abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67463685
Ja haha!! Zo ging het bij Daisy ook. Wijken joh, prachtig scharen mooie impuls....alleen hadden we toen al 10 punten in de L2

Xander is aan t hoesten nu. Geen koorts of snot, maar hij hoest en proest. Hij is dus lekker een weekje vrij en krijgt allerhande lapmiddeltjes. Als t volgende week nog zo is bellen we de VA.

Ik snap het wel Elefes; vooral met een jonge slungel zijn die B proefjes echt prima te doen. L1 is dan weer een klein stukje moeilijker. Toch ben ik blij dat ik de B mocht overslaan met Xander, zo schiet t lekker op
  zaterdag 28 maart 2009 @ 19:41:06 #277
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_67501270
@Elefes: Ik weet helaas nog niks over de IWEC. M'n lerares is nog in overleg met Italië en zo en kan er zelf ook weinig nog over zeggen.

Maar ik hoop binnenkort toch wel op nieuws!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 28 maart 2009 @ 20:40:19 #278
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_67502931
Hi,
ik heb me geloof ik 6 topics geleden eens gemeld maar dat liep toen dood... Dus dat weten mensen vast niet meer...

Ik heb dus een peerd Ze heet Yvke en is een fries. Ze heeft alleen een peesblessure en wordt wsl niet meer beter dus da'wat minder Maar ze loopt ook niet kreupel dus we zitten nu een beetje te kijken tot hoever ze het rijden weer aankan
op het moment stappen we 40 minuten en 5 minuten draf,... Maar het zadel past niet helemaal goed meer dus dat doen we niet te vaak...

Omdat ze niet echt meer rijpaard word hebben we haar laten insemineren, maar DA was er vandaag en die heeft geen vruchtje gevonden Dus nu even afwachten of ze hengstig wordt, anders wordt ze opnieuw geïnsemineerd
pi_67510231
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:40 schreef Saboo het volgende:
Hi,
ik heb me geloof ik 6 topics geleden eens gemeld maar dat liep toen dood... Dus dat weten mensen vast niet meer...

Ik heb dus een peerd Ze heet Yvke en is een fries. Ze heeft alleen een peesblessure en wordt wsl niet meer beter dus da'wat minder Maar ze loopt ook niet kreupel dus we zitten nu een beetje te kijken tot hoever ze het rijden weer aankan
op het moment stappen we 40 minuten en 5 minuten draf,... Maar het zadel past niet helemaal goed meer dus dat doen we niet te vaak...

Omdat ze niet echt meer rijpaard word hebben we haar laten insemineren, maar DA was er vandaag en die heeft geen vruchtje gevonden Dus nu even afwachten of ze hengstig wordt, anders wordt ze opnieuw geïnsemineerd
Even terug gezocht, dat was in het vorige deel.
Alleen jammer dat de foto's daar het niet meer doen.

Errug jammer van de blessure, vind ik altijd rot om te horen. Kan je het zadel niet aan laten passen zodat het wel weer goed te doen is voor je paard? Want zo is het uiteraard niets.

Oh ja, en succes met de inseminatie(s), hopelijk komt daar een schitterend veulen uit!
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_67542137
Welkom terug Saboo!
heb je Yvke haar been laten scannen om te zien in hoeverre ze hersteld is? Bij ons paard heeft t een jaar geduurd (had een kleine beschadiging in de tussenpees en een peesschede ontsteking, beide linksachter) en we gingen elke 6 weken terug naar de kliniek om te zien hoe het herstelde.
Helaas loopt ze nu weer wat minder, maar dat zit in haar rug. Haar pees is goed.

Xander hoest niet meer, ik heb er gisteren even opgezeten en dat ging prima. Morgenavond voor t eerst de nieuwe proefjes oefenen en dan zondag weer wedstrijd.
pi_68036325
Al nieuws Saboo??

Met X gaat alles weer goed, met Daisy wat minder. Ze heeft weer last van haar rugspieren. de VA heeft haar weer losgemaakt en we zijn nu twee weken aan het longeren. Afwisselend met een losse slof en gewoon aan een halstertje. Ze loopt weer prima en de veearts komt volgende week om haar onder het zadel te zien lopen. Heb met de Fries inmiddels 5 winstpunten in de L2, stukje bij beetje gaan de moeilijke punten steeds beter! Als het zo doorgaat kan ik in juni/juli M starten.
pi_68309222
Jeetje, wat is het hier stil!
pi_68310286
Het is hier Bokt niet.

Afgelopen 5 weken weer eens op een ander paard gereden. Hij is niet zo groot, 1.75 of zo, maar zijn romp is ongeveer net zo breed als het hoog is. Hij heeft een tijdje veel te weinig gedaan maar wel gewoon voer gekregen, vandaar dat hij een flink aantal kilo te zwaar is en zijn conditie niet optimaal. Het is dus hard werken om hem aan de gang te houden. Maar het is wel een tof dier, er zit echt geen greintje kwaad in. Dinsdag met hem wezen springen, maar dat was wel even wennen. Voor ons beiden dus.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_68313002
Nee, maar zo stil hoeft nu ook weer niet

Wat voor merk paard is het? En heb je al foto's?
pi_68314350
Daar ben ik weer wel mee eens, hopelijk gaat het best met de veestapel van de rest.

Ik heb geen idee van merk en type. Hij is heel breed, zou hele lange manen hebben als ze niet gesnoeid werden en hij heeft wel een hele lange kuif over zijn voorhoofd. Hij is door de eigenaar uit Hongarije of zo gehaald. Het is in ieder geval geen Fries, hij heeft een veel zwaardere bouw.
Foto's zal ik wel een keer maken als ik niet hoef te rijden, als er een wedstrijd is. Ik vergeet meestal mijn camera als ik zelf in het zadel moet. En tegen die tijd is het momenteel ook nog te donker.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_68315568

Altijd zo fotogeniek
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_68316009
Wel lekker ontspannen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_68330625
4EverBlackEyed, jouwe ook al?

Buitenbeentje: ben erg benieuwd!

Zondag weer op wedstrijd met de Fries, heb er zin in!
pi_68341989
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:51 schreef Juweel het volgende:
4EverBlackEyed, jouwe ook al?

[ afbeelding ]
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_68352832
Haha als alle foto's die met de ogen dicht waren nu eens gelukt waren.. Dan had ik een hele hoop goede!
Ik ben nog lekker aan het rijden, rijd nu ook een pas goedgekeurd D-ponyhengstje voor de eigenaar waar ik 10 jaar op stal heb gestaan. Superbraaf beestje, heeft al veel gezien bij de hengstenkeuring merk ik wel. Ook weer leuk om te doen. Hij is ook te koop trouwens, dus mocht iemand een gave D-pony zoeken

Juweel, succes zondag!

Ik was afgelopen weekend voor het eerst weer met het jonge paard (intussen 4 jaar) op wedstrijd geweest, eerste keer buiten en hartstikke braaf. De hekjes in de hoeken van de ring vindt hij dan het spannendste Ik merkte wel dat hij het niet zo goed snapte, zo'n groot open terrein en al die paarden. Maar het scheelt volgens mij een hele hoop dat ik al een aantal keer met hem buiten heb gereden, hij was echt heel makkelijk.
We waren uiteindelijk 6e (net geen prijs) met 190 punten dus ik was erg blij .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_68355550
Leuk Elefes! Was dat B of L1? Mooie punten zo de eerste keer buiten
pi_68355561
Oh en rijden ze in jouw regio geen 2 proeven?
pi_68355730
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:33 schreef Juweel het volgende:
Oh en rijden ze in jouw regio geen 2 proeven?
Bij de meeste wedstrijden kan je kiezen of je 1 of 2 proeven rijd. Bij wedstrijden op onze manege in ieder geval.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_68370994
Was gewoon nog B Hij is in mijn ogen ook nog niet klaar voor de L, ik wil eerst de basis lekker goed hebben (hij moet nog meer aan de buitenteugel worden) voordat ik iets anders ga doen. Dan gaat het daarna ook allemaal veel makkelijker
Ik wilde ook maar 1 proef rijden omdat hij nog niet zo'n denderende conditie heeft, en als hij moe wordt een beetje gaan hangen/drammen voor. En ik vind vooral bij zo'n jong paard dat de lol voorop staat dus ik doe het lekker rustig en op mijn gemakje allemaal. Voor mijn inschatting had die tweede proef dus ook niet zoveel nut (behalve dan evt. een winstpunt wat hij waarschijnlijk wel zou halen, maar die komen er vast nog genoeg ).

2 proeven is eigenlijk altijd wel een optie (behalve indoor) op wedstrijden hier. Maar inderdaad altijd de keus, je kunt er ook eentje rijden als je wilt (hoewel de meeste mensen in de lagere klassen sowieso wel twee proeven rijden, in de Z soms wat minder).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  zaterdag 25 april 2009 @ 18:36:50 #295
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_68371559
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:56 schreef buitenbeentje het volgende:
Daar ben ik weer wel mee eens, hopelijk gaat het best met de veestapel van de rest.

Ik heb geen idee van merk en type. Hij is heel breed, zou hele lange manen hebben als ze niet gesnoeid werden en hij heeft wel een hele lange kuif over zijn voorhoofd. Hij is door de eigenaar uit Hongarije of zo gehaald. Het is in ieder geval geen Fries, hij heeft een veel zwaardere bouw.
Foto's zal ik wel een keer maken als ik niet hoef te rijden, als er een wedstrijd is. Ik vergeet meestal mijn camera als ik zelf in het zadel moet. En tegen die tijd is het momenteel ook nog te donker.
Misschien een Noriker, of een Muraközi. Als het een echt hongaars ras is natuurlijk.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 29 april 2009 @ 00:37:45 #296
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_68484052
Mag ik hier ook meeposten? Ik heb geen eigen paard, maar doe wel de stallen en de paardjes bij iemand, in totaal 16 paardjes die ik af en toe 's doe. Voornamelijk uitmesten enzo hoor, maar ook af en toe 's rijden enzo, en heul veul foto's maken
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_68487235
Plaatsen dan die foto's
  woensdag 29 april 2009 @ 10:22:56 #298
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_68489507
Ok, omdat je 't zo lief vraagt

De eigenaresse van de stal tussen de jonge paarden (helaas vage telefoon foto)

Fly Girl en Classic. Een seconde hiervoor stonden ze heel lief te kriebelen, maar dat doen ze uiteraard niet als er iemand kijkt, dan kunnen ze alleen nog lelijk naar elkaar kijken

Meer volgen, heb nu ff niet meer hier
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_68493669
Leuke foto's Pien!

En je hebt gelijk Elefes, tijd zat
Er zijn regio's in NL waar je maar 1 proef kan starten, vandaar dat ik t vroeg.
Zondag zelf weer weggeweest met knappe Fries, heb er weer een puntje bij
pi_68614667
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:37 schreef Pien85 het volgende:
Mag ik hier ook meeposten? Ik heb geen eigen paard, maar doe wel de stallen en de paardjes bij iemand, in totaal 16 paardjes die ik af en toe 's doe. Voornamelijk uitmesten enzo hoor, maar ook af en toe 's rijden enzo, en heul veul foto's maken
Natuurlijk mag je hier ook meeposten
En foto's zijn altijd goed!

Dit deel is al weer bijna vol...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')