Toevallig ben ikzelf aardig gebrainwashed als het om voedingswaarden gaat en wat waar in zit.
In een glas vruchtensap zitten ca 4 klontjes suiker omgerekend, evenals in een glas cola. Echter een glas cola light daar zit het niet in. Ik heb wel bij de dietiste een spelletje moeten doen van koolhydraten omrekenen naar suikers etc, en heb braaf de voedingslijst van becel op de keukenkast hangen. Probeer me daar ook aardig aan te houden. Hier dan ook alleen frisdrank (light) in het weekend, en chocopasta geld ook alleen voor het weekend, en dan zeker niet elk weekend of boterhammen dik.
Ik hoop dat ik die dingen ook mee kan geven aan ons kleintje.
We eten niet 100% verantwoord, maar als ik zo het journaal vanavond mag geloven al een stuk gezonder als de gemiddelde peuter.
Ik ben zelf altijd al stevig geweest en ben d'r als kind ook om gepest, echter kreeg ik als kind zeker geen frisdrank (cola? ik wist niet eens wat het was!), maar thee, of water, of ranja. En at ik als kind braaf m'n groente, en ook geregeld vis. En had m'n moeder van die manies met alleen maar volkoren producten, levertraan, tofu e.d.
Wel snoep in huis, maar zowieso gingen de kleurstoffen al snel het huis uit omdat mijn broertje daar een beetje druk van werd (adhd 'bestond' toen nog niet), dus vaak ook reforma spul. En ook kregen we dingen mee als vasten, qua snoep dan.
Zelf ben ik dan wel een beetje verbaasd als blijkt dat toch veel mensen thuis gewoon veel witmeel producten en suikers eten, zeker met kinderen in huis, omdat ik dacht dat het echt schandelijk was dat ik er een tijdlang zo'n dieet om nahield.
Btw, smaak is echt iets wat te maken is, want ik heb als kind nooit stennis gemaakt om groenten, en ook vis at ik braaf, naja totdat m'n moeder een keer lekkerbekjes op de markt had gehaald en ze dacht dat ze al schoongemaakt waren
Ik ben me er iig nu al bewust van dat ons kleintje nu ook al smaak kan opbouwen in de buik, hoe dat uit zal pakken geen idee, maar ik weet wel dat ik zeer gevarieerd eet qua smaak, is echt geen peil op te trekken, van zoet naar zuur naar zout van ongezond naar gezond, en eigenlijk meer gezond dan ongezond, wat ik heb meer een groenten en fruit kick dan patat en chocolade (eet gezonder dan voor ik zwanger was volgens mij

).
En lekkernijen moeten kunnen, dat hanteer ik voor mezelf ook, alleen het is een kwesties van keuzes maken, en zelf probeer ik zoveel mogelijk in de 'groene' producten te zitten (zie becel lijst en voedingscentrum).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae