abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58868552
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:56 schreef Paaskonijn het volgende:
Oh en de reichstag opgaan?
Geeft je wel een mooi uitzicht over de stad, en vooral om je de alexander toren niet ingaat...!

16/17 ik heb jullie heel vaak langs zien komen tijdens mn stage, zat aan Unter den linden, zul je nog wel overheen lopen als je in berlijn bent, naar de "tijdelijke" locatie van de Amerikaanse ambassade zat mn stage bedrijf.

In ieder geval veel plezier en probeer een beetje van de stad mee te krijgen, ookal willen je vrienden waarschijnlijk een beetje kloten enzo, de stad heeft heel veel moois, als je er voor op staat om het te zien!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_58868657
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:00 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]
16/17 ik heb jullie heel vaak langs zien komen tijdens mn stage
Uhm wat?
quote:
, zat aan Unter den linden, zul je nog wel overheen lopen als je in berlijn bent, naar de "tijdelijke" locatie van de Amerikaanse ambassade zat mn stage bedrijf.
Als jij het zegt lopen we daar nog wel overheen
quote:
In ieder geval veel plezier en probeer een beetje van de stad mee te krijgen, ookal willen je vrienden waarschijnlijk een beetje kloten enzo, de stad heeft heel veel moois, als je er voor op staat om het te zien!
Nah we willen niet echt kloten, maar wel gewoon lol maken. Toch een verschil
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_58868685
Allejezus wat een druk programma! Nou ja, t houdt je ook weer bezig he....
Ik zou bij het keuzeprogramma ook voor Oost Berlijn gaan, gewoon om daar eens rond te lopen.

Jammer dat er geen rondleiding bij de ambassade tussenzit hihi.

Maar veel plezier!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_58868709
Iedereen werkt bij de ambassade?
Nouja moet wel, waarom zou je er anders vrijwillig gaan wonen?
pi_58868790
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:05 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Uhm wat?
Vele dagen aan de voorkant van het gebouw gezeten en neergekeken op de toeristen die langskwamen...! heeel veel schoolklassen van jouw leeftijd
quote:
[..]

Als jij het zegt lopen we daar nog wel overheen
[..]
met de toer zul je er in iedergeval langsrijden klote toeringcars!
quote:

Nah we willen niet echt kloten, maar wel gewoon lol maken. Toch een verschil
whehehe ja ik ken het verschil ik weet mijn eerste keer Berlijn nog 2 uurtjes slaap per nacht want we wouden toch stappen en ook wel iets van de stad zien
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Het is mijn zus, gast.
pi_58868812
en welke school zit je nu?
pi_58868846
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:07 schreef Paaskonijn het volgende:
ik woonde er omdat ik stage liep bij een sigarettenfabrikant en omdat de stad mij heel erg trok ben ik er gaan wonen en hopelijk mag ik er nog een keer een langere tijd wonen!
Het is mijn zus, gast.
pi_58868876
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:11 schreef WooZ het volgende:
en welke school zit je nu?
Christelijk College Johanna Peterselie
pi_58868896
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:13 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Christelijk College Johanna Peterselie
aaaah daarom mag je dus niet stappen!
Het is mijn zus, gast.
pi_58868951
quote:
Volgens mij ben ik de enige hoor, ik was ook degene die het er eerder over had
En ik zou er zonder twijfel nog eens vrijwillig willen wonen
pi_58869003
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:14 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

aaaah daarom mag je dus niet stappen!
Denk je dat er echt een school bestaat met peterselie erin?
Maar kzit op en normale scheul hoor
pi_58869059
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:18 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Denk je dat er echt een school bestaat met peterselie erin?
Maar kzit op en normale scheul hoor
jan van brabant dus dank u
pi_58869124
Hoe weet ge dat
pi_58869974
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 21:13 schreef Paaskonijn het volgende:
[b]Programma
Klinkt als een leuke bejaardenexcursie met nog vrij te kiezen excursies ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2008 00:05:41 ]
pi_58869992
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 00:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Klinkt als een leuke bejaardenexcursie met nog vrij te kiezen excursies.
?
pi_58870077
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 00:02 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

?
Zulke mooie beschrijvingen met dingen die je gaat doen in Berlijn lees je ook altijd bij peter langhout of d-reizen whatever. But then again, tof dat ze met school naar Berlijn gaan.
pi_58870171
'Mooie beschrijvingen'? Staat alleen kort aangegeven waar je hen gaat
pi_58871255
[quote]Op vrijdag 23 mei 2008 23:24 schreef Paaskonijn het volgende:
Hoe weet ge dat
[/quote

carolus en knip zijn van origine katholiek en jvb is de enige neutrale school
pi_58875956
Aha, dacht dat je gewoon dat programma in google had gepleurt ofzoiets
pi_58896472
Nou mensen, wat voor weer word het deze week in Berlijn? Dus wat voor kleren moet ik meenemen?
pi_58897953
ben jij van de generatie niet nadenken maar gelijk roepen ?

http://www.google.nl/search?q=weer+in+berlijn&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla
Hooray for boobies!
pi_58901809
Aaah ik wil terug!
pi_58901906
je mag eind juni wel mee, zit ik gezellig 5 dagen in een appartement op de hoek bij checkpoint c
Hooray for boobies!
pi_58902046
quote:
Op zondag 25 mei 2008 17:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
je mag eind juni wel mee, zit ik gezellig 5 dagen in een appartement op de hoek bij checkpoint c
Toch beetje raar he, met iemand die je niet kent
pi_58902787
detail
Hooray for boobies!
  zondag 25 mei 2008 @ 21:48:45 #228
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_58906956
Teeveepee!
pi_58907720
was niet echt nodig...
Hooray for boobies!
  maandag 26 mei 2008 @ 09:15:23 #230
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_58912871
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 21:13 schreef Paaskonijn het volgende:
Maandag 26 mei:

12.00 Keuzeprogramma in groepjes van 10.
¤ Gedenkstätte Plötzensee
¤ Teufelsberg (Kreuzberg)
¤ Enkele wijken in het voormalige Oost-Berlijn

¤ Hackesche Höfe
¤ Joodse Synagoge
¤ Bootsfahrt
¤ Musea
¤ Berliner Zoo

19.30 Naar de disco

09.00 Vrij winkelen, wandelen, of uitrusten op een terrasje (wat dacht je van slapen?)

En wat zouden jullie me kunnen aanraden voor het keuzeprogramma op de donderdag?

Kusjes PK.
Ik weet niet hoor, maar welke idioot denkt dat de Teufelsberg in Kreuzberg is? De Teufelsberg ligt in in het Grunewald en dat is toch echt west Berlijn (Charlottenburg/Wilmersdorf). Het is een enorme berg gemaakt op afval wat ooit een recreatiegebied moest worden maar tijdens de koude oorlog werd gebruikt door de Ami´s voor allerlei praktijken (spionage/afluisteren/radio uitzenden). Nog altijd staan op de Teufelsberg de gebouwen waaruit de NSA uitzond. Daarnaast is het uitzicht ook nog eens leuk . Misschien bedoelen ze het Victoriapark in Kreuzberg?

Naar de disco, dat is schattig .

Ik zou je vrije tijd echt nuttig indelen, eindelijk vrije tijd waarin je kunt doen wat je zelf wilt. Ik zou gewoon gaan rond dwalen rond de Kastanienallee (U-bhf Eberswalder Strasse), daar zitten veel leuke winkeltjes, barretjes en daar hangt echt een gezellige sfeer . Easy side gallery is ook een must see die ik mis in je lijstje!
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:20 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]
Leinonlein en ik zijn daarom maar een keer sochtends bij de opening geweest, we dachten rustig omhoog te gaan tot er 4 bussen oudjes aankwamen tijden 5 minuten voor opening

Nou wij waren daar om half 8, en om 8 uur gingen we wel als één van de eerste naar binnen hoor. Gevolgd door een groep gewillige bejaarden, dat wel ja. Maar de Reichstag is echt wel mooi hoor, leuk als je dat stukje art nog mee kunt pikken.
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:47 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
Dat kan veel goedkoper, als Leinonlein langskomt kan ze de precieze straat geven, die ben ik even kwijt op het moment...
Je kunt voor ¤ 10 makkelijk klaar zijn voor hoofdgerecht en drankje, als je wat extra´s wilt en wat duurder dan kom je rond de ¤ 15.
Ja die straat is de Bergmannstrasse in Kreuzberg (U-bhf Mehringdamm), daar kun je cheap en heerlijk eten (voornamelijk aziatisch en thais). Oh vergeet Curry 36 niet op de Mehringdamm! Legende als het gaat om Berlijnse curryworst!
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:56 schreef Paaskonijn het volgende:
Oh en de reichstag opgaan?
Op, in, tussen.. zeker doen .
quote:
Nope, ik heb er gestudeerd en stage gelopen (bij een Duitse online community).
Ik hoop dat je nog veel van die redenen tegen gaat komen want Berlijn is voor mij in elk opzicht beter dan elke willekeurige stad in Nederland (oke, afgezien van de werkloosheid dan, maar de sfeer, het uitgaan, de geschiedenis... Ja dat alles maakt Berlijn voor mij ).
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 00:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Zulke mooie beschrijvingen met dingen die je gaat doen in Berlijn lees je ook altijd bij peter langhout of d-reizen whatever. But then again, tof dat ze met school naar Berlijn gaan.
Haha ja, er is geen eens tijd om een middagje goed te verdwalen om vervolgens wel mooie verschuilde plekjes te ontdekken.
En ja, ik wou dat wij vroeger zulke gave excursies maakten, ik ben met school nooit verder gekomen dan de Ardennen .

Ik denk dat je wel een toffe tijd gaat hebben maar het lijkt me ook dodelijk vermoeiend, die verplichte sigtseeing.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leinonlein op 26-05-2008 09:36:53 ]
Levenswerk: Berlijn Blog.
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:53:18 #231
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_58967484
Ik vroeg me af of iemand een goede tip heeft voor een hotel/appartement in Berlijn waar een parkeerplaats / parkeergarage bij zit? We gaan waarschijnlijk met 7 personen, dus 2 auto's. Het kan geen hostel met gedeelde badkamer zijn, want mijn ouders zijn erbij en dat zijn niet bepaald types daarvoor

Het hoeft niet perse in het centrum te liggen, als er maar een goede metro verbinding is ... We willen misschien nog in augustus gaan dus hopelijk is er dan nog iets vrij ...
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:55:29 #232
216443 BozoNightmare
I can't wake up
pi_58967533
kreuzberg is ook west berlijn
pi_58969775
www.bookings.org ? ff selecteren op appartement en dan zoeken met een zoekstraal van 5 km! wel even goed kijken naar de reviews wat het aantal sterren zegt niet altijd alles.
Hooray for boobies!
pi_58971270
Ik ga van de zomer (begin augustus) met vier vrienden met de trein richting Berlijn en we slapen gewoon in een jeugdhostel (ik weet, cheapass).. Een soort van "backpackvakantie", want daarna gaan we ook nog door naar Praag en op de terugreis vanuit Praag zullen we nog wat dagen Berlijn aandoen..

Ik had alleen nog een vraagje wat betreft de wijken waar je het best kunt overnachten in Berlijn, want het is ongeveer tijd geworden om een hostel te gaan zoeken. Welke wijk is het best om te verblijven als je let op de centrale ligging (liefst niet te ver van het station), liefst ook op loopafstand van clubs / kroegen (nachtleven dus) en waar je ook nog een lekker hapje kan eten? Als ik op internet zoek kan ik door het bomen het bos niet meer vinden onderhand omdat elke wijk wel iets speciaals heeft..

En oo ja.. Wat zijn nou echt de kroegen / clubs / weetikveelwat, wat je echt gezien moet hebben in Berlijn? We houden allemaal van een beetje indierock, maar een avondje techno kunnen we ook wel waarderen. Alvast bedankt voor diegene die reageert
pi_58973114
wat betreft station/OV is het geen probleem, de metro en tram is briljant geregeld in berlijn, er zit er altijd wel eentje in de buurt.

Voor je overige vragen ga ik je even helpen.... Leinonlein Leinonlein Leinonlein Leinonlein !! we zoeken je...
Hooray for boobies!
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:20:04 #236
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_58982392
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 20:01 schreef Fentoozler het volgende:
Ik ga van de zomer (begin augustus) met vier vrienden met de trein richting Berlijn en we slapen gewoon in een jeugdhostel (ik weet, cheapass).. Een soort van "backpackvakantie", want daarna gaan we ook nog door naar Praag en op de terugreis vanuit Praag zullen we nog wat dagen Berlijn aandoen..

Ik had alleen nog een vraagje wat betreft de wijken waar je het best kunt overnachten in Berlijn, want het is ongeveer tijd geworden om een hostel te gaan zoeken. Welke wijk is het best om te verblijven als je let op de centrale ligging (liefst niet te ver van het station), liefst ook op loopafstand van clubs / kroegen (nachtleven dus) en waar je ook nog een lekker hapje kan eten? Als ik op internet zoek kan ik door het bomen het bos niet meer vinden onderhand omdat elke wijk wel iets speciaals heeft..

En oo ja.. Wat zijn nou echt de kroegen / clubs / weetikveelwat, wat je echt gezien moet hebben in Berlijn? We houden allemaal van een beetje indierock, maar een avondje techno kunnen we ook wel waarderen. Alvast bedankt voor diegene die reageert
Ah ik ben ook eens van Berlijn naar Praag gegaan (en terug) met de trein, goed te doen en een mooie rit!

Hmm het is lastig, Berlijn is echt ontzettend groot (zeg maar qua oppervlakte 8 keer zo groot als Londen) en er is niet 1 uitgaansgebied, je moet dus een keuze maken bij welke club je in de buurt wil zitten. Ik ging vaak naar de Magnet, een van mijn favo clubs waar ze rock, indie, electro en meer hebben (dag afhankelijk dus kijk even op de website). Maar bij Maria hebben ze ook vaak electro (en techno als ik me niet vergis), en dat zit bij Ostbahnhof, leuke tent is dat. Maar geen nood, gelukkig is het OV in Berlijn écht heel goed en rijdt in de weekenden de hele nacht.

Mijn advies zou zijn iets rond Alexanderplatz te zoeken, je zit dan redelijk centraal en je zit ook bij een goede verkeersverbinding (Hauptbahnhof 2 stations verder). Dat valt volgens mij nog onder de wijk Mitte, daar zit je ook goed als je veel bezienswaardigheden wilt gaan bekijken. Restaurants heb je hier ook veel, maar zijn iets duurder dan in andere wijken (iets toeristischer ook) Mijn favoriete wijken om uit te gaan en te eten zijn Friedrichshain, Kreuzberg en Prenzlauer Berg. En inderdaad, elke wijk heeft wel iets bijzonders...
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:22 schreef Spockjuh_ het volgende:
wat betreft station/OV is het geen probleem, de metro en tram is briljant geregeld in berlijn, er zit er altijd wel eentje in de buurt.

Voor je overige vragen ga ik je even helpen.... Leinonlein Leinonlein Leinonlein Leinonlein !! we zoeken je...
Ik voel me helemaal vereerd
pi_59058261
WOW 19.30 naar de disco..!!!!
They live a life, we live a Dream..
pi_59068089
vandaag over 3 weken zit ik rond dit tijdstip in berlijn
Hooray for boobies!
pi_59070878
quote:
Op maandag 2 juni 2008 13:40 schreef Spockjuh_ het volgende:
vandaag over 3 weken zit ik rond dit tijdstip in berlijn
Vandaag over 6 weken vertrek ik uit Berlijn, maar ga dan binnen 2 weken terug.
  maandag 2 juni 2008 @ 15:47:43 #240
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_59071164
Misschien dat ik over 2 maanden ook een weekendje Berlijn ga doen! Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het vliegen naar Leipzig Altenburg, en vanuit daar door reizen naar Berlijn. Naar Altenburg vliegen vanuit hier is namelijk vele malen goedkoper dan naar Berlijn SXF of TXL.

Heb uitgevonden dat het 80 minuten en 12 ¤ is van Altenburg luchthaven naar Leipzig Haupthahnhof, vanuit daar met de trein of mitfahrzentrale verder denk ik. Iemand meer ervaring/info?
pi_59075215
@ Leinonlein: Dankje voor je uitgebreide antwoord! We gaan dus komende week wat rond Alexanderplatz zoeken.. Ik zal jullie op de hoogte houden!
pi_59095099
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 20:01 schreef Fentoozler het volgende:
beetje inefficient niet? waarom niet wat langer in berlijn blijven de eerste keer? en vliegen vanaf praag is goedkoper dan helemaal terug met de trein vermoed ik. Op 020 zit je voor een paar tientjes.

Kan je de avond ervoor mooi op stap, eind vd middag vlucht terug, ideaal
pi_59096486
Berlijn was puickkk!!!
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:11:04 #244
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_59132096
Ik ga binnenkort weer naar mijn lief toe in Berlijn en we willen graag naar een dierentuin maar welke?? Is er eentje sterk af te raden of juist aan te raden? Vertel me je ervaringen!
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:35:04 #245
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_59138564
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:11 schreef WebForce het volgende:
Ik ga binnenkort weer naar mijn lief toe in Berlijn en we willen graag naar een dierentuin maar welke?? Is er eentje sterk af te raden of juist aan te raden? Vertel me je ervaringen!
Berliner Zoo bij Zoologischer Garten natuurlijk . Is trouwens ook de enige dierentuin waar ik ben geweest in Berlijn, is heel mooi opgezet en er zit een aquarium & insecten huis bij waar je iets extra voor moet betalen maar wat wel erg leuk is (ze hebben een leuke glazen ronde pilaar met kwallen erin, vond ik erg grappig). Het leukste vond ik daar de panda´s, schattig vond ik die . Voor een dierentuin midden in de stad is het nog redelijk groot ook.

Tierpark (bij gelijknamig U-bhf aan de U5 richting Hönow) is ook een optie, van wat ik heb gehoord is deze iets ruimer opgezet en dit was meer de dierentuin van de Oost Berlijners. Wat minder spectaculaire dieren geloof ik, en verder heb ik er zelf geen ervaring mee. Denk zomaar eens dat daar ook wat minder toeristen rond hangen.
pi_59143238
de Zoologischer Garten is echt super
En dan kan je Knut de ijsbeer zien haha. Hoewel ik het al moeilijk vond om 'm te herkennen, hij is al groot. Maar inderdaad, als je dan in Berlijn naar de dierentuin wil, moet je gewoon naar de Zoo gaan
pi_59174982
quote:
Op zondag 18 mei 2008 17:36 schreef innepin het volgende:
Ik zou inderdaad per telefoon reagere BeardedDragon, dat scheelt een hoop. Ik had mazzel met kamer zoeken, maar de meeste mensen willen je gewoonweg ontmoeten voor ze je een kamer geven
Je kan denk ik beter wat later kijken, het werkt niet zoals in Amsterdam, dat het echt moeilijk is om een kamer te vinden, de meeste kamers staan echt pas kort van tevoren online.

Maar succes met zoeken en veel plezier in Berlijn
Bedankt.
Ik reageer veel, maar kan helaas pas de laatste week van juli op adressen langsgaan.
Gelukkig start mn opleiding pas 1 oktober, dus heb ik wel enige tijd om iets te zoeken.

Zijn er ook dingen die ik absoluut niet moet doen betreffende Berlijn?
En als iemand toevallig een adres weet in de buurt van Schoneberg, laat het me weten.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:35:04 #248
10357 PinoPolio
www.WebSnacks.nl
pi_59176430
Hallo,

ik kwam dit topis tegen tijdens mijn zoektocht naar een Nederlandse kroeg in Berlijn. Ik zit namelijk de 13de in Berlijn en wil graag voetbal kijken En dat lijkt het leukst met allemaal Nederlandsers

Iemand een tip?

Alvast bedankt!!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:43:46 #249
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_59176727
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:35 schreef PinoPolio het volgende:
Hallo,

ik kwam dit topis tegen tijdens mijn zoektocht naar een Nederlandse kroeg in Berlijn. Ik zit namelijk de 13de in Berlijn en wil graag voetbal kijken En dat lijkt het leukst met allemaal Nederlandsers

Iemand een tip?

Alvast bedankt!!
Ik ken één Nederlandse kroeg in Berlijn waar ik bij toeval een keer ben beland en ik denk dat ze daar de wedstrijd uitzenden. Er hingen toentertijd veel foto´s van Ajax aan de muur dus de eigenaar zal wel een voetbalfan zijn denk ik. De kroeg heet "Mokum", en zit in de Danziger Strasse 65. Uitstappen bij S-bahnhof Prenzlauer allee en dan nog een stukje lopen (10 minuten ongeveer).
pi_59176945
Toevallig is die vent dan ook voor Ajax als je je kroeg Mokum noemt
  vrijdag 6 juni 2008 @ 17:08:22 #251
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_59177360
quote:
Hallo,

Iemand een tip?

Alvast bedankt!!
Mokum [...] betere instructies al gegeven, en volgens mij zat ik ook niet helemaal goed

En ze hebben alleen jenever als typisch nederlands

(misschien had de kromme routebeschrijving daat iets mee te maken? )

[ Bericht 20% gewijzigd door annoh op 06-06-2008 17:20:58 ]
I'm just a girl in the world.
pi_59178496
quote:
Hallo,

Iemand een tip?

Alvast bedankt!!
Heb je Berlijnse Avonden al geprobeerd? Die organiseren nogal veel, misschien ook wel zoiets. http://www.berlijnseavonden.de/ voila!
pi_59192387
hey hey
nou ik ga eind juni 5 dagen naar berlijn toe
we gaan er met de trein heen en lijkt me echt super...

zijn er dingen die we ECHT moeten zien, zijn toch cultuursnuivers....
wij zitten zelf in hotel bij de kurfursterdamm (of hoe je het ook schrijft, mijn duits is niet optimaal helaas )

thanks alvast
what you see, is what you get!
pi_59194055
Er zijn zo'n honderdvijftig musea in Berlijn, daar ben je wel even zoet mee denk ik zo Opera is ook leuk in Berlijn, wel prijzig natuurlijk. Er is zoveel dat je kan bekijken, dat het handiger is als je toch eerst even een richting aangeeft die iets minder vaag is dan 'cultuursnuivers'
pi_59195144
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:42 schreef innepin het volgende:
de Zoologischer Garten is echt super
En dan kan je Knut de ijsbeer zien haha. Hoewel ik het al moeilijk vond om 'm te herkennen, hij is al groot. Maar inderdaad, als je dan in Berlijn naar de dierentuin wil, moet je gewoon naar de Zoo gaan
Is inderdaad erg mooi daar
En Knut was inderdaad amper te herkennen, hij is zo grooot geworden!

Zelfgenomen foto's eind april dit jaar:

zondag 8 juni 2008 @ 21:45:59 #256
10357 PinoPolio
www.WebSnacks.nl
pi_59231265
Super bedankt voor de tip "Mokum"! Nou nog hopen op een goeie wedstrijd Mochten er nog meer mensen die avond voetbal komen kijken in cafe Mokum laat het dan even weten!
pi_59335834
Hallo,

ik ben nog steeds goed bezig met zoeken naar kamers. Heb gisteren gebeld met een meisje dat haar kamer wil onderverhuren.

Hoe is de buurt Kreuzberg rondom de Yorkstrasse?
De kamer is namelijk daar gelegen.
Hoe is de wijk? En hoe is het centrum te bereiken?

Bedankt alvast.
pi_59336879
kreuzberg is een gezellige smeltkroes van allerlei culturen. Veel kleine winkeltjes waar je goed kunt shoppen! Vanaf daar zit je binnen 15 minuten met u of s bahn in mitte (unter der linden)
Hooray for boobies!
pi_59337075
Bedankt.
Het enige wat ik wel heb gehoord is dat het een beetje een achterstandsbuurt is, waar af en toe eens problemen door minderheidsgroepen met de politie worden veroorzaakt.
Vandaar mijn vraag hier op Fok.
pi_59337162
mwooooah, bepaalde straten is dat zo maar tegenwoordig valt dat daar erg mee is mijn ervaring
Hooray for boobies!
pi_59337589
Oke bedankt...
Ik zag dat het station S 1 Yorkstrasse ook erg dicht tegen Schoneberg (waar mijn school ligt) aanligt.
Is dit een beetje leuke buurt, rondom die Yorkstrasse (mocht je deze buurt kennen)?
pi_59346940
Kreuzberg op zich is hartstikke leuk. Ik vond de Yorckstrasse een beetje saai en wat troosteloos, niet zoals bijvoorbeeld de Bergmannstrasse of de Oranienstrasse. Maar d'r is niets mis mee, hoor.
pi_59348600
maar wat zijn nou echt dingen die je perse gezien moet hebben in berlijn?
echte aanraders?

heb vandaag me reispapieren opgehaald
pi_59425313
maandag over een week rond deze tijd zit ik met de trein ergens rond hannover....
Hooray for boobies!
pi_59425475
ik moet nog 2 weken wachten
hahahaha
wij vertrekken om 9.00 vanaf hengelo (na eerst een reis van 2.5 uur vanf breda er op te hebben zitten)...
pi_59425692
ben ik blij dat ik in apeldoorn woon en de trein op centraal stopt
Hooray for boobies!
  maandag 16 juni 2008 @ 11:25:17 #267
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_59427002
Kreuzberg is gezellig
pi_59433227
eerste wat ik ga doen is een mini bbq zoeken om ergens een park in te duiken bij goed weer...
Hooray for boobies!
pi_59435995
ik hoop ook zeker op goed weer
maar eerst zien en dan geloven

hoelang ga je spockjuh?
pi_59438107
cafe mokum is de plek voor nederlanders in berlijn om het EK te kijken ben ik achter.. via http://www.nederlanders-in-berlijn.de kwam ik een topic tegen waar in stond vermeld dat bv tegen frankrijk zo;n 100 nederlanders daar de wedstrijd keken op een groot scherm.

Mochten ze de halve finale halen volgende week dan zal ik daar te vinden zijn
Hooray for boobies!
pi_59440787
nog een maand wachten
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_59487567
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 17:35 schreef WooZ het volgende:

[..]

beetje inefficient niet? waarom niet wat langer in berlijn blijven de eerste keer? en vliegen vanaf praag is goedkoper dan helemaal terug met de trein vermoed ik. Op 020 zit je voor een paar tientjes.

Kan je de avond ervoor mooi op stap, eind vd middag vlucht terug, ideaal
Wij nemen (waarschijnlijk) een interrail pas voor tien dagen met het idee om twee steden te bezoeken met een voorwaarde: zo goedkoop mogelijk.. Dit blijkt toch echt met de trein te zijn en nu zijn we ongeveer 5 dagen in Berlijn en 5 dagen in Praag..

We hebben overigens ook al geboekt, twee keer in Mitte en twee keer vlakbij Alexanderplatz.. Heb er zin in!
pi_59608232
maandag naar berlijn! 5 dagen friedrichstrasse...
Hooray for boobies!
pi_59608607
quote:
Op zondag 22 juni 2008 19:05 schreef Spockjuh_ het volgende:
maandag naar berlijn! 5 dagen friedrichstrasse...
Je kunt daar woensdag tenminste nog een geweldig voetbalfeest meemaken
http://www.bz-berlin.de/B(...)aft,geo=4915592.html
pi_59609228
veel plezier spockjuh..
pi_59612524
quote:
Op zondag 22 juni 2008 19:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Je kunt daar woensdag tenminste nog een geweldig voetbalfeest meemaken
http://www.bz-berlin.de/B(...)aft,geo=4915592.html
*JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY* ich bin dabei
Hooray for boobies!
pi_59613072
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:11 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

*JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY* ich bin dabei
Hopelijk gaan de turkse en duitse vlaggetjes net zo vreedzaam met elkaar om als ze daar op dat plaatje getekend zijn.
pi_59748812
und wieder zuruck... tip: pak de fiets als je in berlijn bent, je ziet echt veel meer dan per voet of in de metro. Verkeer is poeslief voor fietsers, zelfs op de druktste straten kregen we alle ruimte.

Ook fijn dat we de hele week geen regen hebben gehad TOT het moment we op het perron terug richting nederland stonden en de hemel boven ons ontplofte...
Hooray for boobies!
pi_59776606
Je zou nu in Berlijn moeten zitten
pi_59776895
wij gaan morgen naar berlijn
eerlijk gezegd hoop ik wel dat spanje wint vanavond (zou terecht zijn) maar aan andere kant een leuke huldiging in berlijn zou ook wel leuk zijn om mee te maken (als je er dan toch bent )

onze trein vertrekt morgen lekker vroeg...om 5.40 vanuit breda, dus dat wordt een lang dagje
ben benieuwd
pi_59777003
quote:
Op zondag 29 juni 2008 19:30 schreef IV_Xample het volgende:
eerlijk gezegd hoop ik wel dat spanje wint vanavond (zou terecht zijn) maar aan andere kant een leuke huldiging in berlijn zou ook wel leuk zijn om mee te maken (als je er dan toch bent )

onze trein vertrekt morgen lekker vroeg...om 5.40 vanuit breda, dus dat wordt een lang dagje
ben benieuwd
Heeeel veel plezier
pi_59786851
quote:
Op zondag 29 juni 2008 19:30 schreef IV_Xample het volgende:

ben benieuwd
Je hebt geluk. Waarschijnlijk geen overvolle pleinen
pi_59793552
wel veel glas op de grond en sjaggo duitsers...
Hooray for boobies!
pi_59793746
Komende zondag voor 5 dagen naar Berlijn. Zoals het nu lijkt zit het weer niet helemaal mee, maar ik heb er enorme zin in. Het is mijn eerste keer dus een aantal 'verplichte' bezienswaardigheden staan op het programma.
Onze derde dag staat geheel in het teken van de DDR met onder andere een bezoek aan het Stasi museum, de Karl Marx Allee en 's avonds een etentje bij 'Osseria'.
  maandag 30 juni 2008 @ 17:44:50 #285
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_59798464
quote:
Op zondag 29 juni 2008 19:16 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Je zou nu in Berlijn moeten zitten
Had me echt tof geleken, als je ziet wat er allemaal wordt georganiseerd in Berlijn, echt leuk! Maar een overwinning had nog leuker geweest natuurlijk . Maar zoals een Duitser tegen me zei, het was belangrijker van Turkije te winnen haha.
pi_59798598
moet je eigenlijk ook naar hohenhausen, stasi gevangenis.
Hooray for boobies!
pi_59904449
weerterug vanuit berlijn
wat een leuke stad zeg en qua temperatuur was het ook goed toeven, elke dag 30 graden ofzo..hahaha...alleen toen we gisterochtend wakker werden hoosde het..maar toen gingen we toch weg, dus het was ons ook gegund

leuke stad om heen te gaan en natuurlijk alle toeristische dingen te bekijken, zoals wij hebben gedaan....
pi_59923383
1 augustus weer 3 daagjes naar berlijn, heerlijk de stad bekijken met wat vrienden en vrijdag en zaterdag avond naar het Berliner Beerfest!
Het is mijn zus, gast.
pi_59923480
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 10:40 schreef Spockjuh_ het volgende:
und wieder zuruck... tip: pak de fiets als je in berlijn bent, je ziet echt veel meer dan per voet of in de metro. Verkeer is poeslief voor fietsers, zelfs op de druktste straten kregen we alle ruimte.

Ook fijn dat we de hele week geen regen hebben gehad TOT het moment we op het perron terug richting nederland stonden en de hemel boven ons ontplofte...
Idd, neem een fiets mee, als dat kan! fantastisch! Berlijn nog steeds mijn favoriete europese stad, super !
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 7 juli 2008 @ 00:50:53 #290
95752 crew  Chell
Kluns
pi_59939685
Eind augustus ga ik ruim twee weken reizen door Polen. Op de heenweg doen we een bliksembezoekje Berlijn (ong. 1,5 a 2 dagen, echt heel kort dus).

Wat zijn nou de ECHTE must-see's voor zo'n bliksembezoekje? Ik ben zelf nog nooit in Berlijn geweest.
pi_59939867
Brandenburger Tor, Reichstag en meer.
pi_59941010
quote:
Op maandag 7 juli 2008 00:50 schreef Yoni het volgende:
Eind augustus ga ik ruim twee weken reizen door Polen. Op de heenweg doen we een bliksembezoekje Berlijn (ong. 1,5 a 2 dagen, echt heel kort dus).

Wat zijn nou de ECHTE must-see's voor zo'n bliksembezoekje? Ik ben zelf nog nooit in Berlijn geweest.
Begin bij S Bahnhof Hackescher Markt en loop dan via Unter Den Linden naar de Brandenburger Tor met eventueel een uitstapje naar de Friedrichstrasse. Daarna loop je wat rond op de Kurfurstendamm met de Gedachtniskirche. 's avonds ga je eten in Bergmannstrasse of ergens rond het gebied van U-bhf Eberswalder Strasse. Daarnaast zou ik een bezoekje brengen aan Alexanderplatz en Potsdamer Platz.

Qua vervoer: Bijna al deze stops liggen op metrolijn U2. Die gaat ook grotendeels boven de grond. Daarnaast zijn er 2 normale buslijnen met een min of meer toeristische route, dit zijn de 100 en 200.
pi_59944705
quote:

Anders lees je de OP even door
looooooooooooooooool lol
  Hoofdredactie Fotografie maandag 7 juli 2008 @ 17:09:08 #294
95752 crew  Chell
Kluns
pi_59951568
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:03 schreef MrKawada het volgende:

[..]

Anders lees je de OP even door
Anders reageer je gewoon even niet

Bezienswaardigheden opzoeken kan ik zelf ook wel. Waar het mij om gaat is dat we gewoon maar heel even de tijd hebben en ik graag een paar goeie highlights eruit pik. Zo hoor ik van diverse kanten dat Checkpoint Charlie bv. echt té toeristisch is en je dat dus beter kunt skippen en dat je bv. de Bundestag beter 's avonds kunt doen ivm drukte. Dat zijn gewoon dingen waar ik wat aan heb

En als ik hier niks meer mag vragen, dan kan FOK! wel meteen opgedoekt worden...
pi_59951697
Ik ga over een tijdje ook naar Berlijn. Heb er goeie verhalen over gehoord van mensen dat het kleinste biertje dat je kan bestellen 0,4 liter is. Echt wat voor mij. Prachtig toch en dan lekker een paar worsten erbij!
pi_59952513
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:09 schreef Yoni het volgende:

[..]

Anders reageer je gewoon even niet

Bezienswaardigheden opzoeken kan ik zelf ook wel. Waar het mij om gaat is dat we gewoon maar heel even de tijd hebben en ik graag een paar goeie highlights eruit pik. Zo hoor ik van diverse kanten dat Checkpoint Charlie bv. echt té toeristisch is en je dat dus beter kunt skippen en dat je bv. de Bundestag beter 's avonds kunt doen ivm drukte. Dat zijn gewoon dingen waar ik wat aan heb

En als ik hier niks meer mag vragen, dan kan FOK! wel meteen opgedoekt worden...
Bedank mij dan liever, ipv iemand onnodig te dissen forumbaasje
pi_59955225
checkpoint charlie is te doen mits je of vroeg gaat of in de avonduren. Vanuit mijn appartement had ik een perfect zicht erop en vanaf een uur of 8 is het er lekker rustig en kun je ook de tijd nemen om het daarnaast gelegen mauermuseum te bezoeken, ook een aanrader.

Aan dezelfde straat maar dan richting unter der linden (brandenburger tor) kun je genieten van dure winkels ala pc hooftstraat in Amersterdam.
Hooray for boobies!
pi_59955861
wij vonden het sony centre aan het potsdammer platz geweldig, gewoon een gezellig en modern gebouwde plaza, je kan er gezellig en lekker eten en daarna hebben wij nog filmpje gepakt in de nog redelijk recente bios

en de fernsehenturn bij mooi weer is ook erg gaaf, in het ronddraaiende restaurant...als je goed weer hebt kan je lekker genieten van een hapje en dranken en een ver uitzicht...op 209 meter hoogte ongeveer...
  maandag 7 juli 2008 @ 23:38:31 #299
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_59961636
quote:

Ik zou checkpoint charlie laten vallen als ik jou was. Veel te toeristisch inderdaad en zoveel is er ook niet meer te zien.

Mijn must-see tips zijn:
- Reichstag
- East side gallery
- Bus 100 nemen en sowieso uitstappen bij de Siegesäule en wat rond dwalen door het Tiergarten of als het lekker weer is met de boot over de Spree
- Berliner Unterwelten bunker tour
- Museuminsel en alles eromheen, DDR museum is leuk, niet te groot en geeft een goede indruk van die tijd
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:33:32 #300
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_59982352
Ik ga donderdagavond met eigen auto richting berlijn, maar zag ineens dit op de WIKI:
quote:
As of January 1, 2008, Berlin requires all cars to have a "Low Emissions" sticker in order to enter the city center (Low Emmision Zone, "Umweltzone"). Information on obtaining a sticker (which must be done at least several weeks in advance) is available here [9].
1. Wat kost zo'n sticker? *edit* 5 euro zie ik nu.
2. Kan ik er MAKKELIJK aankomen (snel dus)?
3. Handhaven ze dit strikt?
4. Wat kost het als ze me betrappen? *edit* 40 euro zie ik nu.

Ben van plan de auto daar gewoon ergens te parkeren, en niet steeds rond te crossen. Dus het is 1x naar het hotel en klaar.....

Hier meer info: http://www.berlin.de/sen/(...)ne_Broschuere_en.pdf

[ Bericht 15% gewijzigd door SnuggLe op 08-07-2008 21:38:36 ]
pi_59982456
Geen idee of ze veel controleren maar ik weet wel dat ze ze bij de ANWB verkopen
dus als je er eentje wilt halen dan moet je daarheen...
pi_60070807
Volgend deel => Berlijn (deel 6)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')