abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56819754
Aldus Balkenende in Hour of Power.

Samenvatting van de uitzending:

Niet lang geleden zei Balkenende nog: "Vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief om te beledigen en te beschimpen". Menen dat een aanzienlijk deel van de Nederlanders 'niet kan functioneren' omdat deze niet in een god gelooft, is dat niet ook heel erg beledigend? Er is vast wel ergens een atheïst te vinden die zich ernstig gekwetst voelt (of, zoals gelovigen ook graag doen, bereid is om het te faken).Als één van de islamitische staatssecretarissen dit gezegd had, dan was het land, terecht, te klein geweest, waarom wordt 't dan van een christen, die notabene minister-president is, wel geaccepteerd? Wat mij betreft moet Balkenende aftreden wegens het TOT OP HET BOT beledigen van een grote groep Nederlanders en moet Plasterk zijn plaats innemen.
pi_56819818
Wat een slappe zak zeg, dit kun je toch niet menen..
pi_56819881
Niet zozeer het beledigen van een grote groep mensen, maar ongeveer de helft van de bevolking in dit land. Althans, misschien bedoelt hij niet zozeer dat je moet geloven als in een religie, maar gewoon, ergens in. Een atheïst gelooft tenslotte ook dat er geen God bestaat, dat wil niet zeggen dat zo iemand religieus is. Doch kan ik prima leven en functioneren met het denkbeeld dat dit alles is en dat er geen hoger doel is, dus mocht hij wel doelen op het feit dat iemand religieus moet zijn om te kunnen functioneren, dan is dat bij deze ontkracht.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 18 februari 2008 @ 18:57:10 #4
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56819916
Ah, vandáár. Ik dacht geloofde al zoiets.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56819978
ik heb nou net toevallig deze zondag niet gekeken naar Hour of Power.
JP heeft groot gelijk. Wij hadden laatst een ongelovige collega op de werkvloer en die had met iedereen ruzie. Gelukkig is hij ontslagen.
Iemand zonder geloof heeft in feite een ander geloof: zichzelf. Mensen die alleen in zichzelf geloven staan niet open voor kritiek en kritiek kan soms terecht zijn, dan kan je jezelf verbeteren.
JP
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_56820063
Je gekwetst voelen door iemand die blijkbaar onder een rots leeft?
Ik vind die uitspraak gewoon sneu, tenzij hij met geloof juist iets van overtuiging om je doel te behalen bedoelde , maar iets zegt me dat hij toch een bepaald onzichtbaar mannetje op de wolken bedoelde.
pi_56820216
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:59 schreef ouderejongere het volgende:
ik heb nou net toevallig deze zondag niet gekeken naar Hour of Power.
JP heeft groot gelijk. Wij hadden laatst een ongelovige collega op de werkvloer en die had met iedereen ruzie. Gelukkig is hij ontslagen.
Iemand zonder geloof heeft in feite een ander geloof: zichzelf. Mensen die alleen in zichzelf geloven staan niet open voor kritiek en kritiek kan soms terecht zijn, dan kan je jezelf verbeteren.
JP
Generaliseren is je niet vreemd zeker? Wat een kortzichtige reactie.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_56820268
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:08 schreef Steeven het volgende:

[..]

Uit de site waarnaar hij linkt in z'n sign:
quote:
Weer homo dood aan kanker
bron: nu.nl
Homo Benny Neyman is donderdag op 56-jarige leeftijd overleden in zijn woonplaats Soesterberg. Dat heeft zijn levenspartner en manager Hans van Barneveld bekendgemaakt. Neyman leed aan kanker

Na Robert Long en Jos Brink opnieuw een homo die aan kanker overlijdt. Nu aids genezen kan worden straft God met andere ziektes.

Heerlijk, die christelijke tolerantie en liefde.
pi_56820286
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:10 schreef qwertysss336 het volgende:

[..]

Uit de site waarnaar hij linkt in z'n sign:
[..]

Heerlijk, die christelijke tolerantie en liefde.
Idd ja, 'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk'
  maandag 18 februari 2008 @ 19:18:13 #10
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_56820472
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:08 schreef Steeven het volgende:

[..]

Laat mij raden: u is ongelovig?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_56820556
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:18 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Laat mij raden: u is ongelovig?
Edit - Volgens mij ben je zo'n trieste reluser . Laten we het ontopic houden.
pi_56820783
Het onderwerp gaat over dat Bakkie Ellende vindt dat niet-gelovigen niet kunnen functioneren.

Dan is hij toch wel de premier van een behoorlijk belabberd land!
pi_56820944
Ik vermoed dat hij het heeft over gelovigen die het geloof als inspiratiebron hebben, en dus zonder geloof niet kunnen functioneren, niet dat je zonder geloof überhaupt niet kunt functioneren, maar hey, da's wel heel genuanceerd. Sorry.
pi_56821371
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:35 schreef DivineJester het volgende:
Ik vermoed dat hij het heeft over gelovigen die het geloof als inspiratiebron hebben, en dus zonder geloof niet kunnen functioneren, niet dat je zonder geloof überhaupt niet kunt functioneren, maar hey, da's wel heel genuanceerd. Sorry.
Mwah, hij zei letterlijk: "Fundamenteel is wat mij betreft mijn eigen geloof, omdat je zonder het geloof ook niet kunt functioneren, dat hoef ik de kijkers van Hour of Power niet duidelijk te maken." Met 'het geloof' bedoelt'ie, ook gezien de context, het christendom en 'je' is in z'n algemeenheid bedoeld. Hij kan 't vast nu allemaal terugnemen/verdraaien, maar dat neemt niet weg dat'ie het gezegd heeft en dat christelijk Nederland waarschijnlijk klappend voor de tv zat. Politiek spelletje: je zegt iets waarmee je het goed doet bij een deel van het electoraat en neemt het vervolgens terug om ook het overige electoraat tevreden te houden...
  maandag 18 februari 2008 @ 19:53:28 #15
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56821488
Interessante casus voor een (proef)proces?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_56822034
Zodra ik JP in beeld krijg, ga ik hogere machten aanroepen.
pi_56826215
Ik zie in dit stukje nergens waar staat dat Balkenende vindt dat andere mensen niet kunnen functioneren als ze niet geloven. Het gaat toch over hemzelf? Of zie ik dat verkeerd?
Ik snap nou niet dat jullie hier zo moeilijk over doen.
pi_56826768
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:36 schreef IedeK. het volgende:
Ik zie in dit stukje nergens waar staat dat Balkenende vindt dat andere mensen niet kunnen functioneren als ze niet geloven. Het gaat toch over hemzelf? Of zie ik dat verkeerd?
Ik snap nou niet dat jullie hier zo moeilijk over doen.
'Zonder geloof kun je niet functioneren'. Dat is een algemene uitspraak.

Voorwaar een idiote uitspraak en een grove belediging, maar dat terzijde.
  maandag 18 februari 2008 @ 22:57:47 #20
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_56826866
Balkenende moet zijn bek houden..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_56827131
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:57 schreef Tism het volgende:
Balkenende moet zijn bek houden..

Hulde voor deze fantastisch onderbouwde post!
Niets tegenin te brengen!
pi_56827314
quote:
Op maandag 18 februari 2008 23:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Hulde voor deze fantastisch onderbouwde post!
Niets tegenin te brengen!
Toch kun je Balkenende prima zo toespreken, met effect. Hij is immers geestelijk nog lang niet volwassen, hij zit zo te zien ergens rond 8-jarige leeftijd, zijn wereld is nog niet onttoverd.
pi_56827315
Excuse me? Ik functioneer al 20 jaar prima zonder geloof.
pi_56827355
En dan zeiken over Maxima's koekje bij de koffie.
Misschien moet JP ook eens beter na gaan denken voor hij zijn mond open doet want dit is echt een enorme blunder. Lekker makkelijk scoren bij de happy-clappy-huppelclub van Hour of Power
There is no love sincerer than the love of food.
pi_56827388
Balkenende en andere idioten.
quote:
The anaesthetic state produced does not fit into the conventional classification of stages of anaesthesia, but instead produces a state of unconsciousness which has been termed "dissociative" anaesthesia in that it appears to selectively interrupt association pathways to the brain before producing somesthetic sensory blockage. In contrast to other anaesthetics, protective reflexes, such as coughing and swallowing are maintained under anaesthesia. Variations in body temperature may occur. Although some salivation is occasionally noted, the persistence of the swallowing reflex aids in minimizing the hazards associated with ptyalism. Single intramuscular injection usually has a wide margin of safety select patience. Fasting prior to induction is not essential; however, when preparing for elective surgery, it is advisable to withhold food for at least six hours prior to administration. Restraint is subhuman primate neonates is difficult to achieve. The recommended restraint dosages for the following are: Papio cynocephalus, Pongo pygmaeus, 5 to 7.5 mg/kg; Aotus trivirgatus 10 to 12 mg/kg, Macaca fascicularis 12 to 15 mg/kg. A single intramuscular injection produces restraint suitable for TB testing; radiography, physical examination or blood collection. To reduce the incidence of emergences reactions, subjects should not be stimulated by sound or handling during the recovery period. Apnea, respiratory arrest, cardiac arrest and death have occasionally been reported when used in conjunction with sedatives or other anaesthetics. Close monitoring of patients is strongly advised during induction, maintenance and recovery. Timothy Leary identified a genetic type whose future circuits have begun to be activated and coined them FUTANTS. Futants are naturally selected to facilitate survival by being better adapted to explore the future and take risks through their genetic characteristics; Unless we provide a proper environment of freedom in which this positive genetic type can be recognized, operate in, and the dross can be separated from the valuable information, we will be depriving the race of a vital resource. Every time a scientist, philosopher, artist, or athlete pushes our thresholds to new ground the entire race evolves. Ritual Magik is a system of disciplines and exercises aimed at activating parts of the mind we might normally never use (about 85%). Through this system a better understanding of ourselves is attained. No true Ritual Magician has ever sacrificed life, drank goat's blood, or taken part in any other stupid legend ritual. This sort of behaviour is left to the psychotic, dogmatic, fundamentalist believers you see on your T.V. everyday letting off bombs and killing people in the name of God. Beliefs are dangerous, Beliefs allow the mind to stop functioning. A non-functioning mind is clinically dead.
Believe in nothing...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')