Het was overduidelijk de verkeerde "chick", maar voor de rest zou ik hier geen helaas aan toe voegen. Sterker nog, het was hoogstwaarschijnlijk hoog tijd dat er eens goed werd geschud aan de grondvesten van je ivoren toren.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:27 schreef mojito het volgende:
[..]
Ja dat is dus een van de dingen waar ik nu ook mee zit. Ben nu aan het bekijken hoe ik deze ervaring positief kan verwerken, duurt dit keer wat langer omdat ik helaas wat voor die chick ben gaan voelen
Ik denk dat ik je daar inderdaad gelijk in moet geven. Thanx voor de reacties iig... interessnt dat er mensen zijn die zichzelf er ook in herkennen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sterker nog, het was hoogstwaarschijnlijk hoog tijd dat er eens goed werd geschud aan de grondvesten van je ivoren toren.
Eensquote:Op donderdag 21 februari 2008 10:39 schreef EggsTC het volgende:
Erg goed geschreven, prettige tekst om te lezen.
Ja, en hoe fucking obvious is het ook. Ik voel me echt emotioneel kreupel op dit momentquote:Op donderdag 21 februari 2008 10:05 schreef Mukie het volgende:
Dat noemt men nu een leerproces waardoor je emotioneel sterker wordt.
Ermee leren omgaan en het een plekje geven wel.
Wanneer je jezelf constant onder controle houdt, emotioneel gezien, maak je ook niets mee op dit vlak.
Leer je niets bij en kun je niet groeien. Pijn is dan niet fijn, maar zonder pijn zou je ook niet het gevoel hebben gehad dat je "leeft".
Ja absoluut. En dit keer is het geen smoesje om beter te kunnen relativeren en haar te kunnen vergeten. Het was ook zo belachelijk heftig wat me overkwam dat ik wist dat er iets niet goed zat, en ik er wat mee moest doen. Daarom schreef ik het ook op.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:38 schreef Lienekien het volgende:
Zie het zo: deze ervaring opent weer heel nieuwe perspectieven.
Je bent iemand van het verstand. Nu maak je iets emotioneels mee. Volgens mij ga je nu al inzien hoe je met je verstand ook grip kunt krijgen op die emotionele processen. Leuk, zo'n leerproces.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:41 schreef mojito het volgende:
[..]
Ja absoluut. En dit keer is het geen smoesje om beter te kunnen relativeren en haar te kunnen vergeten. Het was ook zo belachelijk heftig wat me overkwam dat ik wist dat er iets niet goed zat, en ik er wat mee moest doen. Daarom schreef ik het ook op.
Het leuke is dat ik dacht dat mijn zelfkennis, zelfbewustzijn... hoe je het ook wilt noemen redelijk goed ontwikkeld is. En dan kom je er op zo'n manier achter dat er gewoon een complete wereld is, die voor anderen heel vanzelfsprekend is, die je over het hoofd gezien hebt. (bewust, onbewust... daar ben ik nog niet over uit).quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:42 schreef Sonata het volgende:
Zelfkennis, een groot goed....
Pijnlijk, confronterend maar wel extreem nuttig. Ik baal er van dat ik achteraf gezien zo lang stil heb gestaan op dit vlak... maar beter laat dan nooit.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bent iemand van het verstand. Nu maak je iets emotioneels mee. Volgens mij ga je nu al inzien hoe je met je verstand ook grip kunt krijgen op die emotionele processen. Leuk, zo'n leerproces.
Ach ja... zoals Mukie al aangaf...quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:20 schreef Sonata het volgende:
Alleen begrijp ik dat de manier waarop je op die weg terecht kwam, minder fijn voor je is.![]()
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. De manier waarop is uiteindelijk essentieel gebleken voor het leerproces.quote:maar zonder pijn zou je ook niet het gevoel hebben gehad dat je "leeft".
quote:
Inderdaad! Mooi geschreven.quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:39 schreef EggsTC het volgende:
Erg goed geschreven, prettige tekst om te lezen.
Dan een laatste wijs woord: ga naar de ggd en laat je testen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:47 schreef mojito het volgende:
[..]
Ach ja... zoals Mukie al aangaf...
[..]
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. De manier waarop is uiteindelijk essentieel gebleken voor het leerproces.
Princiepesquote:Op donderdag 21 februari 2008 14:36 schreef het.ismij het volgende:
[..]
![]()
![]()
ontopic:
Leuk dat het zo klinkt, alleen als je echt achter je princiepes staat, gaat dit niet werken,.. als ze al niet eens eerlijk tegen haarzelf kan zijn over haar gebruik e.d.
Is het dan niet al gedoemt te mislukken,.. aangezien jou dat ook tegenstaat.
Het was mijn maandag-donderdagquote:
Het is ook redelijk eenvoudig jezelf goed te kennen onder voorspelbare omstandigheden die je zelf schept en in stand houdt, waar jij de controle over hebt.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:15 schreef mojito het volgende:
Het leuke is dat ik dacht dat mijn zelfkennis, zelfbewustzijn... hoe je het ook wilt noemen redelijk goed ontwikkeld is.
Ik snap niet goed wat dit over haar zegt en waarom het niets over jou zegt?quote:De keren dat we sex hadden was gelijk zonder condoom… leuk voor mij, maar hoeveel gasten zijn er voor mij over haar heen gegaan zonder rubber?
Hier geef ik je volledig gelijk in. Dat is ook het gevoel van controle waar ik het over had, ik kwam er achter dat die zelfontplooiing voor mij een verkapte vorm van veiligheid was. Als ik niet verliefd was geworden dan was ik daar nog steeds niet achter geweest.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:27 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het is ook redelijk eenvoudig jezelf goed te kennen onder voorspelbare omstandigheden die je zelf schept en in stand houdt, waar jij de controle over hebt.
Zelfontwikkeling is een nobel streven maar kun je niet eenzijdig rationeel belichten. Ik denk dus ook dat het een goede zaak is dat je eens ontzettend verliefd bent geworden en op je bek bent gegaan. Zo leer je jezelf pas echt kennen en zal blijken hoeveel karakter je daadwerkelijk hebt.
Nou in eerste instantie eigenlijk niet. De connectie die ik met haar had was puur gebaseerd op gevoel, en het was heerlijk. Alle logica verviel en het voelde echt geweldig. Dat is ook de reden dat die hobbies van mij me nu niet meer interesseren. De reden dat dit alles zo zwaar aankwam is dus ook dat dit de eerste vrouw was die dat bij me los heeft gemaakt en tegelijkertijd de eerste vrouw was waarbij het verkeerd afliep.quote:Voelde jij je nou intellectueel superieur aan haar? Dat is ook wel erg veilig he, iemand uitzoeken die je rationeel nooit op de proef zal stellen. Op die manier houd jij toch nog de controle..
Het zegt uiteraard net zoveel over mij als dat het over haar zegt. Het was een laffe poging van me om dit alles te kunnen relativeren.quote:Ik snap niet goed wat dit over haar zegt en waarom het niets over jou zegt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |