abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56880134
Van mij hoeft Karel Aalbers niet terug te komen. Hij was misschien toch iets te ambitieus, hoewel ik begreep dat vooral door al dan niet bestaande toezeggingen van NUON de boel toen in de soep gelopen is.

Vitesse heeft gewoon 100 % schuld aan de schuldensituatie, maar wanneer de gemeente zelf ook wat verstandiger zaken had gedaan was het zowel voor Vitesse als voor de gemeente een meer rendabele en prettige situatie geweest.
Don't think twice, it's all right.
pi_56881237
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 07:49 schreef Doc het volgende:

[..]

Kunnen de 5 duurste spelers voldoende opbrengen? Het salaris van de 5 duurste zal niet veel meer dan de helft van het totale salarisbedrag zijn, dus dat schiet ook niet enorm op ...

Het zou allemaal wel ee stap de goede richting op zijn - ik bedoel, als ze moeten kiezen tussen de club opheffen of bovenstaande, dan zou je zeggen dat de keuze simpel is.
Als je schuld hebt geef je gewoon structureel te veel geld uit. Als je de 5 duurste spelers laat vertrekken bespaar je pak hem beet 30% van je uitgaven

Dan moet je gewoon winstgevend zijn, ook Vitesse
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 21 februari 2008 @ 17:20:24 #28
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56887934
Nee, natuurlijk moet Karel A. niet terugkomen. Hij heeft Vitesse op de kaart gezet, de club bijna naar een 'nieuwe top-3' gebracht en Vitesse successen gebracht. Aan de andere kant heeft hij op een naïeve manier geld geïnvesteerd zonder daar garanties op te hebben, en dat is verkeerd gegaan. Niet alleen door Aalbers, ook door Swelheim die aan de basis van de problemen ligt.

Verder ga ik inhoudelijk in op de vraag wat je bedoel met 'oneerlijke concurrentie', meneer DarkShine. Ik heb niet lopen te verkondigen dat Vitesse geen blaam treft voor de schulden, net zoals ik niet heb gezegd dat het 100% de schuld is van de gemeente.

Ik heb het gevoel dat we in een soort cirkeltje bezig zijn, waar jij non-stop hetzelfde argument blijft hanteren zonder open te staan voor de argumenten van een ander.
  donderdag 21 februari 2008 @ 17:24:11 #29
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56888009
Ik begrijp je argumenten zeker.

Maar feit is dat als men in Arnhem niet groter wou zijn dan men in werkelijkheid is men die leningen met, zoals jullie vinden, woekerrentes hoeven afsluiten.

Je kunt nu wel naar alles en iedereen wijzen. Maar de schuld ligt toch echt bij jullie zelf.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 21 februari 2008 @ 17:28:03 #30
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56888071
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 17:24 schreef DarkShine het volgende:
Ik begrijp je argumenten zeker.

Maar feit is dat als men in Arnhem niet groter wou zijn dan men in werkelijkheid is men die leningen met, zoals jullie vinden, woekerrentes hoeven afsluiten.

Je kunt nu wel naar alles en iedereen wijzen. Maar de schuld ligt toch echt bij jullie zelf.
Laat ik het zo zeggen: de schulden zijn ontstaan door handelen van Vitesse. Neemt niet weg dat Vitesse genoeg opties heeft gegeven aan de gemeente om een zonde (uit het verleden!!!) voor goed op te ruimen. Dat de gemeente hier steeds niet op ingaat is helaas wel de gemeente aan te rekenen. Net zoals het 'reddingsplan' bij voorbaat als gedoemd was te mislukken door het handelen van de gemeente.

Volgens mij is dit de conclusie:
Jaren '90/begin '00 --> schulden ontstaan door toedoen van Vitesse.
2003-2008 --> schulden zijn er gebleven, inclusief grote kostenposten voor de gemeente zelf, door toedoen van de gemeente.
  donderdag 21 februari 2008 @ 17:32:58 #31
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56888147
Kwijtschelden (wat jullie toch wouden als laatste) mag een gemeente niet van de EU.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 februari 2008 @ 18:04:32 #32
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56888711
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 17:32 schreef DarkShine het volgende:
Kwijtschelden (wat jullie toch wouden als laatste) mag een gemeente niet van de EU.
het is ook geen kwijtschelden, tis een crediteuren akkoord. Is gewoon een juridische weg om een deel van je tegoeden te krijgen en de rest van de schuldeis wordt nietig verklaard. Je koopt je lening gewoon af voor minder omdat de kans groot is dat als je niet akkoord gaat die schuldeiser nooit wat zal krijgen.

verder is het natuurlijk geen woekerrente maar marktconform. Door je slechte credietwaardigheid is het een gangbaar tarief. Tis alleen niet handig van de gemeente Hadden ze een lager percentage gevraagd en een nog een beetje aflossen had het allemaal wat makkelijker gegaan voor Vitesse en had het water nu iets lager dan de lippen gestaan.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56889475
zie veel overeenkomsten:

Gaat over amsterdam dus staat wel op pagina teletekst 101, maar dit even terzijde:

Het Amsterdamse gemeentebestuur heeft
een reddingsplan voor theater Carré.In
het plan krijgt Carré 4,3 miljoen euro.
De helft daarvan is een schenking.De
andere helft is een deel van een oude
lening dat wordt kwijtgescholden.

Koninklijk Theater Carré zit al enkele
jaren in financiële problemen.In 2004
werd de subsidie verminderd.Verder werd
het theater voor veel geld verbouwd.De
gemeente verstrekte een lening van 20
miljoen,die Carré amper kon aflossen.

De vrees bestond dat Carré uiteindelijk
failliet zou gaan.Dat zou de gemeente
veel geld kosten.De gemeenteraad moet
nog instemmen met het reddingsplan
  donderdag 21 februari 2008 @ 18:54:03 #34
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_56889657
hadden ze psv maar niet zo dik moeten laten winnen vorig seizoen..
pi_56889719
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:44 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Dus jij vindt lenen van de gemeente tegen een woekerrente oneerlijk concurreren? Of leg me nog even uit waarom je deze bullshit ondersteunt, want ik ben het even kwijt.

Zelden heb ik zó gehoopt op een nederlaag van Roda
Bullshit? Deze clubs hebben geen spelers kunnen halen die wel naar Vitesse gingen, omdat die in plaats van te saneren maar bleven kopen. Heracles is zo'n club die nooit teveel uitgeeft en dan zou die club eruit moeten ipv een stel oplichters? Wat reacties betreft zijn de ADO-fans een stuk realistischer, terwijl de Vitessenaren alleen maar als een stel calimero's wijzen naar de gemeente.

Ik herzie mijn mening. Niets degraderen, gewoon die stekker uit die oplichterige handel. Niemand zal die club zonder historie missen.
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:00:51 #36
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56889813
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 18:54 schreef Loserkid het volgende:
hadden ze psv maar niet zo dik moeten laten winnen vorig seizoen..
Ik moet je aan de ene kant met schaamte bekennen dat Vitesse die wedstrijd voluit voor de winst ging (vandaar ook de 5-1, waarschijnlijk), en aan de andere kant nogmaals uitlachen dat Ajax het blijkbaar niet op eigen kracht voor elkaar heeft kunnen krijgen
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:03:02 #37
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56889865
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 18:56 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Bullshit? Deze clubs hebben geen spelers kunnen halen die wel naar Vitesse gingen, omdat die in plaats van te saneren maar bleven kopen. Heracles is zo'n club die nooit teveel uitgeeft en dan zou die club eruit moeten ipv een stel oplichters? Wat reacties betreft zijn de ADO-fans een stuk realistischer, terwijl de Vitessenaren alleen maar als een stel calimero's wijzen naar de gemeente.

Ik herzie mijn mening. Niets degraderen, gewoon die stekker uit die oplichterige handel. Niemand zal die club zonder historie missen.
Vitesse bleef maar kopen en kopen? Wát een kortzichtigheid. Vitesse heeft sinds 2003 ruim 45% van haar personeelskosten (inclusief spelerssalarissen) bespaard, en meer dan de helft van haar vaste werknemers ontslagen.

Het blijft een prachtig fenomeen, mensen die de media klakkeloos napraten terwijl ze totaal géééén idee hebben van de stand van zaken.

Club zonder historie? 1892 jongen, en na Sparta de oudste club actief in de eredivisie, ga je schamen
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:15:17 #38
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_56890166
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:00 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Ik moet je aan de ene kant met schaamte bekennen dat Vitesse die wedstrijd voluit voor de winst ging (vandaar ook de 5-1, waarschijnlijk), en aan de andere kant nogmaals uitlachen dat Ajax het blijkbaar niet op eigen kracht voor elkaar heeft kunnen krijgen
Psv dan toch ook niet?
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:19:29 #39
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56890292
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:15 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Psv dan toch ook niet?
Lees nog eens wat ik zei?
  vrijdag 22 februari 2008 @ 22:31:42 #40
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56916139
quote:
Vitesse-fans geven 'zwart' signaal af
Geschreven op vrijdag, 22 februari om 21:38

Komende zaterdag zal een groot deel van de Vitesse-supporters zich in een zwarte outfit hullen. De fans willen hiermee tijdens de wedstrijd tussen de Arnhemmers en Roda JC een signaal aan de gemeente afgeven. Klik hier! Deze week liet de lokale overheid uit de Gelderse hoofdstad weten niet mee te werken aan een plan om de schuldenlast van Vitesse te verlichten. De eredivisionist kampt met een tekort van 27 miljoen euro.

“Wij steunen onze club in donkere outfit. Geen trommels, geen zichtbaar geel en slechts blanco spandoeken en zwarte vlaggen. Kleurloos en leeg als een toekomst zonder Vitesse”, aldus een statement van de supportersverenging op het digitale kanaal van de club. De actie in het Gelredome vindt plaats tijdens het eerste kwartier van de wedstrijd.
Hoop dat ze bedoelen dat de toekomst voor henzelf (de supporters) kleurloos en leeg zal zijn, want denk dat niemand verder die club zal gaan missen.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56916356
Waarom zou niemand Vitesse gaan missen?
Zitten langer in de Eredivisie dan AZ
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2008 @ 11:29:41 #42
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_56922720
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je schuld hebt geef je gewoon structureel te veel geld uit. Als je de 5 duurste spelers laat vertrekken bespaar je pak hem beet 30% van je uitgaven

Dan moet je gewoon winstgevend zijn, ook Vitesse
Bij Vitesse is de schuld het gevolg van wanbeleid in het verleden. Op het ogenblik - heb ik uit de diverse hierboven geposte stukken begrepen - spelen ze quite. En dat is te tweinig om de schul af te lossen. Of ze vervolgens (voldoende) winst gaan maken door de 5 duurste spelers te verkopen is nog maar de vraag. Je bespaart, maar de vraag is ook of je inkomsten dan niet ook gaan dalen (minder bezoekers etc).

Uiteindelik denk ik dat Vitesse geen ander keuze heeft dan toch verder te besparen. Ander is het denk ik echt over.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_56980642
quote:
VITESSE-LEIDING SPEELT HOOG SPEL

door HARRY VAN GELDER

AMSTERDAM – ’Vitesse staat niet aan de rand van een faillissement, zoals De Telegraaf meldde.’ Dat schreef Vitesse-directeur Paul van der Kraan een maand geleden aan de supporters van de Arnhemse club. Hij had het zelf tegen deze krant gezegd, maar schrok blijkbaar van de gevolgen. Nu, vier weken later, kan Van der Kraan er echt niet meer onderuit. Vandaag of woensdag stapt hij naar de rechter om surseance van betaling aan te vragen, zegt hij op de website.

Van der Kraan en Vitesse spelen daarmee hoog spel, omdat ze de leiding van de club uit handen geven.

Als eerste zal de rechter één of meerdere bewindvoerders aanstellen. Die zullen de boeken van Vitesse bestuderen en het bewind over de club gaan voeren. Geen paperclip, laat staan een speler, zal straks mogen worden aangeschaft zonder dat de bewindvoerders hiermee akkoord gaan, Van der Kraan hoopt door de stap naar de rechter de gemeente Arnhem te dwingen alsnog mee te doen aan het zogenoemde crediteurenakkoord. Deze overeenkomst moet Vitesse ontdoen van een torenhoge schuldenlast van 27 miljoen euro. De schuld is opgebouwd door mismanagement, te hoge begrotingen en door spelers peperduur te kopen en spotgoedkoop weer van de hand te doen.

De Vitesse-directeur wil de totale schuld van 27 miljoen voor ongeveer drie miljoen euro afkopen. De kleine schuldeisers krijgen hun geld terug en de grote moeten een kapitale veer laten.

Zestig van de 62 schuldeisers hebben zich akkoord verklaard. Maar de laatste twee, de gemeente Arnhem en stadion Gelredome, weigeren. De gemeente heeft als gevolg van een reddingsplan in 2003 ongeveer 11 miljoen euro in Vitesse gestoken.

In ruil voor een paar ton zou Arnhem een miljoenenlening moeten kwijtschelden. Maar de gemeente kan dat niet, omdat zij bang is dat de Europese Commissie na het kwijtschelden van de schuld meteen op de stoep staat om een boete uit te delen vanwege verboden subsidies.

En er speelt nog iets. Van der Kraan hoopt met de faillissementswetgeving in de hand Arnhem te kunnen dwingen in te stemmen met het saneringsakkoord. Volgens de wet kunnen schuldeisers die niet akkoord gaan met een regeling, gedwongen worden mee te doen als meer dan de helft van de schuldeisers instemt en meer dan de helft van de schuld is geregeld. Zoals nu.

Maar er zit een lelijk addertje onder het gras. De gemeente bezit namelijk het pandrecht. Dat betekent dat Arnhem alle inkomsten van Vitesse kan opeisen als Vitesse zijn verplichtingen niet nakomt. Vitesse ontkent dat de gemeente dit recht heeft. Maar de gemeente lijkt een sterke zaak te hebben. Het gevolg van het pandrecht is dat Arnhem niet zomaar een schuldeiser is, maar een schuldeiser met een preferente positie. „Wij zijn de eerste schuldeiser”, zegt een woordvoerder van de gemeente.

Dat betekent dat het akkoord met de andere schuldeisers niet zomaar kan worden toegepast en het saneringsakkoord vervalt.

Vitesse is dan echt in last. De club heeft al meerdere malen aangeven niet meer aan zijn financiele verplichtingen te kunnen voldoen. De bewindvoerders, en niet de clubleiding, bepalen in dat geval hoe het verder moet met de club.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:48:07 #44
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56980738
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 09:41 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Precies wat ik nu de hele tijd probeer aan te geven maar wat de Vitesse fans maar herhaling van argumenten vinden.
Planning:
-
  dinsdag 26 februari 2008 @ 10:05:00 #45
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56980999
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 09:48 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Precies wat ik nu de hele tijd probeer aan te geven maar wat de Vitesse fans maar herhaling van argumenten vinden.
!
  dinsdag 26 februari 2008 @ 10:10:45 #46
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56981100
De pandrechten gelden uiteraard niet op het Gelredome, maar over de TV-rechten. De Telegraaf doet weer een poging goed geïnformeerd te zijn, maar het is weer waardeloos wat ze weten te melden.

De gemeente heeft nog steeds niet "¤ 11 miljoen in Vitesse gestoken", maar een bedrag geleend aan de club om de club te redden. Telegraaf doet het weer uitzien alsof het geld als gift naar Vitesse is gegaan, wat niet zo is.
pi_56981293
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 22:42 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Waarom zou niemand Vitesse gaan missen?
Zitten langer in de Eredivisie dan AZ
Omdat Ajax volgens Montana de enige club is die er toe doet.

Niet zo happen op hem.
pi_56981327
Waardeloze club, zal ze niet missen.
Secrets never die. Only people.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 10:31:07 #49
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56981454
Het zijn altijd Ajacieden die ons haten

http://www.youtube.com/watch?v=uKPjwgSy3KU

GENIETEN!
pi_56981459
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:10 schreef Yozzz het volgende:
De pandrechten gelden uiteraard niet op het Gelredome, maar over de TV-rechten. De Telegraaf doet weer een poging goed geïnformeerd te zijn, maar het is weer waardeloos wat ze weten te melden.

De gemeente heeft nog steeds niet "¤ 11 miljoen in Vitesse gestoken", maar een bedrag geleend aan de club om de club te redden. Telegraaf doet het weer uitzien alsof het geld als gift naar Vitesse is gegaan, wat niet zo is.
Van mij mogen ze de pandrechten op 't Gelredome hebben. Dat ding is toch niet van Vitesse.
Don't think twice, it's all right.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')