abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:12:43 #76
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_60120235
*Ontdekt ook eens een topic*

Meer paardeneigenaren en fans hier!

Mijn paardje:

Is hopelijk op dit moment niet meer alleen in haar lichaam! Als het goed is is ze drachtig van Special D, maar ik merk er nog niets van. Zelf is ze een afstammeling van Caritas, spring-gefokt uds.

Ofresca zelf is een dramapaard. Ze heeft nog wel 1 gezond been over (R.A.), de rest is slachtoffer geworden van peesblessures en een draadwond. Ze is L1+4 maar oppakken na de draadwond en nog een peesblessure gaat niet volgens planning. Inmiddels loopt ze wel keurig netjes voor de kar!

Als je goed kijkt kun je trouwens L.A. het litteken nog zien.

Momenteel is mijn doel om haar eind augustus in Stadskanaal te kunnen starten, maar dan zal ze van achter nog heel erg veel sterker moeten worden.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:14:10 #77
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_60195299
Leuk paard! Zit een mooie kop op vind ik

Waarom heb je voor Special D gekozen?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_60395022
Sinds een paar maanden rijd ik een Fries peerd bij, Xander. Het is keihard werken maar er zit al zoveel vooruitgang in als ik het vergelijk met een paar maanden terug. De foto's zijn van afgelopen vrijdag toen ik les had

pi_60395033
Ofresca; wat heb je een knappe merrie!!!
pi_60398683
Bij die laatste foto staat ie er gaaf op Juweel Altijd leuk eens een ander paard rijden. Het paard wat ik bij reed op stal is alweer verkocht (een 3-jarige Flemmingh). Nu weer een andere uitzoeken om te rijden

Ofresca, mooi paard Jammer dat ze zo blessuregevoelig is.. Lijkt me erg vervelend. Begint het al weer een beetje goed te komen?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 28 juli 2008 @ 17:22:19 #81
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_60399738
Wat een leukerd, Juweel! Beetje onstuimig nog (in galop), of lijkt dat maar zo?

Fres is helaas niet drachtig... En om haar nu nog opnieuw te laten insemineren vind ik eigenlijk te laat. Volgend jaar beter. De keuze voor Special D was vanwege het karakter, iets meer pit, goed achterbeengebruik, goede gangen en vosfactor vrij.

Wel jammer dat die Flemmingh alweer gekocht is! En succes met zoeken natuurlijk, Elefes.
  maandag 28 juli 2008 @ 19:16:50 #82
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_60401977
Ofresca, je merrie lijkt me een vos?

Ik zou toch opnieuw nog een gokje wagen met insemineren. Door het slechte weer van de laatste dagen zijn de merries sowieso moeilijk hengstig en met dit warme weer heb je toch een grotere kans. Hier op het station worden ook nog aardig wat merries per dag geinsemineerd.
pi_60402075
Hij kan heeel goed lopen, maar ik kan het er nog niet 100% uitrijden. Hij is idd vrij onstuimig in de galop Ofresca, maar het gaat al stukken beter dan 4 maanden geleden. Als hij fijn nageeft in galop pakt hij zelfs contragalop heel makkelijk op...het is echt een leuk paard met veel potentie. Binnenkort ga ik een tweede startkaart aanvragen voor hem!

Geweldig trouwens dat je na al die blessures je paard toch weer helemaal goed hebt gekregen! Mijn eigen paardje is ook aan het revalideren van een peesblessure linksachter. het gaat super maar we pakken het heel rustig op. En het is echt geweldig om verschillende paarden te rijden! Ik merk dat ik er echt handiger van wordt. het zijn ook zulke verschillende paarden, een KWPNer van Zuidhorn met een behoorlijke kop erop, de Fries en mijn eigen Anglo Arabische merrie. Ik ben goed voorzien in de peerden zeg maar!
pi_60461273
Nee, Fres is heel stiekem toch een bruin. De staart en de manen zijn op sommige stukken zwart/ donkerbruin, waardoor ze geen vos meer kan zijn. Maar ze heeft bijvoorbeeld niet de zwartere delen boven haar sokken.

Wat leuk dat je ook met hem gaat starten Juweel! Hoe oud is hij dan?

En tja, die peesblessures, laatst was haar enige nog gezonde been dik... Gelukkig niet kreupel, maar ik schoot wel even gigantisch in de stress! Succes met de revalidatie van je eigen paard trouwens.
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:31:21 #85
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_60524336
Ik denk toch dat het een vos is. En wel een vos met Smutty. Geen zwarte benen, maar wel hele donkere vacht/manen en staartkleur Ze heeft ook geen zwarte puntjes op de oren.

Ik mis mijn paardje wel zeg, nu ik op stage ben. Maar ja, over twee weken ga ik een weekje naar huis en dan zie ik dr weer
pi_60524445
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:12 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
ik wil ook een paard
pi_60524908
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:31 schreef Samzz het volgende:
Ik denk toch dat het een vos is. En wel een vos met Smutty. Geen zwarte benen, maar wel hele donkere vacht/manen en staartkleur Ze heeft ook geen zwarte puntjes op de oren.
Ach tja, zolang ik er op wedstrijden maar geen problemen mee krijg. Ze heeft ook witte haren in haar vacht en manen, dus ze is eigenlijk een beetje van alles. Met vooral heel veel appeltjes!
  FOK!fotograaf zondag 3 augustus 2008 @ 14:57:24 #88
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_60526901
mijn verzorgpaard wordt verkocht.. dus nu ben ik boos verdrietig en teleurgesteld ineen
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:47:57 #89
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_60557147
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:04 schreef Ofresca het volgende:

[..]

Ach tja, zolang ik er op wedstrijden maar geen problemen mee krijg. Ze heeft ook witte haren in haar vacht en manen, dus ze is eigenlijk een beetje van alles. Met vooral heel veel appeltjes!
Genetisch en fenotypisch is ze (vos) Sabino. Witte benen, wit op het hoofd, witte stip op de lip en witte haren in de vacht. Als je niet van veel wit houd, moet je oppassen wanneer je er andere Sabino's op zet.

@Fraubitch: Paarden wegdoen is nooit leuk
pi_60578050
Fraubitch, dat is echt kl*te. Wanneer gaat ie weg? Of is ie al verkocht? En heb je niets anders om te verzorgen/rijden/...?

Ik vind Sabino zo mooi he, dat wit maar nu rij ik een paard met geen stipje wit.. Gelukkig is ie wel heel lief
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_60585334
Wat naar Fraubitch! is er geen mogelijkheid dat je hem zelf kan kopen?
pi_60603896
Hi!!!

als nieuwe gebruiker moet ik natuurlijik mijn *kroost* ook even showen!!

Mijn 7 jarige merrie en ik samen, super fijn beestje, we starten nu L2 tussen de paarden..

Haar 2 jarige zoon Armani:

Die gaat volgende jaar onder het zadel, staat nu sinds 2 jr in natuurgebied en KOMT VOLGENDE MAAND TEZRUG!!!

haar jaarling-dochter Lente:

Heb dus met haar gefokt maar stop er nu mee ivm zomerexceem.. volgend jaar ga ik armani verkopen en dan kijken naar een KWPN..
De schrik van elke vent......blond en intelligent!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 20:32:32 #93
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_60608574
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:56 schreef Elefes het volgende:
Ik vind Sabino zo mooi he, dat wit maar nu rij ik een paard met geen stipje wit.. Gelukkig is ie wel heel lief
Ik vind zelf de combi Rabicano/Sabino ontzettend gaaf! Hier op stal staat een Rabicano tuiger, en die heeft zo'n gaaf velletje!

Ik had vandaag een gesprek met een collega'tje, en die was echt verbaasd over alle verschillende kleuren die je hebt... Hahaha, ze is er vandaag ook achter gekomen dat haar paard Sabino is. Kennissen van mij, hebben een zilver/sabino. Die is enorm stoer, het lijkt net een palomino (Bruin + Zilver), en hij heeft hoge witte benen, een wit hoofd en een blauw oog
pi_60640521
Wat een schatje is Lente!!

Is sabino nu hetzelfde als stekelharig?

Ben vanavond eerst met Daisy en Sieb gaan wandelen. Heb 25 minuten met die twee brave knollen flink gelopen en zelfs een paar stukjes gejogd. Ze liep nog steeds goed
Daarna les gehad met Fries. Jammer dat hij zo eeh fries was, ik heb alle hoeken van de bak gezien. Maar elke les zijn er weer bepaalde dingen die opeens zoveel beter gaan. Netjes aanspringen in galop bijvoorbeeld. (Hij kan trouwens super galopperen, zowel links- als rechtsom. Verder hebben we stukjes L1 proeven geoefend. Halthouden, halsstrekken en middenstap. Genoeg huiswerk maar het voelt alsof we met sprongen vooruit gaan.
pi_60659488
Ja lijkt ze wel he een schatje
het is een echte naarling! soms heel lief en soms bitchy as hell!!
Over kleuren: vriendinnetje van mij fokt met gangenpaarden (rocky mountain horses) en heeft zilverappel paarden, dat is echt een mooie kleur!!
De schrik van elke vent......blond en intelligent!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:59:32 #96
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_60662474
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:23 schreef Juweel het volgende:
Wat een schatje is Lente!!

Is sabino nu hetzelfde als stekelharig?

Nee. Stekelharig kan op vrijwel ieder paard voorkomen. Vaak is het wel een kenmerk van Sabino, in combinatie met veel wit en de witte lip. Stekelharig komt ook bij Rabicano veel voor.

Hier staat ook een merrie die helemaal geen wit heeft, maar wel enkele witte haren bij de flanken heeft. Stekelharig dus.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 18:00:36 #97
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_60662500
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:27 schreef LaVidaLoca het volgende:
Ja lijkt ze wel he een schatje
het is een echte naarling! soms heel lief en soms bitchy as hell!!
Over kleuren: vriendinnetje van mij fokt met gangenpaarden (rocky mountain horses) en heeft zilverappel paarden, dat is echt een mooie kleur!!
Zilverappel is inderdaad mooi! Met name zwart zilver. Bij Haflingers zie je ze ook wel voorbij komen, zilvers. En natuurlijk bij IJslanders.
pi_60671988
Ik vind het wel interessant, die kleuren. Ik stel voor dat we proberen er wat plaatjes bij te posten dat maakt het een stuk duidelijker (en altijd leuk om te zien natuurlijk ).

Sabino:

Rabicano:

(dit vond ik via google, dus weet niet of het een goede is..?)

Wat is een pony die in het lijf meer voskleurig is, met een enkel wit haartje er door op de romp, en min of meer donkergrijze manen en staart heeft?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:24:35 #99
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_60688569
Ik meende dat Khartoon een Splash Overo is, dat is toch een kruizing arabier-quarter? Die Rabicano is wel een mooi voorbeeld, die typische witte staartaanzet.

Heb je een foto van die vos? Het kan een gewone vos zijn, maar ook een bruine met het zilver gen.

Zwart zilverappel

Classic Champage. Wat inhoud, zwart paard met het champagne gen. Ook wel Pearl genoemd. Deze paarden worden altijd geboren met blauwe ogen, die naarmate ze ouder worden bruin/licht bruin kleuren of een groenige kleur krijgen.
pi_61349455
Wat apart al die kleuren. Heb daar nooit het bestaan van geweten (van alle soorten en namen die je er voor hebt)

Ik heb helaas geen foto van de merrie... Ik rijd nu een 3-jarig paard, wat donkerbruin is (zonder bles of witte voetjes, helaas (ik hou wel van wat wit aan een paard)). Die heeft ook wat witte haartjes verspreid over z'n buik/rug. Apart om te zien.

Verder kreeg ik een paar weken ineens te horen dat ik toch naar de regiokampioenschappen Brabant mocht (was reserve geselecteerd). Dus nog gauw even een 'oefen'wedstrijd bijgeschreven, waar ik 2e werd met 232 punten Het ging goed, vrijwel geen fouten en Faraj liep vrij goed en lekker door de proef heen. Mijn hoogste score tot nu toe in de Z1 en ik was helemaal blij. Week later de regiokampioenschappen, dag 1 ging goed (van mij had het iets flitsender gemogen), ook eigenlijk geen fouten in mijn proef. Was ik 1e met 65,44% Echt heel leuk, ik was er superblij mee. Tweede dag (regio wordt hier over 2 dagen verreden) ging het helaas minder, maakte ik teveel grote fouten dus helaas geen goed resultaat... Natuurlijk even flink balen, maar het resultaat van de eerste dag staat er gelukkig nog .
De wissels gaan goed, laatst een stukje gefilmd en meestal springt hij ze nog echt mooi ook .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')