abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2008 @ 20:45:31 #201
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63575719
Ik rijd mijn paard lang en laag los, neus voor de loodlijn, dit heeft temaken met de S-vormige wervelkolom in de hals van het paard. Wanneer het deze lang en laag is losgemaakt, kan het paard beter oprichten omdat het zich niet zo snel zal opkroppen. Bovendien heeft een paard dat klassieker is gereden een beter ontwikkelde hals dan een paard dat LDR word gereden. Dat verschil zie je meteen.

Ik geef je nu een leuke website om te lezen, zal je verbazen wat een bewijs daar op staat De FEI heeft zich er ook over uitgesproken. www.sustainabledressage.com , daar lees je ook meteen alles over de halswervels, spieropbouw en gebruik van de rug enz.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_63582617
Ik zal er een van de komende dagen eens gaan lezen
Ik vind het wel een interessante discussie, maar krijg ook het idee dat er geen echte harde bewijzen zijn (in de zin van wetenschappelijk onderzoek). Er zijn zoveel mensen met verschillende standpunten en verschillende manieren van trainen.
Ik probeer ook vooral naar de ontspanning toe te rijden, ik merk vooral bij de 3-jarige dat hij dan echt veel makkelijker (minder kijkerig vooral) en losser is.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:10:16 #203
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63601814
Minder kijkerig is logisch. Verdiep je maar eens in het oog van het paard. Het ziet waar zijn voorhoofd naar gericht is. Hoe meer richting bodem en hoe meer achter de loodlijn, hoe minder het van de omgevind ziet.

Maar dat zal je op die site ook lezen. Ik denk dat er wel bewijzen zijn, maar dat die bewijzen door mensen niet als bewijs willen worden gezien.
pi_63783985
Van de week voor het eerst gesprongen met de driejarige Ik vond het wel een beetje eng, ben niet zo'n springruiter. Maar eigenlijk deed hij het best heel goed (na een paar keer er langs, wat meer aan mij lag dan aan het paard). Ik denk dat we iets van 60-70cm hebben gesprongen uiteindelijk (niet mijn keus zo hoog, maar goed ). Ik had het idee dat hij het wel heel leuk vond. Voor de eerste keer springen viel het me heel erg mee, zelfs in galop erover (ik ben niet zo'n held ).
Ben hem nu wat actiever aan het rijden de laatste paar dagen, en dat voelt wel goed (ik voel meer "afdruk", vooral in draf). Morgen weer eens filmen en dan nog eens goed nadenken of ik het paard wil kopen.

(Ik heb de website nog niet gelezen, nog geen tijd voor gehad (afstuderen ) maar dat ga ik zeker nog doen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  maandag 15 december 2008 @ 00:10:25 #205
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_64020129
Ik zie dit topic nu voor het eerst.
Mijn paardenhobby begint nu toch wel een beetje uit de hand te lopen.
Begonnen we met één friese merrie, inmiddels stond onze paardenteller op 6

2 rijpaarden, en 4 amerikaanse minipaardjes.

De teller stond op 6 tot vandaag. Op zoek naar een pony voor de kinderen zijn we vandaag geslaagd voor een tweejarige Fjord/Haflinger. En het is zeldzaam een directe klik met een paard, maar met het paard in mijn avatar had ik het, en ook met dit paard was er direct een klik. Ze is dus ook gelijk mee naar huis gegaan.

Symphonie (mijn paard)

Mirthe de Friese Merrie en Ukkepuk de mislukte minipaardje (52 cm) (maar o zo lief)

Estrella (60cm en ze is zo cute als ze er uit ziet)

Ginger (60 cm en lichtelijk gevaarlijk in de omgang)

Magenta (63 cm en had een hond kunnen zijn)

en tenslotte onze aanwinst van vandaag: Damarcha

[ Bericht 1% gewijzigd door Painted_Horse op 15-12-2008 00:22:01 ]
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_64020281
Ik heb ook eindelijk een eigen paard:

Voor een grotere versie moet ik echter nog even doorwerken
  maandag 15 december 2008 @ 01:06:09 #207
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_64021168
Jmac: probeer het eens in ONZ en niet hier
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_64021216
quote:
Op maandag 15 december 2008 01:06 schreef Painted_Horse het volgende:
Jmac: probeer het eens in ONZ en niet hier
He omdat jij zoveel geld en ruimte hebt en andere niet mogen zij hier net zo goed posten

Don't fuck with Barbaro
  FOK!fotograaf maandag 15 december 2008 @ 02:26:19 #209
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_64022264
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:18 schreef jmac het volgende:
[ afbeelding ]

LIef !
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_64053805

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie

Vorige week zondag hadden ik en Xander van de Schildhoeve (Brandus x Jochem) onze allereerste wedstrijd. We moesten beginnen in de L1, dus hebben flink getraind voor we de sprong waagden. Ik was vooral zenuwachtig over hoe Xander zou reageren, zou hij wel een beetje te rijden zijn? Daar heb ik me dus voor niets zorgen over gemaakt. Gewassen, ingevlochten, mijn fancy Dobert bloemetjes frontriem en meneer voelde zich een echte filmster. Echt, het was alsof hij het wíst en trots was! Met losrijden voelde hij al fijn, het was prachtig weer dus het kon niet beter. De proeven gingen beide goed, alhoewel de middendraf en galop er niet uitkwam omdat hij eigenlijk niet goed reageerde op mijn been. Tweede proef ging al iets beter, maar dat is iets waar ik dus hard aan moet trainen! Toen Xander naar huis gestapt en lekker in de wei gezet. Terug voor de prijsuitreiking waar bleek dat ik 2x eerste was met twee dikke winstpunten ook nog! 187 en 188 met veel mooie 7s en 5 waar ik ze al had verwacht. Verrassing waren de 6en voor het wijken, dat is nog lang niet zoals het hoort maar blijkbaar genoeg voor de L1. Ik ben dus ontzettend trots op die knappe vent! Hieronder een aantal foto's

Afgelopen zondag ook weer geweest: 176 en 181 punten en twee keer tweede. Werd streng gejureerd dus extra blij met mijn puntje!
pi_64053991
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:18 schreef jmac het volgende:
[ afbeelding ]

pi_64055143
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:08 schreef Juweel het volgende:

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie

Vorige week zondag hadden ik en Xander van de Schildhoeve (Brandus x Jochem) onze allereerste wedstrijd. We moesten beginnen in de L1, dus hebben flink getraind voor we de sprong waagden. Ik was vooral zenuwachtig over hoe Xander zou reageren, zou hij wel een beetje te rijden zijn? Daar heb ik me dus voor niets zorgen over gemaakt. Gewassen, ingevlochten, mijn fancy Dobert bloemetjes frontriem en meneer voelde zich een echte filmster. Echt, het was alsof hij het wíst en trots was! Met losrijden voelde hij al fijn, het was prachtig weer dus het kon niet beter. De proeven gingen beide goed, alhoewel de middendraf en galop er niet uitkwam omdat hij eigenlijk niet goed reageerde op mijn been. Tweede proef ging al iets beter, maar dat is iets waar ik dus hard aan moet trainen! Toen Xander naar huis gestapt en lekker in de wei gezet. Terug voor de prijsuitreiking waar bleek dat ik 2x eerste was met twee dikke winstpunten ook nog! 187 en 188 met veel mooie 7s en 5 waar ik ze al had verwacht. Verrassing waren de 6en voor het wijken, dat is nog lang niet zoals het hoort maar blijkbaar genoeg voor de L1. Ik ben dus ontzettend trots op die knappe vent! Hieronder een aantal foto's

[...]

[...]

Afgelopen zondag ook weer geweest: 176 en 181 punten en twee keer tweede. Werd streng gejureerd dus extra blij met mijn puntje!
Mooie combinatie, hele mooie foto!
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:28:30 #213
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_64055647
Ziet er netjes uit Juweel
En Friezen en galop blijft een verhaal apart.
Die muts van mij springt linksom steevast verkeerd aan.
Laatst dacht ik dat op te lossen door haar door te laten galopperen en van hand te veranderen in gelop.
Maakte ze bij X keurig een wisselsprong
pi_64057253
Painted_Horse: Wat een leuke paardjes. En die bonte van jezelf, wat een plaatje Wat voor ras is dat? En rijd je er ook wedstrijden mee?

Juweel: Mooie foto's en het ziet er echt goed uit! Vooral de aanleuning lijkt me bijzonder goed voor een fries (meestal kruipen die er erg gemakkelijk in). En natuurlijk ontzettend gefeliciteerd. Ik kan me helemaal voorstellen hoe het is om voor het eerst op wedstrijd te gaan met zo'n paard Maar superfijn dat het allemaal (heel) goed gegaan is.
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:37:08 #215
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_64059132
Het is een kwpn merrie met ster preferent. Haar eerste hengstveulen dekt nu quarter horses in Amerika.
Het is echt een fantastisch paard om op te rijden. Haar vorige eigenaar reed M2 met haar en ik ben zelf van plan om volgend jaar in de B te starten. Het was echt liefde op het eerste gezicht, en we hebben echt een fantastische klik.
pi_64059574
Mooi dier hoor, ga je er nog mee fokken?
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:03:21 #217
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_64060016
Nee, ze heeft twee veulens gehad, het is genoeg zo
Met de kleintjes ga ik wel fokken als ze de leeftijd bereikt hebben.
pi_64060285
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:03 schreef Painted_Horse het volgende:
Nee, ze heeft twee veulens gehad, het is genoeg zo
Met de kleintjes ga ik wel fokken als ze de leeftijd bereikt hebben.
Dan kan ze toch nooit preferent zijn?

Oke, ik ben niet zo thuis in de minipaardjes.
know'm sayin?
word? word.
pi_64063454
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:30 schreef Elefes het volgende:

Juweel: Mooie foto's en het ziet er echt goed uit! Vooral de aanleuning lijkt me bijzonder goed voor een fries (meestal kruipen die er erg gemakkelijk in). En natuurlijk ontzettend gefeliciteerd. Ik kan me helemaal voorstellen hoe het is om voor het eerst op wedstrijd te gaan met zo'n paard Maar superfijn dat het allemaal (heel) goed gegaan is.
Thanks Hij heeft gelukkig een fijne nek, sommige Friezen hebben zo'n eng dun nekje waardoor ze een soort knikje krijgen als ze nageeflijk lopen, en dan lopen ze al snel te diep.
Spannend is het wel, maar in principe startte ik voor Xander ook al geen voorbeenzwaaiende KWPNer haha! En verder vind ik soms mensen wel heel snel en makkelijk roepen dat de jury gewoon niet van ....(vul maar in, Friezen, Arabs, Haffies enz) houdt. Als je netjes rijdt moeten ze je er gewoon naar punten. Tuurlijk heb je wel uitzonderingen, maar daarvoor zijn het uitzonderingen. Ik zal altijd proberen eerlijk mijn eigen rijden te beoordelen, daar begint het mee denk ik zo (Alhoewel ik wel een zeikerd kan zijn; als ik een 6 krijg, wil ik heel graag commentaar hóe ik er een 7 van kan maken)

Verder: Hij kan enorm goed galopperen, dat is echt ongelooflijk voor een Friesje hoor ik idd van veel mensen. Contra pakt hij bijna té makkelijk op, hij galoppeert fijn bergopwaarts, het is echt een heerlijk paard waar ik denk ik echt heel ver mee kan komen!
  donderdag 18 december 2008 @ 20:32:26 #220
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_64130075
Mooie tobiano inderdaad. Zit vast Samber in als ze KWPN gekeurd is
pi_64322359
jeuj weer een forum waar ik mijn paanie kan spammen!!!

nu nog uitvinden hoe ik ene fotoplaats van mijn sexy kruising
pi_64351174
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:15 schreef peaches83 het volgende:
jeuj weer een forum waar ik mijn paanie kan spammen!!!

nu nog uitvinden hoe ik ene fotoplaats van mijn sexy kruising
Vertel eens wat meer!

Altijd leuk, nieuwe paarden
pi_64373926
Diesel aka Freggles Avalanche is een kruising ruin van 4,5 jaar nu. Zijn paps was de paint Kiblers Avalanche en zijn ma was de haf Twister. Hij is met zijn 2 jaar van Normandie naar Nederland gekomen en is toen gecastreerd. Toen ik hem zag was het liefde op het eerste gezicht. Hij is 2 jaar van andere mensen geweest omdat ik de kosten anders niet kon betalen maar sinds februari dit jaar issie echt van mij. Ik ben de enige die iets met hem heeft gedaan en dus zijn we nu heeeeeeel langzaam aan het opbouwen naar het rijden toe wat heel goed gaat! slow and right beats fast and wrong. We doen eigelijk tot nu toe ales met touwhalster en dat wil ik eigelijk volhouden zolang dat goed gaat, maar dara heb ik best wel vertrouwen in.

pi_64374058
pi_64374561
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:40 schreef peaches83 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een leukerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')