Dat doe ik voor Mikael ook geregeldquote:Op zondag 24 februari 2008 19:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kwam ook ergens tegen om yoghurt met een schep jam te doen. Is dat dan ook beter? SHE, weet jij dat? Of iemand anders?
Wij eten geen toetjes, yoghurt is hier ook geen toetje, maar een 4-uurtje áls ik het al in huis heb.quote:Op zondag 24 februari 2008 19:48 schreef renzell het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met toetjes? Is dat iets dat jullie standaard geven? Hier meestal 1 a 2 keer in de week. Vaak minder, zelden meer. Maar dan wél vruchtenyoghurt, danoontje (zonder togevoegde suikers), yoghurt met een scheutje roosvicee (of honing) of vla. Geen 'kale' yoghurt. Dat gaat er gewoon echt niet in bij Juul.
Geef dan eens gewoon antwoord op een paar hele simpele praktijk situaties. Dat weiger je stelselmatig.quote:Op zondag 24 februari 2008 11:15 schreef SHE het volgende:
T
Nu kunnen Swets en verwanten natuurlijk weer lekker 'tegenwicht' gaan geven; maar uiteindelijk is er gewoon niet zoveel over te discussieren.
De excuusjes van een 3 uur durende lunch, kinderen die niets eten en andere makkelijke tegenargumenten zijn natuurlijk flauwekul.
quote:Het is hetzelfde geklets wat ik van dikke vrouwen in de sportschool krijg; kan ik niet/wil ik niet/moeilijk/kost me teveel tijd/is lastig.
Als je zelf die attitude er op nahoud, dan wordt het inderdaad niets en zal het kind gewoon heel natuurlijk die houding kopieren.
Wat ik dus probeer te zeggen; is dat het eerst bij jezelf moet leven. Als jij goed voor jezelf zorgt, dan zal het kind ook veel meer genegen zijn om jouw keuzes te kopieren.
Geef gewoon antwoord, OF realiseer je dat dit topic over peuters gaan die ongezond eten. Niet over ongezonde voeding. Zeer belangrijk nuance verschil. Er is niemand die betwist dat gezonde voeding het streven moet zijn. Maar leven is wat je overkomt als je plannen maakt he.quote:Bewustwording is leuk.
Precies!quote:Op zondag 24 februari 2008 20:24 schreef MaLo het volgende:
Ik denk dat SHE op zich met heel goede ideeën en adviezen komt qua voeding, in het meeste van wat ze schrijft kan ik me wel vinden.
Maar dat is de theorie.
De praktijk is, dat peuters de meest wispelturige wezens ter wereld zijn. Wat Swetsenegger ook aangeeft: wat ze vandaag heel vies vinden, vinden ze morgen heel lekker, en overmorgen weer heel vies. En dat heeft niet te maken met opvoeding, maar met het zoeken van de eigen Ik en naar het aftasten van grenzen. Het is in de praktijk onmogelijk om met alle grillen van een peuter rekening te houden.
Mijn instelling is dan ook (en niet alleen qua voeding), als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. En dat betekent af en toe water bij de wijn doen
.
En wat mijn opa altijd zei hanteer ik ook: Geniet van alles, maar met mate.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |