abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57001524
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 23:26 schreef Perico het volgende:

[..]

Obama laat bij zijn health care plannen 15 miljoen mensen onverzekerd, dat is dus significant minder ja, vandaar dat ik het zij, jij bevestigt het alleen maar.

Bij de kredietcrisis heeft Hillary nu voor een moratorium gepleit van 90 dagen waarbij niemand meer zijn huis verliest en president Bush neemt het prompt over! SIgnificant beter, actueel plan dus.

Obama heeft gewoon weinig indrukwekkende plannen, hij heeft goed bij John Edwards geshopt om nog een beetje programma te hebben en verder alles van de Democratische partijlijn gekopieerd. Maar hij hoopt gewoon net als King op een soort "black revolt" waarbij hij de mensen voorhoudt dat de bezem door Washington gaat.

Maar dat is echt kiezersbedrog, de lobby in Washington laat zich niet buitenspel zetten, dat is een realiteit. En iemand als Hillary gaat altijd van de realiteit uit en haakt daar op in, met goede plannen. Obama's ellenlange speeches zijn meer motivaties voor verandering, zonder concreet te worden.

Alleen Fidel Castro hield ooit langere
1. 15 miljoen, dat claimt Clinton. Er is geen mens die weet hoeveel mensen er voor zullen kiezen om geen verzekering te nemen. (Als dit plan er uberhaupt al doorkomt. Feit is dat Obama zijn health care plan niet wil verplichten. Hij wil het alleen voor iedereen bereikbaar maken.

2. Als je "Bush neemt haar plannen prompt over" als argument gebruikt om aan te geven dat het goede plannen zijn dan zijn er de afgelopen 8 jaar zeker veel goede plannen gerealiseerd? Kortom, een non-argument.

3 Weinig indrukwekkende plannnen? Ik vind betaalbare health care, betaalbaar onderwijs, einde aan de oorlog, een einde maken aan het verhuizen van banen naar het buitenland etc. etc. nogal indrukwekkend. Zeker in de amerikaanse maatschappij. Lees anders zijn website even. En kopieren van de democratische partij? Wat is dat nu weer voor argument. Obama is lid van die partij, mocht je het ontgaan zijn. Dat is hetzelfde als Mark Rutte beschuldigen van het kopieren van VVD-ideeen. Wederom een non-argument.

4 Lobbyisten weg uit Washington is een ideaal waar hij naar streeft. Als we niet eens meer naar onze idealen mogen streven omdat dit niet strookt met de nu geldende realiteit zullen we niet veel vooruitgang boeken denk ik.

5. Lengte van speeches is voor mij niet echt een issue. Maar wat jij zegt is overdreven. Clinton, Bill, kon er ook wat van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')