Ik heb dit op mijn werk geintalleerd. Geil pakket!quote:Op woensdag 27 februari 2008 12:11 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Schandalig! Waar gaat het heen met Nederland?.
Ziet er inderdaad wel lekker uit A!quote:Op woensdag 27 februari 2008 12:13 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik heb dit op mijn werk geintalleerd. Geil pakket!![]()
http://www.supportware.nl/helpdesk/software/supportdeskpro.php
Masochist!quote:Op woensdag 27 februari 2008 12:13 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik heb dit op mijn werk geintalleerd. Geil pakket!![]()
http://www.supportware.nl/helpdesk/software/supportdeskpro.php
Mwah, wij werken met Topdesk, dat is pas een grafpakketquote:
Wij hebben een 'home-grown' stuk software, en dat heeft toch wel erg grote voordelen moet ik zeggen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, wij werken met Topdesk, dat is pas een grafpakket.
Plannen om het op de markt te brengen? Want echt heel veel goeie pakketen zijn er niet. Dat topdesk uberhaupt gebruikt wordt wil al zeggen dat er vraag naar is...quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Wij hebben een 'home-grown' stuk software, en dat heeft toch wel erg grote voordelen moet ik zeggen.
Nee. Heeft ook niet zoveel zin, want het is juist heel erg toegespitst op ons bedrijf. Er zit dus een hoop niet in waar veel andere bedrijven juist wel een behoefte aan hebben, maar wij niet. Om het 'markt-klaar' te maken kost gewoon veel te veel tijd, en die kunnen we beter aan onze echte business besteden, die verdient stukken beterquote:Op woensdag 27 februari 2008 22:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Plannen om het op de markt te brengen? Want echt heel veel goeie pakketen zijn er niet. Dat topdesk uberhaupt gebruikt wordt wil al zeggen dat er vraag naar is...
Ik kan je vertellen dat mijn pakket kont schopt!quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, wij werken met Topdesk, dat is pas een grafpakket.
Moest dat nou? Nou kan ik vannacht weer niet slapenquote:Op woensdag 27 februari 2008 22:54 schreef Armageddon het volgende:
ITIL!
Ik ben op vakantie nu, maar als ik terug ben wil ik het er wel ff over hebben (serieus).quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:54 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat mijn pakket kont schopt!![]()
![]()
Fuck ITIL! Lang leven het echte werken!
Sorry! Neem een biertje van me.quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Moest dat nou? Nou kan ik vannacht weer niet slapen.
Puik plan!quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:09 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Sorry! Neem een biertje van me.
Dat is goed hoor. Ik had het probleem op mijn werk dat ik dingen snel vergat omdat ik met iemand bezig was en dan weer weg werd geroepen. Je kent het wel.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben op vakantie nu, maar als ik terug ben wil ik het er wel ff over hebben (serieus).
Klinkt goedquote:Op woensdag 27 februari 2008 23:13 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat is goed hoor. Ik had het probleem op mijn werk dat ik dingen snel vergat omdat ik met iemand bezig was en dan weer weg werd geroepen. Je kent het wel.
Dus ging ik op zoek op Google naar een helpdeskpakket en kwam deze tegen. Heb een offerte opgevraagd en de prijs stond mij ook aan. 1100 euro voor de beheertool en unlimited werkstations.
Bij die prijs zit ook de installatie en een dag uitleg van het pakket. Die dude die bij me was vertelde ook dat dit pakket op de praktijk is gebaseerd en niet op het neukende ITIL.
Ik werk er nu een paar dagen mee en ik ben razend enthousiast.
Urgh.. nu heb ik vanavond nachtmerries.quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:54 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat mijn pakket kont schopt!![]()
![]()
Fuck ITIL! Lang leven het echte werken!
Twee werkgevers terug zat ik al een beetje te denken om eens m'n biezen te pakken daar, en toen kwam het briljante plan van het management dat iedereen ITIL cursussen moest gaan volgen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:21 schreef HeatWave het volgende:
ITIL, elke manager die dat serieus neemt moet keihard DOOD!!!!!!
Prima beslissing.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Twee werkgevers terug zat ik al een beetje te denken om eens m'n biezen te pakken daar, en toen kwam het briljante plan van het management dat iedereen ITIL cursussen moest gaan volgen.
Toen werd de beslissing ineens stukken makkelijker.
Da's nog niks. Ik heb een manager meegemaakt die er van uitging dat op het moment dat in een vergadering besloten werd om iets te veranderen, dat dat dan ook instantaan zo was.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima beslissing.
Elke manager die met een "handleiding" aan komt zetten snapt er niets van....
Logisch en efficiënt nadenken vervangen door een methode die voornamelijk bestaat uit het heen en weer schuiven van informatie net zolang tot iedereen een plasje eroverheen gedaan heeft.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:21 schreef HeatWave het volgende:
ITIL, elke manager die dat serieus neemt moet keihard DOOD!!!!!!
Persoonlijk 'doe' ik alleen computerproblemen als ik er gewoon een beetje gezellige avond bijkletsen met bier en/of whisky van kan maken. Jan van drie-hoog-achter die me via-via kent kan gewoon door z'n kruis zakken, ik begin er echt niet meer aan.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:46 schreef Armageddon het volgende:
Welke tiefusmongool heeft dat ITIL eigenlijk uitgevonden?
Even iets heel anders. Wat kan je vragen per uur voor computerproblemen op het zwarte vlak? En dan heb ik het over normale mensen en niet mensen met een heule boel euro's op de bank.
en nog vragen mensen zich af waarom ICT afdelingen vaak zo traag zijn...quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Logisch en efficiënt nadenken vervangen door een methode die voornamelijk bestaat uit het heen en weer schuiven van informatie net zolang tot iedereen een plasje eroverheen gedaan heeft.
Laatst hier iemand van ING die een pakket kwam installeren. Hij maakt een fout, moest het laten unlocken, in plaats van 5 minuten als voorheen was het dankzij itil een wachttijd van een dag geworden..
Tijd voor de ome Arma + Supportdesk Pro werkwijze dus. Opgetieft met ITIL. Praktijk for the win!quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Logisch en efficiënt nadenken vervangen door een methode die voornamelijk bestaat uit het heen en weer schuiven van informatie net zolang tot iedereen een plasje eroverheen gedaan heeft.
Laatst hier iemand van ING die een pakket kwam installeren. Hij maakt een fout, moest het laten unlocken, in plaats van 5 minuten als voorheen was het dankzij itil een wachttijd van een dag geworden..
Ouwe, ik heb er ook een tiefushekel aan, maar ik zit op het momemt alleen met een hele hoop rekeningen. Ik wil dus voor als alles weer op de rails is even wat bijklussen. Snap je?quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:49 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Persoonlijk 'doe' ik alleen computerproblemen als ik er gewoon een beetje gezellige avond bijkletsen met bier en/of whisky van kan maken. Jan van drie-hoog-achter die me via-via kent kan gewoon door z'n kruis zakken, ik begin er echt niet meer aan.
Ik zie hier een gat in de markt.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
en nog vragen mensen zich af waarom ICT afdelingen vaak zo traag zijn...
Het wordt echt eens tijd dat de afdeling ICT een normale, gerespescteerde, begrepen, afdeling wordt. Gewoon overal....
Wij beheren een behoorlijk essentieel stuk software bij een bepaalde GSM operator. Nou is het beheer van de server an sich (hardware + OS) uitbesteed aan een outsourcig club. Laten we ze Cap Gemini noemen. Nu kwam er een probleem aan het licht m.b.t. een setting in de SQL server. Conclusie: dat moet aangepast worden. Op zich niks spannends, en is op zich niet meer werk dan 1 vinkje aanzetten in de GUI. Nogmaals, niks heftigs.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wie neemt die debielen aan eigenlijk, die dat soort beslissingen maken? Het is net als Ajax. Ow u wilt manager worden van Ajax? Heeft u verstand van voetballen? Nee? Mooi zo. U bent aangenomen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Wij beheren een behoorlijk essentieel stuk software bij een bepaalde GSM operator. Nou is het beheer van de server an sich (hardware + OS) uitbesteed aan een outsourcig club. Laten we ze Cap Gemini noemen. Nu kwam er een probleem aan het licht m.b.t. een setting in de SQL server. Conclusie: dat moet aangepast worden. Op zich niks spannends, en is op zich niet meer werk dan 1 vinkje aanzetten in de GUI. Nogmaals, niks heftigs.
Nee, zegt CG. We gaan een implementatieplan maken. En een roll-back plan. 6 maanden lead-time.
En dat komt van dezelfde club die problemen met een essentiele database-replicatie oplosten door de replicatie uit te zetten. Want dan had je ook die errors niet meer.
Ik snap. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een beetje normale prijs zou zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:51 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ouwe, ik heb er ook een tiefushekel aan, maar ik zit op het momemt alleen met een hele hoop rekeningen. Ik wil dus voor als alles weer op de rails is even wat bijklussen. Snap je?
Uiteraard. Ik ben niet gek.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:58 schreef Dagonet het volgende:
In de tijd dat zij roll-back plan hebben gezegd heb je hopelijk toch wel zelf het vinkje omgezet?
Hoe rijk zouden wij eigenlijk worden M, als al onze ideeen niet alleen bij ideen zouden blijven? En dan tel ik JMG er ook ff bij voor het gemak.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:52 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik zie hier een gat in de markt.
Ik wil niet lullig doen maar ik denk echt serieus dat hier iets van te maken is. In ieder geval bij het midden en kleinbedrijf. (waar ook een hoop mongolen rondlopen qua ICT)quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe rijk zouden wij eigenlijk worden M, als al onze ideeen niet alleen bij ideen zouden blijven? En dan tel ik JMG er ook ff bij voor het gemak.
1 weekend, zonder drank, overleggen en plannen maken en we hebben een bedrijf dat echt iets kan betekenen.....
Ik bedoel het ook niet eens lullig, ook al heb ik een slok op. Waarom werkt een ICT afdeling nooit lekker? Waarom is het altijd het ondergeschoven kindje? Waarom worden ICT'ers nooit serieus genomen?quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:14 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen maar ik denk echt serieus dat hier iets van te maken is. In ieder geval bij het midden en kleinbedrijf. (waar ook een hoop mongolen rondlopen qua ICT)
Het probleem is dat je alleen veel geld kunt verdienen met een niche-markt, of met volume. Helpdesk/ticket software is niet een niche-markt, en volume kun je vergeten, daarvoor zijn er veel te veel leveranciers. Of ze nou prutswerk leveren of niet, jij weet net zo goed als ik dat ook het prutswerk volop gekocht wordt, en als het eenmaal gekocht is gaan bedrijven er jarenlang mee door.quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:14 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen maar ik denk echt serieus dat hier iets van te maken is. In ieder geval bij het midden en kleinbedrijf. (waar ook een hoop mongolen rondlopen qua ICT)
Niet waar ik werkquote:Op donderdag 28 februari 2008 00:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook niet eens lullig, ook al heb ik een slok op. Waarom werkt een ICT afdeling nooit lekker? Waarom is het altijd het ondergeschoven kindje? Waarom worden ICT'ers nooit serieus genomen?
ICT is het hart EN de slagaders van een bedrijf, maar ze worden behandeld als een blinde darm....
Moggeh moppie, neuken?quote:
Mag je er bij Trudy niet meer op ?quote:
Altijd lekker n00b!quote:
Jawel... maar heb weer zo'n bui vandaag!quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:30 schreef Joene het volgende:
[..]
Mag je er bij Trudy niet meer op ?
IDD!quote:
Ik ken datquote:Op donderdag 28 februari 2008 09:35 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Jawel... maar heb weer zo'n bui vandaag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |