is dat zo .. ?quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Fortis heeft de verklaring aangepast/veranderd.
uit de OP de interpretatie uit de Telegraafquote:
even verderop iets uitgebreiderquote:Als verklaring voert Fortis aan dat "Knorbert niet voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt".
Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd. Ook de internetspelletjes en cartoons met de jaren terug al bedachte Knorbertje in de hoofdrol zijn door Fortis beëindigd. Volgens een woordvoerster is er "een aantal reacties geweest op het varken" en wordt er gewerkt aan een nieuw presentje dat "leuk is voor kinderen van welke signatuur dan ook". Als tussenoplossing biedt de bank nu een kinderencyclopedie aan
Of te wel, de foutieve berichtgeving van de Telegraaf is rechtgezet .. de prioriteiten liggen anders dan de Telegraaf suggereertquote:De berichtgeving woensdagochtend in De Telegraaf is volgens Fortis-woordvoerster Marianne Honkoop niet correct. ‘Knorbert wordt helemaal niet geslacht’, zegt Honkoop tegen Quote. ‘Het ware verhaal is iets genuanceerder. Knorbert is een premium die aan het eind van zijn lifecycle is.’
Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd, wat zou hebben geleid tot een aantal klachten bij de bank. In potentie een immens probleem voor de banksector wereldwijd, want wat moeten we dan met het spaarvarken? ‘Als we een handvol reactie hebben gekregen is dat veel’, aldus de woordvoerster.
Wie of wat het varkentje op gaat volgen, is nog niet bekend. Maar als je dan toch op een nieuwe mascotte broedt, dan maar een die breed gedragen wordt door alle religies. Honkoop: ‘Je wil natuurlijk zoveel mogelijk mensen tevreden stellen.’
Nee, dat zou je graag willen zien/lezen, maar het is niet zo.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:26 schreef moussie het volgende:
[..]
uit de OP de interpretatie uit de Telegraaf
[..]
even verderop iets uitgebreider
[..]
Of te wel, de foutieve berichtgeving van de Telegraaf is rechtgezet .. de prioriteiten liggen anders dan de Telegraaf suggereert
Idd, en hoe die beinvloed word door de samenlevingquote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:15 schreef Floripas het volgende:
Zitten we ons hier nu echt al vier pagina's lang druk te maken om de marketingstrategie van een private onderneming?
idd, en die dus geplaatst in de context van 'hij gaat eruit want hij is onrein', en dat is de context dus niet, de context is 'een premium op het eind van zijn lifecycle, laten we als opvolger iets nemen wat beter voldoet aan de eisen van de huidige multi-culture samenleving' ..quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, dat zou je graag willen zien/lezen, maar het is niet zo.
De Telegraaf heeft uit het intern document letterlijk geciteerd, het gedeelte tussen de aanhalingstekens, namelijk; 'niet meer voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt'.
precies, Fortis zegt iedere keer maar weer dat dat spaarvarkentje aan vervanging toe is, niet omdat die onrein is, maar omdat die gewoon op zijn eind is .. het hele verhaal van de Telegraaf is opgehangen aan dat ene uit zijn context gerukte citaat ..quote:Voor het NRC bevestigde de woordvoerder, dat Knorbert eruit zou gaan, omdat hij aan vervanging toe zou zijn, maar hij wilde verder niet op de zaak ingaan
En eerder, voor Quote, was er een reactie van Fortis op het artikel uit de Telegraaf, dat er helemaal niets van waar zou zijn en dat de mascotte aan het einde van zijn lifecycle zou zijn.
dit is gewoon het zoveelste voorbeeld hoe de Telegraaf de minder alerte lezer in de maling neemt, pure stemmingmakerij gebaseerd op een uit zijn context gerukte quote .. zolang het maar kranten verkoopt héquote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, en hoe die beinvloed word door de samenleving
Mijn assistente heeft een polssteuntje voor bij muisgebruik. Dat polssteuntje is gemaakt van zacht rubber en er zit een vloeistof in. Het heeft de vorm van een biggetje. Mijn assistente is een vrome moslima. Ikzelf heb ook geen enkele moeite met afbeeldingen van biggetjes of varkens. Heb nog niet zo lang geleden zelfs rondgelopen met kinderpleisters waarop een biggetje stond afgebeeld.quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nog een jaar en dan mogen wij geen varkens meer eten aangezien de Islamieten en Joden het erg moeilijk hebben met het feit dat de Nederlandse supermarkten en slager varkensvlees verkopen en de volgende stap is dan dat álle slagerijen en slachterijen over moeten stappen op de slachtrituelen van de Islamieten en Joden.
Lang leve de waanzin !
Donald Duck's zonder de drie biggen, Bertje Big uit de schappen en een kinderboerderij zonder levende varkens?
Ik vraag mij overigens wel af wie dit soort idioterie heeft verzonnen, het kán gewoon niet zo zijn dat de gelovigen hierom vragen in Nederland, toch?
Inderdaad, dat is jouw perceptie op het geheel.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 21:16 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, en die dus geplaatst in de context van 'hij gaat eruit want hij is onrein', en dat is de context dus niet,
De meeste Marokkaanse meiden die ik van zeer nabij kenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 21:26 schreef HiZ het volgende:![]()
[..]
Mijn assistente heeft een polssteuntje voor bij muisgebruik. Dat polssteuntje is gemaakt van zacht rubber en er zit een vloeistof in. Het heeft de vorm van een biggetje. Mijn assistente is een vrome moslima. Ikzelf heb ook geen enkele moeite met afbeeldingen van biggetjes of varkens. Heb nog niet zo lang geleden zelfs rondgelopen met kinderpleisters waarop een biggetje stond afgebeeld.
Ik vraag me wel eens af wie bedenken dat 'wij' zo en masse beledigd worden door afbeeldingen van varkens.
P.S. voor de beeldvorming; we hebben beiden gevast tijdens de Ramadan.
Dit dus.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 21:26 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me wel eens af wie bedenken dat 'wij' zo en masse beledigd worden door afbeeldingen van varkens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |