abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56856830

Selectie PSV 2007/2008

Technische staf:
Sef Vergoossen (Hoofdcoach)
Jan Wouters (Assistent-trainer)
Dwight Lodewegs ( Assistent-trainer)
Mart van den Heuvel (Masseur/verzorger)
Joop Hiele (Keeperstrainer)
Luc van Agt (Inspanningsfysioloog)
Ferd van Odenhoven (Fysiotherapeut)

Doelverdedigers:
01. Heurelho Gomes
21. Bas Roorda
31. Cássio Ramos

Verdedigers:
02. Jan Kromkamp
03. Carlos Salcido
04. Manuel Da Costa
05. Mike Zonneveld
13. Alcides
14. Slobodan Rajkovic
18. Eric Addo
23. Fagner Conserva Lemos
24. Dirk Marcellis

Middenvelders:
06. Timmy Simons
07. Mika Väyrynen
08. Edison Mendez
15. Jason Culina
16. Ismail Aissati
20. Ibrahim Afellay
22. Balász Dzsudzsák
25. John de Jong
26. Tommie van der Leegte
28. Otman Bakkal

Aanvallers:
09. Danko Lazovic
10. Danny Koevermans
17. Jefferson Farfán
19. Jonathan Reis
29. Género Zeefuik

Laatstgespeelde wedstrijd: Willem II - PSV

Willem II - PSV
Zaterdag 16 februari
Tijd: 19:30

Karakteristieken

Uitslag: 0-1 (0-0)

Scoreverloop:
0-1 Timmy Simons ('84, penalty)

Arbiter: Jol

Toeschouwers: 14192

Geel:
Willem II: Mathijssen ('58), Aerts ('82)

Komende wedstrijden:

Helsingborgs IF - PSV (UEFA CUP)
Donderdag 21 februari
Tijd: 20:45

PSV - De Graafschap
Zondag 24 februari
Tijd: 14:30

FC Utrecht - PSV
Zondag 2 maart

PSV - Ajax
Zondag 9 maart

Roda JC - PSV
Zondag 16 maart

Voor de laatste goals, samenvattingen en filmpjes kijk je op http://www.psv.tv/ of http://nl.youtube.com/user/psveindhoven of http://www.freewebs.com/phoolie84/

OP PSV Topic

Je het is voorbarig maar hij is leuk
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56856972
PSV!
pi_56857069
bassie naar 020 dus nog minimaal 5x kampioen
pi_56857460
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 12:01 schreef WooZ het volgende:
bassie naar 020 dus nog minimaal 5x kampioen

edit: Ow, Cruijff naar Ajax
pi_56857798
Is het nog steeds die klote dure hypotheek die steeds weer zo op de begroting drukt?

Waar gaan al die centen anders naartoe, zoveel wordt er niet uitgegeven aan transfers... Of zijn het toch die salarissen?

Ik schrik wel enigzins van die cijfers, wist dat het niet geweldig was maar dit is nog ietsje erger dan ik verwacht had
Patat Friet
pi_56858511
Hopen op een gunstige loting van PSV in de UEFA Cup, even ervan uitgaande dat ze de voorsprong tegen Helsingborg waarborgen. Het is gunstig voor alle Nederlandse clubs als PSV ver komt in Europa.
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_56858551
Het is al duidelijk dat ze tegen Slavia Praag of Tottenham Hotspur moeten in een eventuele volgende ronde.

[ Bericht 0% gewijzigd door En1gma op 20-02-2008 13:28:20 ]
pi_56858593
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:21 schreef ruud.nl het volgende:
Het is al duidelijk dat ze tegen Salvia Praag of Tottenham Hotspur moeten in een eventuele volgende ronde.
Oh, dat heb ik even gemist.
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_56858862
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:21 schreef ruud.nl het volgende:
Het is al duidelijk dat ze tegen Slavia Praag of Tottenham Hotspur moeten in een eventuele volgende ronde.
Zal wel tegen tottenham zijn.
pi_56859342
TVP
pi_56859393
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 12:45 schreef ganzenherder het volgende:
Is het nog steeds die klote dure hypotheek die steeds weer zo op de begroting drukt?

Waar gaan al die centen anders naartoe, zoveel wordt er niet uitgegeven aan transfers... Of zijn het toch die salarissen?

Ik schrik wel enigzins van die cijfers, wist dat het niet geweldig was maar dit is nog ietsje erger dan ik verwacht had
Vooral hypotheek en salarissen ja. Die hypotheek zouden ze geloof ik 3 jaar geleden al goedkoper oversluiten dus blijkbaar is dat nog niet zo makkelijk.

Ik denk niet dat het een slechte zaak is om aan het eind van dit seizoen een paar grootverdienende spelers van de salarislijst af te halen en het op te vangen met eigen jeugd of nieuwe spelers. Bijv. Farfan (contract tot 2010), Vayrynen (contract tot 2009), Culina (contract tot 2009) en Mendez (contract tot 2010 en wil zelf weg). Nu zijn ze nog wat waard, en op Farfan na spelen ze krap de helft van de wedstrijden. Vayrynen nog minder. Laat Aisatti maar spelen op die plek wat mij betreft.

Verder hebben we nog John de Jong (aflopend contract en veel blessureleed) en vd Leegte (contract 2009 en veel blessureleed) wat wel sneu is maar voor de club niet echt nuttig.

Van de opbrengst van Farfan kunnen er dan eventueel een of twee echt waardevolle middenvelders gehaald worden die in de plaats komen van de vijf bovengenoemden (vayrynen, culina, mendez, de jong en vdl dus) imo, wat overblijft is een lagere jaarlijkse salarislast en nog wat buffer om dus wat schulden af te lossen en een begin te maken de rentelast te drukken.
pi_56859484
Normaal gesproken heb ik altijd wel gezonde spanning als er weer een CL wedstrijd op het programma stond.
De vorige keer tegen Helsingsborg had ik dat helemaal niet om eerlijk te zijn. Maar nu begint toch wel al een beetje te kriebelen voor morgenavond. Heb er NU al zin in. Ook omdat het Eindhovens Dagblad al met de voorbeschouwing begon vanochtend.

Zin an!
pi_56859509
pi_56859649
TVPSV
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 februari 2008 @ 14:21:01 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56859927
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:58 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Vooral hypotheek en salarissen ja. Die hypotheek zouden ze geloof ik 3 jaar geleden al goedkoper oversluiten dus blijkbaar is dat nog niet zo makkelijk.
volgens mij is nu de 3e man er mee aan de slag schiet zo niet echt op natuurlijk zeker omdat een deel kortlopend is waar normaal gesproken hogere rentes voor gelden. Verder is de schuldpositie niet zo heel raar tov Ajax, die hebben alleen de Toekomst als vaste activa, PSV bezit haar eigen stadion!
quote:
Ik denk niet dat het een slechte zaak is om aan het eind van dit seizoen een paar grootverdienende spelers van de salarislijst af te halen en het op te vangen met eigen jeugd of nieuwe spelers. Bijv. Farfan (contract tot 2010), Vayrynen (contract tot 2009), Culina (contract tot 2009) en Mendez (contract tot 2010 en wil zelf weg). Nu zijn ze nog wat waard, en op Farfan na spelen ze krap de helft van de wedstrijden. Vayrynen nog minder. Laat Aisatti maar spelen op die plek wat mij betreft.

Verder hebben we nog John de Jong (aflopend contract en veel blessureleed) en vd Leegte (contract 2009 en veel blessureleed) wat wel sneu is maar voor de club niet echt nuttig.

Van de opbrengst van Farfan kunnen er dan eventueel een of twee echt waardevolle middenvelders gehaald worden die in de plaats komen van de vijf bovengenoemden (vayrynen, culina, mendez, de jong en vdl dus) imo, wat overblijft is een lagere jaarlijkse salarislast en nog wat buffer om dus wat schulden af te lossen en een begin te maken de rentelast te drukken.

Van der Leegte verdient geen monstersalaris hoor. Elke club heeft duurdere spelers rondlopen die uiteindelijk niet veel spelen. Da's ook logisch niemand weet het vooraf. De Jong zit trouwens dit seizoen ook op een veel lager contract.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56860197
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:21 schreef rubbereend het volgende:

[..]

volgens mij is nu de 3e man er mee aan de slag schiet zo niet echt op natuurlijk zeker omdat een deel kortlopend is waar normaal gesproken hogere rentes voor gelden. Verder is de schuldpositie niet zo heel raar tov Ajax, die hebben alleen de Toekomst als vaste activa, PSV bezit haar eigen stadion!
[..]

Van der Leegte verdient geen monstersalaris hoor. Elke club heeft duurdere spelers rondlopen die uiteindelijk niet veel spelen. Da's ook logisch niemand weet het vooraf. De Jong zit trouwens dit seizoen ook op een veel lager contract.
Tuurlijk is die langlopende schuldpositie niet raar t.o.v. ajax, maar wat ajax kwijt is aan huur voor het stadion is een stuk minder dan psv aan kosten heeft voor het philipsstadion, mede door de rentelasten! Het is gewoon zo zonde om dit zo lang door te laten modderen
pi_56860269
tvptje
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 februari 2008 @ 14:44:17 #18
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56860462
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:33 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Tuurlijk is die langlopende schuldpositie niet raar t.o.v. ajax, maar wat ajax kwijt is aan huur voor het stadion is een stuk minder dan psv aan kosten heeft voor het philipsstadion, mede door de rentelasten! Het is gewoon zo zonde om dit zo lang door te laten modderen
de rentelast is gewoon te verminderen. En dat Ajax minder huur betaald dan wij rente is ook neit gek, staan ook weer meer inkomsten tegenover voor PSV
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56860892
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de rentelast is gewoon te verminderen. En dat Ajax minder huur betaald dan wij rente is ook neit gek, staan ook weer meer inkomsten tegenover voor PSV
In de Arena gaan er 15000 mensen meer in dan bij ons, dus ik denk dat we het ook qua stadioninkomsten afleggen tegen de Amsterdammers. Alleen de extra's zoals optredens Guus Meeuwis zijn bijvoorbeeld een direct verschil. De opbrengsten van zoiets is misschien netto een ton per optreden wat naar psv gaat. Het jaarverslag spreek van 'Hogere inkomsten stadionexploitatie van + 0,3 mln voornamelijk vanwege hogere inkomsten uit concerten'. In 2006 (het jaar van dat jaarverslag) gaf Meeuwis voor het eerst 3 concerten in het philips stadion volgens mij.
Al met al is het zelf in beheer hebben van het stadion niet echt iets waar psv rijk van zal worden. Voorlopig alleen armer.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 februari 2008 @ 15:13:35 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56861160
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:00 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

In de Arena gaan er 15000 mensen meer in dan bij ons, dus ik denk dat we het ook qua stadioninkomsten afleggen tegen de Amsterdammers.
dat is gewoon een capaciteits geval niet zozeer het verschil tussen huren of bezitten van het stadion
quote:
Alleen de extra's zoals optredens Guus Meeuwis zijn bijvoorbeeld een direct verschil. De opbrengsten van zoiets is misschien netto een ton per optreden wat naar psv gaat. Het jaarverslag spreek van 'Hogere inkomsten stadionexploitatie van + 0,3 mln voornamelijk vanwege hogere inkomsten uit concerten'. In 2006 (het jaar van dat jaarverslag) gaf Meeuwis voor het eerst 3 concerten in het philips stadion volgens mij.
Al met al is het zelf in beheer hebben van het stadion niet echt iets waar psv rijk van zal worden. Voorlopig alleen armer.
vandaar dat de stadionexploitatie en ontwikkeling een prioriteit is van Marcel van den Bunder. Het stadion logt perfect als verbinding tussen het centrum en Strijp
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:37:44 #21
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_56861688
PSV
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 februari 2008 @ 15:44:23 #22
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56861824
quote:
20/2/2008 - PSV denkt aan deelname vrouwenvoetbal voor over 1,5 jaar
(Gepost door RvN)

Het Eindhovens Dagblad meldt dat PSV serieus nadenkt om over anderhalf jaar te starten met een vrouwenelftal. "We staan hier heel positief tegenover. De vrouweneredivisie heeft dit seizoen haar waarde duidelijk bewezen," aldus persvoorlichter Salazar.
PSV Netwerk
PSV wil de tijd nemen om het professioneel aan te pakken. "Het vergt heel veel voorbereiding. Denk alleen al aan de komst van spelers, trainers, begeleiders, het aanpassen van de accommodatie en de kosten. Dat is niet een-twee-drie te organiseren. En als we de stap maken, willen we het wel meteen goed doen."
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56861943
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat is gewoon een capaciteits geval niet zozeer het verschil tussen huren of bezitten van het stadion
[..]
Maar dat heeft wel degelijk invloed op de inkomsten... hoe groter je stadion hoe beter de kosten/baten verhouding over het algemeen (mits het vol zit)
quote:
vandaar dat de stadionexploitatie en ontwikkeling een prioriteit is van Marcel van den Bunder. Het stadion logt perfect als verbinding tussen het centrum en Strijp
Het is natuurlijk goed dat men hier over aan het nadenken is, maar dat is bij lange na niet toereikend om bijvoorbeeld het missen van de CL te kunnen compenseren. Een optreden a la Guus Meeuwis levert dus +- een ton op. Nu is zoiets alleen in de zomerstop enigzins fatsoenlijk in te passen. Stel je kan per jaar 6 optredens huisvesten, dat is 6 ton. Als je dat even vergelijkt wat meespelen in de UCL oplevert, kan ik me dus wel indenken (hoewel ik het nog niet gelezen heb) dat de VI wel aardig gelijk heeft dat de afhankelijkheid van de UCL te groot is:
quote:
Fixed sums
As far as fixed sums were concerned. each club received a participation premium of ¤2m. The surplus revenue generated over and above the expected revenue saw each club receive an extra ¤1m. Each club also received ¤400,000 per group match played, totalling ¤2.4m per club. Group victories were worth ¤600,000, and each draw ¤300,000. French club Olympique Lyonnais came closest to earning the full amount here, picking up ¤3m.

Knockout bonuses
The 16 teams that reached the first knockout round received a bonus of ¤2.2m each. Another ¤2.5m was earned by each of the eight quarter-finalists, and the four semi-finalists each received ¤3m. For winning the UEFA Champions League final, AC Milan received ¤7m, while the runners-up Liverpool FC received ¤4m. The figures do not include income from match ticket sales.
Hier komen nog de market pool gelden bij, die dus erg afhankelijk zijn van of ajax CL speelt of niet.
Ter vergelijking de UEFA CUP:
quote:
UEFA Cup
Moving to the UEFA Cup, each club received ¤70,000 for each round played, from the first qualifying round to the first round proper - totaling a maximum ¤210,000. Part of the UEFA Champions League surplus revenue was awarded to the 80 clubs who played in the UEFA Cup first round. Each club in question received ¤100,000.

Group stage
Each team that played in the UEFA Cup group stage received a fixed sum of ¤70,000. A win in the group stage was worth ¤40,000, and ¤20,000 was earned for a draw. Teams that went through to the knockout stages received ¤70,000 for the Round of 32 and the same amount for the Round of 16. These sums were not paid to teams who joined the competition from the UEFA Champions League group stage.

Winners' earnings
UEFA Cup quarter-finalists received ¤300,000 each, while the semi-finalists received ¤600,000 each. Sevilla FC earned ¤2.5m for winning the final, and a total of ¤6.25m for the season, and runners-up RCD Espanyol received ¤1.5m (¤5.31m for the season). In addition, the quarter-finalists earned a sum in accordance with the value of their national market, and depending on whether they qualified for the semi-finals.
bron
Mocht PSV dus de kwartfinale UEFA cup halen strijken ze 'slechts' 3 ton op. Plus dat het in de stadioninkomsten behoorlijk scheelt; CL kaartjes zijn veel duurder en raken toch uitverkocht; tegen helsingsborgs was het stadion voor 1/3 leeg.

Met alleen een betere stadionexploitatie is de afhankelijkheid van CL dus nog niet opgelost.
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:51:28 #24
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_56861997
Fagner is mee naar Zweden in de plaats voor Kromkamp.
A little knowledge is a dangerous thing.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 februari 2008 @ 15:54:38 #25
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56862079
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:49 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Maar dat heeft wel degelijk invloed op de inkomsten... hoe groter je stadion hoe beter de kosten/baten verhouding over het algemeen (mits het vol zit)
[..]
obv

maar het heeft helemaal niks te maken met of je nou eigenaar bent of niet
quote:
Het is natuurlijk goed dat men hier over aan het nadenken is, maar dat is bij lange na niet toereikend om bijvoorbeeld het missen van de CL te kunnen compenseren. Een optreden a la Guus Meeuwis levert dus +- een ton op. Nu is zoiets alleen in de zomerstop enigzins fatsoenlijk in te passen. Stel je kan per jaar 6 optredens huisvesten, dat is 6 ton. Als je dat even vergelijkt wat meespelen in de UCL oplevert, kan ik me dus wel indenken (hoewel ik het nog niet gelezen heb) dat de VI wel aardig gelijk heeft dat de afhankelijkheid van de UCL te groot is:
[..]
afgelopen jaar is er ook nog een concert geweest van Blof en andere evenementen in het stadion. Maar inkomsten uit het stadion zijn toch niet bedoeld als compenstatie van het niet halen van CL, het is een extra inkomsten net als markteing (dingen als PSV tv enzo).

Verder zijn alle Nederlandse topclubs afhankelijk van CL, zonder transfers draait Ajax ook een dikke min
quote:
Hier komen nog de market pool gelden bij, die dus erg afhankelijk zijn van of ajax CL speelt of niet.
Ter vergelijking de UEFA CUP:
[..]

bron
Mocht PSV dus de kwartfinale UEFA cup halen strijken ze 'slechts' 3 ton op. Plus dat het in de stadioninkomsten behoorlijk scheelt; CL kaartjes zijn veel duurder en raken toch uitverkocht; tegen helsingsborgs was het stadion voor 1/3 leeg.

Met alleen een betere stadionexploitatie is de afhankelijkheid van CL dus nog niet opgelost.
dat klopt allemaal. Maar ik beweer ook nergens dat de CL inkomsten makkelijk in het stadion verdient kunnen worden.... volgens mij
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')