abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 februari 2008 @ 08:14:16 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56962037
OK, Fles, kom er maar in!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56962358
quote:
Op maandag 25 februari 2008 08:14 schreef Duvel het volgende:
OK, Fles, kom er maar in!
Griep

Maar ik doe mn best voor jullie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56962693
quote:
Op maandag 25 februari 2008 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Griep
Dus thuis?
Lekker veel tijd om te lurken op Fok.
  maandag 25 februari 2008 @ 09:50:24 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56962933
quote:
Op maandag 25 februari 2008 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Griep
Daar hebben meer mensen last van, sterkte.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 februari 2008 @ 09:59:12 #180
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56963042
quote:
Op zondag 24 februari 2008 23:54 schreef thats-me het volgende:
Dit heeft hij gedaan of in elk geval poging tot gedaan.
[..]
Wattefak ,de afspraak was 22:08 op UT
pi_56963112
het plan stond ook gewoon hier, stelletje retards.

foto's, verslag en bordjescollage volgen in de loop van de dag wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 februari 2008 @ 13:42:43 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56963285
Mits Fok blijft werken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56964447
Dat zou tof zijn ja

Maar goed, foto-, bordjes- en kilometer-administratie is inmiddels bijgewerkt, collage bijna klaar. Dan nog spotplaatjes uitzoeken en een leuterpraatje breien. Zou voor 16:00 kunnen lukken denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2008 @ 14:43:01 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56964529
Daar houden we je aan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56965794
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Daar houden we je aan
Je doet maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56965853
Het verhaal dan. Ik had besloten dat het met mijn grieperige kop een verstandig plan was om een beetje in de Ardense frisse lucht te vertoeven. Of zoiets. Achterlijk vroeg de deur uit, met de laatste nachtnettrein van Utrecht via Amsterdam naar Brussel, en aan het werk maar. Allereerst treinstel 524 als IC naar Luxembourg waarmee ik uit Brussel-Noord vertrok.



Vervolgens een dieselstelletje in de mist in Libramont.



En nog 2 in het inmiddels doorgebroken zonnetje te Bertrix.



In Bertrix liep ik tegen een uurtje vertraging aan omdat de stoptrein naar Dinant maar 1 keer in de 2 uur rijdt. Of minstens op zondag dan. Dat kwam niet verkeerd uit, mooi tijd voor een bakkie koffie. Om 13:06 vertrok de stoptrein richting Dinant. De conducteur had ernstig te lijden onder de warmte bijkbaar.



De machinist dient zich dan weer WEL bij zijn werkzaamheden te houden, en doet dat ook.



Dinant. De stoptrein uit Bertrix is zojuist binnengelopen. Op de achtergrond een elektrisch treinstel type "Break", dat om onduidelijke redenen 5 minuten voor zijn officiële tijd vertrok als stoptrein richting Namur. Ik had mazzel.



Lekker stelletje



Vanuit Namur ging het per klassiekje door het glooiende Waalse land naar Lonzée. In Lonzée kunnen we goed zien hoe glooiend het daar is



Lonzée. Klassiekje 746 rijdt binnen als stoptrein terug naar Namur.



Vlak voor het binnenrijden van Namur werden we nog even voor de rooie gegooid. En hoe gaat het dan in België? Machinist loopt de trein uit, loopt naar het sein, sleutelt een kastje open waar een telefoon in zit, belt met de verkeersleiding en komt terug met een geel briefje in zijn hand. We mogen na een minuutje of 6 verder rijden.



In Namur heb ik nog een klein uurtje staan spotten. Niet dat er ook maar IETS te beleven was trouwens. Alle perrons waren totaal uitgestorven en heel af en toe kwam er een trein binnen. Waaronder deze, getrokken door loc 1357.



Daarnaast reden er nog meer klassiekjes rond daar, bijvoorbeeld stel 164.



Het was overigens ook een klassiekje, stel 174, wat mij luid hijgend en puffend langs de Maaslijn (ja ja ) naar Liège-Guillemins bracht. Daar aangekomen had ik opnieuw een klassiekje, namelijk de 175, naar Maastricht.



Er was dan wel een raam aan splinters gegaan, maar dat gaf niet zo. Rijden maar.



Anyway, dat ging goed tot Visé. En toen bleek dat raam ineens wèl een probleem te zijn. Conducteur hevig bellend over het perron en zo, en het eind van het liedje was dat de tweede klas ontruimd werd en iedereen verplicht 1e klas moest gaan zitten, zodat het compartiment afgesloten kon worden. Mij hoor je niet klagen Door al dat gedoe met dat raam waren we wel wat laat in Maastricht, maar de IC naar de rest van de wereld stond er nog, geen probleem daar. Wat later bleek dat er zowel tussen Weert en Eindhoven als tussen Den Bosch en Utrecht vervangend busvervoer ingezet werd En aangezien ik geen zin had in zo'n hindernisbaan, besloot ik via de Maaslijn (daar istie weer) te gaan. Dat duurde alleen een uur of anderhalf langer, maar ik denk dat het net zo snel was als dat gedonderjaag met die bussen. Oh ja, en de oogst

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2008 @ 15:53:39 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56965941
Nice, Fles
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56966248
Mooi verhaal!
Grappig dat je daar nog gewoon belt met de TRDL buiten de trein
  maandag 25 februari 2008 @ 16:31:07 #189
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56966770
Vanmorgen rond een uur of kwart voor 5 kwam ik een bakkie van de Vallijlijn tegen op station hilversum
  maandag 25 februari 2008 @ 17:52:46 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56968285
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:07 schreef Wadloper het volgende:
Mooi verhaal!
Grappig dat je daar nog gewoon belt met de TRDL buiten de trein
Zo ging dat hier vroeger ook!

Leuk verhaal Fles. Ik snap alleen niet waarom je dit met je grieperige kop gaat doen, maar goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 februari 2008 @ 18:15:58 #191
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56968644
Hoi,

Omdat ik 15 maart even heen en weer naar De Panne moet, overweeg ik voor een kleine meerprijs (vanaf Den Haag gezien dan )maar een railpass aan te schaffen.

DWZ kaartjes kopen tot essen en vandaar de railpass in laten gaan naar de panne . Nu is mijn vraag, ik kom natuurlijk uit Den Haag met de Benelux expresse. Mag je die overgang wel maken in die trein. Dus kaartje tot essen kopen en een al reeds ingevulde railpass doorgaan tot antwerpen/brussel en verder. Of moet ik perse dat boemeltje hebben wat stopt op Essen?

Alvast bedankt voor het meedenken

Op het groot belgisch treinenforum wordt het een welles/nietes verhaal dus ik ben benieuwd
pi_56969169
quote:
Op maandag 25 februari 2008 17:52 schreef Duvel het volgende:
Ik snap alleen niet waarom je dit met je grieperige kop gaat doen, maar goed.
ik had er zin in, okee

en toen ik eenmaal die taxi voor 05:30 gebeld had kon ik niet meer terug, dus heb ik er maar het beste van gemaakt. Wat op zich aardig gelukt is, naar wij dachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 25-02-2008 18:45:06 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 februari 2008 @ 18:57:32 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56969592
quote:
Op maandag 25 februari 2008 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik had er zin in, okee

en toen ik eenmaal die taxi voor 05:30 gebeld had kon ik niet meer terug, dus heb ik er maar het beste van gemaakt. Wat op zich aardig gelukt is, naar wij dachten.
Hoeveel pillen heb je gedurende de dag in je mik gedouwd?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56970295
Lekkere foto's hoor fles, thanks for sharing!

Wie van jullie rakkers heeft er eigenlijk nog meer een modeltrein, en wat voor merk (ongeacht of ie nu in dozen licht of niet)?

Begin ik maar met die van mij:

Ik heb een in dozen zittende baan van Fleischmann (HO), aangevuld met enig materieel van Piko en Roco. Zelf ben ik in het bezit van ongeveer 10 locs en 2 treinstellen (Mat'64 = defect & SGM 2 = frontverlichting defect).

Hoewel nu nog verpakt in dozen, ben ik dit weekend begonnen met het tellen van mijn "voorraad" aan treinen, en ga zo spoedig mogelijk door met het tellen van rails. Ik ben namelijk van plan om hem weer provisorisch op de zoldervloer (= meer ruimte dan op tafel) op te bouwen, proberende als dubbesporige baan met aan iedere uiteinde een lus (= lekker lang rijden).

In het midden komt dan een station wat gebaseerd is op een mix tussen Emmerich, Bad Bentheim en een heleboel von_Preussen fantasie, want aangezien ik ook veel oude treinen heb (Br144, Br 211, zilveren Silberlinge, Br38 in K.P.E.V. uitvoering) zal er met dit materieel een historische spoorwegvereniging op worden gezet.
Verder probeer ik nog een Duitse Intercity (met Br 120, 103 of 111) samen te stellen (heb op www.bahn.de voor E35 per rijtuig goedkope IC-rijtuigen gezien), die dan zogenaamd van Amsterdam naar Berlijn gaat en op "mijn" station (Bad Preussen) van locomotief moet verwisselen.
Als het budget het weer toelaat zal ik een Regionalexpress introduceren op de spoorbaan, bestaande uit dubbeldekkers + stuurstandrijtuig en voorzien van een Br111. Deze zal dan na de Intercity Bad Preussen verlaten om het lokale verkeer op te pikken.
Hoe en op wat voor manier het goederenverkeer verzorgd gaat worden weet ik nog niet, dat is natuurlijk ook afhankelijk van de ruimte die de overgebleven rails zullen bieden.

Verdere "gewilde" treintjes zijn een Regionalbahn (rode Silberlinge + 141) en een Interregio trein (met 111 of 103?). Maar goed, dat is iets voor de verre toekomst.

Hier in elk geval al zat leuk spul gevonden:

http://www.modellbahnshop(...)-de-p-0/gattung.html









[ Bericht 0% gewijzigd door von_Preussen op 25-02-2008 19:34:22 (het is spOOrbaan, niet spAArbaan von_Preussen! ) ]
pi_56970859
ik heb een Fleischmann-baan die momenteel in een doos ligt. Met een BR218, een startset-stoomlocje en een sik als tractie, en verder geloof ik een stuk of 10 goederenwagons en 6 rijtuigen waarvan 1 met binnenverlichting en 1 restauratierijtuig uit een nachttrein met eigen panto

Maar goed, in de doos dus. Overigens is er ergens hier in PTA ook een aparte modelspoor-reeks. Daar zijn we aan deel 3 geloof ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 februari 2008 @ 20:11:04 #196
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56971331
Ik ken een forumwaar die post niet zou misstaan Fles
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_56971977
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:11 schreef Dangel het volgende:
Ik ken een forumwaar die post niet zou misstaan Fles
ja maar dat is erg lastig, want dit gaat over verschillende treinsoorten tegelijk, en om het nou een Reportage te noemen...

je bumper zit los, trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56974294
Vandaag trouwens Plan T 502 het nog oudste rijdende mat'64 in de schrootlijn (3700) . Maar de laatste dagen zijn wel geteld, het is echt op.

Er rijdt nu een ICK/ICB/ICL in de 2000, zag er wel prachtig gelikt uit dat duitse meuk; met gordijntjes . Maar ICL kan 200 KM/h waarom zetten ze dat niet in op de HSL kunnen ze mooi 200 tuffen .
pi_56974570
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:15 schreef Brembo het volgende:
Plan T 502 het nog oudste rijdende mat
Uitgezonderd museummat, ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56975070
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Uitgezonderd museummat, ja
Nou ja, voor de niet echte professionele spoorweghobbyist is het bijna nog een beleving . Het spul schokt, doet raar, trilt, maakt geluid, toilet zo groot als 1 m2. Treinstoellen die dichter op elkaar staan dan een gemiddeld vliegtuigstoel, een woord ellende maar toch wel weer prachtig .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')