abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 februari 2008 @ 12:13:16 #251
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_57007931
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:11 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Schandalig! Waar gaat het heen met Nederland? .
Ik heb dit op mijn werk geintalleerd. Geil pakket!

http://www.supportware.nl/helpdesk/software/supportdeskpro.php
  woensdag 27 februari 2008 @ 13:08:54 #252
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_57009105
Offline leven.. dat bestaat toch niet? Was ff een tutorial aan het schrijven.
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:13 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ziet er inderdaad wel lekker uit A!
pi_57009410
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:13 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Masochist!
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 27 februari 2008 @ 15:04:31 #254
20925 n00cL30n
pi_57011620
Mennn.. weer allemaal oude clips en nummers aan het kijken op youtube....
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:21:03 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57021634
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:19 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Masochist!
Mwah, wij werken met Topdesk, dat is pas een grafpakket .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_57022195
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wij hebben een 'home-grown' stuk software, en dat heeft toch wel erg grote voordelen moet ik zeggen.
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:46:34 #257
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57022342
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Wij hebben een 'home-grown' stuk software, en dat heeft toch wel erg grote voordelen moet ik zeggen.
Plannen om het op de markt te brengen? Want echt heel veel goeie pakketen zijn er niet. Dat topdesk uberhaupt gebruikt wordt wil al zeggen dat er vraag naar is...
Get woke, go broke!
pi_57022580
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Plannen om het op de markt te brengen? Want echt heel veel goeie pakketen zijn er niet. Dat topdesk uberhaupt gebruikt wordt wil al zeggen dat er vraag naar is...
Nee. Heeft ook niet zoveel zin, want het is juist heel erg toegespitst op ons bedrijf. Er zit dus een hoop niet in waar veel andere bedrijven juist wel een behoefte aan hebben, maar wij niet. Om het 'markt-klaar' te maken kost gewoon veel te veel tijd, en die kunnen we beter aan onze echte business besteden, die verdient stukken beter .
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:54:43 #259
2964 Armageddon
pi_57022606
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat mijn pakket kont schopt!

Fuck ITIL! Lang leven het echte werken!
pi_57022634
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:54 schreef Armageddon het volgende:
ITIL!
Moest dat nou? Nou kan ik vannacht weer niet slapen .
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:03:50 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57022869
quote:

[..]

Ik ben op vakantie nu, maar als ik terug ben wil ik het er wel ff over hebben (serieus).
Get woke, go broke!
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:09:00 #262
2964 Armageddon
pi_57023030
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Moest dat nou? Nou kan ik vannacht weer niet slapen .
Sorry! Neem een biertje van me.
pi_57023047
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:09 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Sorry! Neem een biertje van me.
Puik plan!
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:13:44 #264
2964 Armageddon
pi_57023157
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik ben op vakantie nu, maar als ik terug ben wil ik het er wel ff over hebben (serieus).
Dat is goed hoor. Ik had het probleem op mijn werk dat ik dingen snel vergat omdat ik met iemand bezig was en dan weer weg werd geroepen. Je kent het wel.

Dus ging ik op zoek op Google naar een helpdeskpakket en kwam deze tegen. Heb een offerte opgevraagd en de prijs stond mij ook aan. 1100 euro voor de beheertool en unlimited werkstations.

Bij die prijs zit ook de installatie en een dag uitleg van het pakket. Die dude die bij me was vertelde ook dat dit pakket op de praktijk is gebaseerd en niet op het neukende ITIL.

Ik werk er nu een paar dagen mee en ik ben razend enthousiast.
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:17:24 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57023268
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:13 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat is goed hoor. Ik had het probleem op mijn werk dat ik dingen snel vergat omdat ik met iemand bezig was en dan weer weg werd geroepen. Je kent het wel.

Dus ging ik op zoek op Google naar een helpdeskpakket en kwam deze tegen. Heb een offerte opgevraagd en de prijs stond mij ook aan. 1100 euro voor de beheertool en unlimited werkstations.

Bij die prijs zit ook de installatie en een dag uitleg van het pakket. Die dude die bij me was vertelde ook dat dit pakket op de praktijk is gebaseerd en niet op het neukende ITIL.

Ik werk er nu een paar dagen mee en ik ben razend enthousiast.
Klinkt goed .

Ik hoor het wel over 1,5 week .
Get woke, go broke!
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:20:15 #266
20925 n00cL30n
pi_57023339
quote:

[..]

Urgh.. nu heb ik vanavond nachtmerries.
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:21:28 #267
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57023369
ITIL, elke manager die dat serieus neemt moet keihard DOOD!!!!!!
Get woke, go broke!
pi_57023454
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:21 schreef HeatWave het volgende:
Twee werkgevers terug zat ik al een beetje te denken om eens m'n biezen te pakken daar, en toen kwam het briljante plan van het management dat iedereen ITIL cursussen moest gaan volgen.

Toen werd de beslissing ineens stukken makkelijker.
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:26:13 #269
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57023498
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Twee werkgevers terug zat ik al een beetje te denken om eens m'n biezen te pakken daar, en toen kwam het briljante plan van het management dat iedereen ITIL cursussen moest gaan volgen.

Toen werd de beslissing ineens stukken makkelijker.
Prima beslissing.

Elke manager die met een "handleiding" aan komt zetten snapt er niets van....
Get woke, go broke!
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:46:40 #270
2964 Armageddon
pi_57024048
Welke tiefusmongool heeft dat ITIL eigenlijk uitgevonden?

Even iets heel anders. Wat kan je vragen per uur voor computerproblemen op het zwarte vlak? En dan heb ik het over normale mensen en niet mensen met een heule boel euro's op de bank.
pi_57024050
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Prima beslissing.

Elke manager die met een "handleiding" aan komt zetten snapt er niets van....
Da's nog niks. Ik heb een manager meegemaakt die er van uitging dat op het moment dat in een vergadering besloten werd om iets te veranderen, dat dat dan ook instantaan zo was.

Dus:
Techniek: "de migratie van pakket van A naar machine X gaat niet goed. De load blijkt hoger dan verwacht, dus als we doorgaan krijgen we performance problemen. We stellen voor om een andere server daar voor in te zetten, en de huidige voor iets anders te gebruiken."
Manager: "Prima optie, gaan we doen."

en nog geen 5 minuten later:
Manager: "..en voor project B kan het tweede team dan machine Y gebruiken."
Techniek: "eehh.. dan moet wel eerst de nieuwe machine ingericht zijn, en de migratie die tot nu toe gedaan is daarheen overgezet worden."
Manager: "Waarom is dat niet gebeurd dan? Dat hadden we toch afgesproken?!?"
Techniek:
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:47:04 #272
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57024055
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:21 schreef HeatWave het volgende:
Logisch en efficiënt nadenken vervangen door een methode die voornamelijk bestaat uit het heen en weer schuiven van informatie net zolang tot iedereen een plasje eroverheen gedaan heeft.

Laatst hier iemand van ING die een pakket kwam installeren. Hij maakt een fout, moest het laten unlocken, in plaats van 5 minuten als voorheen was het dankzij itil een wachttijd van een dag geworden. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_57024105
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:46 schreef Armageddon het volgende:
Welke tiefusmongool heeft dat ITIL eigenlijk uitgevonden?

Even iets heel anders. Wat kan je vragen per uur voor computerproblemen op het zwarte vlak? En dan heb ik het over normale mensen en niet mensen met een heule boel euro's op de bank.
Persoonlijk 'doe' ik alleen computerproblemen als ik er gewoon een beetje gezellige avond bijkletsen met bier en/of whisky van kan maken. Jan van drie-hoog-achter die me via-via kent kan gewoon door z'n kruis zakken, ik begin er echt niet meer aan.
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:49:23 #274
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57024110
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Logisch en efficiënt nadenken vervangen door een methode die voornamelijk bestaat uit het heen en weer schuiven van informatie net zolang tot iedereen een plasje eroverheen gedaan heeft.

Laatst hier iemand van ING die een pakket kwam installeren. Hij maakt een fout, moest het laten unlocken, in plaats van 5 minuten als voorheen was het dankzij itil een wachttijd van een dag geworden. .
en nog vragen mensen zich af waarom ICT afdelingen vaak zo traag zijn...

Het wordt echt eens tijd dat de afdeling ICT een normale, gerespescteerde, begrepen, afdeling wordt. Gewoon overal....
Get woke, go broke!
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:49:54 #275
2964 Armageddon
pi_57024129
quote:

[..]

Tijd voor de ome Arma + Supportdesk Pro werkwijze dus. Opgetieft met ITIL. Praktijk for the win!
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:51:44 #276
2964 Armageddon
pi_57024189
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:49 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Persoonlijk 'doe' ik alleen computerproblemen als ik er gewoon een beetje gezellige avond bijkletsen met bier en/of whisky van kan maken. Jan van drie-hoog-achter die me via-via kent kan gewoon door z'n kruis zakken, ik begin er echt niet meer aan.
Ouwe, ik heb er ook een tiefushekel aan, maar ik zit op het momemt alleen met een hele hoop rekeningen. Ik wil dus voor als alles weer op de rails is even wat bijklussen. Snap je?
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:52:16 #277
2964 Armageddon
pi_57024203
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

en nog vragen mensen zich af waarom ICT afdelingen vaak zo traag zijn...

Het wordt echt eens tijd dat de afdeling ICT een normale, gerespescteerde, begrepen, afdeling wordt. Gewoon overal....
Ik zie hier een gat in de markt.
pi_57024328
quote:

[..]

Wij beheren een behoorlijk essentieel stuk software bij een bepaalde GSM operator. Nou is het beheer van de server an sich (hardware + OS) uitbesteed aan een outsourcig club. Laten we ze Cap Gemini noemen. Nu kwam er een probleem aan het licht m.b.t. een setting in de SQL server. Conclusie: dat moet aangepast worden. Op zich niks spannends, en is op zich niet meer werk dan 1 vinkje aanzetten in de GUI. Nogmaals, niks heftigs.

Nee, zegt CG. We gaan een implementatieplan maken. En een roll-back plan. 6 maanden lead-time.

En dat komt van dezelfde club die problemen met een essentiele database-replicatie oplosten door de replicatie uit te zetten. Want dan had je ook die errors niet meer .
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:58:10 #279
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57024395
In de tijd dat zij roll-back plan hebben gezegd heb je hopelijk toch wel zelf het vinkje omgezet?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:58:46 #280
2964 Armageddon
pi_57024417
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Wij beheren een behoorlijk essentieel stuk software bij een bepaalde GSM operator. Nou is het beheer van de server an sich (hardware + OS) uitbesteed aan een outsourcig club. Laten we ze Cap Gemini noemen. Nu kwam er een probleem aan het licht m.b.t. een setting in de SQL server. Conclusie: dat moet aangepast worden. Op zich niks spannends, en is op zich niet meer werk dan 1 vinkje aanzetten in de GUI. Nogmaals, niks heftigs.

Nee, zegt CG. We gaan een implementatieplan maken. En een roll-back plan. 6 maanden lead-time.

En dat komt van dezelfde club die problemen met een essentiele database-replicatie oplosten door de replicatie uit te zetten. Want dan had je ook die errors niet meer .
Wie neemt die debielen aan eigenlijk, die dat soort beslissingen maken? Het is net als Ajax. Ow u wilt manager worden van Ajax? Heeft u verstand van voetballen? Nee? Mooi zo. U bent aangenomen.
pi_57024435
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:51 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ouwe, ik heb er ook een tiefushekel aan, maar ik zit op het momemt alleen met een hele hoop rekeningen. Ik wil dus voor als alles weer op de rails is even wat bijklussen. Snap je?
Ik snap. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een beetje normale prijs zou zijn.
pi_57024450
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:58 schreef Dagonet het volgende:
In de tijd dat zij roll-back plan hebben gezegd heb je hopelijk toch wel zelf het vinkje omgezet?
Uiteraard. Ik ben niet gek.
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:59:58 #283
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57024455
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:52 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik zie hier een gat in de markt.
Hoe rijk zouden wij eigenlijk worden M, als al onze ideeen niet alleen bij ideen zouden blijven? En dan tel ik JMG er ook ff bij voor het gemak.

1 weekend, zonder drank , overleggen en plannen maken en we hebben een bedrijf dat echt iets kan betekenen.....
Get woke, go broke!
  donderdag 28 februari 2008 @ 00:14:48 #284
2964 Armageddon
pi_57024782
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hoe rijk zouden wij eigenlijk worden M, als al onze ideeen niet alleen bij ideen zouden blijven? En dan tel ik JMG er ook ff bij voor het gemak.

1 weekend, zonder drank , overleggen en plannen maken en we hebben een bedrijf dat echt iets kan betekenen.....
Ik wil niet lullig doen maar ik denk echt serieus dat hier iets van te maken is. In ieder geval bij het midden en kleinbedrijf. (waar ook een hoop mongolen rondlopen qua ICT)
  donderdag 28 februari 2008 @ 00:17:07 #285
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57024841
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:14 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen maar ik denk echt serieus dat hier iets van te maken is. In ieder geval bij het midden en kleinbedrijf. (waar ook een hoop mongolen rondlopen qua ICT)
Ik bedoel het ook niet eens lullig, ook al heb ik een slok op. Waarom werkt een ICT afdeling nooit lekker? Waarom is het altijd het ondergeschoven kindje? Waarom worden ICT'ers nooit serieus genomen?

ICT is het hart EN de slagaders van een bedrijf, maar ze worden behandeld als een blinde darm....
Get woke, go broke!
pi_57024974
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:14 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Het probleem is dat je alleen veel geld kunt verdienen met een niche-markt, of met volume. Helpdesk/ticket software is niet een niche-markt, en volume kun je vergeten, daarvoor zijn er veel te veel leveranciers. Of ze nou prutswerk leveren of niet, jij weet net zo goed als ik dat ook het prutswerk volop gekocht wordt, en als het eenmaal gekocht is gaan bedrijven er jarenlang mee door.
  donderdag 28 februari 2008 @ 00:24:08 #287
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57025017
JMG heeft (helaas) gelijk. Je kan nog zulke mooie plannen hebben, in de praktijk kom je altijd pakken met stropdassen tegen, en die snappen nooit iets..
Get woke, go broke!
pi_57025109
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik bedoel het ook niet eens lullig, ook al heb ik een slok op. Waarom werkt een ICT afdeling nooit lekker? Waarom is het altijd het ondergeschoven kindje? Waarom worden ICT'ers nooit serieus genomen?

ICT is het hart EN de slagaders van een bedrijf, maar ze worden behandeld als een blinde darm....
Niet waar ik werk .

Maar goed, bij ons is het bedrijf dan ook opgericht door een techneut, en dat is nu de CTO van de hele groep. En hij weet maar al te goed dat het de techneuten zijn die de applicaties bouwen, de storingen oplossen. En dat een boekhouder en verkoper veel simpeler zijn te vervangen dan een techneut die de ins en outs van een aardig complex geheel van zeer specialistische soft- en hardware kent.
  donderdag 28 februari 2008 @ 01:28:34 #289
2964 Armageddon
pi_57026236
Het zal me allemaal me reet roesten, ik begin even onderaan de ladder. En ik ga het maken. Ik voel het.

http://www.speurders.nl/speurder.php?id=38204506
pi_57027473
*proest* 20 euro per uur Kom op man !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_57027476
beetje de markt te verzieken
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_57027674

Goedemorgen!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:30:22 #293
20925 n00cL30n
pi_57028435
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 08:29 schreef Tally het volgende:

Goedemorgen!
Moggeh moppie, neuken?
pi_57028452
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:30 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Moggeh moppie, neuken?
Mag je er bij Trudy niet meer op ?
pi_57028465
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:30 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Moggeh moppie, neuken?
Altijd lekker n00b!
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:35:03 #296
20925 n00cL30n
pi_57028524
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:30 schreef Joene het volgende:

[..]

Mag je er bij Trudy niet meer op ?
Jawel... maar heb weer zo'n bui vandaag!
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:31 schreef Tally het volgende:

[..]

Altijd lekker n00b!
IDD!
pi_57028546
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:35 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Jawel... maar heb weer zo'n bui vandaag!
Ik ken dat
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:49:57 #298
20925 n00cL30n
pi_57028950
mogguh.
pi_57028997
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:49 schreef n00cL30n het volgende:
Goed te horen!
Dat vinden er meer
Je hebt er alleen zo weinig aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: