abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 februari 2008 @ 13:32:03 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56945050
Toch ook maar eens halen dan.
Weet je wat het is, ik denk er ook gewoon heel vaak niet aan. Dan vergeet ik het gewoon.
En dan kan iedereen dus op het dak gaan zitten vwb Sonja B., maar als ik iig haar avondetensuggesties volg, dan zit daar dus wel vis tussen, terwijl ik dat zelf dus niet standaard in mijn hoofd heb zitten als maaltijdsuggestie. Vandaar dus dat ik het wel volg, omdat ik dan veel gevarieerder eet dan dat ik het zelf moet gaan verzinnen.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:34:04 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56945092
Is toch prima, als je daar houvast aan hebt?
Ik verval ook snel in 'routine' hoor, qua eten. Zeker in drukke tijden. Maar een blik in de Allerhande oid geeft altijd wel weer een nieuwe impuls.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56945672
Boeiend topic vind ik het ook wel.
Ik vind het altijd moeilijk om zelf te bedenken wat ik voor avondeten zal maken dus wij eten ook niet altijd gezond. Als Yana aan vast voedsel toe is wil ik haar wel gezond te eten geven dus zal ik daar zelf mee moeten beginnen denk ik.. wat dat betreft vind ik dit topic
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_56945759
Hoop goede tips uit dit topic gehaald.
Kim krijgt hier wel diksap elke dag.
Ze wil al een tijdje geen melk meer ´s morgens en heeft een tijdje drinkyoghurt light gehad. Maar dat is best duur en die light is dus niet goed begrijp ik.
Ze wil alleen maar droog brood, of met jam of chocopasta. Krijgt dan plakjes kaas of worst `los´.
Ik wist niet dat magere vruchtenyoghurt slecht is, dat krijgt Kim altijd. En ik soms ook.
Groenten eet ze redelijk. Sommige wil ze alleen gepureerd, beter zo dan dat ze helemaal geen groenten binnen krijgt, lijkt me. Fruit eet ze goed.
Vis eten we heel weinig. Kim is gek op chocola, krijgt ze niet vaak.
En koekjes. Probeer dat te minderen. Ik dacht dat onbtijtkoek goed is, maar dat schijnt ook weer niet zo te zijn.
pi_56945893
Hoewel ik het liefst goede, verse vis heb hebben we hier standaard blikjes vis in huis. Makreel, zalm, tonijn, sardientjes. Ronja eet dat bijvoorbeeld op de dagen dat we weinig tijd hebben. Op brood of ook wel zo los met wat kerstomaatjes, stukjes komkommer en blokjes toast.

Wat hier trouwens ook heel goed werkt om haar wat beter te laten eten is het warme eten verplaatsen naar de middag. Dan is het licht, we hebben meer tijd om rustiger en langer aan tafel te zitten en ze heeft nog voldoende energie om niet meteen kribbig te worden.
Het kan niet elke dag, maar zo'n paar keer in de week is heerlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 24-02-2008 14:10:28 ]
  zondag 24 februari 2008 @ 19:18:45 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56952865
Is het trouwens een idee om als vervanger voor de vruchtenyoghurt gewoon magere yoghurt met een scheutje roosvicee te doen?

Ik kwam ook ergens tegen om yoghurt met een schep jam te doen. Is dat dan ook beter? SHE, weet jij dat? Of iemand anders?
pi_56953037
quote:
Op zondag 24 februari 2008 19:18 schreef Brighteyes het volgende:

Ik kwam ook ergens tegen om yoghurt met een schep jam te doen. Is dat dan ook beter? SHE, weet jij dat? Of iemand anders?
Dat doe ik voor Mikael ook geregeld

En over slecht eten Mikael heeft vanavond bijna een halve pizza op gegeten
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 24 februari 2008 @ 19:28:43 #258
108648 cattie
lieve moeder
pi_56953087
Ik zou dan wel voor jam zonder toegevoegde suikers gaan. Van zonnatura bijvoorbeeld.
  † In Memoriam † zondag 24 februari 2008 @ 19:30:59 #259
7074 moussy
kuttekop
pi_56953129
Ik gooi gewoon vers fruit door de yoghurt heen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 24 februari 2008 @ 19:44:33 #260
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_56953367
Maar da's dan weer lastig als je kind geen fruit eet.

Een flinke schep jam lijkt mij zo ongeveer hetzelfde als een flinke schep suiker BE. Dus inderdaad; sowieso zonder toegevoegde suikers. Maar een heel klein scheutje diksap werkt vaak ook en is iets minder slecht.
  zondag 24 februari 2008 @ 19:45:53 #261
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56953388
Moussy, wij eten ook niet alleen maar brood met beleg hoor, dit was van een dag een voorbeeld.
En nee het gaat er niet om dat ik me aangevallen voel het gaat me erom dat ik het frappant vind dat mensen alles van het CB afwijzen en ineens wel alles geloofd en aanneemd wat iemand hier met een grote mond ons OUD wel eens komt vertellen hoe we onze kinderen moeten voeden.

ogmaals, ik heb nergens beweerd dat haar methode niet goed is, ik zeg alleen dat het niet de enige manier is.
She zweert bij light producten want dat is gezond, terwijl heel internet volstaat met mensen die het tegendeel beweren dus wat maakt haar voedingswijze zo correct en de rest niet?
Op legio voedingswijzers staat namenlijk dat smeerleverworst met mate gezond is, She typt van niet en iedereen neemt het hier voor waar aan, nou vraag ik me af waarom ik She wel blind moet volgen en dus niet kritisch mag zijn en de rest van meningen maar aan de kant moet schuiven.

Ik zeg ook helemaal niet dat ik het perfect doe, maar ik geloof gewoon niet dat haar manier alleen de juiste is, mag ik niet kritisch zijn met wat ik mijn kind voed?
Moet ik echt kalorien gaan tellen en alleen maar hypergezond voedsel gaan geven zodat ze als ze gaat studeren losslaat en de kilo's eraanvliegen?
En daarbij, af en toe iets ongezonds kan naar mijn mening geen kwaad, zolang het maar met mate is.
  zondag 24 februari 2008 @ 19:48:35 #262
105888 renzell
pi_56953449
Hoe doen jullie dat trouwens met toetjes? Is dat iets dat jullie standaard geven? Hier meestal 1 a 2 keer in de week. Vaak minder, zelden meer. Maar dan wél vruchtenyoghurt, danoontje (zonder togevoegde suikers), yoghurt met een scheutje roosvicee (of honing) of vla. Geen 'kale' yoghurt. Dat gaat er gewoon echt niet in bij Juul.
  zondag 24 februari 2008 @ 19:51:27 #263
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56953498
Als Demi niet goed eet dan krijgt ze fruit, vind ze overigens heerlijk dus is gewoon voor mijn gevoel.
Anders gewoon yoghurt (met diksap) en soms ook vla of zelfs ijs.
  † In Memoriam † zondag 24 februari 2008 @ 19:53:01 #264
7074 moussy
kuttekop
pi_56953546
niemand, zegt dat je haar advies blind moet volgen, ik heb ook nergens gezien dat mensen alles opeens van het CB afwijzen. she zegt ook nergens hoe jij je kind moet voeden, She laat zien dat het ook ánders kan, net zoals jij doet
  † In Memoriam † zondag 24 februari 2008 @ 19:54:04 #265
7074 moussy
kuttekop
pi_56953570
quote:
Op zondag 24 februari 2008 19:48 schreef renzell het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met toetjes? Is dat iets dat jullie standaard geven? Hier meestal 1 a 2 keer in de week. Vaak minder, zelden meer. Maar dan wél vruchtenyoghurt, danoontje (zonder togevoegde suikers), yoghurt met een scheutje roosvicee (of honing) of vla. Geen 'kale' yoghurt. Dat gaat er gewoon echt niet in bij Juul.
Wij eten geen toetjes, yoghurt is hier ook geen toetje, maar een 4-uurtje áls ik het al in huis heb.
pi_56953575
Mikael krijgt elke dag een toetje. Maar wel steeds iets anders. De ene keer danoontje, dan weer gewoon yoghurt dan weer vla en dan weer een ijsje
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56953749
Kim krijgt elke dag een toetje. Vruchtenyoghurt. Maar als dat idd zo slecht is, gaan we eens yoghurt met diksap proberen.
  zondag 24 februari 2008 @ 20:03:52 #268
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_56953808
F krijgt ook praktisch iedere dag een toetje. Meestal magere yoghurt met of zonder een scheutje roosvicee. Soms hebben we straciatellayoghurt en dat krijgt ze dan ook. En soms een waterijsje, en soms een stuk fruit.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_56953809
Wij eten zelf niet standaard een toetje en Ronja dus ook niet. We hebben geprobeerd om elke dag yoghurt te geven maar daar zijn we mee gestopt toen we er voor onzelf wel achter waren dat dat puur was om het Cb op te volgen, niet omdat we het zelf zo goed vinden. Het is nu dus meer voor de afwisseling, als extraatje voor het lekkere (ook voor ons).
Nu eet ze af en toe dus een toetje, ook zo ongeveer twee keer in de week. Yoghurt met babymuesli is favoriet. Da's niet zo zuur (al eet ze pure yoghurt ook wel), zit vol met gemalen noten en bevat geen suiker.
Anders een drupje diksap, beetje honing of wat vers fruit.
Gewone jam lijkt me net zo "slecht" als een schep suiker dus dat eet ze sowieso niet. We hebben wel eens fruitbeleg van de reformwinkel.
Havermoutpap eet ze ook nog wel eens. Dan zet ik bij het avondeten koken melk op en als het kookt mik ik de havervlokken er bij. Gas uit en laten staan. Tegen de tijd dat ze het gaat eten is het afgekoeld en dikker geworden. Daar gaat vaak wel een beetje honing in of wat rozijnen en dat eten we samen op. Uit één kom, met één lepeltje. Ons moeder-dochtermoment
pi_56953862
Binnekort ga ik weer overblijven
Dan verbaas je je ook wat je ziet dat de kinderen meekrijgen, als je geluk hebt 1 boterham en de rest van de broodtrommel zit vol met snoep en snacks
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 februari 2008 @ 20:10:53 #271
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56953938
quote:
Op zondag 24 februari 2008 11:15 schreef SHE het volgende:
T

Nu kunnen Swets en verwanten natuurlijk weer lekker 'tegenwicht' gaan geven; maar uiteindelijk is er gewoon niet zoveel over te discussieren.
De excuusjes van een 3 uur durende lunch, kinderen die niets eten en andere makkelijke tegenargumenten zijn natuurlijk flauwekul.
Geef dan eens gewoon antwoord op een paar hele simpele praktijk situaties. Dat weiger je stelselmatig.
quote:
Het is hetzelfde geklets wat ik van dikke vrouwen in de sportschool krijg; kan ik niet/wil ik niet/moeilijk/kost me teveel tijd/is lastig.
Als je zelf die attitude er op nahoud, dan wordt het inderdaad niets en zal het kind gewoon heel natuurlijk die houding kopieren.
Wat ik dus probeer te zeggen; is dat het eerst bij jezelf moet leven. Als jij goed voor jezelf zorgt, dan zal het kind ook veel meer genegen zijn om jouw keuzes te kopieren.
quote:
Bewustwording is leuk.
Geef gewoon antwoord, OF realiseer je dat dit topic over peuters gaan die ongezond eten. Niet over ongezonde voeding. Zeer belangrijk nuance verschil. Er is niemand die betwist dat gezonde voeding het streven moet zijn. Maar leven is wat je overkomt als je plannen maakt he.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 24-02-2008 21:00:30 ]
  zondag 24 februari 2008 @ 20:24:08 #272
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_56954198
Ik denk dat SHE op zich met heel goede ideeën en adviezen komt qua voeding, in het meeste van wat ze schrijft kan ik me wel vinden.
Maar dat is de theorie.

De praktijk is, dat peuters de meest wispelturige wezens ter wereld zijn. Wat Swetsenegger ook aangeeft: wat ze vandaag heel vies vinden, vinden ze morgen heel lekker, en overmorgen weer heel vies. En dat heeft niet te maken met opvoeding, maar met het zoeken van de eigen Ik en naar het aftasten van grenzen. Het is in de praktijk onmogelijk om met alle grillen van een peuter rekening te houden.

Mijn instelling is dan ook (en niet alleen qua voeding ), als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. En dat betekent af en toe water bij de wijn doen .
En wat mijn opa altijd zei hanteer ik ook: Geniet van alles, maar met mate.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Jubileum moderator zondag 24 februari 2008 @ 20:25:56 #273
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56954226
Het is wel de bedoeling dat de persoonlijke sneren in dit topic achterwege blijven. Van mening verschillen kan, maar niet op de man/vrouw spelen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 februari 2008 @ 20:32:22 #274
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56954361
quote:
Op zondag 24 februari 2008 20:24 schreef MaLo het volgende:
Ik denk dat SHE op zich met heel goede ideeën en adviezen komt qua voeding, in het meeste van wat ze schrijft kan ik me wel vinden.
Maar dat is de theorie.

De praktijk is, dat peuters de meest wispelturige wezens ter wereld zijn. Wat Swetsenegger ook aangeeft: wat ze vandaag heel vies vinden, vinden ze morgen heel lekker, en overmorgen weer heel vies. En dat heeft niet te maken met opvoeding, maar met het zoeken van de eigen Ik en naar het aftasten van grenzen. Het is in de praktijk onmogelijk om met alle grillen van een peuter rekening te houden.

Mijn instelling is dan ook (en niet alleen qua voeding ), als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. En dat betekent af en toe water bij de wijn doen .
En wat mijn opa altijd zei hanteer ik ook: Geniet van alles, maar met mate.
Precies!

Nogmaals, SHE heeft volkomen gelijk mbt suikers en dergelijk. Ik, als persoon met overgewicht weet dat als geen ander. Maar peuters zijn geen kleine volwassenen. Vanavond aten we salade. En in die salade stukjes ananas (jaja, suikers). Saskia moet 4 hapjes eten. Ik prik een paar stukje ananas aan d'r vork om d'r bij het eerste hapje te paaien en ze gaat met een mond vol ananas zitten kokhalzen... 'IK LUST GEEN SLA!! *wurg* *kokhals*'. Gooi ik 2 tellen later als dessert ananas in een bakje eet ze het schoon op. Om maar eens aan te geven hoe sterk de 'neee!!!' factor meespeelt bij peuters.

Als je bij voedings problemen bij peuters dit simpele feit ONTKENT ben je in dit topic niet serieus te nemen. zo eenvoudig is het.
  zondag 24 februari 2008 @ 20:33:57 #275
105888 renzell
pi_56954392
Maar SHE beweert toch nergens DE oplossing voor slecht etende peuters te hebben? Ik snap al de 'fuzz' niet zo, eerlijk gezegd. Er wordt mijns inziens niemand aangevallen. Maar goed, dat interpreteren sommige mensen blijkbaar anders. Ik vind het wel fijn en handig eerlijk gezegd, een topic over gezonde voeding bij peuters. Zo pik je nog eens wat tips op om het beter aan te pakken in het vervolg (ikke dan tenminste hè, dit was geen hint voor anderen... ). Eerder inspirerend dan irritant vind ik het. En waar je niets mee wilt doen, daar dóe je toch gewoon niets mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')