abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56899204
Wat een gezeur
  vrijdag 22 februari 2008 @ 08:08:00 #142
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56899355
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 07:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je onder deze foto nu nog een pakkende tekst zet, zoals: "Aïsha maakt strandwandeling!!", staat heel de wereld weer op zijn kop. Want ook het speeltje van de profeet mag je, denk ik, niet beledigen.
Die hele Aïscha fixatie is werkelijk te triest voor woorden aan het worden. Alsof moslims alle pedosexuele en/ of incestueze scenes uit de Bijbel keer op keer oplepelen. .

Nee, elke keer over het personage 'Aïscha' beginnen zegt meer over de personen die erover beginnen dan de personen die het boek daadwerkelijk lezen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 08:53:41 #143
3542 Gia
User under construction
pi_56899771
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 08:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die hele Aïscha fixatie is werkelijk te triest voor woorden aan het worden. Alsof moslims alle pedosexuele en/ of incestueze scenes uit de Bijbel keer op keer oplepelen. .

Nee, elke keer over het personage 'Aïscha' beginnen zegt meer over de personen die erover beginnen dan de personen die het boek daadwerkelijk lezen.
Heb ik het over pedofilie of incest? Wie begint daar nu over bij het zien van de naam Aisha?

Ik zeg alleen dat, wanneer je een tekst met de naam Aisha onder die foto zet, en je publiceert dat, je de poppen weer aan het dansen hebt, omdat je, denk ik, ook Aisha niet mag beledigen.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 08:58:50 #144
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56899841
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 08:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb ik het over pedofilie of incest? Wie begint daar nu over bij het zien van de naam Aisha?

Ik zeg alleen dat, wanneer je een tekst met de naam Aisha onder die foto zet, en je publiceert dat, je de poppen weer aan het dansen hebt, omdat je, denk ik, ook Aisha niet mag beledigen.
Ja, inderdaad. Je hebt gelijk. Precies. Zo zit het.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56899866
quote:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt al die commotie. Ook rondom die cartoons destijds. Kijk als jij met je camera een woedende menigte van 100 man filmt die een vlag verbranden en je zet erbij : arabieren woedend, dan krijg je een beeld bij gekke vernielende arabieren en denk je dat ze allemaal zo gek worden bij zoiets. Echter als we nou eens kijken naar de 1,5 miljard moslims in de wereld... en het aantal gek wordende moslims naast elkaar zet zie je ook wel dat het percentage dermate laag is, dat het niet eens het noemen waard is.

Het leuke van de media is, op het moment dat ze juist zoiets filmen en daarbij de cartoons publiceren dat ze JUIST mensen ophitsen, waardoor het er nog meer worden. Eigenlijk is het de media zelf die het dominosteentje omver tikt. De media is een katalysator in deze.

Ook zo een voorbeeld tussen de Soennieten en de Shi'iten. Als je in Irak tv kijkt en je kijkt naar fox news dan zou je denken dat die mensen elkaar afslachten en elkaar haten. Maar juist omdat ze beelden zien gaan ze het doen ook.

De media: de duivel van de 20ste en 21ste eeuw.

[ Bericht 1% gewijzigd door Burakius op 22-02-2008 09:14:37 ]
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  † In Memoriam † vrijdag 22 februari 2008 @ 09:08:40 #146
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56899977
quote:

Tjah, als ik een foto van je zoon online zet met een afgevaardigde bewezen pedo van de RK kerk dan stuiter jij ook.
Niets menselijks is ons vreemd maar we zijn onder invloed van de geweldige media wel erg doorgeslagen.

Er is geen moslim in verzet gekomen tegen spaarvarkens en toch dacht (met de nadruk op dacht) de Fortis in dit geval dat ze dat als excuus konden gebruiken om het varkentje in te ruilen voor een dobbelsteen.
Na de commotie heeft men het maar weer eens aangepast en kwam er een andere reden in de pers.

Evenals alle andere berichten die zogenaamd opgedrongen worden door de moslims die ons land willen overnemen en waardoor we bibberend van angst thuis vanachter de pc oneliners gaan roepen *omdat alles de schuld is van de moslims*.

Het is tegenwoordig de schuld van...(vul maar in, de regering, de mosims, de criminelen, de industrie, de oude auto's ect ect)
Wijzen, ver- en beoordelen zonder dat het concreet ergens gestaaft kan worden en mocht dat wél zo zijn dan hebben we weer drie dagen leuke koppen in de krant en gebeurt er vervolgens niets.

Daadwerkelijk iets doen aan dat gevoel van onvrede komt toch echt uit de mens zelf lijkt mij.
Nederlandtegenterrorisme.nl helpt echt niet tegen terrorisme van de media hoor
  † In Memoriam † vrijdag 22 februari 2008 @ 09:09:30 #147
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56899990
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 09:00 schreef Burakius het volgende:

De media: de duivel van de 20ste en 21ste eeuw.
Ik had je posting nog niet gezien maar je hebt wel gelijk
pi_56900726
Dit heeft natuurlijk veel meer met geld te maken dan met de multiculturele samenleving. Net als bijna alle andere ondernemingen wil Fortis maar een ding en dat zijn klanten! Het liefst zo jong mogelijk, in de hoop dat de jonge klantjes later ook bij de bank blijven. De verdwijning van Knorbert is dus gewoon een manier om een steeds groter wordende groep potentiele klanten te bereiken en uiteindelijk om meer klanten aan de bank te verbinden. Dan kunnen ze het wel omslachtig verpakken in een multiculti verhaal, maar uiteindelijk stelt die hele multiculturele samenleving GEEN eisen aan Fortis en gaat dit hele verhaal gewoon om keiharde euro's.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 10:15:47 #149
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_56901147
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:29 schreef Montov het volgende:

[..]

2 jaar geleden was het verhaal rondom de intocht van Sinterklaas dat ze door een regenboog waren gevaren waardoor een aantal pieten een andere kleur kregen, naast pieten die gewoon hun zwarte kleur behielden. Nu wordt dat door de telegraafmeute aangegrepen om te huilen op dezelfde manier als bij de negerzoen.
Ho, je gaat iets te makkelijk over het kleurenpietenverhaal. Er zijn diverse incidenten op locaal niveau bekend waar de politiek correcten de zwarte piet hebben getransformeerd in de kleurenpiet of zelfs witte/ongeschminkte piet. Het zal me niets verbazen als dit 'regenboog'-verhaal een opzetje is geweest binnen de NOS (die volgens mij toch het officiele Sinterklaas-gebeuren regisseren) om voorgoed van de zwarte piet een kleurenpiet te maken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_56901350
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:29 schreef Montov het volgende:

[..]

2 jaar geleden was het verhaal rondom de intocht van Sinterklaas dat ze door een regenboog waren gevaren waardoor een aantal pieten een andere kleur kregen, naast pieten die gewoon hun zwarte kleur behielden. Nu wordt dat door de telegraafmeute aangegrepen om te huilen op dezelfde manier als bij de negerzoen.
Ha, dat van die negerzoenen was een perfect opgezette hoax / strategie van een reclamebureau om de negerzoenen weer eens onder de aandacht te brengen. Verder was er niets politiek corrects aan; ook daar ging het (net als in het geval van Fortis) om het geld.
pi_56901477
Financieel-correct.
pi_56902098
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Fortis heeft de verklaring aangepast/veranderd.
is dat zo .. ?
we hebben volgens mij een artikel in de Telegraaf waarin vrij geïnterpreteerd staat wat Fortis gezegd zou hebben en dat is later door de zegsvrouwe van de bank nader toegelicht .. dus Fortis heeft niet zijn eigen verklaring aangepast maar de foutieve uit de krant recht gezet
pleased to meet you
pi_56903167
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 10:58 schreef moussie het volgende:

[..]

is dat zo .. ?
Ja.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56904497
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 12:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja.
uit de OP de interpretatie uit de Telegraaf
quote:
Als verklaring voert Fortis aan dat "Knorbert niet voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt".

Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd. Ook de internetspelletjes en cartoons met de jaren terug al bedachte Knorbertje in de hoofdrol zijn door Fortis beëindigd. Volgens een woordvoerster is er "een aantal reacties geweest op het varken" en wordt er gewerkt aan een nieuw presentje dat "leuk is voor kinderen van welke signatuur dan ook". Als tussenoplossing biedt de bank nu een kinderencyclopedie aan
even verderop iets uitgebreider
quote:
De berichtgeving woensdagochtend in De Telegraaf is volgens Fortis-woordvoerster Marianne Honkoop niet correct. ‘Knorbert wordt helemaal niet geslacht’, zegt Honkoop tegen Quote. ‘Het ware verhaal is iets genuanceerder. Knorbert is een premium die aan het eind van zijn lifecycle is.’

Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd, wat zou hebben geleid tot een aantal klachten bij de bank. In potentie een immens probleem voor de banksector wereldwijd, want wat moeten we dan met het spaarvarken? ‘Als we een handvol reactie hebben gekregen is dat veel’, aldus de woordvoerster.

Wie of wat het varkentje op gaat volgen, is nog niet bekend. Maar als je dan toch op een nieuwe mascotte broedt, dan maar een die breed gedragen wordt door alle religies. Honkoop: ‘Je wil natuurlijk zoveel mogelijk mensen tevreden stellen.’
Of te wel, de foutieve berichtgeving van de Telegraaf is rechtgezet .. de prioriteiten liggen anders dan de Telegraaf suggereert
pleased to meet you
pi_56904855
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 13:26 schreef moussie het volgende:

[..]

uit de OP de interpretatie uit de Telegraaf
[..]

even verderop iets uitgebreider
[..]

Of te wel, de foutieve berichtgeving van de Telegraaf is rechtgezet .. de prioriteiten liggen anders dan de Telegraaf suggereert
Nee, dat zou je graag willen zien/lezen, maar het is niet zo.
De Telegraaf heeft uit het intern document letterlijk geciteerd, het gedeelte tussen de aanhalingstekens, namelijk; 'niet meer voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt'.
Voor het NRC bevestigde de woordvoerder, dat Knorbert eruit zou gaan, omdat hij aan vervanging toe zou zijn, maar hij wilde verder niet op de zaak ingaan
En eerder, voor Quote, was er een reactie van Fortis op het artikel uit de Telegraaf, dat er helemaal niets van waar zou zijn en dat de mascotte aan het einde van zijn lifecycle zou zijn.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:01:45 #156
3542 Gia
User under construction
pi_56910449
Maar goed, het is hier al genoemd dat moslims geen rente mogen ontvangen. Dus openen ze geen spaarrekening, dus ontvangen ze toch geen varken.

Moslims die wél een spaarrekening openen, nemen het niet zo nauw met de geloofswetten en hoeven dan ook niet zo moeilijk te doen over een spaarvarken.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:15:37 #157
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56910711
Zitten we ons hier nu echt al vier pagina's lang druk te maken om de marketingstrategie van een private onderneming?
  vrijdag 22 februari 2008 @ 19:53:32 #158
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56912745
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:15 schreef Floripas het volgende:
Zitten we ons hier nu echt al vier pagina's lang druk te maken om de marketingstrategie van een private onderneming?
Idd, en hoe die beinvloed word door de samenleving
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56914500
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 13:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, dat zou je graag willen zien/lezen, maar het is niet zo.
De Telegraaf heeft uit het intern document letterlijk geciteerd, het gedeelte tussen de aanhalingstekens, namelijk; 'niet meer voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt'.
idd, en die dus geplaatst in de context van 'hij gaat eruit want hij is onrein', en dat is de context dus niet, de context is 'een premium op het eind van zijn lifecycle, laten we als opvolger iets nemen wat beter voldoet aan de eisen van de huidige multi-culture samenleving' ..
quote:
Voor het NRC bevestigde de woordvoerder, dat Knorbert eruit zou gaan, omdat hij aan vervanging toe zou zijn, maar hij wilde verder niet op de zaak ingaan
En eerder, voor Quote, was er een reactie van Fortis op het artikel uit de Telegraaf, dat er helemaal niets van waar zou zijn en dat de mascotte aan het einde van zijn lifecycle zou zijn.
precies, Fortis zegt iedere keer maar weer dat dat spaarvarkentje aan vervanging toe is, niet omdat die onrein is, maar omdat die gewoon op zijn eind is .. het hele verhaal van de Telegraaf is opgehangen aan dat ene uit zijn context gerukte citaat ..

Daarnaast, ik kan me ook wel voorstellen dat je als bedrijf zijnde in eerste instantie je reactie beperkt, eerst even uitzoeken wie er gelekt heeft, het is niet zo mooi als een intern document in de pers verschijnt om mee te beginnen, en als het dan ook nog zo verdraaid weergegeven wordt .. deze negatieve reclame heeft Fortis aardig wat punten gekost
pleased to meet you
pi_56914545
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, en hoe die beinvloed word door de samenleving
dit is gewoon het zoveelste voorbeeld hoe de Telegraaf de minder alerte lezer in de maling neemt, pure stemmingmakerij gebaseerd op een uit zijn context gerukte quote .. zolang het maar kranten verkoopt hé
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')