Mwoah... ik vermoed dat het nog wel meevalt hoor. Nu is het wel zo dat ik hier in principe meer last heb van Belgen die niet kunnen rijden dan van Nederlanders.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:24 schreef NED het volgende:
[..]
Ik reken me tot de overige 5% van de mensen die goed denkt te kunnen rijden en die dat ook daadwerkelijk goed kunnen.
Ik denk overigens dat er dat minder zijn dan 5% nu ik er zo over nadenk.
Wát een plorken kom ik dagelijks toch tegen op de weg zeg. Ik vraag me soms echt af hoe het in godsnaam mogelijk is dat die mensen ooit dat papiertje hebben kunnen bemachtigen
Ik denk dat die 2 jaar voorwaardelijk daar redelijk invloed op heeft gehad. Dan bedenk je je wel een tweede keer, omdat je weet dat daar meteen consequenties aan kleven.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:27 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Nou, geloof me.
Ik heb 800 euro boete gehad en 2 jaar voorwaardelijk.
Het is echt niet zo dat ik altijd zo aso rij, was een eenmalige uitspatting en ben gelijk keihard gestraft, je denkt toch niet dat ik het nog een keer in mn hoofd haal om zoiets te doen of wel.
Ik plaats me in de juiste categorie. Ik kan prima autorijdenquote:Helaas denkt 95% van de mensen dat ze tot die 5% categorie behoren. Iets zegt me dat 90% dan zichzelf in de verkeerde categorie plaatst.
Denk je.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:31 schreef NED het volgende:
[..]
Ik plaats me in de juiste categorie. Ik kan prima autorijden
Dat is jouw mening.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:33 schreef NED het volgende:
Dat denk ik niet, dat is zo.
Ik vermoed dat jij ook een bumperklever bent, dus kan je niet prima autorijden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:31 schreef NED het volgende:
Ik plaats me in de juiste categorie. Ik kan prima autorijden
Ik ben helemaal geen bumperklever. Ik stoor me niet aan bumperklevers, dat is wat anders.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:33 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij ook een bumperklever bent, dus kan je niet prima autorijden.
Thanks voor de on-topic reactie.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:21 schreef avotar het volgende:
Het is wel zuur dat je gepakt bent zeg met dat bumperkleven.
Ondanks alle flames hier is het natuurlijk zo dat mensen die veel op de weg zitten, dit gedrag wel een beetje ontwikkelen.
Ik herken het ook wel hoor. Ik rij ook bijna 300 km per dag... en als je dan te maken hebt met de zoveelste automobilist die ineens voor je neus nog even snel gaat inhalen of links blijft rijden, dan duw je. Het gebeurt gewoon. Je wil het niet, je weet dat het niet mag, maar het gebeurt gewoon.
Wat ik wel interessant vind is je verzoek tot uitstel. Heb je deze aangetekend verstuurd en heb je hier bewijs van dat het ingediend is?
overigens krijg ik echt een sik van al die mensen hierboven die gaan roepen dat ze nog ff extra remmen als er iemand achter ze zit of wat te dicht op ze rijdt... kijk eerst eens even naar je plek op de weg en vraag je af of je misschien niet al lang op de rechterbaan had moeten zitten...![]()
Lieve schat... als je 40.000 per jaar rijdt, zit je niet veel op de weg imho.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:26 schreef Lucille het volgende:
[..]
Bullshit, het heeft niets te maken met een soort van automatisme, meer met kortzichtigheid waar je mee bezig bent. Ik heb zo'n 10 jaar lang jaarlijks 40.000 km gereden en heb toch verrot weinig mensen geduwd. Tis puur een mentaliteitskwestie.
Het is geen feit maar jouw mening... per definitie subjectief. Daarbij hoeft jouw idee van goed rijden niet overeen te komen met mijn idee van goed rijden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:33 schreef NED het volgende:
Dat denk ik niet, dat is zo.
Daar heb ik nu dus ook ontzettende spijt vanquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:02 schreef Kreator het volgende:
Tja, ik vind het nogal laks van je dat er zomaar vanuit gaat dat 1 briefje genoeg is en dat je dan maar gaat zitten afwachten wat er gebeurt...
Je gaf zelf aan dat je de 2-seconden regel bullshit vond, dus ik maakte daaruit op dat je je er niet aan houdt...quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef NED het volgende:
Ik ben helemaal geen bumperklever. Ik stoor me niet aan bumperklevers, dat is wat anders.
Overigens rij ik wel te hard, maar altijd binnen de perken en veilig
De 2 seconden regel is een hele mooie theorie, maar ik nodig een ieder uit om op een bv woensdagmiddag half 5 eens over de a16 te gaan rijden en eens te gaan kijken hoe goed dat ie in de praktijk werkt...quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:38 schreef The_End het volgende:
[..]
Je gaf zelf aan dat je de 2-seconden regel bullshit vond, dus ik maakte daaruit op dat je je er niet aan houdt...Als dat wel zo is, dan neem ik het terug...
helemaal mee eens.. hoewel ik niet de term mongool wil gebruiken, maar idioot..quote:Ik stoor me overgens wel aan bumperklevers, want ik wil niet zo'n mongool in mijn kofferbak hebben als ik hard moet remmen.
Dit is correct. Verzet geldt alleen als het een einduitspraak betreft (art. 399 Sv, beroepsregeling in art 404 Sv)quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef _-rally-_ het volgende:
Bij een verstekvonnis kun je beroep instellen. Dit doe je door persoonlijk naar de griffie te gaan en aan te geven dat je beroep in wil stellen.
Het beroep schort de executie van het vonnis op.
Zoek daarna een advocaat op en laat je bijstaan.
Dit dacht ik ook altijd. Ik ben hem echter netjes gaan toepassen (ook in de spits!) en het blijkt prima te werken. Het gebeurd eigenlijk nooit dat iemand er tussen probeert te prakken en als het wel gebeurd, dan heb ik er eigenlijk geen last van. Iets gas lossen en je zit weer op 2 sec. Het enige nadeel is dat ik nu regelmatig in de auto zit te tellen. 1... 2... 1... 2... 1... 2...quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:41 schreef avotar het volgende:
De 2 seconden regel is een hele mooie theorie, maar ik nodig een ieder uit om op een bv woensdagmiddag half 5 eens over de a16 te gaan rijden en eens te gaan kijken hoe goed dat ie in de praktijk werkt...
Bob-campagne.. goed gedaan..
Ritsen.. werkt perfect..
2-seconden regel.. niet praktisch...
Thanks voor je reactie, ik had hem over het hoofd gezien.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef _-rally-_ het volgende:
Bij een verstekvonnis kun je beroep instellen. Dit doe je door persoonlijk naar de griffie te gaan en aan te geven dat je beroep in wil stellen.
Het beroep schort de executie van het vonnis op.
Zoek daarna een advocaat op en laat je bijstaan.
Sure, ik heb weinig wegervaring.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:37 schreef avotar het volgende:
[..]
Lieve schat... als je 40.000 per jaar rijdt, zit je niet veel op de weg imho.
Je kunt er gewoon niet omgaan!1111111quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:55 schreef Lucille het volgende:
[..]
Sure, ik heb weinig wegervaring.
Ondanks dat ik al sinds '84 een rijbewijs heb en in die tijd onder andere 2 auto's met ongeveer 3 ton op de teller heb weten te krijgen.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:55 schreef Lucille het volgende:
[..]
Sure, ik heb weinig wegervaring.
Ondanks dat ik al sinds '84 een rijbewijs heb en in die tijd onder andere 2 auto's met ongeveer 3 ton op de teller heb weten te krijgen.
Maar, maar, maar, het is allemaal de schuld van die coño's, die zijn zo viiiiieeees!quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon niet omgaan!1111111
Ja mevrouwquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:12 schreef Sjeen het volgende:
Heren, heren... ontopic graag!
quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:12 schreef Sjeen het volgende:
Heren, heren... ontopic graag!
ik heb ze in NL al is ingehaald met 150 (zag ze te laat, zat aan de handsfree phoon, owh wat is dat vele male veiliger dan met de hand bellenquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:10 schreef NED het volgende:
Wat ik overigens nóg een grotere ergernis vind is dat als er een politie-auto op de snelweg rijd dat dan werkelijk IEDEREEN precies 120 gaat rijden.
Die kun je prima inhalen met 130 op de klok en zetten je echt niet aan de kant hoor
Als je dan een stukje verder bent kun je weer gewoon gas geven normaal doorrijden![]()
12 jaar inmiddelsquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:37 schreef Phuturistixxx het volgende:
Beginnend bestuurder NED? Of al langer dan 5 jaar je rijbewijs?
Hangt van de situatie af. Als voor die linkshanger een gat is van honderden meters en rechts gewoon ruimte genoeg om opzij te gaan dan is kleven op zich niet eens echt gevaarlijk. Is geen reden dat ie ineens moet remmen. Dan nog zou ik niet kleven, maar het gevaar is gewoon afhankelijk van de situatie.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:22 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
echt niet. Bumperkleven is zo'n beetje het ergste wat je op de weg kunt doen alleen is het erg moeilijk te bestraffen. 400/500 euro is een prima straf.
Op de A4 ook idd. Rijden mensen altijd precies 100 bij zo'n poltie-auto, maar als je ze met 120 inhaald laten ze je gewoon rijden hoor, interesseert ze niet. Ben wel een keer met 140 zo'n politie-auto voorbij gereden waar je 100 mocht, die namen de afrit. Ik zag ze vervolgens wel weer terug de snelweg op komen, dus toen maar wel ff de snelheid aangepast...quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:58 schreef hiolpi het volgende:
[..]
ik heb ze in NL al is ingehaald met 150 (zag ze te laat, zat aan de handsfree phoon, owh wat is dat vele male veiliger dan met de hand bellen)
en in belgie met 160 (belse polisie), moest toen naar ziekenhuis... hebben ze me ook niet staande gehouden
Minder gevaarlijk, maar wel een stuk irritanter.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:06 schreef Accordtje het volgende:
Overigens hoef ik niet te kleven, seintje met groot licht is vaak al voldoende...
En dan gebeurt er iets dat je de afgelopen 10 jaar niet gebeurd is: je kijkt naar het verkeerde verkeerslicht, dat licht springt op groen en jij geeft gas. De motorrijder, die vrolijk voor je staat, kijkt naar het goede verkeerslicht (dat nog op rood staat) en boem! Jij achterop de motorrijder, de motorrijder van z'n motor. Etc.etc.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:13 schreef Nachtdier het volgende:
Als de boete je toch worst zal wezen: gewoon doorrijden.
Wat is nu de kans dat je gecontroleerd wordt op je rijbewijs? Goed, en al zou je gepakt worden, dan kost het je een paar honderd euro extra.
Ik denk dat ik er makkelijk in zou zijn.
Volgens mij bega je een misdaad als je dan weer gaat rijden, dan kom je er niet vanaf met alléén een geldboete.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:13 schreef Nachtdier het volgende:
Als de boete je toch worst zal wezen: gewoon doorrijden.
Wat is nu de kans dat je gecontroleerd wordt op je rijbewijs? Goed, en al zou je gepakt worden, dan kost het je een paar honderd euro extra.
Ik denk dat ik er makkelijk in zou zijn.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:21 schreef EvL. het volgende:
[..]
Minder gevaarlijk, maar wel een stuk irritanter.
[..]
En dan gebeurt er iets dat je de afgelopen 10 jaar niet gebeurd is: je kijkt naar het verkeerde verkeerslicht, dat licht springt op groen en jij geeft gas. De motorrijder, die vrolijk voor je staat, kijkt naar het goede verkeerslicht (dat nog op rood staat) en boem! Jij achterop de motorrijder, de motorrijder van z'n motor. Etc.etc.
Misschien is het dan wel prettig als je verzekerd bent?
Kortom, een heel goed advies van je: top!![]()
Ja, je moet die mensen vooral kwaad maken, goed bezig..quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:42 schreef RJD het volgende:
Dan nog.... terecht bij een afstand van slechts 4-5 meter. Ik heb een hekel aan bumperklevers. Ik ga ook niet voor die mensen aan de kant. Eerder nog even licht remmen
Als jij ruimte hebt om naar rechts te gaan dan hoor je gewoon niet links te rijden, dus dan dien je idd plaats te maken voor mensen die harder rijden ja. Jij hebt er toch geen (..) mee te maken dat iemand anders te hard rijdt?quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:03 schreef Lucille het volgende:
Is het noodzakelijk om aan de kant te gaan als je achterligger 30 km/u te hard rijdt? Alsof je dan recht hebt om er langs te mogen. Zo werkt het dus niet he, dat automatisme van oprotten ik kom er aan.
Dat is per situatie anders. Iemand die flink te hard rijdt is jouw allang weer voorbij voordat jij bij die andere vrachtwagen bent, dus dan kan je gewoon ff opzij gaan en die persoon er voorbij laten. Dat verdommen veel mensen gewoon, terwijl het een kleine moeite is.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:07 schreef Lucille het volgende:
Tuurlijk en terecht ook. Maar er zijn ook nog nuances, zoals iemand die zich netjes aan de snelheid houdt (of zelfs iets te hard gaat) en zich niet onnodig telkens rechts tussen de vrachtwagens hoeft te proppen.
Dat duwen vind ik idd ook wel een mentaliteitskwestie, maar ik moet zeggen dat ik zelf ook een bepaalde manier van rijden heb aangeleerd. Ik rij niet precies volgens de regels 100 of 120, ik ga niet zitten tellen of ik wel 2 seconden afstand houdt, ik rij gewoon zoals op dat moment voor mij het prettigst rijdt en interpreteer zelf wel of dat al dan niet kan. Helaas zijn gewoon heel veel mensen niet in staat om het rijgedrag aan een bepaalde situatie aan te passen, dus dan is het ook jammer voor mij op zo'n moment en zal ik me moeten aanpassen aan de rest. Heb ik echter de ruimte dan rijdt ik vaak al snel 30+ te hard, wel continue zoveel mogelijk rechts houdend en als iemand links hangt terwijl er rechts ruimte is sein ik diegene ook even met het vriendelijke doch dringende verzoek om even opzij te gaan. Ergeren doe ik mezelf overigens nooit, dus zal ik ook zeker nooit of te nimmer die rijstijl gaan veranderen. Of ik nou 3 of 5 boetes per jaar krijg, ik betaal ze met een glimlach (aangezien ze allemaal rond de 14,- zijn) en rij vervolgens gewoon zoals altijd...quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:26 schreef Lucille het volgende:
Bullshit, het heeft niets te maken met een soort van automatisme, meer met kortzichtigheid waar je mee bezig bent. Ik heb zo'n 10 jaar lang jaarlijks 40.000 km gereden en heb toch verrot weinig mensen geduwd. Tis puur een mentaliteitskwestie.
Gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete tot max. 4500 euro en/of max. 5 jaar onvoorwaardelijke rijontzegging.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:27 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Volgens mij bega je een misdaad als je dan weer gaat rijden, dan kom je er niet vanaf met alléén een geldboete.
Daarom helpt het ook zo verrekte goed. Ik doe het alleen maar als diegene genoeg ruimte heeft om naar rechts te gaan. Geef dan een kort seintje met de lichten, voor de meesten is dat genoeg om opzij te gaan, echter heb je er ook bij die gewoon links blijven hangen, waarschijnlijk kunnen die het niet hebben dat ze opzij gedirigeerd worden ofzo. Maar ook daar is een oplossing voor: gewoon met groot licht aan achter hem gaan rijden, moet je eens kijken hoe snel ze dan opzij gaan.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:21 schreef EvL. het volgende:
Minder gevaarlijk, maar wel een stuk irritanter.
is btw ook strafbaar! zeker als daar iets verder uit voortkomt!quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Eigen schuld dikke bult. Voor personen zoals jou laat ik mijn remlichten altijd effe branden of laat me gas los. Idioot!
Is dat rijden zonder rijbewijs of rijden met ingetrokken/ingenomen rijbewijs? Daar zit wel verschil in.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:43 schreef swollywood het volgende:
[..]
Gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete tot max. 4500 euro en/of max. 5 jaar onvoorwaardelijke rijontzegging.
De soep wordt meestal niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend, mijn broertje kwam er met 40 uur dienstverlening vanaf.
Dan ben je er niet met 4500 euro.quote:Maar ze kúnnen het opleggen en dat zal je maar gebeuren.
En daarbij ben je dan niet verzekerd en je zult dan maar een ongeval met letsel krijgen. Hoeft niet eens jouw schuld te zijn, maar je bent dan nog veel verder van huis.
Je hebt ook motorrijders die zichzelf kwetsbaar maken in het verkeer. Die gaan buiten het gezichtsveld van je spiegels rijden om de een of andere reden. Daar moeten ze ook eens over nadenken. Ik ben nooit te beroerd om motorrijders de ruimte te geven, moet er niet aan denken iemand van z'n motor af te rijden, maar zelf zijn ze soms zo stom bezig.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:38 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
FIJN DAT JE EROP WIJST DAT MOTORRIJDERS KWETSBAAR ZIJN IN HET VERKEER!!! Daar word veels te weinig aandacht aan besteed, dus dat vind ik wel tof dat je daar even op wijst
Dat heeft niks met de topicstarter te maken, dat is een hypothetische kwestie.quote:Als je niet eens weet eens naar welk stoplicht je moet kijken, moet je uberhaupt niet in een auto gaan rijden. En ook als je optrekt zonder even te kijken of je uberhaupt wel kan optrekken....
Ik vind het ook te zwaar gestraft. Net als op tv zie je vaak dat mensen hun rijbewijs wordt ingevorderd puur om het feit dat ze die 50 te hard rijden. Maar er wordt helemaal niet gekeken naar de situatie van dat moment. Soms is het helemaal geen punt namelijk. En dat blijkt ook wel, want sommigen hebben hun rijbewijs na een dag al terug. Oftewel: de officier ziet ook geen reden om het rijbewijs in te houden, dus zo gevaarlijk was het dus niet.quote:En ja, het is zeker ook prettig als je verzekerd bent. Maar er is altijd nog iets als waarborgfonds. Niet dat jij daar wat aan hebt, maar de motorrijder krijgt zn schade echt wel vergoed. En het ging TS niet om het geld he? Soms moet je dingen doen die eigenlijk niet door de beugel kunnen. Maar om nu 3 maanden niet te kunnen werken omdat je net niet netjes genoeg reed. Sorry, gaat me te ver dus voor mij zou de optie om door te rijden een erg reele optie zijn.
Als er wat gebeurd wel natuurlijk.quote:PS Ik vraag me alleen af of je verzekering het weet?
Het waarborgfonds is voor schade veroorzaakt door een onbekend motorvoertuig. Als je rijbewijs is ingetrokken en je gaat toch rijden en maakt schade dan wordt de schade waarschijnlijk wel vergoed, door je verzekeraar. Diezelfde verzekeraar gaat vervolgens de schade bij jou terugclaimen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:38 schreef Nachtdier het volgende:
En ja, het is zeker ook prettig als je verzekerd bent. Maar er is altijd nog iets als waarborgfonds. Niet dat jij daar wat aan hebt, maar de motorrijder krijgt zn schade echt wel vergoed.
Je hebt het vonnis dus nog niet, op papier, thuis liggen?quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:34 schreef Harmen1984 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben in paniek!![]()
-- lang verhaal --
Deze morgen belde ik om te vragen wat de nieuwe datum van de zitting was geworden. Ik vernam van de griffeuse dat ik bij afwezigheid ben veroordeeld tot [b]3 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging + 400 euro boete. (De 3 maanden ontzegging zijn inwisselbaar met 8 dagen hechtenis)[/b]
-- nog meer --
Help me
En als je in die periode een ongeval veroorzaakt helemaal...quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:27 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Volgens mij bega je een misdaad als je dan weer gaat rijden, dan kom je er niet vanaf met alléén een geldboete.
Nee, is niet verplicht (wel verstandig)quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:51 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie, ik had hem over het hoofd gezien.
Is een advocaat verplicht bij een hoger beroep? Ik krijg op Google tegenstrijdige resultaten...
399 is afgeschaft. Iemand die bij verstek wordt veroordeeld, nadat de rechter - ambtshalve - de correcte dagvaarding heeft gecontroleerd, verliest daarmee een instantie.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dit is correct. Verzet geldt alleen als het een einduitspraak betreft (art. 399 Sv, beroepsregeling in art 404 Sv)
Wat zeur je nou met je hoofdletters? Een willekeurige situatie, kan natuurlijk net zo goed een voetganger op een zebrapad zijn of een scooter die je op een fietspad over het hoofd ziet. Of mogen alleen voorbeelden van voertuigen/mensen die niet extra kwetsbaar zijn?quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:38 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
FIJN DAT JE EROP WIJST DAT MOTORRIJDERS KWETSBAAR ZIJN IN HET VERKEER!!! Daar word veels te weinig aandacht aan besteed, dus dat vind ik wel tof dat je daar even op wijst
Ach, een moment van onoplettendheid. Het is niet alsof TS de meest briljante bestuurder is, anders had 'ie deze problemen niet gehad.quote:Als je niet eens weet eens naar welk stoplicht je moet kijken, moet je uberhaupt niet in een auto gaan rijden. En ook als je optrekt zonder even te kijken of je uberhaupt wel kan optrekken....
Tsk, ik doelde meer op het feit dat die kosten op TS verhaald gaan worden. Met een beetje pech doet 'ie iemand lichamelijk schade aan (whiplash iemand?), 'es kijken of hij je advies dan nog zo'n goed advies vindt.quote:En ja, het is zeker ook prettig als je verzekerd bent. Maar er is altijd nog iets als waarborgfonds. Niet dat jij daar wat aan hebt, maar de motorrijder krijgt zn schade echt wel vergoed.
Ook niet om volstrekt belachelijke adviezen als het jouwe.quote:En het ging TS niet om het geld he?
Eigenlijk niet door de beugel kunnen is 110km/u op een 100km/u weg. Met een ingevorderd rijbewijs toch nog auto gaan rijden is op z'n minst niet zo heel slim. Het advies geven om toch zonder rijbewijs te gaan rijden is nog net een graadje minder slim trouwens.quote:Soms moet je dingen doen die eigenlijk niet door de beugel kunnen.
Wie z'n billen brandt.. Met 140km/u bumperkleven is net wat erger dan 'niet netjes genoeg', als je dat niet begrijpt, moet je misschien maar niet meer autorijden. Iets met verantwoordelijkheid.quote:Maar om nu 3 maanden niet te kunnen werken omdat je net niet netjes genoeg reed.
Vreselijk asociaal en een misdrijf, écht een goed advies.quote:Sorry, gaat me te ver dus voor mij zou de optie om door te rijden een erg reele optie zijn.
Alsof dat dan nog wat uitmaakt?quote:PS Ik vraag me alleen af of je verzekering het weet?
Ik vind dat helemaal niet grappig. Dat geeft maar weer aan dat de overheid en de burgers totaal niet op dezelfde lijn zitten. En dat is een kwalijke zaak vind ik.quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:30 schreef WallOfStars het volgende:
Wel grappig eerst roepen een hoop mensen dat er in dit land te lage straffen worden gegeven en dan wordt iemand gestraft, en dan vinden ze het weer te hoog.
TS had een brief gestuurd met verzoek tot uitstel (lees OP)quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:30 schreef WallOfStars het volgende:
LOL.....
tja dat krijg je ervan.
Wel grappig eerst roepen een hoop mensen dat er in dit land te lage straffen worden gegeven en dan wordt iemand gestraft, en dan vinden ze het weer te hoog.
Sorry kerel, eigenschuld deal with it
(bij verstek ook nog: je had je er best uit kunnen lullen hoe belangrijk een rijbewijs voor jou is
en dat je dan geen inkomen meer hebt etc)
* -_Tommy_- is het ermee eensch!quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:51 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal niet grappig. Dat geeft maar weer aan dat de overheid en de burgers totaal niet op dezelfde lijn zitten. En dat is een kwalijke zaak vind ik.
Prioriteiten liggen hier verkeerd. Het geval van de TS wordt gewoon relatief te zwaar bestraft. De straf die hij heeft gekregen staat totaal niet in verhouding met de overtreding die hij heeft begaan. Al met al is er niet meer gebeurd dan 30 km/uur te hard rijden en te dicht op de voorganger rijden.
Als je dat vergelijkt met de straffen die bijvoorbeeld die stenengooiers van dat viaduct hebben gekregen, waarbij iemand z'n vriendin dus is verloren (gevolg was dus vele malen groter), dan vind ik die straffen gewoon erg laag voor het gevolg dat die daad heeft gehad.
(en dat die persoon nog het gore lef heeft gehad om in beroep te gaan kan ik echt niet over uit, die hadden ze meteen 15 jaar erbij moeten geven).
Geeft gewoon maar weer aan dat de verhoudingen wat betreft straffen in dit land helemaal zoek zijn. En nee, daar is niks grappigs aan.
gevraagt ja, dat wil niet zeggen dat hij dat ook zou krijgen. Ik heb de OP gelezen. en de TS is zelf een lambal geweest om te denken ik heb die brief gestuurd DUS zal ik wel uitstel hebben.\quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:53 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
TS had een brief gestuurd met verzoek tot uitstel (lees OP)
maar goed de straf staat in mijn ogen ook niet echt in verhouding tot sommige andere delicten
winkeldiefstal - op bureau zitten en dan boete
molestatie - boete en wat schoffelen
noem het maar op, allemaal dingen waarvoor je niet je baan kwijt kan raken
Ja idd, vind het terecht hoor dat je voor bumperkleven een fikse straf moet krijgen maar vind dat ze wel een beetje door slaan.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:28 schreef Brammetje het volgende:
Volgens mij kun je in dit land nog beter iemand molesteren dan gaan bumper kleven. De straffen voor geweldsdelicten zijn echt een lachertje vergeleken met de verkeersstraffen.
dat doen ze in finland.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:53 schreef klipper het volgende:
Wat geven ze toch belachelijk lage straffen in dit ...land.
TS wist dondersgoed waar hij mee bezig was, en wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.
dat gejammer van het feit dat hij zijn rijbewijs niet kan missen, had er eerder over nagedacht.
dan had je tot de volgende conclusies kunnen komen:
1) niet gekleefd had dit probleem niet opgeleverd.
2) op de zitting verschijnen had dit probleem waarschijnlijk sterk beperkt.
En TS bevestigd dat de boete veel te laag is, zolang iemand de boete niets uitmaakt, moeten ze hem gewoon sterk verhogen, inkomensafhankelijk bekeuren is zo gek nog niet.
En zo is het verdomme maar net!quote:Dat is per situatie anders. Iemand die flink te hard rijdt is jouw allang weer voorbij voordat jij bij die andere vrachtwagen bent, dus dan kan je gewoon ff opzij gaan en die persoon er voorbij laten. Dat verdommen veel mensen gewoon, terwijl het een kleine moeite is
Ik zeur niet.. Jij geeft een extreem overdreven voorbeeld, ik geef het wat grotere letters om het nog meer naar voren te laten komen. Motorrijders krijgen te weinig aandacht krijgen in ongevallenpreventie/verkeersexamens enz, terwijl het toch een behoorlijke groep is die niet vergeten mag worden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:05 schreef EvL. het volgende:
[..]
Wat zeur je nou met je hoofdletters? Een willekeurige situatie, kan natuurlijk net zo goed een voetganger op een zebrapad zijn of een scooter die je op een fietspad over het hoofd ziet. Of mogen alleen voorbeelden van voertuigen/mensen die niet extra kwetsbaar zijn?
[..]
.
Hypothetisch dus...vroeg TS niet om. Ik vond dit voorbeeld te overdreven. Maar goed, ongeluk zit in klein hoekje.quote:Ach, een moment van onoplettendheid. Het is niet alsof TS de meest briljante bestuurder is, anders had 'ie deze problemen niet gehad.
[..]
Lang leve verzekeringen! Dat is het risico dat je neemt...maar hoe groot is die kans?quote:Tsk, ik doelde meer op het feit dat die kosten op TS verhaald gaan worden. Met een beetje pech doet 'ie iemand lichamelijk schade aan (whiplash iemand?), 'es kijken of hij je advies dan nog zo'n goed advies vindt.
[..]
Ik weet niet of je het als advies moet zien. Eerder een optie, een van de velen.quote:Ook niet om volstrekt belachelijke adviezen als het jouwe.
[..]
Eens...maar tegelijkerttijd is zo;n rijbewijs niet meer dan een papiertje. Echter wel een belangrijke en wel voor de verzekering. Verder zegt het ding mij eigenlijk weinig. Niets meer dna dat er ooit eens gekeken naar je rijgedrag en dat dat ooit voldoende was om op dat moment veilig de weg op te kunnen.quote:Eigenlijk niet door de beugel kunnen is 110km/u op een 100km/u weg. Met een ingevorderd rijbewijs toch nog auto gaan rijden is op z'n minst niet zo heel slim. Het advies geven om toch zonder rijbewijs te gaan rijden is nog net een graadje minder slim trouwens.
[..]
Correct, maar er staat niet bij in welke omstandigheid, hoe lang, op een hoeveelbaansweg, wat de max.snelheid was.quote:Wie z'n billen brandt.. Met 140km/u bumperkleven is net wat erger dan 'niet netjes genoeg', als je dat niet begrijpt, moet je misschien maar niet meer autorijden. Iets met verantwoordelijkheid.
[..]
Je kunt je ook afvragen of het rijbewijs echt noodzakelijk is op dat moment dat je al tig jaar rijervaring hebt, tig kilometertjes hebt gereden? Het bij je hebben van het papiertje alleen, maakt je geen goed bestuurder. Daar is toch wel meer voor nodig.quote:Vreselijk asociaal en een misdrijf, écht een goed advies.![]()
[..]
Ik ging uit van het hypothetische geval dat als ie schade rijdt in die drie maanden, dat het blikschade is. Als je dan een schadeformuliertje invult en de verzekering weet van niets, is er dus 'niets' aan de hand. Verzekeringstechnisch dan...quote:Alsof dat dan nog wat uitmaakt?
Lekker voor je;quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:34 schreef Harmen1984 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben in paniek!![]()
Ik heb zojuist telefonisch van de griffier vernomen dat ik bij afwezigheid ben veroordeeld tot 3 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging.
Het verhaal in het kort:
In juli 2007 ben ik staande gehouden op de A4. Ik reed 130 en ik zat te dicht op de bumper van mijn voorganger.
Voor de snelheid heb ik al maanden geleden een boete gehad, die heb ik gewoon betaald.
Voor het bumperkleven kreeg ik in december een dagvaarding voor het Arr. Parket in Den Haag voor 19 februari (gisteren). Op de genoemde datum had ik echter ook de afstudeerverdediging van mijn HBO-studie.
Ik heb een aangetekend verzoek om uitstel ingediend. Ik was in de veronderstelling dat dit een formaliteit was, en dat de rechter tijdens de zitting een nieuwe datum aan zou wijzen.
Deze morgen belde ik om te vragen wat de nieuwe datum van de zitting was geworden. Ik vernam van de griffeuse dat ik bij afwezigheid ben veroordeeld tot 3 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging + 400 euro boete. (De 3 maanden ontzegging zijn inwisselbaar met 8 dagen hechtenis)
De boete kan me aan mijn *** roesten, maar de rijontzegging is een ramp. Ik rij dagelijks honderden kilometers voor mijn werk, naar plekken die niet met het OV bereikbaar zijn.
Wat nu te doen?
Kan ik in beroep gaan, en zo ja, op welke gronden?
Mijn voorgeschiedenis
Geen, een handjevol kleine snelheidsboetes
Help me
Het stelen van een bloemkool is erger dan andere mensen doelbewust in gevaar brengen?quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:53 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
TS had een brief gestuurd met verzoek tot uitstel (lees OP)
maar goed de straf staat in mijn ogen ook niet echt in verhouding tot sommige andere delicten
winkeldiefstal - op bureau zitten en dan boete
molestatie - boete en wat schoffelen
noem het maar op, allemaal dingen waarvoor je niet je baan kwijt kan raken
Als ik jouw postjes zo lees behoor jij net tot die 5% van de mensen die écht niet kunnen rijden, maar te dom is om dat in te zien.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:24 schreef NED het volgende:
[..]
Ik reken me tot de overige 5% van de mensen die goed denkt te kunnen rijden en die dat ook daadwerkelijk goed kunnen.
Ik denk overigens dat er dat minder zijn dan 5% nu ik er zo over nadenk.
Wát een plorken kom ik dagelijks toch tegen op de weg zeg. Ik vraag me soms echt af hoe het in godsnaam mogelijk is dat die mensen ooit dat papiertje hebben kunnen bemachtigen
zeg niet dat het erger is, zeg alleen wel dat ik dat soort dingen veel te laag gestraft vind en dan een verkeersovertreding wat geen misdrijf is weer heel zwaar! je zou toch denken dat je dan voor een diefstal ook moet gaan zitten!quote:Op donderdag 21 februari 2008 08:17 schreef Brupje het volgende:
[..]
Het stelen van een bloemkool is erger dan andere mensen doelbewust in gevaar brengen?
De straf die TS heeft gekregen is zo hoog omdat hij verstek liet gaan. Als hij aanwezig had geweest had het waarschijnlijk gewoon een boete geweest. Verhouding is dus prima in orde imo.
Is me twee weken geleden overkomen en ik ken nog twee andere motorrijders die bij een rood stoplicht van achteren aangereden zijn, zo erg overdreven is het echt niet.quote:Op donderdag 21 februari 2008 00:43 schreef Nachtdier het volgende:
Ik zeur niet.. Jij geeft een extreem overdreven voorbeeld,
Nee, praktijkvoorbeeld.quote:Hypothetisch dus...vroeg TS niet om. Ik vond dit voorbeeld te overdreven. Maar goed, ongeluk zit in klein hoekje.
Ehrm, daar ben je niet voor verzekerd hoor. Het 'slachtoffer' zal best schadeloos gesteld worden, daar maak ik me geen zorgen over. Alleen worden wel alle kosten op TS verhaald, want: niet verzekerd. Bovendien komt hoogstwaarschijnlijk de politie erbij, die checken z'n rijbewijs. Is ingevorderd, wat denk je dat er dan gaat gebeuren?quote:Lang leve verzekeringen! Dat is het risico dat je neemt...maar hoe groot is die kans?
In mijn ogen met afstand de allerslechtste optie met mogelijk nog ingrijpender gevolgen dan de overtreding die dit allemaal in gang heeft gezet.quote:Ik weet niet of je het als advies moet zien. Eerder een optie, een van de velen.
Tja, die procedure is inderdaad tegenwoordig voornamelijk een momentopname. Vroeger ('vroeger') denk ik dat het wel afdoende was, toen er nog niet zoveel beunhazerige rijscholen waren en een rijschoolhouder je echt nog niet richting je examen stuurde als je er niet klaar voor was. Maar ja, times have changed.quote:Niets meer dna dat er ooit eens gekeken naar je rijgedrag en dat dat ooit voldoende was om op dat moment veilig de weg op te kunnen.
Helaas garandeert een bepaald aantal kilometers per jaar ook niet dat je een goede automobilist bent. Wie een haalbare constructie weet te verzinnen om te garanderen dat iedere verkeersdeelnemer een bepaald niveau van verkeersinzicht etc. heeft: laat maar komen!quote:Je kunt je ook afvragen of het rijbewijs echt noodzakelijk is op dat moment dat je al tig jaar rijervaring hebt, tig kilometertjes hebt gereden?
Nee, hij mag niet meer autorijden en als hij de moeite had genomen om naar de rechtbank te gaan, dan had hij ook nog uit kunnen leggen dat 'ie z'n rijbewijs nodig heeft voor z'n werk. Ik denk dat dat wel gescheeld had (hoe raar ik dat ook vind), maar die mogelijkheid heeft 'ie niet benut.quote:Goed, hij mag van meneer de rechter niet meer rijden, maar is 3 maanden thuiszitten een optie en staat dat in verhouding tot wat ie heeft gedaan? Ik denk van niet.
Dan maar hopen dat er geen letsel is. Sowieso zou mijn kopie van het schadeformulier wel naar m'n verzekering gaan hoor, dat jij dan niet verzekerd bent, is helemaal jouw probleem.quote:Ik ging uit van het hypothetische geval dat als ie schade rijdt in die drie maanden, dat het blikschade is. Als je dan een schadeformuliertje invult en de verzekering weet van niets, is er dus 'niets' aan de hand. Verzekeringstechnisch dan...
quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:46 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee, is niet verplicht (wel verstandig)
[..]
399 is afgeschaft. Iemand die bij verstek wordt veroordeeld, nadat de rechter - ambtshalve - de correcte dagvaarding heeft gecontroleerd, verliest daarmee een instantie.
Kost 20 euro per uur + eventuele taxikostenquote:Op donderdag 21 februari 2008 10:11 schreef GForceT1 het volgende:
@TS: huur een studentchauffeur voor je werk. Laat die gewoon jou in jouw auto je overal naar toe karren. Is niet zo duur als zonder werk komen te zitten![]()
bel een lokaal dispuut en zeg elke dag iemand nodig te hebben. Die hebben toch chronisch geldgebrek.quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Kost 20 euro per uur + eventuele taxikosten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |