 gday
propria cures
pi_66480763
quote:
6+5-regel FIFA niet verboden

Uitgegeven: 26 februari 2009 14:30
Laatst gewijzigd: 26 februari 2009 14:30

ZÜRICH - Bij de invoering van de zogenoemde 6+5-regel overtreedt de FIFA geen Europese wetten.

Dat is de conclusie van vijf deskundigen van INEA, het instituut voor Europese aangelegenheden.

''Ik ben blij met deze uitkomst'', aldus Sepp Blatter, voorzitter van de wereldvoetbalbond, tijdens een persconferentie donderdag in het Europees Parlement.

Zes spelers

De regel die de FIFA wil invoeren dwingt voetbalclubs minimaal zes spelers uit het eigen land op te stellen in de basiself en dus maximaal vijf buitenlandse voetballers.

Bestaande wetten schrijven echter vrij verkeer van werknemers voor in de landen van de Europese Unie. De uitkomst van het onderzoek dat de FIFA liet uitvoeren zegt echter dat wel grenzen mogen worden gesteld aan buitenlandse voetballers in clubverband.

Wetten

''Deze studie bevestigt dat wij geen Europese wetten overtreden'', zei Blatter. ''Wij willen graag de ontwikkeling van jonge spelers bevorderen, nationale teams beschermen en de sport eerlijk en onvoorspelbaar houden.

Het Internationaal Olympisch Comité steunt ons plan, net als andere sportbonden. Sporten als basketbal, handbal, ijshockey, rugby en volleybal hebben met dezelfde problemen te maken.'
bron
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:41:41 #158
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:42:54 #159
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66480958
Misschien moet ik m'n profvoetbalambities nu ook maar weer eens uit de vriezer halen.
pi_66481129
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:51 schreef ktnxbye het volgende:
pi_66481152
De UEFA heeft echt een plaat voor z'n kop
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:47 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zo'n onderzoek zegt me echt drie keer niets.
pi_66481153
Gestuurd onderzoek door de FIFA. De FIFA is notabene partner van het onderzoeksbureau.

Eerst maar eens door de rechter laten toetsen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 14:49:05 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66481192
eerst is het jarenlang een probleem en nu ineens niet meer
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66481199
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:21 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

FC Groningen kan er anders ook wat van.
Ajax:

Suarez
Dario
Sulejmani
Lindgren
Vermaelen
Vertonghen
Enoh
Gabri
Oleguer
Silva

Echt...
Ik ben gewoon tegen die regel, laat spelers lekker voetballen waar ze willen.
Maar goed, ik denk dat die regel er toch nooit komt. Veel clubs zijn er ook nog tegen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66481258
Het is en blijft disciminatie op basis van nationaliteit.
pi_66481309
Goede regel. Krijg je alleen denk ik dat de spelers van bijvoorbeeld arsenal een Engels paspoort nemen daar moet dan ook wat aan gedaan wordne.
pi_66481343
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:49 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Echt...
Maar goed, ik denk dat die regel er toch nooit komt. Veel clubs zijn er ook nog tegen.
Er is laatst toch een stemming geweest? Volgens mij was het meerendeel voor, alleen de clubs uit de grote competities niet.
pi_66481394
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:53 schreef Radegast het volgende:

[..]

Er is laatst toch een stemming geweest? Volgens mij was het meerendeel voor, alleen de clubs uit de grote competities niet.
Logisch de rijkste clubs hebben de meeste buitenlanders.
pi_66481495
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:53 schreef Radegast het volgende:

[..]

quote:
Europese clubs tegen '6+5'

BERN (ANP) - De 103 betaaldvoetbalclubs die zijn verenigd in de European Club Association (ECA), hebben zich dinsdag openlijk uitgesproken tegen het zogeheten '6+5'-plan van de mondiale bond FIFA. In dat voorstel mogen bij wedstrijden maximaal vijf buitenlanders in de opstelling staan.

De ECA werd in januari opgericht als vervanger van de G14. Ajax, PSV, Feyenoord en AZ maken deel uit van de groep clubs, die dinsdag tijdens hun eerste congres de Duitse oud-topvoetballer Karl-Heinz Rummenigge officieel als voorzitter presenteerde.

Rummenigge trad de afgelopen maanden al op als voorman en had in die hoedanigheid zijn afkeur over de '6+5'-regel al laten blijken. De ECA schaarde zich dinsdag unaniem achter het standpunt van Rummenigge. De associatie ziet veel meer in de UEFA-variant, die voorstelt dat iedere club ten minste acht spelers uit de eigen opleiding moet opnemen in de selectie.

Bron
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66481515
Clubs mogen toch zoveel buitenlanders als ze willen onder contract hebben? Ze mogen ze alleen niet opstellen. Trainen is ook werken. Ergo, geen probleem.
pi_66481579
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:58 schreef Sloggi het volgende:
Clubs mogen toch zoveel buitenlanders als ze willen onder contract hebben? Ze mogen ze alleen niet opstellen. Trainen is ook werken. Ergo, geen probleem.
Precies, dat was ook mijn argument eerder dit topic!
-
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:00:16 #172
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66481592
Handig voor Bilbao
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_66481607
quote:

[..]

Echt...
Helemaal met je eens.

Dat is toch het leuke van clubvoetbal? De beste spelers met verschillende achtergronden die samen spelen.

Als ik de beste spelers uit een bepaald land wil zien, kijk ik wel interlandvoetbal.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_66481630
quote:

[..]

Ajax:

Suarez
Dario
Sulejmani
Lindgren
Vermaelen
Vertonghen
Enoh
Gabri
Oleguer
Silva

Echt...
De 2 Belgen komen uit de Ajax-jeugd en hebben daar lang genoeg gespeeld om als "eigen jeugd" te kunnen bestempelen. Die vallen hier dan buiten. .
-
pi_66481644
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:00 schreef mcyodogg het volgende:

Als ik de beste spelers uit een bepaald land wil zien, kijk ik wel interlandvoetbal.
Afgezien van al die verdwaalde Brazilianen met nieuwe paspoorten dan.
pi_66481654
quote:

[..]

Helemaal met je eens.

Dat is toch het leuke van clubvoetbal? De beste spelers met verschillende achtergronden die samen spelen.

Ook niet zo gek dat een fan van chelski en psv dat zegt .
-
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:02:24 #177
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_66481681
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:52 schreef Palmboom313 het volgende:
Goede regel. Krijg je alleen denk ik dat de spelers van bijvoorbeeld arsenal een Engels paspoort nemen daar moet dan ook wat aan gedaan wordne.
Ja dat vreemdelingenlegioen zouden ze eens wat aan moeten doen!
Where law ends, tyrrany begins.
pi_66481906
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:01 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

De 2 Belgen komen uit de Ajax-jeugd en hebben daar lang genoeg gespeeld om als "eigen jeugd" te kunnen bestempelen. Die vallen hier dan buiten. .
Volgens mij gaat het er gewoon om dat ze Nederlander moeten zijn. Een paspoort dus.
pi_66482006
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:01 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Afgezien van al die verdwaalde Brazilianen met nieuwe paspoorten dan.
En dat worden niet alleen verdwaalde Brazilianen als deze regel erdoor komt. Dan zullen er heel wat spelers zijn die een verloren opa, achterneef, of overgrootoma gaan opsporen.
pi_66482047
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:08 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het er gewoon om dat ze Nederlander moeten zijn. Een paspoort dus.
Denk het ook, anders krijg je weer een run om 14/15-jarigen. Dat lijkt me ook niet de bedoeling van de FIFA.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 15:13:25 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66482098
Er zijn toch ook een hele zwik Argentijnen met een Italiaans paspoort.
quote:

[..]

als je 5 jaar in Nederland woont kun je vrij probleemloos een Nederlands paspoort aanvragen.
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:13:58 #182
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_66482125
Goede regel!!!

Ben alleen benieuwd naar de chaos die zal ontstaan als het word ingevoerd!!!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_66482126
quote:

Dat verhaaltje gaat bij de absolute top wel op, maar bij het gros van de voetbalclubs dus niet.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_66482139
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:02 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja dat vreemdelingenlegioen zouden ze eens wat aan moeten doen!
Het was een voorbeeld he had ook inter ofzo kunnen zeggen
pi_66482181
quote:

[..]

Inderdaad
quote:
which basically provides that a club team must start a match with at least six players that would be eligible for the national team of the country in which the club is domiciled
Ik was in de war met het 8+3 plan van Rummenige.
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 15:16:33 #186
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66482235
Maargoed, vooralsnog is er volgens mij nog steeds neit meerdere betrouwbare bronnen dat de regel mag volgens de Europese wetgeving. Dus ik zie het er voorlopig niet van komen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_66482318
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:16 schreef rubbereend het volgende:
Maargoed, vooralsnog is er volgens mij nog steeds neit meerdere betrouwbare bronnen dat de regel mag volgens de Europese wetgeving. Dus ik zie het er voorlopig niet van komen.
Nee, dit is alleen de uitkomst van een onderzoekje wat betaald werd door de FIFA. De kop van het artikel is dus behoorlijk misleidend.
pi_66482347
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:01 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat denk ik niet Daggla. [edit: ah je zag het zelf al ]

Ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen dan. Maargoed, dan is het nog altijd 6+5 veldopstelling he. Je mag dus, zoals Sloggie al zegt, zoveel buitenlanders als je wilt onder contract hebben staan.

Zou zeer mooi zijn.
pi_66482382
Volgens mij krijg je dan ook van die verhuur praktijken..

Groningen gaan nu bijvoorbeeld samenwerken met Veendam. Zal je zien dat er 4 of 5 buitenlanders bij Veendam onder gebracht gaan worden totdat er weer een plekje vrij is bij de FC etc..
Je krijgt nog meer gezeik met paspoorten, jonge spelers die overal weggeplukt gaan worden, noem maar op.

Maar goed, ik geloof niet dat het er ooit van komt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 15:20:20 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66482393
Je mag zoveel buitenlanders onder contract hebben als je wil klinkt geinig maar is natuurlijk niet reeel
DeLuna vindt me dik ;(
pi_66482416
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:16 schreef rubbereend het volgende:
Dat is dus pertinent onzin. Zie ook de uitkomst van de FIFA
Je mag immers zoveel mensen uit het buitenland kopen en die salaris betalen (en dus laten werken).
De FIFA bepaalt de spelregels. Als zij als spelregel 6+5 willen invoeren, wat kan de EU daar dan aan doen?
Het werk van een voetballer kan ook zijn in het 2de spelen, of alleen meetrainen. Of op de bank zitten.
De EU kan een bedrijf toch ook niet verplichten om buitenlanders wel of niet in het topmanagement te stoppen.
Ze kunnen hoogstens regels maken die bepalen of een speler wel of niet onder contract mag staan, maar wat er uiteindelijk opgesteld wordt lijkt mij een zaak van de club/FIFA.
Die kut EU moet zich er eens lekker buiten houden.
-
pi_66482451
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:13 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dat verhaaltje gaat bij de absolute top wel op, maar bij het gros van de voetbalclubs dus niet.
Er zijn natuurlijk ook buitenlandse spelers die om onbegrijpelijke redenen de voorkeur krijgen boven hun collega's die wel dezelfde nationaliteit hebben als de club. Bijvoorbeeld Mendez die speelt ten koste van Bakkal. Maar je hebt dan toch niet zo'n regel nodig om dat tegen te houden?

Van mij part stellen ze 11 Nederlanders op, als ze maar goed zijn. Deze regel lijkt er puur op gericht om het Europese voetbal (lees: Engelse clubs) kunstmatig te nivelleren, maar of ze met de gevolgen rekening houden, is maar de vraag.
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:14 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Het was een voorbeeld he had ook inter ofzo kunnen zeggen
Die club heet dan ook niet voor niets Internazionale he
pi_66482509
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

De FIFA bepaalt de spelregels. Als zij als spelregel 6+5 willen invoeren, wat kan de EU daar dan aan doen?
Blijkbaar heel veel anders had Blatter het toch al lang ingevoerd?
pi_66482537
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:19 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij krijg je dan ook van die verhuur praktijken..

Groningen gaan nu bijvoorbeeld samenwerken met Veendam. Zal je zien dat er 4 of 5 buitenlanders bij Veendam onder gebracht gaan worden totdat er weer een plekje vrij is bij de FC etc..
Dat gebeurt nu toch ook al? Net of Groningen zijn beste buitenlanders bij Veendam stalt. Nee, zijn vaak toch de spelers die nog moeten groeien enzo. Veendam is dan prima.
quote:
Je krijgt nog meer gezeik met paspoorten,
Strikte regels voor maken (wat nu eigenlijk al zou moeten, vind ik).
quote:
jonge spelers die overal weggeplukt gaan worden
Tja, die moet er ook maar meteen staan. Denk dat het wel meevalt en sowieso de club zelf nog 5 keer nadenkt om een vertrek van een speler met thuisnationaliteit. Wegplukken gebeurt nu ook al.
pi_66482592
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:23 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Blijkbaar heel veel anders had Blatter het toch al lang ingevoerd?
Ja, het was ook meer een retorische vraag hoor. Ik kan mij er gewoon onwijs over opwinden dat de EU regels de spelregels van het voetbal bepalen.
Als je maar 5 buitenlanders op mag stellen, maar zoveel als je wil contracteren zie ik niet in waarom dit het vrije verkeer van werknemers in de weg zou staan. Een club mag immers zoveel kopen als ze willen.
Waarom moet die kut EU dan ook gaan bepalen dat ze allemaal tegelijk mogen spelen? Dat is hun zaak toch niet? Als een spelers tekent, dan werkt hij voor een club. Ongeacht of hij speelt of niet. Dus beperk je een speler per definitie niet imo.
-
pi_66482612
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook buitenlandse spelers die om onbegrijpelijke redenen de voorkeur krijgen boven hun collega's die wel dezelfde nationaliteit hebben als de club. Bijvoorbeeld Mendez die speelt ten koste van Bakkal. Maar je hebt dan toch niet zo'n regel nodig om dat tegen te houden?
Nee hoor. Er mogen toch nog gewoon 5 buitenlanders spelen. Dit promoot mijns inziens alleen de keus voor eigen jeugd/Nederlander tov van een gelijkwaardige buitenlander.
quote:
Van mij part stellen ze 11 Nederlanders op, als ze maar goed zijn. Deze regel lijkt er puur op gericht om het Europese voetbal (lees: Engelse clubs) kunstmatig te nivelleren, maar of ze met de gevolgen rekening houden, is maar de vraag.
[..]
Die nivellering vind ik persoonlijk niet slecht. Het moet toch competatief blijven en door allerlei factoren (tv-gelden, Bosman arrest, rijke clubs die alleen maar rijker worden) is hiervan geen sprake meer mijns inziens.

Hoop wel dat de FIFA, mocht de plan erdoor komen, ook andere zaken durft aan te pakken. Zoals bijvoorbeeld de opzet van de Champions League. Door de huidige opzet maak je de rijke clubs alleen maar rijker, doordat bijvoorbeeld Engeland, Spanje en Italie met 4 clubs mogen deelnemen.
pi_66482658
Ja idd zo'n team als Arsenal hoe kan je je daar mee nou identificeren. Allemaal buitenlanders !
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 15:29:00 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66482685
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat is dus pertinent onzin. Zie ook de uitkomst van de FIFA
Je mag immers zoveel mensen uit het buitenland kopen en die salaris betalen (en dus laten werken).
Het werk van een voetballer kan ook zijn in het 2de spelen, of alleen meetrainen. Of op de bank zitten.
De EU kan een bedrijf toch ook niet verplichten om buitenlanders wel of niet in het topmanagement te stoppen.
Ze kunnen hoogstens regels maken die bepalen of een speler wel of niet onder contract mag staan, maar wat er uiteindelijk opgesteld wordt lijkt mij een zaak van de club/FIFA.
Die kut EU moet zich er eens lekker buiten houden.
nogmaals als er meerdere onafhankelijke bronnen gaan melden dat de regel zo uitgelegd kan worden geloof ik het. Het is toch raar dat de Fifa al jaren lang een flinke lobby heeft lopen, zonder veel succes. En dat nu ineens blijkt dat het al die jaren gewoon wel mocht
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:29:42 #199
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66482709
Ik heb niet alles nog gelezen, maar ik verwacht een soort ruilhandel nu. Bijvoorbeeld; Een nederlander uit spanje terug naar NL. En een Spanjaard uit NL terug Naar Spanje.

Dit vooral omdat de buitenlanders nu de beste voetballers in de selectie worden. Net als vroeger bij bijvoorbeeld Barca met Koeman Stoichkov Laudrup Marradona etc.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_66482713
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:28 schreef MrHayo het volgende:
Wel balen.

Als je kijkt naar PSV of Arsenal met een team bestaande uit bijna alleen maar buitenlanders, hoe kan je hen nou gaan staan aanmoedigen. Daar kun je je toch neit mee identificeren?
Hier heb je er al 1 Hoezo niet? Als ze het shirt met trots dragen en voor de club vechten wat is dan het verschil tussen een buitenlander en een Engelse?
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_66482837
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:24 schreef Nashje het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu toch ook al? Net of Groningen zijn beste buitenlanders bij Veendam stalt. Nee, zijn vaak toch de spelers die nog moeten groeien enzo. Veendam is dan prima.
[..]
Dat valt nu nog reuze mee, er wordt in ieder geval nog geen beleid op gemaakt mbt buitenlandse spelers.
quote:
Strikte regels voor maken (wat nu eigenlijk al zou moeten, vind ik).
Makkelijker gezegd dan gedaan. Ook hier heb je weer te maken met internationale wetgeving, en er blijven altijd wel weer manieren op bepaalde regels toch te omzeilen.
quote:
Tja, die moet er ook maar meteen staan. Denk dat het wel meevalt en sowieso de club zelf nog 5 keer nadenkt om een vertrek van een speler met thuisnationaliteit. Wegplukken gebeurt nu ook al.
Maar ik denk dat je dan steeds vaker zult zien dat clubs kinderen van 13 ect gaan wegplukken, want stel dat het wat wordt, dan kun je ze na 5 jaar mooi een paspoort geven. Nu doen alleen de hele grote clubs dat, maar met zo'n 6+5 regel zullen dat steeds meer clubs worden vrees ik.
pi_66482858
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:29 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Hier heb je er al 1 Hoezo niet? Als ze het shirt met trots dragen en voor de club vechten wat is dan het verschil tussen een buitenlander en een Engelse?
Alleen dat trots zijn is bij de buitenlanders meestal niet het geval . (lazovic)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 15:34:18 #203
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66482884
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Bakkal is zelfs een jongen uit de wijk vlakbij het PSV stadion. Er zou wel een regel tegen Mendez ingevoerd moeten worden
DeLuna vindt me dik ;(
pi_66482946
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:33 schreef venomsnake het volgende:

Maar ik denk dat je dan steeds vaker zult zien dat clubs kinderen van 13 ect gaan wegplukken, want stel dat het wat wordt, dan kun je ze na 5 jaar mooi een paspoort geven. Nu doen alleen de hele grote clubs dat, maar met zo'n 6+5 regel zullen dat steeds meer clubs worden vrees ik.
Dan voeg je toch toe aan de regel dat het geen genaturaliseerd persoon mag zijn. Simpel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')