Die hele Aïscha fixatie is werkelijk te triest voor woorden aan het worden. Alsof moslims alle pedosexuele en/ of incestueze scenes uit de Bijbel keer op keer oplepelen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 07:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je onder deze foto nu nog een pakkende tekst zet, zoals: "Aïsha maakt strandwandeling!!", staat heel de wereld weer op zijn kop. Want ook het speeltje van de profeet mag je, denk ik, niet beledigen.
Heb ik het over pedofilie of incest? Wie begint daar nu over bij het zien van de naam Aisha?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 08:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die hele Aïscha fixatie is werkelijk te triest voor woorden aan het worden. Alsof moslims alle pedosexuele en/ of incestueze scenes uit de Bijbel keer op keer oplepelen..
Nee, elke keer over het personage 'Aïscha' beginnen zegt meer over de personen die erover beginnen dan de personen die het boek daadwerkelijk lezen.
Ja, inderdaad. Je hebt gelijk. Precies. Zo zit het.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 08:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb ik het over pedofilie of incest? Wie begint daar nu over bij het zien van de naam Aisha?
Ik zeg alleen dat, wanneer je een tekst met de naam Aisha onder die foto zet, en je publiceert dat, je de poppen weer aan het dansen hebt, omdat je, denk ik, ook Aisha niet mag beledigen.
Ik denk dat het wel meevalt al die commotie. Ook rondom die cartoons destijds. Kijk als jij met je camera een woedende menigte van 100 man filmt die een vlag verbranden en je zet erbij : arabieren woedend, dan krijg je een beeld bij gekke vernielende arabieren en denk je dat ze allemaal zo gek worden bij zoiets. Echter als we nou eens kijken naar de 1,5 miljard moslims in de wereld... en het aantal gek wordende moslims naast elkaar zet zie je ook wel dat het percentage dermate laag is, dat het niet eens het noemen waard is.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 08:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb ik het over pedofilie of incest? Wie begint daar nu over bij het zien van de naam Aisha?
Ik zeg alleen dat, wanneer je een tekst met de naam Aisha onder die foto zet, en je publiceert dat, je de poppen weer aan het dansen hebt, omdat je, denk ik, ook Aisha niet mag beledigen.
Tjah, als ik een foto van je zoon online zet met een afgevaardigde bewezen pedo van de RK kerk dan stuiter jij ook.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 08:53 schreef Gia het volgende:
Ik had je posting nog niet gezien maar je hebt wel gelijkquote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:00 schreef Burakius het volgende:
De media: de duivel van de 20ste en 21ste eeuw.
Ho, je gaat iets te makkelijk over het kleurenpietenverhaal. Er zijn diverse incidenten op locaal niveau bekend waar de politiek correcten de zwarte piet hebben getransformeerd in de kleurenpiet of zelfs witte/ongeschminkte piet. Het zal me niets verbazen als dit 'regenboog'-verhaal een opzetje is geweest binnen de NOS (die volgens mij toch het officiele Sinterklaas-gebeuren regisseren) om voorgoed van de zwarte piet een kleurenpiet te maken.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:29 schreef Montov het volgende:
[..]
2 jaar geleden was het verhaal rondom de intocht van Sinterklaas dat ze door een regenboog waren gevaren waardoor een aantal pieten een andere kleur kregen, naast pieten die gewoon hun zwarte kleur behielden. Nu wordt dat door de telegraafmeute aangegrepen om te huilen op dezelfde manier als bij de negerzoen.
Ha, dat van die negerzoenen was een perfect opgezette hoax / strategie van een reclamebureau om de negerzoenen weer eens onder de aandacht te brengen. Verder was er niets politiek corrects aan; ook daar ging het (net als in het geval van Fortis) om het geld.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:29 schreef Montov het volgende:
[..]
2 jaar geleden was het verhaal rondom de intocht van Sinterklaas dat ze door een regenboog waren gevaren waardoor een aantal pieten een andere kleur kregen, naast pieten die gewoon hun zwarte kleur behielden. Nu wordt dat door de telegraafmeute aangegrepen om te huilen op dezelfde manier als bij de negerzoen.
is dat zo .. ?quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Fortis heeft de verklaring aangepast/veranderd.
uit de OP de interpretatie uit de Telegraafquote:
even verderop iets uitgebreiderquote:Als verklaring voert Fortis aan dat "Knorbert niet voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt".
Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd. Ook de internetspelletjes en cartoons met de jaren terug al bedachte Knorbertje in de hoofdrol zijn door Fortis beëindigd. Volgens een woordvoerster is er "een aantal reacties geweest op het varken" en wordt er gewerkt aan een nieuw presentje dat "leuk is voor kinderen van welke signatuur dan ook". Als tussenoplossing biedt de bank nu een kinderencyclopedie aan
Of te wel, de foutieve berichtgeving van de Telegraaf is rechtgezet .. de prioriteiten liggen anders dan de Telegraaf suggereertquote:De berichtgeving woensdagochtend in De Telegraaf is volgens Fortis-woordvoerster Marianne Honkoop niet correct. ‘Knorbert wordt helemaal niet geslacht’, zegt Honkoop tegen Quote. ‘Het ware verhaal is iets genuanceerder. Knorbert is een premium die aan het eind van zijn lifecycle is.’
Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd, wat zou hebben geleid tot een aantal klachten bij de bank. In potentie een immens probleem voor de banksector wereldwijd, want wat moeten we dan met het spaarvarken? ‘Als we een handvol reactie hebben gekregen is dat veel’, aldus de woordvoerster.
Wie of wat het varkentje op gaat volgen, is nog niet bekend. Maar als je dan toch op een nieuwe mascotte broedt, dan maar een die breed gedragen wordt door alle religies. Honkoop: ‘Je wil natuurlijk zoveel mogelijk mensen tevreden stellen.’
Nee, dat zou je graag willen zien/lezen, maar het is niet zo.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:26 schreef moussie het volgende:
[..]
uit de OP de interpretatie uit de Telegraaf
[..]
even verderop iets uitgebreider
[..]
Of te wel, de foutieve berichtgeving van de Telegraaf is rechtgezet .. de prioriteiten liggen anders dan de Telegraaf suggereert
Idd, en hoe die beinvloed word door de samenlevingquote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:15 schreef Floripas het volgende:
Zitten we ons hier nu echt al vier pagina's lang druk te maken om de marketingstrategie van een private onderneming?
idd, en die dus geplaatst in de context van 'hij gaat eruit want hij is onrein', en dat is de context dus niet, de context is 'een premium op het eind van zijn lifecycle, laten we als opvolger iets nemen wat beter voldoet aan de eisen van de huidige multi-culture samenleving' ..quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, dat zou je graag willen zien/lezen, maar het is niet zo.
De Telegraaf heeft uit het intern document letterlijk geciteerd, het gedeelte tussen de aanhalingstekens, namelijk; 'niet meer voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt'.
precies, Fortis zegt iedere keer maar weer dat dat spaarvarkentje aan vervanging toe is, niet omdat die onrein is, maar omdat die gewoon op zijn eind is .. het hele verhaal van de Telegraaf is opgehangen aan dat ene uit zijn context gerukte citaat ..quote:Voor het NRC bevestigde de woordvoerder, dat Knorbert eruit zou gaan, omdat hij aan vervanging toe zou zijn, maar hij wilde verder niet op de zaak ingaan
En eerder, voor Quote, was er een reactie van Fortis op het artikel uit de Telegraaf, dat er helemaal niets van waar zou zijn en dat de mascotte aan het einde van zijn lifecycle zou zijn.
dit is gewoon het zoveelste voorbeeld hoe de Telegraaf de minder alerte lezer in de maling neemt, pure stemmingmakerij gebaseerd op een uit zijn context gerukte quote .. zolang het maar kranten verkoopt héquote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, en hoe die beinvloed word door de samenleving
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |