abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56901477
Financieel-correct.
pi_56902098
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Fortis heeft de verklaring aangepast/veranderd.
is dat zo .. ?
we hebben volgens mij een artikel in de Telegraaf waarin vrij geïnterpreteerd staat wat Fortis gezegd zou hebben en dat is later door de zegsvrouwe van de bank nader toegelicht .. dus Fortis heeft niet zijn eigen verklaring aangepast maar de foutieve uit de krant recht gezet
pleased to meet you
pi_56903167
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 10:58 schreef moussie het volgende:

[..]

is dat zo .. ?
Ja.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56904497
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 12:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja.
uit de OP de interpretatie uit de Telegraaf
quote:
Als verklaring voert Fortis aan dat "Knorbert niet voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt".

Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd. Ook de internetspelletjes en cartoons met de jaren terug al bedachte Knorbertje in de hoofdrol zijn door Fortis beëindigd. Volgens een woordvoerster is er "een aantal reacties geweest op het varken" en wordt er gewerkt aan een nieuw presentje dat "leuk is voor kinderen van welke signatuur dan ook". Als tussenoplossing biedt de bank nu een kinderencyclopedie aan
even verderop iets uitgebreider
quote:
De berichtgeving woensdagochtend in De Telegraaf is volgens Fortis-woordvoerster Marianne Honkoop niet correct. ‘Knorbert wordt helemaal niet geslacht’, zegt Honkoop tegen Quote. ‘Het ware verhaal is iets genuanceerder. Knorbert is een premium die aan het eind van zijn lifecycle is.’

Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd, wat zou hebben geleid tot een aantal klachten bij de bank. In potentie een immens probleem voor de banksector wereldwijd, want wat moeten we dan met het spaarvarken? ‘Als we een handvol reactie hebben gekregen is dat veel’, aldus de woordvoerster.

Wie of wat het varkentje op gaat volgen, is nog niet bekend. Maar als je dan toch op een nieuwe mascotte broedt, dan maar een die breed gedragen wordt door alle religies. Honkoop: ‘Je wil natuurlijk zoveel mogelijk mensen tevreden stellen.’
Of te wel, de foutieve berichtgeving van de Telegraaf is rechtgezet .. de prioriteiten liggen anders dan de Telegraaf suggereert
pleased to meet you
pi_56904855
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 13:26 schreef moussie het volgende:

[..]

uit de OP de interpretatie uit de Telegraaf
[..]

even verderop iets uitgebreider
[..]

Of te wel, de foutieve berichtgeving van de Telegraaf is rechtgezet .. de prioriteiten liggen anders dan de Telegraaf suggereert
Nee, dat zou je graag willen zien/lezen, maar het is niet zo.
De Telegraaf heeft uit het intern document letterlijk geciteerd, het gedeelte tussen de aanhalingstekens, namelijk; 'niet meer voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt'.
Voor het NRC bevestigde de woordvoerder, dat Knorbert eruit zou gaan, omdat hij aan vervanging toe zou zijn, maar hij wilde verder niet op de zaak ingaan
En eerder, voor Quote, was er een reactie van Fortis op het artikel uit de Telegraaf, dat er helemaal niets van waar zou zijn en dat de mascotte aan het einde van zijn lifecycle zou zijn.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:01:45 #156
3542 Gia
User under construction
pi_56910449
Maar goed, het is hier al genoemd dat moslims geen rente mogen ontvangen. Dus openen ze geen spaarrekening, dus ontvangen ze toch geen varken.

Moslims die wél een spaarrekening openen, nemen het niet zo nauw met de geloofswetten en hoeven dan ook niet zo moeilijk te doen over een spaarvarken.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:15:37 #157
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56910711
Zitten we ons hier nu echt al vier pagina's lang druk te maken om de marketingstrategie van een private onderneming?
  vrijdag 22 februari 2008 @ 19:53:32 #158
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56912745
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:15 schreef Floripas het volgende:
Zitten we ons hier nu echt al vier pagina's lang druk te maken om de marketingstrategie van een private onderneming?
Idd, en hoe die beinvloed word door de samenleving
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56914500
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 13:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, dat zou je graag willen zien/lezen, maar het is niet zo.
De Telegraaf heeft uit het intern document letterlijk geciteerd, het gedeelte tussen de aanhalingstekens, namelijk; 'niet meer voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt'.
idd, en die dus geplaatst in de context van 'hij gaat eruit want hij is onrein', en dat is de context dus niet, de context is 'een premium op het eind van zijn lifecycle, laten we als opvolger iets nemen wat beter voldoet aan de eisen van de huidige multi-culture samenleving' ..
quote:
Voor het NRC bevestigde de woordvoerder, dat Knorbert eruit zou gaan, omdat hij aan vervanging toe zou zijn, maar hij wilde verder niet op de zaak ingaan
En eerder, voor Quote, was er een reactie van Fortis op het artikel uit de Telegraaf, dat er helemaal niets van waar zou zijn en dat de mascotte aan het einde van zijn lifecycle zou zijn.
precies, Fortis zegt iedere keer maar weer dat dat spaarvarkentje aan vervanging toe is, niet omdat die onrein is, maar omdat die gewoon op zijn eind is .. het hele verhaal van de Telegraaf is opgehangen aan dat ene uit zijn context gerukte citaat ..

Daarnaast, ik kan me ook wel voorstellen dat je als bedrijf zijnde in eerste instantie je reactie beperkt, eerst even uitzoeken wie er gelekt heeft, het is niet zo mooi als een intern document in de pers verschijnt om mee te beginnen, en als het dan ook nog zo verdraaid weergegeven wordt .. deze negatieve reclame heeft Fortis aardig wat punten gekost
pleased to meet you
pi_56914545
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, en hoe die beinvloed word door de samenleving
dit is gewoon het zoveelste voorbeeld hoe de Telegraaf de minder alerte lezer in de maling neemt, pure stemmingmakerij gebaseerd op een uit zijn context gerukte quote .. zolang het maar kranten verkoopt hé
pleased to meet you
pi_56914703
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 07:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nog een jaar en dan mogen wij geen varkens meer eten aangezien de Islamieten en Joden het erg moeilijk hebben met het feit dat de Nederlandse supermarkten en slager varkensvlees verkopen en de volgende stap is dan dat álle slagerijen en slachterijen over moeten stappen op de slachtrituelen van de Islamieten en Joden.

Lang leve de waanzin !

Donald Duck's zonder de drie biggen, Bertje Big uit de schappen en een kinderboerderij zonder levende varkens?
Ik vraag mij overigens wel af wie dit soort idioterie heeft verzonnen, het kán gewoon niet zo zijn dat de gelovigen hierom vragen in Nederland, toch?
Mijn assistente heeft een polssteuntje voor bij muisgebruik. Dat polssteuntje is gemaakt van zacht rubber en er zit een vloeistof in. Het heeft de vorm van een biggetje. Mijn assistente is een vrome moslima. Ikzelf heb ook geen enkele moeite met afbeeldingen van biggetjes of varkens. Heb nog niet zo lang geleden zelfs rondgelopen met kinderpleisters waarop een biggetje stond afgebeeld.

Ik vraag me wel eens af wie bedenken dat 'wij' zo en masse beledigd worden door afbeeldingen van varkens.

P.S. voor de beeldvorming; we hebben beiden gevast tijdens de Ramadan.
pi_56918026
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 21:16 schreef moussie het volgende:

[..]

idd, en die dus geplaatst in de context van 'hij gaat eruit want hij is onrein', en dat is de context dus niet,
Inderdaad, dat is jouw perceptie op het geheel.
  † In Memoriam † zaterdag 23 februari 2008 @ 00:40:41 #163
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56918778
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 21:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Mijn assistente heeft een polssteuntje voor bij muisgebruik. Dat polssteuntje is gemaakt van zacht rubber en er zit een vloeistof in. Het heeft de vorm van een biggetje. Mijn assistente is een vrome moslima. Ikzelf heb ook geen enkele moeite met afbeeldingen van biggetjes of varkens. Heb nog niet zo lang geleden zelfs rondgelopen met kinderpleisters waarop een biggetje stond afgebeeld.

Ik vraag me wel eens af wie bedenken dat 'wij' zo en masse beledigd worden door afbeeldingen van varkens.

P.S. voor de beeldvorming; we hebben beiden gevast tijdens de Ramadan.
De meeste Marokkaanse meiden die ik van zeer nabij ken smeren ook gewoon make-up op hun gezicht waarin bestandsdelen van varkens zitten hoor

En ik begrijp volledig wat je wilt zeggen, *wij* maken er een probleem van , zij niet
  zaterdag 23 februari 2008 @ 01:19:42 #164
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_56919380
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 21:26 schreef HiZ het volgende:
Dit dus.

Als er ergens een varken op verschijnt en "de moslims" voelen zich beledigd en spreken zich erover uit, dan is het misschien wel een idee om die beslissing te herzien.

Maar ga niet voor "de moslims" denken. Dat overdreven voorzichtige gedoe creeert een benauwde sfeer waar "de moslim" het misschien wel helemaal niet mee eens is (omdat het uberhaupt niet zijn idee was om er tegen te zijn), maar waar ze vervolgens wel op worden aangekeken (ondanks dat het, guess what, niet hun idee was).

Politiek correct geneuzel...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')