abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56883579
Desalnietmin...

TT CHANGE!!!!!!
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 21 februari 2008 @ 13:56:00 #52
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_56883721
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:40 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Daar hadden we het al over gehad.. Sukkel. Oude koeien kraaien? uit de sloot halen.
Sukkel? Ik ga er niet klakkeloos vanuit dat Sticks zulke lines dropt.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:18:43 #53
82589 S-Two
barba macacu
pi_56884112
Extince staat binnenkort ook hier in Groningen op het podium, ga ik denk ik ook wel ff heen, al heb ik z'n nieuwe album nog niet gechekt. Morgen trouwens The Opposites en het is uitverkocht, die gozers zijn wel populair op dit moment.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_56884361
Ik ben trainer van de E2, was zaterdag in de auto Blaxtar aan het luisteren. Toen vroeg zo'n kind: "Zijn zij bekend?"
Ik zeg: "Nou ken je Opgezwolle?"
"Nee, maar The Opposites wel. Die zijn goed he?"
Ik heb nog getracht hem uit teleggen wat liefde voor muziek en liefde voor geld in houdt, maar het kwam niet over
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:42:16 #55
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_56884516
ik vind de Opposites ook wel goed hoor. Tis geen opgezwolle, maar ze maken wel vette tracks
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_56884615
Die KRS One niet kennen....
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:49:07 #57
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_56884647
Opposites hebben gewoon lekkere beats. Lekker om te draaien in de auto bijv. Subwoofer vol open, petje op, raampje los en scheef hangend over de versnellingspook rondjes rijden door het centrum
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_56884926
Partysquad heeft ook dikke beats.....

[ Bericht 1% gewijzigd door Karrel_Laaglawaai op 21-02-2008 15:09:36 ]
  donderdag 21 februari 2008 @ 15:16:42 #59
82589 S-Two
barba macacu
pi_56885173
Och, ik vind Opposites ook wel ok hoor, ze hebben wel aantal toffe nummers.
  donderdag 21 februari 2008 @ 15:19:52 #60
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_56885230
Opposites hebben me wel aangenaam verrast met een aantal nummers. Daarentegen vind ik een aantal nummers op album ook totale bagger.
pi_56888307
Ik vind the Opposites ook wel lekker..
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  donderdag 21 februari 2008 @ 17:54:32 #62
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_56888548
Ik ook wel, Maar zoals arneaux aangeeft. Sommige nummers erg tof, andere echt enorm kut. En ik ga Extince denk ik ook wel even checken in Grunn. Was er nooit zo weg van totdat ik 'm live zag in de Ijselhallen.
pi_56888635
Buiten Westen familie baalt van dvd

Kubus: “Ik had er liefst helemaal niet op gestaan”

Atze de Vrieze donderdag 21 februari 2008 17:01

Het was een legendarische avond. Buiten Westen in Paradiso op 28 januari 2006 was het sluitstuk van een succesvolle tour, die Opgezwolle, Kubus, DuvelDuvel, Typhoon en Jawat aan elkaar verbond. De avond was extra bijzonder omdat een week eerder Opgezwolle-album Eigen Wereld verscheen. Nieuwe hits als Gekke Gerrit, Hoedenplank en Balans worden in de absurd volle Paradiso al woordelijk meegerapt door de die hard fans. Het heeft even geduurd, maar begin maart verschijnt eindelijk de dvd van het concert. Maar het is nog maar de vraag hoeveel hoofdrolspelers er 5 maart op de première komen. “Ik had er liefst helemaal niet op gestaan”, zegt Kubus.

Ergens in de afgelopen twee jaar is iets misgegaan in de Buiten Westen familie. Duvel keerde een jaar geleden de scene al zijn rug toe, Delic vertrok eind vorig jaar op wereldreis en de familiebanden met Jawat werden verbroken. Het bijzondere evenwicht dat een jaar geduurd heeft, kantelde. Dat is niet per sé erg, maar het zorgt wel voor een vreemde sfeer rond de dvd-release. “Ik ben er absoluut niet blij mee”, zegt Jawat. “Buiten Westen was een feeling. Na die avond heeft dat gevoel nog een jaar standgehouden, maar nu is het weg.” “Mosterd na de maaltijd”, zegt Opgezwolle-rapper Sticks. “Voor de liefhebbers zal het wel een tof document zijn, maar het is niet mindblowing. We hebben twee jaar moeten zeiken voor ze eraan begonnen.”

Ze, dat is Habbekrats. Het reclamebedrijf stormde de Buiten Westen scene binnen met een spontane video voor DuvelDuvel’s Wie Is Ut en werd vervolgens door Top-Notch gevraagd de avond in Paradiso vast te leggen. Vooral Kubus en Jawat hebben geen goed woord over voor Habbekrats. “Ze doen ineens alsof ze Buiten Westen uitgevonden hebben”, zegt Kubus. “Het persbericht staat vol met ‘Victor en Jim dit’, ‘Victor en Jim dat’. Het is een grote commercial voor Habbekrats geworden.” “Ze hebben het een jaar links laten liggen om nu met de eer te gaan strijken”, vult Jawat aan. “Het was ons kindje, en nu gaan zij er met de voogdij vandoor.” “Ik heb er regelmatig woorden over gehad met Habbekrats”, zegt Top-Notch directeur Kees de Koning. “Ze hebben zich er nogal op verkeken. Maar uiteindelijk telt alleen het eindresultaat. Het is een mooie documentaire geworden.”

Jawat en Kubus zijn minder blij met de uitvoering. “De camera’s zijn veel te veel gericht op ons”, zegt Jawat. “De afspraak was dat er veel meer sfeerbeelden gemaakt zouden worden. Het was nooit zo legendarisch geworden als het publiek niet elke keer zo ongelofelijk los ging.” Typhoon kijkt iets neutraler tegen de film aan. “Persoonlijk ben ik blij dat de dvd er toch komt, maar de hype er omheen hoeft voor mij niet meer. Iedereen is inmiddels een paar fases verder. Maar het is beter dan dat we helemaal geen beeldmateriaal hadden.”

Treuriger dan het late uitbrengen van de dvd is misschien wel het langzaam uiteenvallen van de Buiten Westen familie. Sommige leden zien elkaar nog regelmatig, maar met anderen zijn de banden doorbroken. Dat gebeurde voornamelijk na zakelijke frustraties. Niet voor niets noemt Kubus het “de tijd dat alles nog onschuldig was”. De Zwolse scene professionaliseerde. Dat is onvermijdelijk en goed, maar het ging ook gepaard met een aantal fikse botsingen. Sticks en Typhoon zitten op dit moment samen in de studio, en ook Kubus komt nog regelmatig over de vloer, maar voor Jawat is dat anders. Duvel haalde een jaar geleden al naar hem uit, Kubus noemt hem ook nu nog “iemand die zijn afspraken niet nakomt”.

“Ik heb met tranen in mijn ogen naar de beelden gekeken”, bekent Jawat. “Als je naar de beelden kijkt, zie je ook een soort geluk over wat we allemaal bereikt hadden. Maar zodra geld een rol ging spelen is de echtheid verdwenen.” De bewuste Buiten Westen in Paradiso was volgens Jawat een keerpunt. “Opeens stonden we op een afterparty te spelen voor speciale gasten die we helemaal niet kenden, terwijl we het eigenlijk met zijn allen in een hotelkamer op een zuipen hadden moeten zetten. Kees de Koning had veel meer kunnen en misschien wel moeten doen om de familie bij elkaar te houden.”

“Natuurlijk wil je zo’n groep graag bij elkaar houden”, zegt Kees de Koning. “Maar sommige dingen zijn zoals ze zijn. Iedereen stapte er vol enthousiasme in, ook Habbekrats. Op een gegeven moment begon het zakelijker te worden en gingen er dingen mis. Achteraf had ik dat misschien minder op zijn beloop moeten laten, omdat ik het meest ervaring op zakelijk vlak heb. Ik heb dat soort processen ook wel eerder zien gebeuren. Aan de andere kant: als je een zakenman nodig hebt om je vriendschap te redden… Ik kan me best voorstellen dat het voor sommige mensen is als kijken naar een fotoboek van een huwelijk dat niet meer is.”

Habbekrats Reclame wilde niet reageren. De dvd van Buiten Westen verschijnt 7 maart op Top-Notch/PIAS.

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/39282472
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  donderdag 21 februari 2008 @ 17:59:29 #64
157922 fathank
pi_56888641
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:02 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Partysquad heeft ook dikke beats.....
Zeker dikke beats

Opposites kut vinden omdat ze het alleen voor het geld doen
pi_56888729
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 14:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik ben trainer van de E2, was zaterdag in de auto Blaxtar aan het luisteren. Toen vroeg zo'n kind: "Zijn zij bekend?"
Ik zeg: "Nou ken je Opgezwolle?"
"Nee, maar The Opposites wel. Die zijn goed he?"
Ik heb nog getracht hem uit teleggen wat liefde voor muziek en liefde voor geld in houdt, maar het kwam niet over
  donderdag 21 februari 2008 @ 18:06:24 #66
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_56888730
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 17:59 schreef DubzOne het volgende:
Buiten Westen familie baalt van dvd

[lap tekst]
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/39282472
Hm, verhelderend stukje wel. Valt me ook aardig tegen van Habbekrats eigenlijk, had ze wel hoog zitten altijd.
Heb de DVD wel besteld, en zal 'm ook niet cancelen gewoon puur omdat dat hele Buiten Westen ding heel tof was, maar toch jammer dat 't nu zo moet.
  donderdag 21 februari 2008 @ 18:11:53 #67
157922 fathank
pi_56888842
Ik baal dr nog steeds van dat ik tijdens dat optreden in het buitenland zat. Vrienden van me zijn allemaal geweest, en die hadden nog nooit zo'n toffe show meegemaakt. Achja, 3 maanden met je ballen in Afrika zitten is ook tof
  donderdag 21 februari 2008 @ 18:14:59 #68
82589 S-Two
barba macacu
pi_56888899
Ik ga de dvd denk ik ook nog bestellen, ben toch wel heel benieuwd en die trailer zag er echt tof uit. Blijf het balen vinden dat ik toentertijds de halve show gemist heb omdat ze zo vroeg begonnen .
pi_56889303
Ik baal ook echt heel erg dat ik de show toen heb gemist en de DVD gaat er ook evengoed komen!
AFC Ajax - SS Lazio
  donderdag 21 februari 2008 @ 18:43:27 #70
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_56889438
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 17:42 schreef Ordinair het volgende:
Ik vind the Opposites ook wel lekker..
zeker, ze hebben die beat!
De X blijft ook erg dope!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:40:55 #71
111854 Chrishop
t'peau flekter
pi_56923677
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:28 schreef arneaux het volgende:
Word je er nou niet moe van Chrishop om je cooooonstant oooovveral maar tegen af te moeten zetten.
Hahaha dit is dus precies wat ik bedoel, wat ben je toch snel op je pik getrapt. Ga je voor één keer niet aantrekken wat ik wel of niet tof vind.
[b]lauw[/b] (bn.)
[b]1[/b] Kieren terwijl je vrouw in het gebouw is.
[b]2[/b] Met je matties bellen terwijl je midden in die riet zit.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:31:04 #72
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_56948246
Rapper hekelt konijnenlied Willy Wartaal (BangBang)

! Ik weet niet wat die gast z'n probleem is, maaral dat gezeik is geen goede reclame voor hemzelf.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:46:42 #73
157922 fathank
pi_56948602
Ik vind z'n muziek tof, maar hij moet niet zo zeiken. We kunnen niet allemaal een ex-crackjunkie uit Londen zijn .
pi_56955884
bangbang zeikt wel wat te veel ja. Maar daarom maakt hij nog wel goed muziek met die beats van kubbie erbij
  maandag 25 februari 2008 @ 00:02:37 #75
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_56959559
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:31 schreef Evil_Koekje het volgende:
Rapper hekelt konijnenlied Willy Wartaal (BangBang)

! Ik weet niet wat die gast z'n probleem is, maaral dat gezeik is geen goede reclame voor hemzelf.
vind het zelf ook een beetje jammer inmiddels. Dat je je eigen shit cool vindt e.d. moet je zelf weten, maar hou je bek over anderen. Je hoort Sticks toch ook niet zeiken over van alles en nogwat omdat hij zijn muziek het tofste vindt?

Gewoon lekker je ding doen en de mensen die het leuk vinden luisteren wel, mensen die naar pete philly of willie wartaal luisteren zullen toch niet zo 1-2-3 een cd van bangbang opzetten
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_56960400
tvp
  maandag 25 februari 2008 @ 03:48:22 #77
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_56961305
quote:
Op maandag 25 februari 2008 00:02 schreef Catch22- het volgende:
mensen die naar pete philly of willie wartaal luisteren zullen toch niet zo 1-2-3 een cd van bangbang opzetten
Ik luister ze alledrie, ben ik nu raar?
  maandag 25 februari 2008 @ 08:45:27 #78
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_56962236
quote:
Op maandag 25 februari 2008 03:48 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Ik luister ze alledrie, ben ik nu raar?
HEEL RAAR GO KILL YOURSELF

Ik vraag me af of er meer zoals jij zijn

Door zulke uitspraken wordt het publiek voor BB niet groter denk ik. Toch zonde...
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_56962552
Ik luister ze ook alledrie, maar wat een prutsre is die BanBang. Beetje net als Extince, telkens een relletje creeren rond je CD release. Jammer hoor.
pi_56963774
quote:
Op maandag 25 februari 2008 00:02 schreef Catch22- het volgende:

[..]

vind het zelf ook een beetje jammer inmiddels. Dat je je eigen shit cool vindt e.d. moet je zelf weten, maar hou je bek over anderen. Je hoort Sticks toch ook niet zeiken over van alles en nogwat omdat hij zijn muziek het tofste vindt?

Gewoon lekker je ding doen en de mensen die het leuk vinden luisteren wel, mensen die naar pete philly of willie wartaal luisteren zullen toch niet zo 1-2-3 een cd van bangbang opzetten
Mwah, dat denk ik wel hoor! Het zijn alledrie ook wel behoorlijke '3voor12-acts'.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  maandag 25 februari 2008 @ 14:34:21 #81
157922 fathank
pi_56964351
Ik luister ze ook alle 3. Als ik Willy Wartaal luister lig ik continu in een scheur. Pete Philly is gewoon lekker om op de achtergrond op te zetten en lekker bij te chillen, jointje roken biertje drinken. En BangBang heb ik mmestal op staan in de trein ofzo. Dan word k toch niet gestoord en kan k wat proberen te maken van z'n Londense gebrabbel
pi_56968848
Ik heb een tijdje geleden ook een kubus & BangBang- topic geopend... niet iedereen zal namelijk in het opgezwolle topic kijken voor K&BB- discussies

Kubus & BangBang - Pie & Mash
Last.fm
pi_57029944
Nieuwe cd van Blaxtar heeft hier nog niet echt in de schijnwerpers gestaan. Onterecht. Hele goede CD. Wel moeilijk voor hem dat z'n broertje hem voorbij gestreeft is. Ik heb trouwens bij dat stukje van Dinopha na Baaldag telkens flashbacks naar ´De Snorkels´ hebben jullie daar ook last van?
pi_57031680
Ik vind het niet een hele goede cd. Typhoon heeft al een niet al te prettige rapstem, Blaxtar heeft echt een vreselijke rapstem. Tekstueel is het ook niet al te sterk en Dinopha is mijns insziens te aanwezig (en ik hou niet van vrouwen op hiphopcd's). De beats zijn wel erg goed, dus dat maakt het behoorlijk goed. Maar nee, niet een 'hele goede cd' .
pi_57031901
Ik vind alleen die eindeloze betogen over Ozmoses en Chronozbaäl vervelend. Dinopha valt op zich wel mee. Een gezongen refreintje is wel oke vind ik en tja, als je de stem van Typhoon niks vindt is het logisch dat je Blax ook niks vind. Ik hou er wel van.
Desalnietmin als je een cd al behoorlijk goed vindt terwijl je zijn stem niks vindt is het wel kwaliteit lijkt mij.
pi_57041800
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:16 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vind alleen die eindeloze betogen over Ozmoses en Chronozbaäl vervelend. Dinopha valt op zich wel mee. Een gezongen refreintje is wel oke vind ik en tja, als je de stem van Typhoon niks vindt is het logisch dat je Blax ook niks vind. Ik hou er wel van.
Desalnietmin als je een cd al behoorlijk goed vindt terwijl je zijn stem niks vindt is het wel kwaliteit lijkt mij.
Ik ook, ik luister met veel plezier naar de albums van Typhoon en Blax. Ik kan niet wachten op de 2e CD van Ty, ik hoorde dat hij met Sticks in de studio staat?
AFC Ajax - SS Lazio
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:23:59 #87
157922 fathank
pi_57042403
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:57 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Ik ook, ik luister met veel plezier naar de albums van Typhoon en Blax. Ik kan niet wachten op de 2e CD van Ty, ik hoorde dat hij met Sticks in de studio staat?
Das wel een beetje een inkoppertje he . Zullen ongetwijfeld een paar collabo's op komen..
pi_57042474
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Das wel een beetje een inkoppertje he . Zullen ongetwijfeld een paar collabo's op komen..
Hoezo?

Enneh, is Pie & Mash ook ergens terug te zien? Ik heb het dinsdag gemist.
AFC Ajax - SS Lazio
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:29:12 #89
157922 fathank
pi_57042513
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:27 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Hoezo?

Enneh, is Pie & Mash ook ergens terug te zien? Ik heb het dinsdag gemist.
Tussen Licht en Lucht & Fakkelteit clubtour gemist . Pie & Mash staat op youtube.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 01:02:39 #90
75556 erkel
back from Dagestan
pi_57051558
Ongeleid projectiel die Bangbang. Je weet niet wat je van die gast kan verwachten. Ene keer speelt ie de beste maat van Kubus en andere moment loopt ie 'm uit te kankeren.

Maar wel vette combo
Weisst
pi_57061481
De eerste Typhoon & Sticks collabo staat op de Patta Mixtape: In rook opgegaan.

voor diegene die het gemist hadden.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 19:24:36 #92
82589 S-Two
barba macacu
pi_57087186
http://www.youtube.com/watch?v=D9kuiVD1-Nw

Weet niet hoe oud het nummer is, maar vind het toch wel een vet nummer. Wanneer komt Winne zijn plaat eigenlijk uit, ben wel benieuwd. Veder komt er binnenkort nog een album van U-Niq uit dacht ik.

Wat vinden jullie trouwens van Mr. Probz, een jaar geleden ofso had hij een paar vette tracks, maar nu hoor je hem vooral refreintjes doen. Wat hij trouwens wel erg vet doet (bijv. in de tracks met Appa, Salah Edin en Winne).

edit: Ben nu even het album Kapitalisme van U-Niq aan het "kopen". Neem aan dat dit zijn nieuwe album is, ben benieuwd.

[ Bericht 10% gewijzigd door S-Two op 01-03-2008 19:33:16 ]
  zaterdag 1 maart 2008 @ 19:27:02 #93
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_57087236
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 14:40 schreef Brownietje het volgende:
De eerste Typhoon & Sticks collabo staat op de Patta Mixtape: In rook opgegaan.

voor diegene die het gemist hadden.
Ben wel benieuwd naar die track eigenlijk. Waar kan ik die mixtape vinden?
pi_57088683
Djoeka.punt.nl

even zoeken naar nederhop en dan kun je hem vast wel vinden als je verder zoekt naar Patta Mixtape 2
  zaterdag 1 maart 2008 @ 21:21:18 #95
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_57090599
pi_57093715
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:21 schreef arneaux het volgende:
thx man

voor de rest : http://www.speedyshare.com/313323656.html
thanks!

kende deze ook nog niet,maar erg lekker hoor!
Opgezwolle - Homegrown Release Party, live
75 minuten!!!

[ Bericht 18% gewijzigd door nelisb op 01-03-2008 23:00:25 ]
  zondag 2 maart 2008 @ 03:22:47 #97
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_57098252
Is die shit live?
pi_57099271
quote:
Op zondag 2 maart 2008 03:22 schreef arneaux het volgende:
Is die shit live?
Enorm live ja!
  zondag 2 maart 2008 @ 14:31:10 #99
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_57104135
Regel s een download link dan!
pi_57106875
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:31 schreef arneaux het volgende:
Regel s een download link dan!

bij deze

http://rapidshare.com/fil(...)wn_Release_Party.zip

[ Bericht 29% gewijzigd door nelisb op 02-03-2008 16:43:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')